یادگیری زبان ترکی استانبولی در سفر

گزارش بازرگانی،   3980523119

یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی برای ایرانیان، کشور ترکیه است. کشوری در همسایگی ایران که برای ورود به آن به ویزا نیازی ندارید. (البته تا وقتی که قرارداد آتاتورک همچنان پابرجا بماند و موعدش تمام نشود). اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را داشته باشید، حتما به سرتان زده که کاش زبان ترک‌ها را می‌دانستید. مرز‌های ساحلی زیبای کشور ترکیه آن را به مقصدی عالی و توریستی برای تعطیلات تبدیل کرده است. از این زیبایی‌ها می‌توان به سواحل آفتابی، دریاهای آرام، آثار باستانی،‌ بازارهای رنگارنگ و هیجان‌انگیز و ... اشاره کرد. کشوری کاملا رنگارنگ و زیبا که هرساله ده‌ها میلیون گردشگر را به سمت خود می‌کشاند. جالب است بدانید که ترک‌زبان‌ها معمولا اعتقاد دارند که اگر به کشور آن‌ها سفر می‌کنید، حتما باید زبانشان را بلد باشید. بومیانی که به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشند خیلی زیاد نیستند، مگر آنکه یک تورلیدر اختصاصی استخدام کنید.

اما بهتر نیست به جای این همه هزینه، کمی زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید؟ زیبایی‌های کشور ترکیه آنقدر زیاد است که با پکیج‌های گردشگری دو سه روزه و کشتی‌های مسافرتی نمی‌توان تمام آن‌ها را از نظر گذارند. پس باید برای اقامت طولانی‌تری برنامه‌ریزی کنید. اقامت طولانی‌تر هم مستلزم تسلط به زبان آن کشور است. زبان ترکی استانبولی یک زبان تورکیک است که علاوه بر  ترکی استانبولی، شامل زبان آذربایجانی، ازبکی و قزاقستانی هم می‌شود. این زبان از لحاظ گرامری هیچ شباهتی به زبان انگلیسی ندارد و از زبان آلمانی و فرانسه هم منشاء می‌گیرد. حتی با گوش دادن به مکالمات مختلف به این زبان متوجه می‌شوید که کمی شبیه زبان آلمانی است،‌ اما جالب است بدانید که به گفته‌ی سایرین، یادگیری زبان ترکی استانبولی حتی از زبان فرانسه و آلمانی هم سخت‌تر است. اما اگر می‌خواهید زبان‌های تورکیک را یاد بگیرید، زبان ترکی استانبولی ساده‌ترین نقطه‌ی شروع است.

با یادگیری زبان ترکی استانبولی پا به دنیایی می‌گذارید که بیش از 70 میلیون نفر در آن به این زبان صحبت می‌کنند. البته تمام این هفتاد میلیون نفر در کشور ترکیه زندگی نمی‌کنند. تعداد زیادی از آن‌ها در یونان،‌ آلمان،‌ قبرس شمالی و کشورهای هم‌مرز ترکیه به امرار معاش می‌پردازند.

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی

کافی است کمی چاشنی زبان ترکی استانبولی را به رزومه‌ی خود اضافه کنید تا تأثیر آن را مشاهده کنید. برای مثال، می‌توانید آینده‌ی شغلی خود را درخشان‌تر کنید. چون امروزه با وجود رقابت بر سر یادگیری زبان‌های خارجی (به خصوص زبان انگلیسی) کمتر کسی در این حوزه به رقابت می‌پردازد. پس با یادگیری آن، فرصت برای اشتغال در بیشتر شرکت‌ها را از آن خود خواهید کرد.

با یادگیری این زبان حتی امکان مهاجرت خود را بالاتر می‌برید. علاوه بر اینکه می‌توانید بدون نیاز به کتاب «ترکیه‌ای در سفر» سفر کنید،‌ می‌توانید به سایر کشورهای ترک زبان بروید و حتی به فکر مهاجرت شغلی یا تحصیلی باشید. شاید هرکسی نتواند در دانشگاه‌های واقع در بریتانیای کبیر، آمریکا و کانادا پذیرفته شود. پس علاوه بر زبان انگلیسی، یادگیری زبان ترکی هم حائز اهمیت است و به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی و تحصیلی خود را بالاتر ببرید.

روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان‌های خارجی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به شرکت در دوره‌های آموزشی و ثبت نام در آموزشگاه‌های مختلف برای یادگیری زبان ترکی اشاره کرد. اما اگر این روش را دوست ندارید می‌توانید آن را به صورت خودآموز یاد بگیرید. روش خود‌آموز یعنی استفاده از اپلیکیشن‌ها،‌ برنامه‌های آموزشی و کتاب‌های آموزشی مختلف. این برنامه‌ها شامل فیلم‌ها به زبان ترکی استانبولی هم می‌شوند. چون هرچه بیشتر بشنوید و تمرین کنید،‌ سایر مهارت‌های شما هم تقویت می‌شود.

از کلاسیک‌ترین روش‌های یادگیری می‌توان به ثبت نام در آموزشگاه‌های معتبر در سراسر کشور اشاره کرد. در این راستا،‌ بهتر است در بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های زبان تهران ثبت‌نام کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید. در اینجا ما به شما آموزشگاه زبان ایرانمهر را معرفی می‌کنیم.

معرفی دوره‌های ترکی استانبولی ایرانمهر

این آموزشگاه در کمال افتخار زبان ترکی استانبولی را طبق بهترین و معتبر‌ترین متد‌های علمی و استاندارد جهانی آموزش می‌دهد. هدف اساسی این آموزشگاه در آموزش این زبان،‌ معرفی و آموزش فرهنگ کشور ترکیه به زبان‌آموزان است. این آموزشگاه با به کارگیری اساتید حرفه‌ای و باتجربه، جهت آموزش مکالمه ترکی استانبولی و یادگیری دقیق و کاربردی این زبان می‌کوشد.

دوره‌های فشرده

این دوره در طول مدت سه ترم اجرا می‌شود و در آن از کتاب آموزشی Hitit 2 استفاده می‌شود. کلاس‌ها سه روز در هفته برگزار می‌شوند و دو روز آن وسط هفته و 120 دقیقه است؛ یک روز آن هم در آخر هفته و در طول مدت 90 دقیقه برگزار می‌شود. این دوره با استفاده از یک برنامه‌ریزی فشرده و کاربردی به بهبود و پیشرفت زبان‌آموزان و رسیدن آن‌ها به سطح‌ فوق پیشرفته کمک می‌کند. البته اگر زبان‌آموز تمایل داشته باشد،‌ دوره‌ها بر اساس توافقی دو جانبه و به صورت خصوصی نیز برگزار می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین