سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی از اوضاع آشفته کشورهای عربی برای سیطره بر مسجدالاقصی

گروه جهان الف،   3980521066

یک عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از وضعیت آشفته و به هم ریخته کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان برای سیطره بر مسجدالاقصی سوء‌ استفاده می‌کند.

به گزارش  تسنیم، محمد الهندی عضو دفتر سیاسی تصریح کرد اسرائیل از وضعیت به هم ریخته و از هم گسسته کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان برای تحمیل سیطره خود بر مسجدالاقصی سوء استفاده می‌کند.

الهندی در گفت‌وگو با رادیو القدس  خاطر نشان کرد اسرائیل، مسجدالاقصی را که اصل و اساس نزاع فلسطینی صهیونیستی است،‌هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی در پی آزمودن کشورهای عربی آماده عادی سازی روابط با این رژیم و آماده دست برداشتن از مسجدالاقصی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد ما امروز بیشترین اطمینان و اعتماد را به توانمندی های ملت خود برای  ایجاد تغییرات در نزاع آشکار با دشمن صهیونیستی داریم، همگی ما اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد و دشمن را گام به گام به سمت عقب سوق خواهیم داد تا در نهایت آن را از سرزمین فلسطین بیرون رانده و اشغالگری را نابود کرده و قدس را آزاد کنیم.

مسجدالاقصی در معرض حملات وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان رژیم اشغالگر قرار دارد به طوری که روز گذشته بیش از 1700 شهرک نشین به این مکان مقدس حمله‌ور شدند و به هتک حرمت آن پرداختند.

این در حالی است که  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز یکشنبه خواستار فعال سازی مقاومت شد و درباره هر اقدامی که به مسجدالاقصی و فلسطینیان آسیب برساند یا تلاش‌های برای تقسیم زمانی و مکانی آن که می‌تواند به تغییر  هویت اسلامی این مکان منجر شود، هشدار داد.

هنیه تصریح کرد حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در سایه معادله‌ای صورت می‌گیرد که مبتنی بر اتحاد مردم ما و انباشت قدرت و فعال سازی مقاومت با تمام اشکال آن است.

وی افزود ما اقدامات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و سرکوب نمازگزاران و مدافعان آن و فراخوان‌های مکرر شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به آن به ویژه در عید قربان را دنبال کرده‌ایم، این اقدامات تجاوزکارانه، خدشه ای به حقوق و احساسات میلیون‌ها مسلمان در تمام مناطق جهان است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت آنچه در مسجدالاقصی می گذرد بار دیگر حقیقت بعد دینی نزاع را افشا کرد و اینکه این تحرکات، نشانه‌ای درباره تلاش‌ها برای ترسیم افسانه های صهیونیستی بی پایه و اساس درباره آن به شمار می‌رود.

هنیه تصریح کرد به همین سبب ما خواهان دست برداشتن از اوهام سازش و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر و پس گرفتن اعتراف به این رژیم از طریق تصحیح جهت قطب نما و توقف تمام اشکال عادی سازی روابط و احیای مقاومت(در کرانه باختری) هستیم، زیرا حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در سایه معادله ای صورت می گیرد که مبتنی بر اتحاد ملت ما و متراکم شدن قدرت و فعال سازی مقاومت با تمام اشکال آن است.

وی از ملت های عربی و همچنین مردم فلسطین خواست به مسئولیت  تاریخی خود در قبال آنچه در قدس اشغالی و مسجدالاقصی می گذرد، عمل کرده و از مدافعان در مسجدالاقصی و ایستادگی آنها در رویارویی با خطرناک ترین توطئه علیه قبله نخست مسلمانان حمایت کنند.

افشای فرمان نتانیاهو برای حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی 

خبر دیگر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حمله روز گذشته شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به دستور وی صورت گرفته است.

صدها شهرک  نشین  صهیونیست صبح روز یکشنبه 20 مرداد در سایه حمایت گسترده نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی حمله و بار دیگر حرمت این مکان مقدس را هتک کردند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفته بود که حدود 1750 صهیونیست وارد صحن مسجد الاقصی شدند.

این در حالی است که ده‌ها نمازگزار فلسطینی روز یکشنبه در نتیجه اصابت گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور و گلوله‌های صوتی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی که بعد از یورش این نظامیان به محوطه مسجد الاقصی صورت گرفت، زخمی شدند.

 نمازگزاران فلسطینی تلاش داشتند مانع ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در اولین روز عید قربان شوند. شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی این روز را سالروز تخریب هیکل موهوم  قلمداد می کنند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین