خانواده «میترا استاد» رضایت دادند/ رهایی «نجفی» از قصاص

گروه حوادث الف،   3980523020 ۱۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

برادر میترا استاد از بخشش نجفی خبر داد و گفت: «آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم».

خانواده «میترا استاد» رضایت دادند/ رهایی «نجفی» از قصاص

به گزارش الف، «مسعود استاد» بامداد امروز با انتشار پیامی در فضای مجازی از بخشش محمدعلی نجفی قاتل خواهرش میترا استاد خبر داد.

وی در صفحه اینستاگرام خود، با ذکر آیه «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» از قرآن مجید، نوشت: از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.

مسعود استاد در بخش دیگری از پیام خود آورده: به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور، وکلای‌ عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم،مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم. امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد.اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

وی در این پیام همچنین نوشته‌: اما در مورد خودم که روزی سردار گمنام و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می‌گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم. فقط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم.از کودکی از پدر و مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکتری تخصصی هواوفضا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن ۱۳۹۳ خانه هواوفضای ایران را در شهرداری تهران تاسیس کردم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم.

میترا استاد -همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران- صبح روز سه شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

حدود یک ماه بعد و پس از چند جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه جنایی، نجفی به جرم «قتل عمد» به «قصاص» محکوم شد.

در همین زمینه یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد رضایت برادر میترا استاد از نجفی را تایید کرد. مسعود افرازه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آقای استاد از اقای نجفی اعلام رضایت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۸۵۶۵۰۸:۲۸:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با اینکار نامشون ماندگار شد.
ناشناس۱۰۴۸۷۷۶۱۰:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با چه عنوانی ماندگار شدددددد..‌‌‌خون شویان .
ناشناس۱۰۴۸۸۶۸۱۱:۲۱:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از لبخند های نجفی. از اول مشخص بود که اعدام نخواهد شد شاید هم خانواده را ترسانده باشند و با زور رضایت گرفته باشند در ٱینده همه چیز مشخص خواهد شد
ناشناس۱۰۴۹۰۱۱۱۲:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تازه میگن قراره واسه ریاست جمهوری 1400 کاندیدا بشه بعدش اوشون هم بیاد بگه "تکرار میکنم" باید به ایشون رای بدین.
ناشناس۱۰۴۹۳۳۰۱۵:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
«و لکم فی القصاص حیاة یا أولی الألباب لعلکم تتقون» (بقره/آیه 179)؛ « اى خردمندان! قصاص براى شما مایه حیات و زندگى است، باشد که تقوا پیشه کنید».
ناشناس۱۰۴۹۶۰۵۱۸:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْ‌ءٌ فَاتِّباعٌ‌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ .. چه قدر زشت کار است کسی که بخشی از قران را می گیرد و بخشی را فراموش می کند. خداوند به صراحت عفو قاتل را توصیه نموده است.
امیر حسین سلطان/تهران۱۰۴۹۵۳۸۱۷:۴۶:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خدا را شکر که این اتفاق مبارک(بخشش)مابین اعیاد بزرگ قربان و غدیرخم رخ داد. من که هم اینک در سفر غرب کشور(ارومیه) هستم با باز کردن سایت الف در این عصر چهارشنبه و رویت این خبر خیلی خوشحال شدم و به عنوان یک فرهنگی بازنشسته به این حسن رفتار و کار خداپسندانه خانواده محترم همسر فقید جناب نجفی تبریک و دستمریزاد عرض می کنم و برای عزیز رفته شان علو درجات را از درگاه ایزد منان خواهانم. و من الله التوفیق.
ناشناس۱۰۴۹۸۰۶۲۰:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگر مقتول خواهرت بود همین حرف را می‌زدی
امیر حسین سلطان/تهران۱۰۵۰۱۴۰۰۲:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۴
کدام حرف را؟! هموطن گرامی من اولا در عفو لذتی است که در انتقام نیست. ثانیا انسان نباید دین و انسانیتش را فدای خودخواهی و احساساتش نماید و ثالثا با طرح این اگرها نمی توان با اعتبار و حیثیت افراد بازی کرد. شما یکی مطمئن باش من یکی اگر جای اخوی این مرحومه می بودم به هر قیمتی بود نمی گذاشتم کار به اینجاها بکشد حتی اگر از ابتدا صد در صد مانع این پیوند هم نمی شدم! حالا دوست دارید دهها اگر و اگرهای دیگر را هم مطرح می کردم؟! اما سایت وزین الف جای چالش این قبیل بگومگوها ..بدون منطق نیست. موفق باشید هموطن گرامی
ناشناس۱۰۴۹۰۴۵۱۲:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
من از کم و کیف موضوع چیزی نمیدانم. ولی معتقدم بخشش و جلوگیری از اعدام یک نفر با هر عنوانی که باشه ارزنده است.
ناشناس۱۰۴۹۲۵۵۱۴:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دقیقا برعکس الان چون توی امریکا طرف تاحدود زیادی خیالش از اعدام راحته روزی چند نفر میزنه به سرشون برن ی عده رو بکشن قبلا سلاح گرم بود اخیرا با سلاح سرد هم راه افتادن جلوگیری از اعدام خوبه اما به هرطریقی خوب نیست
ناشناس۱۰۴۹۴۰۲۱۶:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بخشش خوبه ولی نه برای قتل از پیش برنامه ریزی شده در روز افشاگری مقتول..
ناشناس۱۰۴۹۳۲۶۱۵:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خداوند می فرماید: «و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا» (اسراء/آیه 33)؛ «و هر کس بیگناه کشته شود برای وارث و سرپرست او حق و قدرت تلافی و قصاص مقرر فرموده ایم»
زمین به هوا !۱۰۴۹۳۵۵۱۵:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ایشون متخصص هوا فضاس. یه موشک زمین به هوا میزد به معتادای آمفتامین و ال اس دی و مسکالین که زیر مرحوم پل گیشا اجتماع میفرمودن و به فضا میرفتن. کل مشکل معتادا حل میشد ، همشونم میرفتن فضا . این آه تهرونیهاس که دامن شهردار و هوا فضای شهرداری رو گرفت. خدا ازتون نگذره که پارکای تهران رو کردین لانچر معتادا !!
ناشناس۱۰۴۸۷۹۰۱۰:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
متاسفانه در مملکت ما پول و قدرت حرف اول و آخر رو میزنه
ناشناس۱۰۴۸۹۱۰۱۱:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کل دنیا همینه.
ناشناس۱۰۴۹۰۸۴۱۳:۰۰:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تو کدوم کشور غربی میشه حکم زندان رو با پول و یا رضایت خرید؟ اونجا قانون حاکمه
ف.خ۱۰۴۹۹۷۱۲۲:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
در اکثریت قریب به اتفاق کشور های غربی مجازات اعدام سال ها است لغو شده است.
م.م۱۰۴۸۹۹۴۱۲:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یعنی به عنوان قاتل یک پرستو؟
ناشناس۱۰۴۹۰۳۸۱۲:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خجالت بکش کاش به مادر و خواهر خودتم تهمت بزنن تا حالیت بشه
علي۱۰۴۹۲۱۴۱۴:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خيلي از حقيقت دوري
ناشناس۱۰۴۹۳۴۲۱۵:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ولی تو از حضرت حق دوری
پویا۱۰۴۸۹۹۷۱۲:۱۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پیام خوبی نبود، مغرورانه بود. این فرد نیز گرفتار می‌شود. بازی روزگار بلند است.
ناشناس۱۰۴۹۱۰۱۱۳:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگه میخواستن قصاص کنند که باید نصف پول دیه رو هم میدادند
فرهنگی بی طرف۱۰۴۹۶۷۸۱۹:۰۸:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نجفی خیلی وقته مرده وقتی قتل انجام داد در واقع ذهنیت مثبت مردم ومخصوصا فرهنگی ها نسبت به ایشون کاملا از بین رفت
ناشناس۱۰۴۸۵۶۶۰۸:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
احسنت
ناشناس۱۰۴۸۵۶۸۰۸:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پول راه حل خیلی چیزاست
تبریزی۱۰۴۸۶۶۸۰۹:۴۵:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هرکس دیگه ای هم بود پول رو می گرفت چون با قصاص که عزیزشون برنمی گرده پول هم از دست میره. کارش کاملا منطقی بود. فقط ایرادی که این قانون داره اینه که پولدارها با خیال راحت می تونن مرتکب قتل بشن و با پرداخت دیه رها بشن.
ناشناس۱۰۴۹۲۴۵۱۴:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خیر واضحه که با خیال ناراحت چون اصلا معلوم نیست طرف رضایت بده ممکنه چندین میلیارد تقاضا کنه یا اصلا به هیچ وجه رضایت نذه بله بعضیا مه شخصیتشون پول می خواد قضیه اش فرق میکنه
ناشناس۱۰۴۸۶۸۲۰۹:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شما اطلاع کافی داری یا حدس می‌زنی؟
ناشناس۱۰۴۸۶۸۴۰۹:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شما و همه کسانی که ادعا میکنید این خانواده به خاطر پول این کار را کرده اند نهایت پستی و ...را از خودتان نشان میدهید و در برابر این حجم از .. تنها میتوان آرزو کرد که خودتان در این موقعیت قرار بگیرید گرچه از جماعتی که پیرو امثال نجفی و .. اند بیش از این انتظاری نیست
ناشناس۱۰۴۸۷۰۹۱۰:۱۶:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
میگه هیچ معامله ای نکردم شما میگی پول
ناشناس۱۰۴۸۸۳۷۱۱:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شنونده باید عاقل باشه
ناشناس۱۰۴۸۹۳۰۱۱:۴۵:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
الان تو عاقلی؟
ناشناس۱۰۴۹۰۶۷۱۲:۴۸:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نه دوست دارند تهمت بزنند از خدا هم نمی ترسند
ناشناس۱۰۴۸۷۵۴۱۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نگید این حرف رو تورو خدا ، گفتن که پول نگرفتن
ناشناس۱۰۴۸۷۷۲۱۰:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شما مطمئن هستید پول باعث رضایت بوده؟ مواظب باشید تهمت نزنید الآن این یه مسئله سیاسی نیست که هر کسی فکر کنه حق اظهار نظر داره . یک مسئله کاملا شخصی هست
ناشناس۱۰۴۸۸۲۵۱۱:۰۶:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تهمت نزن
ناشناس۱۰۴۹۰۱۰۱۲:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اصلا نجفی قاتل نیست خیلی تابلو بود
ناشناس۱۰۴۸۵۶۹۰۸:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به سلامتي
سیامک۱۰۴۸۵۷۰۰۸:۳۲:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
لذتی که در بخشش هست، در انتقام نیست کار خوبی کردند.
تارا۱۰۴۸۷۹۷۱۰:۵۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ببخشید، من اصلا این جمله شما را قبول ندارم. می دونید چرا؟ چون در همین چند سال اخیر هر کسی بخود اجازه می دهد جان انسان دیگری را با قساوت تمام بگیرد و در نهایت نیز با روش های مختلف موفق به اخذ رضایت می شوند. اینگونه بخشش ها به صلاح نیست.
ناشناس۱۰۴۸۸۶۲۱۱:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
عزیز دل برادر قتل غیر عمد بوده و نه عمد اگر عمد بود قضیه فرق داشت
علی ۱۴۰۰۱۰۴۸۹۰۳۱۱:۳۳:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
قتل عمد هم حتی میتونه کسی ببخشه و طرف قصاص نخواهد شد..این قانون اسلام است و باید رعایت شود ای کاش دزدان بیت المال و حتی غیر بیت المال هم ««««قطع ید»»»» گردند طبق قوانین اسلام عزیز.این بشدت لازمه این کشور است.
ناشناس۱۰۴۹۰۴۴۱۲:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
قتل غیر عمد بوده؟ با اسلحه رفتن سراغ کسی ، یه گلوله هم نزدن که بگید اشتباهی بوده، چندتا گلوله شلیک شده که کامل مطمئن بشن طرف کشته شده،بعد مقتول از خودش دفاع کرده، مقاومت کرده هرچیزی، یکم گلوله ها مستقیم نخورده، به اطراف خورده و درنهایت کشته شده، چرا حرفایی که وکیل ها بدون اساس منطق میگن و اصرار دارن بگن غیر عمد بوده را باور میکنید، خداروشکر قاضی باور نکرد و حکم درستی دادن، که الان خانواده اش دوست داشتن، بخشیدن
ناشناس۱۰۴۹۰۹۴۱۳:۰۵:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
آیا قتل با شلیک 5 گلوله غیر عمده بوده ؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس۱۰۴۸۵۷۴۰۸:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مطمئن باشیم دروغ نمیگی که بدون هیچ معامله ای؟! ابلهان باور کنند!!!
ناشناس۱۰۴۸۶۵۴۰۹:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چرا این قدر بد بینید.انشالله خدا همه رو هدایت بکنه
ناشناس۱۰۴۸۵۷۶۰۸:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
واقعا جای تاسفه. کسی که جنایت میکنه باید حداقل بیست سال حبس بکشه ولی با پول و آپارتمان و..راحت رضایت میگیره. اصلا طرف جانی نباید خانواده قربانی باشد بلکه باید سیستم عدلی باشد که جنایت را برای بازدارندگی جزا دهد. آنوقت میگن چرا اینقدر قتل و جنایت زیاد شده
ناشناس۱۰۴۹۰۱۲۱۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یک لحظه هست ممکنه برای من و شما هم پیش بیاد کاش همه اولیای دم گذشت کنن
ناشناس۱۰۴۸۵۷۷۰۸:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کاری به پرونده قتل میترا استاد ندارم. بصورت کلی میگم. قوانین ما واقعا واقعا معیوبه. طرف میزنه یه آدم رو به عمد می کشه بعد چون پولداره آزاد میشه و میاد ادامه زندگیش رو میکه. پس حق اون آدمای بدبختی که از ادامه زندگی محروم میشن چی؟
ناشناس۱۰۴۸۸۴۷۱۱:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ایشون آزاد نمی شه از ۳ تا ۱۰ سال حبس بهش میدن
ناشناس۱۰۴۹۰۸۹۱۳:۰۳:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بعد دوره حبسش چی؟ آزاد نمیشه؟ تکلیف حق اون کسی که از زندگی محروم شده چی؟
ناشناس۱۰۴۸۵۸۵۰۸:۴۵:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
امید که نجفی همان جدیت و دقت و توجهی که موجب شد وی نفر اول اولین دوره ی ریاضی دانشجویان ایران و بالاترین معدل در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در سال مشخص و دومین دانشجوی ایرانی ماساچوست.شود را در قدردانی از این خانواده و به خصوص رشد و ترقی مادی و معنوی مهیار به کار ببرد.
ناشناس۱۰۴۸۹۴۲۱۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با همان جدیتی که از MIT اخراج شد؟
ناشناس۱۰۴۹۰۹۱۱۳:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تو برو فقط 5 دقیقه تو همون دانشگاه یک لیوان آب بخور اگه تونستی حرفت قبول است.
یلدا۱۰۴۹۸۸۶۲۱:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه ربطی داره؟ دانش دونی یا بقول شما دانشگاه های دهن پر کن،شمشیر دو لبه هست،خیلیاشون جاسوس درمیان،خیلیاشون آلزایمر میگیرن و افسرده میشن..گروهی هم ماشین تولید اطلاعات جدید علمی میشن واسه مصرف جهان اولی ها! خروجی یا اخراجی این دانشگاه ها،هنوز تشخیص نمیتونن بدهند که قتل بهتره یا خودکشی یا هیچکدوم؟ ۱۱۰بلد نبود زنگ بزنه آقای نجفی؟،که عاره زنم داره منو کتک میزنه!!!ببریدش تا نکشتمش.
ناشناس۱۰۴۸۵۸۸۰۸:۵۰:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
معامله قرن!
ناشناس۱۰۴۸۸۰۲۱۰:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
معامله قرن محکوم به شکسته
ناشناس۱۰۴۸۸۵۰۱۱:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این راضی اونم راضی به من و توی فضول و نخود هر آش هم ربطی نداره که میگیم : محکوم به شکسته
ناشناس۱۰۴۸۵۸۹۰۸:۵۰:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خدائیش کار بسیار سختی است اجرکم عند الله.
ناشناس۱۰۴۸۵۹۱۰۸:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پول و قدرت که داشته باشی قتل هم بکنی غمی نسیت !
ناشناس۱۰۴۸۵۹۳۰۸:۵۴:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خدا رو شکر تا باشد درس عبرتی برای سایر مسئولین که اولا تعهد به خانواده رو سر لوحه کار و زندگیشون قرار بدن و از هوای نفسانی دوری کنن دوما بر خشم خود فایق آیند تا مبادا این چنین در دام شیطان قرار گیرند و خدایی ناکرده خون یک انسان ریخته شود. فقط امیدوارم سایر هموطنان از قضاوت های ناروا نسبت به برادر و خانواده خانم میترا استاد بپرهیزند تا نمکی نباشد بر روی زخم آنها چون خیلی از هموطنانمون تو کامنت ها و نظراتشون هی اسم پول و گرفتن دیه مطرح میکنن و صحبت از معامله بر سر جان عزیزشان میکنن
ناشناس۱۰۴۹۵۶۱۱۸:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
آخه این هموطنان نه اینکه پاک و منزه هستند،باید در مورد دیگران قضاوت کنند. ظاهرا اونقدر پاک و منزهند ،هیچوقت دروغ نمیگن، هیچوقت تهمت نمیزنن، هیچوقت سرعت غیرمجاز نداشتن.هیچوقت چراغ قرمز رد نکردن .هیچوقت در مصرف انرژی زیاده روی نکردن و هزار تا کار خوب کردن و بنابراین به نظر میرسه نعوذ بالله خودشون رو در مرتبه خدایی میبینند به همین دلیل در مورد دیگران قضاوت میکنند
ناشناس۱۰۴۸۵۹۶۰۸:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
همیشه سربلند باشی ای انسان آزاده
محمد۱۰۴۸۶۰۰۰۸:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
حالا واقعا برای اون 10 میلیارد نبود؟؟؟؟
ناشناس۱۰۴۸۸۱۶۱۱:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با احتساب 9 % مالیات بر ارزش افزوده ؛ تقریبا همون 10 میلیارد تومن صحیح است .
ناشناس۱۰۴۹۰۰۸۱۲:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به قتل هم مالیات بر ارزش افزوده تعلق میگیره ؟
محست۱۰۴۸۶۰۲۰۸:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اَلعَفوُ تاجُ المَكارِمِ؛ گذشت، اُوج بزرگواريهاست
ناشناس۱۰۴۸۶۰۷۰۹:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خداوند ارحم الراحمین است
ناشناس۱۰۴۸۶۰۹۰۹:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هیچ معامله ای با خون آن مرحوم ....‌‌‌
محمد۱۰۴۸۶۱۴۰۹:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
لطفا مردم عزیز کاسه داغتر از آش نشوند و با نظرات و تحلیلهای آبکی و نیش دار آرامش دو خانواده را بهم نزنن بهرحال هرچه بوده بین خودشون و خدای خودشون بوده خدا انشالله به هر دو خانواده آرامش بده و آقای نجفی هم باید بداند که هرکس در این قضیه مقصر بوده مهم نیست چون از نظر دادگاه ایشون قاتل بوده و حکم هم قصاص پس زندگی دوباره را مدیون گذشت این خانواده هست پس بقول برادر مرحوم در این مدت عمر باقی مانده سعی در جبران گذشته خود کند
ساده لوح۱۰۴۸۶۱۵۰۹:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از اولش معلوم بود نجفی با پولش نمیتونه جونشو بخره
ناشناس۱۰۴۸۶۱۸۰۹:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ننگ بر بازماندگان مقتول که هم کشته شد هم بی ابرو این هم از مجازات این پیرمرد هوسباز کثیف قاتل
ناشناس۱۰۴۸۶۵۳۰۹:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بنده موافق اجرای قصاص بوده وهستم اما کاسه داغتر از آش نباشیم بالاخره به هر دلیلی گذشت کردند
ناشناس۱۰۴۸۶۸۳۰۹:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کثیف تفکر توست که به خاطر مسائل جناحی دوست داشتی یه نفر دیگه که هم رای سیاسی تو نیست کشته بشه !
ناشناس۱۰۴۸۶۸۶۰۹:۵۷:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ننگ بر تو ..!!!
ناشناس۱۰۴۸۶۹۱۱۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ننگ براین همه کینه که ازگذشت دیگران که هیچ ربطی به ما ندارد هم کینه داریم
ناشناس۱۰۴۸۷۸۵۱۰:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دکتر نجفی انسان بزرگی بود ایکاش شهردار نمی شد تا به این عاقبت شوم دچارشود
ناشناس۱۰۴۸۷۸۶۱۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تو خودتو جمع کن و به فکر عاقبت خودت باش با این طرز فکر ...ت که به همه از قاتل و مقتول فحش میده
ناشناس۱۰۴۸۶۲۱۰۹:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از اول معلوم بود
ناشناس۱۰۴۸۶۲۸۰۹:۱۳:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یا نجفی قاتل نیست یا پول چه قدرتی داره
ناشناس۱۰۴۸۶۲۹۰۹:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
از اول معلوم بود.
ناشناس۱۰۴۸۶۳۲۰۹:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
میزنم میکشم دیه اش را میدهم
ناشناس۱۰۴۸۶۸۷۰۹:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
همون قانون شرعی که حکم به قصاص میده , دیه رو هم مجاز دانسته . اگر با دومی مخالفی لاجرم اولی هم رو هواست !
ناشناس۱۰۴۸۶۳۸۰۹:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با یکی از گزینه های انتخابات ریاست جمهوری 1400 آشنا شوید! : نخبه و استراتژیست جناح اصلاحات!، از مقامات ستاد فلانی در انتخابات 88، وزیر سابق، معاون سابق رئیس جمهور، شهردار سابق تهران، سابقا دارای دو زن (رحم ا.. من قرا فاتح مع الصلوات)، قاتل سابق حاضر، .. خسته دل شکسته، در حال تزکیه نفس و آماده برای ریاست بر شما مردم!
ناشناس۱۰۴۸۸۱۳۱۱:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خجالت بکشید.
ناشناس۱۰۴۸۹۶۶۱۲:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
و حامی قلیان برای خانواده و دختران!!!!! چه شود این رییس جمهور
ناشناس۱۰۴۸۸۳۹۱۱:۱۱:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سابقا دارای دو زن رو خوب اومدی... :) ولی اصلاح طلبا کلا دست به زن گرفتنشون خوبه! یه وزیر سه زنه رو ..
ناشناس۱۰۴۸۸۴۳۱۱:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
همه چیز را به هم دوختی تا جامه مورد نظرت را بسازی؟ تو روانپریشی بد نیست یه سر به روانپزشک بزنی
ناشناس۱۰۴۸۹۵۲۱۱:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
روان پریش سران شما اصلاحاتچیا هستن که شعار زنده باد مخالف من سر میدن ولی دلشون میخواد سر مخالفاشون رو ببرن! (حتی اگه زنش باشه)
ناشناس۱۰۴۹۰۴۸۱۲:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
به نظر من روانپریش اونایی هستن که به یه زن تهمت اخلاقی زدن تا ریختن خونش رو مباح جلوه بدن!!!! آره همیشه حق با شماست!!! زنده باد مخالف شما
ناشناس۱۰۴۸۹۶۲۱۱:۵۸:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اخراجی از دانشگاه ماساچوست رو یادت رفت بگی!
ناشناس۱۰۴۸۶۴۵۰۹:۲۵:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
با زور و تهدید رضایت دادند یا آزادانه؟
علی رضا۱۰۴۸۶۴۹۰۹:۲۹:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
لااقل این همه به خواهرت توهین کردن انواع لقب ها و تهمت ها بهش زدند شرط میزاشتی توی روزنامه های زنجیره ای اول معذرت خواهی کنن، آقای استاد این آقای نجفی دوباره به سرعت ..
علی۱۰۴۸۶۵۵۰۹:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه متن زیبایی نوشتند. این دنیا میگذره و روسیاهی برای نجفی ها میمونه. البته این اتفاقات نجفی ها را به راه درست رهنمون میکنه. فقط خواهر جناب دکتر استاد دیگه نیستند. امید به آرامش برای خانواده ایشون.
ناشناس۱۰۴۸۶۶۲۰۹:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
متاسفم برای بعضی هموطنانم و کامنت نویسان ذیل این خبر که همه را مثل خود می پندارند و امکان شریف بودن انسان ها را زیر سوال می برند. خبر دارم و صریح می گویم که خانواده ای فرهیخته برای خدا بدون پول از گناه قاتل فرزندشان گذشته اند. چون ما آن قدر بی اخلاق شده ایم که نمی توانیم هیچ خیری را از دیگران ببینیم با شایعه با دروغ و ... سعی داریم آنها را تخریب کنیم و دل مردمانی که از ما بهترند را به درد بیاوریم.
ناشناس۱۰۴۹۰۳۹۱۲:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بسیار عالی حرف دل من را زدید خدا خیرتان دهد
ناشناس۱۰۴۸۶۶۵۰۹:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بخشش یک قاتل که جان انسانی را بخاطر هوس گرفته، بزرگترین جنایت در حق بشریت است.
علی۱۰۴۸۶۶۹۰۹:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه رازهای که پشت پرده است ؟؟؟!!!!!!!
ناشناس۱۰۴۸۶۷۳۰۹:۴۷:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اجرتان با خدا
ناشناس۱۰۴۸۶۷۶۰۹:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سردار گمنام ؟سردار سپاه؟ چند سالته؟
سید جزایری۱۰۴۸۶۸۵۰۹:۵۷:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سلام تاریخ تکرار میشود یاد جلال الدین فارسی افتادم که قاتل بود ..
رضا۱۰۴۸۶۹۲۱۰:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
هیچ تهدیدی وارعابی نیست فقط یک معادله ساده است. مرده نجفی هیچ دردی ازشون دوا نمیکنه ولی باده میلیارد تومان میشه با آرامش زندگی کرد.
ناشناس۱۰۴۸۷۱۴۱۰:۱۷:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مرگ و لعن ابدی بر سیاست بازان و سیاست زدگان ، مرگ بر جناح بازی و قدرت طلبی ، چه راحت مظلومه ای را می کشند و از خونش می گذرند ! لذتی که در گذشت است در انتقام نیست اما کدام انتقام ؟ این عفومربوط به این هوسباز ... صفت نیست که به راحتی اسلحه می کشد و آدم می کشد ! آن عفو مربوط به قتلی است که غیر عمد یا بر اثر سهل انگاری باشد ،عفو برای کاری لذت بخش است که خون مظلومی پایمال نشود.
ناشناس۱۰۴۹۰۲۶۱۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اگه حرفهایی که اقای نجفی در مورد زنش گفته بود راست باشه مقصر زنش بوده که اورا به این حد از جنون رسانده است. بعضی از زنها گاها نادانسته این کارها را می کنند و مردها را مستاصل می کنند.
ناشناس۱۰۴۸۷۱۹۱۰:۲۲:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
در هر حال به بهترین شکل ممکن این پرونده بسته شد. خدا روح مرحوم رو به خصوص با این بخشش شاد بکنه.
نجم۱۰۴۸۷۴۹۱۰:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نجفی قصاص میشد آبرومندانه تر بود.نجفی میترا استاد رو نکشته،بلکه خودشو کشته.
حمید۱۰۴۸۷۶۶۱۰:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
در مبازره زن قهرمان میشود و ماندگار و مرد شکسته خورده با یک پسوند زشت قاتل خروجی آخرین سکانس زن قهرمان و زنده و مرد قاتل خروجی نهایی نمایش زن میتواند برای خواسته اش مبارز باشد اگر چه مردانه بمیرد .
ناشناس۱۰۴۸۷۷۵۱۰:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۳
عرض نکردم، ختم به خیرش می کنند. آخه خدمات زیادی به اصلاحی ها کرده بود. وجودش برای انتخابات نافع است کما فی السابق.
ناشناس۱۰۴۸۷۷۷۱۰:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
زنده باد. خدا ، حافظ ، سایر بازماندگان آن مرحومه
مانی۱۰۴۸۷۸۷۱۰:۴۷:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه می کنه این پول لعنتی!!!
ناشناس۱۰۴۸۷۸۹۱۰:۴۸:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کار خوبی کردید، به حرفهای بی ادبانه و کینه توزانه افراد هم اهمیتی ندهید
حسین۱۰۴۸۸۰۰۱۰:۵۴:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
وای بر ..شان که قاتل را می بخشند
ناشناس۱۰۴۹۱۹۱۱۴:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
درود بر شرفشان
omid۱۰۴۸۸۱۰۱۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بنظر من هنوز هم نجفی مظلوم است و مظلوم تر مردم ایران که هیچ وقت از پشت پرده این مسائل آگاه نمی شوند.
ناشناس۱۰۴۸۸۳۰۱۱:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
مردم عادت دارند تهمت بزنند که طرف پول گرفته.
ناشناس۱۰۴۸۸۴۰۱۱:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این ناجور اسلاحتلب باید اعدام بشه
ناشناس۱۰۴۸۸۴۶۱۱:۱۳:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
پس دیگه خودم دست به کار میشم و این قاتل رو ..
ناشناس۱۰۴۸۸۵۵۱۱:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این جانی می تونه دوباره قتل رو تکرار کنه
ناشناس۱۰۴۸۹۱۲۱۱:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خوب بکشه پولشو میده تا پول هست زندگی باید کرد
ناشناس۱۰۴۸۸۶۰۱۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه خبر بدی
ناشناس۱۰۴۸۸۶۶۱۱:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
تا پایان عمر ت برچسب قاتل جانی بر تو می ماند
ناشناس۱۰۴۸۸۶۹۱۱:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ننگ به 2خردادی ها
ناشناس۱۰۴۸۹۰۷۱۱:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
ننگ بر پول ..
ناشناس۱۰۴۸۸۷۱۱۱:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بازم قدرت پول میشه دید
ناشناس۱۰۴۸۹۱۱۱۱:۳۷:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
حیف شد
ناشناس۱۰۴۸۹۱۵۱۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
لااقل بخاطر این همه تهمت که به خواهرتون شد اگر هم نیتی بر گذشت بود پای چوب دار نه به این زودی .
ناشناس۱۰۴۸۹۱۸۱۱:۳۹:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نجفی کاندیدای اصلح اصلاح طلبان برای انتخابات 1400
رسول۱۰۴۸۹۳۹۱۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۳
فقط بگم متاسفم
ناشناس۱۰۴۸۹۵۴۱۱:۵۴:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
جناب استاد برای شما و خانواده محترم و مرحومه بزرگوار آرامش و شادی روز افزون از خداوند خواستارم. چه خوب که متاثر از افکار منفی عمومی نشدید و کاری کردید که ان شالله خیر دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت. " مردم همیشه مردمند." شاید با این کارتان بعضیها خرده بگیرند اما مهم معامله شما با خدا بوده. برای جناب نجفی هم امیدوارم عمیقا به گناهی که مرتکب شده ایمان بیاورد و از خدا و مرحومه طلب آمرزش کند. خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند.
حمیدرضا۱۰۴۸۹۵۸۱۱:۵۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
الان تو تاکسی بودم راننده گفت « کار خودشونه»
ناشناس۱۰۴۸۹۶۹۱۲:۰۴:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این بخشش فقط همه جای رقبای سیاسی نجفی را سوزانده است.
ناشناس۱۰۴۸۹۷۷۱۲:۰۸:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.
ناشناس۱۰۴۸۹۸۷۱۲:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این کامنتها برای هیچ کدام از طرفین اصلی ماجرا و‌ برای سلامت جامعه مناسب نیست.
مصطفی۱۰۴۸۹۹۱۱۲:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خدا رو شکر. هرچند نجفی اشتباهات زیادی کرده ولی چون وزیر آموزش و پرورش زمان بود و وضعیت آموزش اون موقع بهتر از الان بود یه جورایی احساس می کردم غیر مستقیم حق معلمی به گردنم داره.
ناشناس۱۰۴۹۰۶۸۱۲:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این اصلاحاتی ها چقدربدن تا دیروز بهشون میگفتن پرستو حالا که خانوادش رضایت داد شدن عامل به قرآن مهربان دلسوز فرهیخته جمع کنید این بساط دورویی رو
ناشناس۱۰۴۹۰۷۳۱۲:۵۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
این کامنت ها نشان دهنده اوج کینه سیاسی یک جماعت خاص است !
شهریار۱۰۴۹۰۹۸۱۳:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
آقای مرد کرمانشاهی که اینهمه از خودت تعریف کردی؟! مرد باش بگو خریدنم
ناشناس۱۰۴۹۱۴۹۱۳:۴۷:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نمی‌دونم همچین آدمیی پس از آزادی چگونه در جامعه راه می‌رود.
ناشناس۱۰۴۹۱۷۶۱۴:۰۳:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دست خانواده محترم استاد درد نکنه مخصوصا آقای مسعود استاد . آدم متأسف میشه از وجود این همه ..،..،..، بی فرهنگ که نه از فرهنگ اسلام بهره ای برده اند و نه فرهنگ ایران زمین که لابد ادعای مسلمانی و ایرانی بودن هم دارند. به جای تشویق و قدر دانی از این بزرگواران که الگوی بخشش هستند اینهمه اراجیف میگویند
ناشناس۱۰۴۹۲۰۲۱۴:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چه آیه زیبایی والکاظمین الغیظ
آرش از روستا۱۰۴۹۲۴۳۱۴:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
متشکرم خانواده استاد. حیف میشد اگه فارغ التحصیل ریاضی ماساچوست اعدام میشد، بهرحال آدمای عادی زیادن ولی نوابغ انگشت شمار...
ناشناس۱۰۴۹۳۵۸۱۵:۵۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
نابغه قاتل هم داریم مگه؟
ناشناس۱۰۴۹۳۰۲۱۵:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
خبر بدی بود. با آبروی خواهر مرحومتان بازی کردند آنگاه رضایت دادید؟
ناشناس۱۰۴۹۳۲۴۱۵:۲۷:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
چرا هرکسی میره زندان یا چادری میشه یا ریش میزاره!؟
شهاب۱۰۴۹۳۳۱۱۵:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
یه سوالی برام پیش اومده خانه هوافضای شهرداری یعنی چی؟ یعنی شهرداری وارد حوزه علمی شده؟
ناشناس۱۰۴۹۳۳۳۱۵:۳۳:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد............ (به دور از سیاست)!!!!......پس معامله ای شده است ولی مسعود خان کاره ای در این معامله نبو ده اند و از اول هم قرار بود که همینطور شود.
ناشناس۱۰۴۹۳۵۲۱۵:۴۷:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۳
دوستانی که نظرات تندی متوجه این خانوم میکنند حواسشون باشد ایشان یک مادر و دختر یک پدر و مادر بودند ما در جایگاه خدا نیستیم تا تمام حقیقت را بدانیم بهتر است دهانمان بسته بشه تا روری بقیه ما را قصاوت نکنند
ناشناس۱۰۴۹۳۷۹۱۶:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بنویسید ( رضایت دادن ) اما بخوانید ( رضایت دادنشون ) .
omid۱۰۴۹۸۰۴۲۰:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
شاید هم از ابتدا رضایت داشتند.
محسن۱۰۴۹۵۱۰۱۷:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
فارغ از این که قاتل چه کسی است و این بخشش چگونه و با چه نیتی صورت گرفته، خروجی و محصول کار یعنی اعدام نشدن یک انسان کار خوبی است. می ماند پاداش خانواده مقتول که یا بدون هیچ چشمداشتی بخشیده اند که در آنصورت اجرشان با خداست و یا در عوض چیزی گرفته اند که در اینصورت هم نوش جانشان. در هر دو حال به ما ربطی ندارد.
بابک۱۰۴۹۵۲۱۱۷:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اتفاقی که افتاد میتوانست برای هر کسی بیفتد , خودمان خبر نداریم , همانطور که فردباهوشی مثل نجفی هم فکر نمیکرد برای او پیش بیاید . در مورد خانم استاد هم اطلاعات کافی نداریم و قضاوت میکنیم.وفقط حرف میزنیم ,حرف میزنیم وحرف میزنیم
علی۱۰۴۹۵۴۸۱۷:۵۲:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
اینم بگم اصلا قصد توهین به خانواده استاد ندارم اونو دیگه چطورشده که رضایت دادن به خودشون مربوط میشه نظرمن درمورد قدرت وثروت اینه که طرف این شرایطوداره که هرجورشده رضایت بگیره کاش قانون ما طوری بود که بعداز رضایت هم قاتل حداقل زجر بهش وارد میشد یچیزی کمتر قصاص از طرف خود قانون براش حکم میکردن اگه همین شرایط برای یه نفر بدون قدرت و ثروت اتفاق می افتاد متاسفانه خیلی راحت میرفت بالای دار
ناشناس۱۰۴۹۶۳۱۱۸:۴۵:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۳
سالها پیش خاله ام توسط دزدی به قتل رسید دایی ام دیه اش را گرفت و قاتل آزاد شد ! چند سال بعد پسر دایی ام به غیر عمد در حادثه شغلی قاتل شناخته شد دایی ام دیه اش را داد ! بازی روزگار اینگونه است
ناشناس۱۰۴۹۶۸۵۱۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۳
احسنت بر این تصمیم و چنین است رافت اسلامی. بهترین تصمیم بود
ناشناس۱۰۴۹۸۴۷۲۰:۲۸:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۳
بنده کاری به پول گرفتن خانواده مقتول ندارم ولی با این کار زنگ خطر بزرگی به صدا در آمد واز این پس هرکس که پول وقدرت داشته باشد از این مسائل و قتل ها دوباره تکرار می شود خدایا به ما کمک کن توکل بر خدای مهربان
ناشناس۱۰۴۹۹۶۴۲۲:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۳
متاسفانه الان شرایط طوریه که خانواده ها یا باید قصاص کنند یا اینکه نهایتا با دریافت دیه گذشت کنند! اگر هم گذشت کنند شخص نهایتا بین سه تا ده سال زندانی میشه. در حالیکه قتل باید مجازات سنگین تری داشته باشه. بعد هم اگر کسی بستگانی نداشته باشه و کشته بشه، مجازات نسبت سبکی داره در حالیکه اگر مقتول بستگان داشته باشه ممکنه قاتل اعدام بشه.
ناشناس۱۰۵۰۰۲۷۲۳:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۳
گذشتن از پول سخت تر از تقاضای قصاصه
ناشناس۱۰۵۰۰۷۱۰۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۴
من بودم رضایت نمی دادم با اون خنده های نجفی تو دادگاه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین