رئیس سازمان حج‌: ادعای برادر شهید رکن‌آبادی دروغ محض است

گروه سیاسی الف،   3980522077 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان حج و زیارت، ادعای مطرح شده از سوی برادر شهید غضنفر رکن آبادی مبنی بر پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا توسط مسئولان ایرانی در خصوص شهادت حاجیان ایرانی در منا را رد کرد و گفت: این ادعا، دروغ محض است.

رئیس سازمان حج‌: ادعای برادر شهید رکن‌آبادی دروغ محض است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم بزرگداشت «شهدای منا و مسجدالحرام» در بعثه مقام معظم رهبری، با رد ادعای مطرح شده از سوی برادر شهید غضنفر رکن آبادی اظهار داشت: این ادعا، دروغ محض است. تفاهم نامه‌های سازمان حج و زیارت امضاشده و کاملا روشن و شفاف است و هیچ نکته پنهانی ندارد.

او افزود: نخستین بند همه تفاهم نامه‌های ما، حفظ عزت، کرامت، آرامش و امنیت زائران ایرانی است و همواره آن را طلب کرده ایم. کسی که برای زائرین عزت و کرامت را دنبال می‌کند، آیا از حقوق شهدای خود می‌گذرد و با آن معامله می‌کند؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: «من فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده، حتما بی اطلاع بوده یا هنگام صحبت کردن دچار خلجان شده و متوجه نبوده است چه می‌گوید و گرنه می‌داند هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی از خون شهیدانشان نخواهند گذشت.»

رشیدیان تصریح کرد: پیگیری موضوع شهدای منا جزو مسایل مستمر سازمان حج و زیارت و دیپلماسی جمهوری اسلامی است و با توجه به اینکه در حال حاضر، ایران نمایندگی سیاسی در عربستان ندارد، دفتر نمایندگی حج و زیارت آن را پیگیری می‌کند.

او آخرین مورد را روشن شدن تکلیف شهدای مفقودالاثر در فاجعه منا بیان کرد و اظهار داشت: تا اوایل امسال چند شهید داشتیم که تکلیف آن‌ها روشن نشده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، سرنوشت و محل دفن آن‌ها مشخص شد و در حال حاضر، هیچ شهید مفقودالاثر و بدون اطلاع از محل دفن او نداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یکی از موضوعاتی که همواره در مذاکرات با طرف عربستانی داشته ایم، پیگیری موضوع شهدای منا و مسجدالحرام بوده است.

رشیدیان تصریح کرد: در مذاکره سال گذشته برای بحث بر سر تفاهم نامه حج، به ما اعلام شد که در موضوع مربوط به حقوق شهدای مسجدالحرام کار تقریبا به پایان رسیده است.

او افزود: به همین دلیل از ما خواستند مشخصات وراث شهدا را برای آن‌ها ارسال کنیم که به دلیل قطع روابط سیاسی دو کشور، مشخصات به دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل فرستاده شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در جلسه پیگیری که بعدا داشتیم، به ما اعلام کردند چک مربوطه را ارسال کرده اند در حالی که چنین نشده بود. در جلسات بعدی از جمله نشستی که دو هفته پیش با وزیر حج و عمره عربستان داشتیم، این گلایه را مجددا مطرح کردیم و قرار شد وی بدعهدی و بدقولی را که نسبت به این موضوع شده است از طریق وزارت امور خارجه عربستان پیگیری کند.

رشیدیان گفت که در مورد شهدای منا نیز مذاکراتی با مسئولان عربستانی داشته است، اما آن‌ها اعلام کرده اند که هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده اند.

او افزود: ما این موضوع را از طریق مسئولان بعثه دیگر کشور‌ها پیگیری کردیم، اما به آن‌ها هم عینا همان جواب ما را داده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوالی درباره تعیین هویت شهدای فاجعه منا گفت: از همه شهدایی که دفن شده بودند، نمونه دی ان‌ای گرفته شده است و یکی از دلایل طول کشیدن موضوع تعیین هویت شهدا نیز این بود که باید فرزندان یا نزدیکان آن‌ها به عربستان می‌آمدند تا نمونه دی ان‌ای آن‌ها گرفته و با نمونه شهدا تطبیق داده شود.

رشیدیان تصریح کرد: با روشن شدن تکلیف چند شهید باقیمانده، نامه رسمی وزارت حج و عمره عربستان را اوایل امسال راجع به مشخصات شهدا دریافت کردیم و اکنون هیچ شهیدی نداریم که محل دفن او را ندانیم.

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر دیپلمات سابق ایران در لبنان که جزء جان‌باختگان فاجعه منا بود، همزمان با سالگرد آن حادثه درحالی‌که ۸۸ هزار ایرانی در حج حضور دارند، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند.

او گفته است: «واقعا تعجب‌آور است مسؤولان جمهوری اسلامی سال گذشته توافق‌نامه‌ای را در مذاکرات حج امضا کردند که براساس آن پذیرفته‌اند آن‌چه در منا اتفاق افتاد مقصرش ایرانی‌ها بودند تا بتوانند راه حج را باز کنند. به این وسیله راه حج باز شد یعنی روی خون شهدای منا پا گذاشته شد. اطلاع دقیقی دارم و به موقع منبع را اگر نیاز بود حتما معرفی می‌کنم.»

دیدگاه کاربران

پرتو۱۰۴۷۴۱۶۱۱:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۲
به جرم تشویش افکار عمومی دستگیرش کنین . جرم کوچکی نیست.
ناشناس۱۰۴۷۷۷۲۱۵:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
رکن آبادی درست میگوید دولت توی این مدت طولانی چه کاری انجام داده اعلام کند
ناشناس۱۰۴۷۸۳۸۱۶:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
جناب آقای رشیدیان مگر بازنشسته نیست؟؟ مگر به همین دلیل از استانداری خراسان رضوی نرفت؟
ناشناس۱۰۴۷۸۴۰۱۶:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
به سازمانیکه پول‌های مردم رو سالیان سال نگه‌داشته ..چطور میشه اعتماد کرد؟؟ به سازمانیکه در موضوع عتبات عالیات با مردم مشتاق برخوردهای به شدت تحقیرآمیز و توهین‌آمیز داشته چگونه میشه .. به سازمانیکه هنوز هیچ جوابی برای موضوع تعرض جنسی به ۲ جوان ایرانی نداره و منافع سازمانی خودشو به مصالح و عزت یک ملت ترجیح میده چطور میشه ..؟؟؟ رکن‌آبادی عزیز جای خود ، سازمان به هیچکدوم از مطالبات مردم جوابگو نیست
ناشناس۱۰۴۸۰۷۳۱۸:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۲
البته اگر ادعایش دروغین باشد . والّا من و تو که بواسطه شنیدن خبر دچار تشویش ذهن میشویم باید خودمان را درمان کنیم.
rassharif۱۰۴۸۰۷۸۱۸:۵۱:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
خیلی دروغ های محض بوده که بعدا معلوم شده خیلی هم راست بوده اند!
ناشناس۱۰۴۷۴۲۳۱۲:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
متن توافق را نشر دهید مانند برجام! یا این یکی بر خلاف مصلحت! است؟
ناشناس۱۰۴۷۴۲۴۱۲:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
مگه میشه برادر شهید حرف الکی بزنه حتما یه چیزی بوده
ناشناس۱۰۴۷۵۸۷۱۳:۱۲:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
مگر معصومه.؟
ناشناس۱۰۴۷۴۵۷۱۲:۱۷:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
شاید شما دروغ محض میگویید. اگر راست میگویید چرا بعد از 4 سال پیگیر وضعیت خانواده های شهدا نیستید. اگر راست میگویید تفاهم نامه را منتشر کنید. پس چه کسی دروغ میگویید؟ مردم قضاوت کنند؟
ناشناس۱۰۴۷۴۶۲۱۲:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگه نهایتا اطلاعات رکن‌آبادی درست از آب دربیاد سازمان حج .. اگر هم اشتباه بوده باشه ، باز هم نشون دهنده‌ی این هست که امور حج و عتبات و سازمان شفاف نیست و بشکل محرمانه .. اداره میشه و لذا ..
ناشناس۱۰۴۷۴۶۴۱۲:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۲
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: «من فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده، حتما بی اطلاع بوده یا هنگام صحبت کردن دچار خلجان شده و متوجه نبوده است چه می‌گوید و گرنه می‌داند هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی از خون شهیدانشان نخواهند گذشت.» این کلیت ندارد . همین چند روز پیش شاهد برداشتن نام شهدا از کوچه ها توسط شهرداری نبودیم ؟
ناشناس۱۰۴۷۷۸۶۱۵:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۲
خلط مبحث نفرمایید، بهتر آن است که فرد حین رانندگی پاراگراف نخواهند! نام باید ساده و کوچک و روان باشد تا آدرس یابی ساده شود، این ربطی به احترام به شهدا ندارد.
ناشناس۱۰۴۷۴۶۵۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
سازمان عریض و طویل حج صلاحیت اداره‌ی عتبات و حج رو داره ؟؟!! رفتارش مثل ..با ملت
لطفی۱۰۴۷۴۶۸۱۲:۲۳:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
این نوع تهمت زنی یعنی از جایگاه برادر شهید سوء استفاده کردند , متاسفم آقای رکن آبادی منافع ملی و آبروی نظام قابل معامله نیست , لطفا برای منافع شخصی از جایگاه برادر شهید سوء استفاده نفرماید
ناشناس۱۰۴۷۵۷۷۱۳:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
بنظرت رکن آبادی دروغ می گه .. می خوام با دقت بهش فکر کنی 4 سال از اون حادثه گذشته هنوز تکلیف معلوم نیست خسارت و دیه داده نشده معذرت خواهی نشده بنظرت چی شده؟
محمد۱۰۴۷۶۰۸۱۳:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آقای رکن آبادی , لطفا حرمت شهدا را نگه دارید , شهدا ابزار من و شما نیستند.
ناشناس۱۰۴۷۷۶۴۱۵:۰۴:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگر آقای رکن آبادی مطمئن نبود و سند نداشت نمی آمد همچین حرفی را در تلویزیون که میلیون ها نفر آنرا می بینند بگویید چون اگر دروغ باشد جرم اش خیلی سنگینی است..
ناشناس۱۰۴۷۶۱۰۱۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آقای رکن آبادی سوء استفاده از شهدا چه در این دنیا و چه در آن دنیا جرمی نابخشودنی است
تقی۱۰۴۷۶۱۱۱۳:۲۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آقای رکن آبادی لطفا با سوء استفاده از شهدا برای خود ..
ناشناس۱۰۴۷۵۵۴۱۳:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
معمولا وقتی یه نفر حرفی می زنه و بقیه سریع می خواند تکذیب کنند آن حرف..
ناشناس۱۰۴۷۶۹۵۱۴:۱۶:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آفرین دقیقا درسته.
محسن۱۰۴۷۵۶۶۱۳:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
مطالب رئیس حج و زیارت ادعای مطرح شده را نقض نمیکند اگر راست می گوید تفاهم نامه امضا شده با عربستان را منتشر کنند در غیر این صورت ادعای برادر شهید صحیح است
ناشناس۱۰۴۸۲۵۸۲۱:۴۱:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگه کشور این طور اداره شده بود هر رئیس جمهور 3 چهارم قدرت خرید کارگران و بازنشستگان ووو را نمی سوزاند و بعدش، طلبکار هم باشند.
ناشناس۱۰۴۷۵۸۰۱۳:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
رعایت کرامت عزت وآرامش و امنیت حجاج را کاملا در مراسم شاهدیم و تجاوز به.. وکشتار بیش از400نفر در حج همه دروغ است ومعلوم است شما کاملا راست می فرمائید ویقینا برادر شهید دروغ می گوید هرچه..
ناشناس۱۰۴۸۰۸۶۱۸:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
در حادثه منی 400 نفر ایرانی و حدود 4300 نفر از کشورهای دیگر کشته شدن ولی تنها ایران اعتقاد به عمدی بودن این حادثه دارد چطور و بر کدام اساس خدا دانند
ناشناس۱۰۴۷۶۲۱۱۳:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
بله فقط شما راستگو هستید و بس.
ناشناس۱۰۴۷۶۳۵۱۳:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
فعلا که از سر تا پای دولت مدام در حال راستگویی هستند ! شما که ..
ناشناس۱۰۴۷۶۹۲۱۴:۱۶:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
تفاهم نامه را منتشر کنید ببینیم کی درست می گه اگر دروغ محض ازش شکایت کنین چرا شکایت نکردین؟
ن.د۱۰۴۷۷۱۳۱۴:۲۵:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
کاش یک روزی می رسید که تمام مسئوولین ما متوجه این گفته پیامبر ص می شدند که ریشه تمام گناهان دروغه. همین!
ناشناس۱۰۴۷۷۶۵۱۵:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اول تکذیب بعد شایع بعد که با سند رو می شود کار دشمن است ..
الف ر۱۰۴۷۸۳۹۱۶:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
راحت ترین کا ر ،تکذیب آقا مستند کن
ناشناس۱۰۴۷۹۳۹۱۷:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
برادر شهید است که باشد. نباید ..حضرات تعطیل شود
ناشناس۱۰۴۸۰۱۷۱۸:۰۱:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
ازقدیم گفتند هیچ بقالی نمیگه دوغ من ترشه
ناشناس۱۰۴۸۰۴۵۱۸:۲۲:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگر سازمان حج راست میگه به صراحت اعلام کنه بعد از گذشت ۴ سال نتیجه مذاکراتش با عربستان چی شد؟ اگه طرف حاضر به پرداخت دیه نشد آیا نباید تو محاکم بین المللی ازش شکایت کرد؟آیا نباید با حکم دادگاه -حتی دادگاه داخلی-اموال عربستان در ایران مصادره و دیه شکات پرداخت بشه؟؟؟؟؟؟؟ به نظر شخص من صحبتهای آقای رکن آبادی به واقعیت نزدیک تره تا سخن مسئولین سازمان حج -اگر برادر رئیس سازمان حج هم تو شهدا بود آیا ایشون ساکت می نشست یا زمین و زمان رو به هم می دوخت؟؟؟بهتره با خودمون یه کمی صادق باشیم
ناشناس۱۰۴۸۰۶۲۱۸:۳۰:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
با همه این حرف ها این تفاهم کار شایسته و مطابق با واقع است عربستان در آن حادثه مقصر عمدی نیست.کسانی که حاجی داشته اند و ناظر آن صحنه بوده این را تصدیق می کند.حاجی ها بی تقصیر نبودند.
فرزند شهید منا۱۰۴۸۰۸۹۱۸:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگر رکن آبادی دروغ گفته بود، رئیس سازمان حج همین جا می گفت ما وی را به جرم تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام تحت تعقیب قرار داده ایم! والا با توضیحات اضافه مانند " هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی از خون شهیدانشان نخواهند گذشت." خلط مبحث نمیکرد. مسئولان جمهوری اسلامی با عملکردشان نشان داده اند که چه میزان برای خونهای شهدا ارزش قائلند و نیازی به تکرار آن در هر بزنگاهی نیست.!
ناشناس۱۰۴۸۰۹۳۱۹:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آقای رکن آبادی خجالت بکش.
ناشناس۱۰۴۸۱۵۴۲۰:۱۲:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
جعل و دروغ در این کشور خیلی ...
ناشناس۱۰۴۸۱۷۲۲۰:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
... تفاهم نامه را برای اطلاع عموم منتشر کنید وگرنه صد در صد برخی از شما مسوولین دروغ می گویید. چون سابقه دروغ گویی برخی مسوولین در ایران بسیار درخشان هست.
ناشناس۱۰۴۸۲۳۹۲۱:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
باشه اون دروغ میگه شما سند رو کن راست بودن حرف تو ثابت کن نگو امنیت ملی به خطر می افته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  13. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  14. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  15. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  16. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  17. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  18. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. حل يك ابرچالش نظام

  21. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  22. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

  25. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

آخرین عناوین