دستور عبدالمهدی درباره پادگان‌ها و انبار مهمات عراق

گروه جهان الف،   3980523048

نخست‌وزیر عراق در جریان بازدید از محل انفجار اخیر در انبار مهمات در جنوب بغداد دستوراتی درباره اقدامات تکمیلی برای تامین امنیت پادگان‌ها و انبارهای تسلیحاتی نیروهای مسلح صادر کرد.

دستور عبدالمهدی درباره پادگان‌ها و انبار مهمات عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور به همراه وزیر کشور و دو تن از فرماندهان حشد شعبی از محل انفجار انبار مهمات در اردوگاه الصقر در جنوب بغداد بازدید کرد.

طبق این بیانیه، نخست‌وزیر عراق در جریان واقعیت حادثه قرار گرفت و گزارش‎های اولیه مربوط به این انفجار را دریافت کرد.

در این بیانیه آمده است که عبدالمهدی در جریان بازدید از محل انفجار مذکور دستور ادامه تحقیقات درباره دلایل وقوع این حادثه و انجام اقدامات لازم برای ایجاد امنیت در تمامی اردوگاه‌ها و انبارهای مهمات نیروهای مسلح را صادر کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه از تلاش‌های نیروهای مسلح، پلیس فدرال و دفاع مدنی عراق برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از گسترش آن تشکر و قدردانی کرد.

روایت‌های مختلف

از سوی دیگر، چند منبع امنیتی عراقی ادعا کردند که انفجار در انبار مهمات اردوگاه الصقر متعلق به حشد شعبی در پی یک حمله هوایی از خارج این اردوگاه رخ داده است.

همچنین چند منبع دیگر تأکید کردند که این انفجار در اثر حمله هوایی توسط یک جنگنده ناشناس رخ داده است و این جنگنده چندین بار انبار مهمات اردوگاه الصقر را هدف قرار داده است.

این منابع در ادامه بعید دانستند که این انفجار به دلیل نقص فنی رخ داده باشد.

در همین راستا، محمدرضا آل حیدر، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواست که دستور انحصار سلاح در دست دولت و خارج کردن انبارهای مهمات و پادگان‌های غیررسمی از شهرها را صادر کند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، طی بیانیه‌ای تأکید کرد که انفجار اخیر در یک انبار مهمات در مناطق مسکونی اطراف بغداد منجر به نگرانی شدید مردم شده است.

وی از عبدالمهدی خواست که از این حادثه بهره گرفته و مسؤولیت کامل اقدام برای انتقال این مهمات به بیرون بغداد و دیگر شهرها و خارج از مناطق مسکونی را بر عهده بگیرد.

آل حیدر تصریح کرد: نبرد نظامی پایان یافته و هیچ‌گونه توجیهی برای انبار کردن سلاح در نزدیکی اماکن مسکونی وجود ندارد.

روز گذشته انفجاری در یک مخزن مهمات در پادگانی که در اختیار حشد الشعبی است رخ داد که یک کشته و ۲۹ زخمی به جای گذاشت. روایت‌های مختلفی درباره دلایل این انفجار مطرح شده است که برخی از آنها این انفجار را ناشی از حمله یک جنگنده آمریکایی یا اسرائیلی دانسته و برخی دیگر می‌گویند که ضعیف بودن ایمنی انبار تسلیحات در این انفجار دخیل بوده است.

در همین راستا، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق در سخنانی در واکنش به اظهارات بهاء الاعرجی، معاون سابق نخست وزیر و از اعضای ارشد جریان صدر گفت که این انبار مهمات متعلق به پلیس فدرال و حشد شعبی است و انفجار مذکور منجر به زخمی شدن ۱۳ شخص ازجمله دو تن از افراد پلیس فدرال و چهار تن از عناصر حشد شعبی شد و انفجارهای صورت گرفته در این انبار مهمات بسیار شدید بود.

بهاء الاعرجی پیش از این درباره انبار مهمات اردوگاه الصقر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با توجه به نوع آتش‌سوزی انبار مهمات پایگاه صقر، روشن است که تسلیحاتی که طعمه حریق شد، تسلیحاتی متفاوت و غیرمعمول است که نیروهای عراقی و حتی حشد شعبی از آن استفاده نمی‌کنند. لذا معتقدیم که تسلیحات مذکور، امانت یکی از کشورهای همسایه بوده است که توسط دولتی استعمارگر و ستم‌پیشه و بنا به گزارش خائنانه طرفی عراقی، هدف حمله قرار گرفته است.

از سوی دیگر، عادل الکرعاوی، سخنگوی جنبش "انصار الله الأوفیاء" وابسته به حشد شعبی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اطلاعات اولیه درباره حادثه انفجار در اردوگاه الصقر در جنوب بغداد نشان می‌دهد که این اردوگاه هدف حمله یک هواپیمای نظامی آمریکایی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که آنچه در این پادگان رخ داد یک اقدام مجرمانه بوده که یک پهپاد آن را انجام داده و براساس اطلاعات اولیه این پهپاد آمریکایی و حامل موشک بوده است.

الکرعاوی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که آسمان عراق کاملا تحت کنترل درنیاید این گونه عملیات‌ها ادامه خواهند داشت و پیش از این هم شاهد حمله هواپیمای اسرائیلی در پایگاه آموزش نیروهای حشد شعبی بودیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین