مدیرعامل صندوق بازنشستگی برکنار شد

گروه اقتصادی الف،   3980522063 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی برکنار شد

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، بالاخره تسلیم فشار مخالفان مدیر جوان صندوق بازنشستگی شد و او را برکنار کرد.

صالحی 37 ساله، 10 فروردین امسال بعنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و پس از فقط 4 ماه برکنار شد. طبق اخبار رسیده، این برکناری به دستور شخص حسن روحانی بوده است.

صالحی در مدت 4 ماهه حضور خود در صندوق بازنشستگی برای اولین بار مدارک تحصیلی مدیران صندوق و شرکتهای تابعه را منتشر کرد. او همچنین برای اولین بار جمع حقوق و مزایای مدیران صندوق و شرکتهای تابعه اش را منتشر کرد.

سید میعاد صالحی، در قدم بعدی‌اش صورتهای مالی شرکتهای صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کرد و در تدارک انتشار جزییات پرونده‌ها و پروژه های چند هزار میلیادری زیرمجموعه های این صندوق بود که عمر مدیریتش بر صندوق به پایان رسید.

صالحی در آخرین توییت خود پیش از برکناری‌اش نوشته بود: «هرچه امور صندوق بازنشستگی را شفاف‌تر میکنیم، فشارها و تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود. گام مهم بعدی، انتشار جزییات پرونده‌ها و پروژه‌های چندصد و چندهزار میلیارد تومانی است»

دیدگاه کاربران

ایرانی۱۰۴۷۳۲۲۱۱:۰۳:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
.. بعید نیست افراد جوان ، پرکار و طرفدار شفافیت را اخراج کنند چون ..
س۱۰۴۷۷۳۴۱۴:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
جوان گرایی خیلی هم خوبه ولی ایشون هیچ تجربه مشابهی نداشت . یهویی گذاشتنش مدیر صندوق به این عظمت
ناشناس۱۰۴۷۳۲۳۱۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۲
این است که در کشور، مبارزه با فساد راه به جایی نخواهد برد.
ناشناس۱۰۴۷۳۲۵۱۱:۰۴:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
ی جور تیتر زدید انگار این جوان از کره ماه اومده. ایشون هم حتما از آقازاده ها یا فامیل های مسئولین بوده و به جای دیگری منتقل می شوند.
ناشناس۱۰۴۷۷۱۸۱۴:۲۸:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
البته حق دارید من هم مثل شما به همه ی این.. ها بدبین هستم ولی کاش قبلش یک سرچ میکردی ایشون کلا شریف درس خونده تمام مقاطع رو و شریف یکی از معدود دانشگاه هایی هست که خودش رو به خاطر دو تا آ..زاده خراب نکرد و الکی نمیشه ازش فارغ التحصیل شد.
ناشناس۱۰۴۷۳۳۲۱۱:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
احتمالا این مدیر جوان به نزدیکی ..رسیده بود
ناشناس۱۰۴۷۳۳۳۱۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
کاش شریعتمداری برای کارکنان استانی وزارت کار که در فقر هستن هم فکری بکنند !!! کمترین حقوق رو در دولت میگیرن و از آموزش و پرورش هم کمتر
ناشناس۱۰۴۷۳۴۵۱۱:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
حالا کدام یکی از بستگان را جایگزین او کرده
ناشناس۱۰۴۷۳۶۹۱۱:۲۹:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
روحانی در سخنرانی ها : «اساساً اولین شرط دولت شایسته و کارآمد در کنار شفافیت، پاسخگویی است؛ دولت باید ضمن شفافیت در همه امور به مردم پاسخگو باشد» .. در عمل : اخراج این بنده خدا که فارغ التحصیل شریف بود و دنبال شفافیت بود
ناشناس۱۰۴۷۵۹۰۱۳:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آیا قانون روحانی را آزاد مطلق گذاشته؟ ..
بازنشسته کشوری۱۰۴۷۴۱۴۱۱:۵۴:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۲
برکناری يک مدير فعال. بخور بخور سال قبل، از امروز ادامه می يابد. وای به حال بازنشستگان کشوری که کور سوی اميدشان خاموش شد.
صف۱۰۴۷۴۳۳۱۲:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۲
این بنده خدا علیرغم جوانی در این مدت کوتاه مسئولیتش اقدامات خوبی انجام داد و به سرنخهای جالبی رسیده بود که افشای آن به نفع دولتمردان تدبیر و امید نبوده است.
ناشناس۱۰۴۷۴۶۶۱۲:۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
با برکناری اين جوان فعال و پاکدست ، مهر تاييدی بر فساد ..ی زده شد.
ناشناس۱۰۴۷۴۸۰۱۲:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
در 21 اردیبهشت سال جاری گروه اقتصادی الف این خبر را منتشر کرد 3980221001 « برکناری مدیر متخلف صندوق بازنشستگی کشوری با حقوق 30 میلیونی» در کامنت 898739 چنین نگاشته شده است به این برادر مصلح «شک نکن... بیشتر از چند ماه دیگه دوام نخواهی آورد»
شلمانی۱۰۴۷۵۷۴۱۳:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
وزیر بی کفایت که فقط مدعی.. است باید عزل میشد ..نه این جوان
ناشناس۱۰۴۷۵۷۶۱۳:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
برای ملت مسجل شده هیچ وقت شفافیت از طرف روسای بالا قابل قبول نیست
ناشناس۱۰۴۷۵۸۱۱۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
زیاد شلوغش نکنید دارن با اینکارهاشون مهره سازی میکنن برا آینده اینکار دولت خودش یک سیاست است مثل کار روی آذری جهرمی و آماده کردن افکار عمومی برای استقبال از وی در آینده بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی رو که با نام هواداران وزیر جوان ارتباطات که سخت در تلاش هستن برای یارگیری مشاهده کنید متوجه میشوید چی میگم
ناشناس۱۰۴۷۹۶۶۱۷:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
تقابل یک تنه یک سردار جوان با ژنرال‌های پیر و بازنشسته به قیمت عزل او رقم خورد. چه خوب است او را در این راه تنها نگذاریم!!!
جمالی۱۰۴۷۶۰۲۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
بدنیست یک طرفه به قاضی نرویم: https://www.alef.ir/news/3980505073.html براین اساس احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد: براساس شرایطی که در تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی برای روسای سازمان‌ها و صندوق‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شده، ادامه فعالیت صالحی در جایگاه مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری غیرقانونی است. وی با تاکید براینکه روسای سازمان‌ها و صندوق‌های تعاون باید دارای پنج شرط در زمینه‌های رشته تحصیلی، مدیریت، انفورماتیک، پزشکی و سابقه باشند، بیان کرد: یک بار در سال ۹۰-۹۱ مرتضوی با حضور در جایگاه مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کشور این قانون را زیر پا گذاشت و خسارت‌های بسیار زیادی را به کشور به ویژه تامین اجتماعی وارد کرد، اکنون هم شریعتمداری وزیر کار با انتصاب صالحی دچار این اشتباه شده است. نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: میعاد صالحی دکتری مکانیک و هوا فضا دارد و نوع سابقه و رزومه وی هیچ ارتباطی به مدیریت صندوق بازنشستگی کل کشور هم ندارد، ما این موضوع را به شریعتمداری چندین بار تذکر دادیم و حتی وی برای پاسخگویی به سوال من درباره این موضوع در جلسه کمیسیون اجتماعی هم حضور یافت. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات حضور میعاد صالحی را در جایگاه مدیر عامل سازمان صندوق بازنشستگی کل کشور را مغایر قانون اعلام کردند و سازمان اداری و استخدامی هم ضمن تایید این موضوع گفت که حضور این شخص براساس شاخص‌های ذکر شده در قانون منعی ندارد، اما در غیر اینصورت باید این سمت را ترک کند. ظاهرا نمایندگان محترم مجلس بیشتر دنبال برکناری این مدیر از سمت خود بوده اند.
بازنشسته۱۰۴۷۶۴۹۱۳:۴۴:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
عاقبت شفاف سازی وسالم کارکردن برکناری است این ..ها فقط دنبال پیرمردها ومدیران ترسوومحافظه کار است بازهم دایره بسته مدیریتی وهمان ۴۰۰مدیری که سالهاست دارن مدیریت میکنن واقعا متاسفم
امیر۱۰۴۷۶۷۰۱۴:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
در خبرها آمده ایشان با دستور رئیس جمهور برکنار شده است.یعنی وا اسفا به حال دولتی که مدیر جوان و شجاعی مثل ایشون را مستقیم برکنار می کنند.ترس رئیس جمهور این بود که در ادامه شفاف سازی ها دست چه کسانی رو شود؟؟؟اینهمه شعار الکی میده دولت برای مبارزه با فساد و وقتی کسی با شجاعت میاد پای کار حذف اش می کنه. من واقعا اعتراف می کنم که به روحانی رای دادم..
امینی۱۰۴۷۶۷۶۱۴:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۲
سلام منطقی تر این بود که رئیس جمهور محترم قبیل از اینکه این جوان را که به اشتباه بر مسند مهم اقتصادی نشانده شده بود ! را برکنار کند ! عاملین این انتصاب تا وزیر را نیز برکنار میکرد
پیراسته فر۱۰۴۷۷۳۲۱۴:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگر»سیاست»داشت،عمرمدیریتیش کوتاه نمیشد وموفقترهم بود،یکم بی تجربگی کرد،هراقدام مهمی «زمینه سازی»میخواهد وصبوری+مدیریت-گاردنگرفتن.
س۱۰۴۷۷۴۰۱۴:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
دوستانی که طرفداری میکنن از این مدیر، سوابقش هم خوندن؟ نمیگن با خودشون چرا فردی با هیچگوته سابقه مرتبط اومده شده رییس صندوق به این عظمت ؟!! منصوب شدنش کار غلطی بود. حالا یه جوان با سابقه مرتبط و شجاع و با استعداد جایش بیاید که خودساخته هم باشد نه با آشنا و ..
سید۱۰۴۷۸۷۷۱۶:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۲
دکترا از شریف داشت.پاک دست و جالب اینکه مخترع هم بود از لحاظ دینی هم که حافظ قران بود.تحمل همچین آدمی برای دولت فرتوت سخته میگه نوجوان بود!!!
ناشناس۱۰۴۷۹۶۷۱۷:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۲
سید عالی مقام میعاد صالحی، بسیجی جان برکف، فرزند ایثارگر 8 ساله، چرا برکنار شود؟
محمد حسن۱۰۴۷۹۷۲۱۷:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اینم نتیجه شفاف سازی ..
علی عسک۱۰۴۸۰۰۱۱۷:۴۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۲
در کشور ما شفافیت جایگاهی ندارد باید .. تا عده ای به نوایی برسند !!!!!
ساقی۱۰۴۸۱۰۰۱۹:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
خداجای حق نشسته
ناشناس۱۰۴۸۱۴۱۱۹:۴۷:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۲
آقای صالحی، فارغ التحصیل شریف و دوست صمیمی اختلاسگر بزرگ جناب هادی رضوی (داماد شریعتمداری) بودند که از سوی وی به پدر زنش برای مدیریت صندوق پیشنهاد شده بود! میدانید چرا؟ البته بنده در مورد تواناییها و سالم بودن جناب صالحی صحبتی ندارم ولی در مورد .. رودربایستی ها در واگذاری پروژه ها به امثال هادی رضوی ها بحث دارم!
اكبر۱۰۴۸۱۴۳۱۹:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۲
مدتي قبل خبري بود در مورد اينكه اين جوان حتي رشته تحصيلي مرتبطي ندارد و بي تجربه است و خيلي كامنت ها تاييد ميكرد كه بله آقازاده هستند و بايد از اين مقام عزل شوند حالا خبر آمده شفاف سازي ميكرده كامنتها آمده كه بله يكي هم كه خوب بود دولت نميذاره كار كند و از ترس شفافيت برش داشتند. يعني مردم فقط نشستند ببينند دولت كدام حركت را ميكند و بي منطق نظر بدهند؟ .. الله اعلم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین