پلیس راهور: خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3980523078 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه به خودروسازها اعلام شده که قیمت خودروهای ایمن را پایین آورده یا خودروی ایمن دیگری جایگزین کنند تا مردم توان خرید داشته باشند اعلام کرد: خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود.

 پلیس راهور: خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف می‌شود
 

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور گفت: با توجه به نامه نگاری‌های انجام شده از سال ۹۹ خط تولید پراید متوقف می‌شود.

سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: به خودروسازها اعلام شده که قیمت خودروهای ایمن را پایین آورده یا خودروی ایمن دیگری جایگزین کنند تا مردم توان خرید داشته باشند.  

وی اضافه کرد: ستادهای ترخیص خودرو نیز سیستمی خواهد شد که از طریق اینترنت اجرایی می‌شود. نرم افزار سیستم ترخیص نوشته شده و از این پس قفل چرخ جایگزین جرثقیل می‌شود.

طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک کلید خورد

رئیس پلیس راهور اعلام کرد که اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیکی با هدف کاهش حوادث ترافیکی از امروز چهارشنبه کلید خورد.

هادیانفر ادامه داد: دو سوم کارها در دنیا در دست زنان است در حالی که درآمد آنان کمتر از ۱۰ درصد است. از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۴۰ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارای گواهینامه رانندگی  هستند که آموزش این افراد برای توسعه فرهنگ ترافیکی در دستور کار است و بانوان به ویژه زنانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می‌توانند به عنوان بازرس نامحسوس از پلیس راهور حکم گرفته و در این زمینه پلیس را یاری کنند.  

خودروهای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می گیرند

رئیس پلیس راهور گفت: خودروهای ۲۵۰۰ سی سی پلاک ملی می گیرند و دیگر پلاک های قشم، کیش و ارس نداریم و تردد آنها به تمام نقاط کشور ممنوع است و حتی ۹۰ درصد عوارض دولت را نمی‌دهند.

هادیانفر افزود: این خودروها صرفا برای مناطق آزاد ترخیص شوند، همچنین سالی یک بار می توانند از مناطق آزاد خارج شوند و اگر بیش از یک بار باشد، توقیف خواهند شد.

وی افزود: پلاک‌های گذر موقت اجازه خرید و فروش در غیر از مناطق آزاد را ندارند و هر فردی خریداری کند گرفتار شده و اجازه جا به جایی ندارند و پلاک سرزمین اصلی را نمی گیرند.

هادیانفر گفت:  خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا یا پایین به استثنای خودروهای آمریکایی می توانند در سرزمین اصلی یک بار سفر کنند اما تردد حتی یک بار خودروهای آمریکایی در سایر نقاط کشور ممنوع است و تنها در مناطق آزاد حق تردد دارند.

رئیس پلیس راهور گفت:  دغدغه اصلی پلیس راهور توسعه انضباط ترافیکی در کشور است که در این زمینه نیازمند مشارکت در تمام بخش‌ها هستیم چراکه ۲۷ درصد کشته ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و ۸۲ درصد کشته در محورهای شمالی،  موتورسیکلت سواران هستند.

وی تاکید کرد: نمی توان تنها با حضور یگان ویژه، آمار تصادفات را کاهش داد بلکه باید در زمینه القاسازی، تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ مردم، کارهای اساسی انجام شود. زیبنده کشور نیست که ۱۷ هزار و ۱۳۸ هزار نفر در کشور درسال گذشته جان خود را از دست بدهند.  

هادیانفر گفت: تصادفات در ۲ یا سه سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است و میزان تصادفات افزایش یافته است به گونه ای که درسال ۹۶، ۱.۲ و در سال گذشته ۱.۷ درصد تصادفات رشد داشته است.

جان باختن روزانه ۴۶ نفر در تصادفات جاده ای 

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا ۲۲ مردادماه جاری، ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در شهرها و جاده ها جان باختند.  روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند و ۶ و نیم نفر مجروح می‌شوند.  

وی گفت: ۵هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه از آن در جاده های برون شهری است. اگر ۲۵۱ نقطه در اولویت اصلاح قرار گیرد، ۲۶ درصد و اگر هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز اصلاح شود، ۵۶ درصد تصادفات کاهش می‌یابد.  

رئیس پلیس راهور گفت: ۶۲ درصد فوتی ها در ۳۰ کلیومتری حریم شهرها بوده است. پلیس راهور به صورت کتبی مختصات نقاط حادثه خیز را به وزارت راه اعلام کرده است و اگر نمی توانند شیب و پیچهای قوس دار را درست کنند، علائم هشدار دهنده در ۱۰۰ کیلومتر جلوتر قرار دهند تا رانندگان متوجه شوند که این نقاط حادثه خیز هستند.

هادیانفر اضافه کرد: بیمه مرکزی حاضر است برای ۶ هزار و ۵۳۴ نفر از کشته شدگان تصادفات، دیه متوسط ۲۲۰ میلیونی را بپردازد؛ همچنین به مجروحان نیز خسارت داده و خسارت خودروها را نیز متقبل می‌شود اما بیمه مرکزی در این زمینه کم کاری کرده است و چطور می تواند خسارت خودرو را بدهد اما چه منطقی پشت این مساله وجود دارد که حاضر نیست یک دهم پول را در اختیار دستگاه های اجرایی از جمله پلیس و هلال احمر قرار دهد تا کشته های تصادفات کاهش یابد.

معیوب بودن ۴۹ درصد دوربین های جاده ای 

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته،  هزار میلیارد تومان کمتر از میزان پیش بینی دولت جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد. باید ۲۰ درصد رقم وصولی جرایم در اختیار پلیس راهور قرار می گرفت که این امر محقق نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: شهرداری تهران، منازل مسکونی را  بدون توجه به محل پارک، تبدیل به مکان تجاری می‌کند. شهرداری با چه مجوزی خانه مسکونی را تجاری می‌کند.  مردم خودروهای خود را کجا پارک کنند.

هادیانفر با بیان اینکه سیستم انتقال گزارشات مردم به پلیس راهور به زودی راه اندازی می شود، افزود: از ۲ هزار دوربین کشور ۴۹ درصد معیوب است و قرار بود تا خرداد ۲ هزار دوربین جدید اضافه شود که هنوز محقق نشده است.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: کروکی الکترونیک به زودی اجرایی می شود. همچنین روند آموزش آموزشگاه ها باید تغییر یابد؛ به هیچ عنوان موافق شرایط فعلی نیستیم.

هادیانفر در مورد طرح کاهش آلودگی هوا گفت: باید پرسید طرح کاهش آلودگی هوا در ترافیک و کاهش آلودگی هوا نقش داشته است یا نه؛ عوارض طرح کاهش آلودگی هوا مربوط به شهرداری است و ارتباطی با پلیس ندارد و بیشتر با هدف کسب درآمد به آن توجه شده است. از سوی دیگر تهران ظرفیت چهار میلیون خودرو را ندارد و از نظر پلیس طرح کاهش آلودگی هوا کارساز نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۹۰۸۳۱۳:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۱۰۴۹۱۴۳۱۳:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تیبا - ساینا- ..... کوییک اینا همه پراید هستن
خواننده۱۰۴۹۱۰۳۱۳:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از دقت نظر و پیگیری ناجا تشکر می کنیم
ناشناس۱۰۴۹۱۵۸۱۳:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پیکان هنوز داره تولید میشه پراید؟!!!!!!
پرایدو۱۰۴۹۳۸۱۱۶:۰۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
واقعا ممنون که میخواین قشر محروم رو از پراید هم محروم کنین.
ناشناس۱۰۴۹۳۸۶۱۶:۱۳:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سنگ بزرگ نشانه نزدن است .. ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین