«دیوید رابین» اولین رئیس همجنس‌باز تاریخ 92 ساله اسکار

گروه فرهنگی الف،   3980521023 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رابین از بازیگران کهنه‌کار هالیوودی که سابقه همکاری بلند مدتی هم با اسکار دارد سه‌شنبه هفته گذشته به عنوان سی و پنجمین رئیس بزرگ‌ترین رویداد و سازمان سینمایی جهان انتخاب شد. اما چیزی که طی این روزها و در رسانه‌ها به آن پرداخته نشده همجنس‌باز بودن اوست که می‌تواند بسیاری از معادلات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش فارس، روز سه‌شنبه در رأی‌گیری آکادمی اسکار، «دیوید رابین» به عنوان سی و پنجمین رئیس این سازمان سینمایی انتخاب شد و سکان را از دست «جان بِیلی» رئیس پیشین تحویل گرفت. او در شش سال گذشته به عنوان رئیس بخش مدیران بازیگری در این آکادمی فعالیت کرده است. رابین در کارنامه خود در بیش از صد فیلم مشارکت داشته که از جمله آن می‌توان به «بیمار انگلیسی» «کوتوله را بگیرید» و «مردان سیاه‌پوش» اشاره کرد. در سال ۲۰۱۷ برای انتخاب بازیگران سریال «دروغ‌های کوچک و بزرگ» و «تغییر بازی» در سال ۲۰۱۲ دو جایزه امی برنده شد.

«بیمار انگلیسی»، «مردان سیاه‌پوش»، «عروسی بهترین دوست من»، «کوهستان سرد»، «جاذبه»، «وحش»، «ترومبو» و «قوانین اعمال نمی‌شوند» از جمله مهم‌ترین فیلم‌هایی هستند که انتخاب هنرپیشگان آن‌ها برعهده «دیوید رابین» بوده است.

او اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از سه نماینده شاخه تازه ایجاد شده انتخاب هنرپیشه‌ها به هیات‌ مدیره آکادمی اسکار راه یافت و در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ نیز مجددا در این سمت انتخاب شد.

و اما حالا مشخص می‌شود که برخی از طرفداران این رئیس همجنس‌باز که از او به عنوان مدیری که شرایط را برای تنوع نژادی در اسکار تسهیل می‌کند یاد کرده‌اند، باید این نکته را به تحلیل‌های خود بیافزایند که بخشی از این پروژه به گمان، برای فراهم آوردن شرایط جهت گسترش و تسهیل شرایط و ورود بیشتر همجنس‌بازان به مهم‌ترین سازمان و رویداد سینمایی جهان بوده باشد.

انتخابات ریاست آکادمی اسکار هرساله برگزار می‌شود و هر فرد می‌تواند تا سه سال پیاپی این مسئولیت را عهده‌دار باشد به این شرط که از حداکثر حضور ۹ سال مستمر در هیات‌ مدیره اسکار خارج نشود.

حالا رابین از بازیگران کهنه‌کار هالیوودی که سابقه همکاری بلند مدتی هم با اسکار دارد سه‌شنبه هفته گذشته به عنوان سی و پنجمین رئیس بزرگ‌ترین رویداد و سازمان سینمایی جهان انتخاب شد. اما چیزی که طی این روزها و در رسانه‌ها به آن پرداخته نشده همجنس‌باز بودن اوست که می‌تواند بسیاری از معادلات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

رابین در گفتگو با هالیوود ریپورتر و در جواب سوال خبرنگار که می‌پرسد آیا امکان دارد از زندگی شخصی‌تان برایمان بگویید و اینکه می‌توانید به راحتی از علایق و احساساتتان بگویید؟ که او در جواب عنوان می‌کند:

بسیار افتخار می‌کنم که اولین رئیس همجنس‌باز آکادمی اسکار هستم. و در حد اعلا عاشق سینما هستم. مادامیکه از فیلم‌های موفق هالیوود لذت می‌برم، مکانی که به من احساس شادمانی می‌دهد فستیوال فیلم «سان دَنس» است چراکه در آنجا هر روز پنج فیلم تماشا می‌کنم از 8:30 دقیقه صبح تا 11:30 شب.

از زمانیکه فرمانداران ایالت‌های شرقی و غربی آمریکا با پدیده همجنس بازی مبارزه و مخالفت می‌کردند زمان زیادی نمی‌گذرد اما سیاست‌های امپریالیستی این کشور در تمام موارد وسیله را توجیه هدف می‌کند و با هر وسیله‌ای تنها سیاست پیش‌برد اهداف اهمیت می‌یابد به هر قیمتی. اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا قانونی را امضا کرد که براساس آن استخدام همجنسگرایان در ارتش قانونی شد. از تیم کوک گرفته تا دیوید گفن  از سیاستمدار تا هنرپیشه و رئیس، بسیاری از آمریکاییان خود را مفتخر به همجنس‌بازی می‌دانند و حالا رئیس آکادمی اسکار هم به این کلکسیون افزوده شد.

ازین پس باید منتظر رشد کمّی کارگردان و عوامل همجنس‌باز سینمای هالیوود باشیم که به تبع تاثیرات خود را نیز به همراه خواهد داشت. این برنامه‌ایست که آمریکایی‌ها برای توسعه آن در دیگر کشورهای جهان بخصوص کشورهایی که بیشتر دنبال منافع خود در آنجا می‌گردند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام داده‌اند.

از اقداماتی که آمریکایی‌ها همواره در این زمینه انجام می‌دادند، استفاده از ابزار هنر برای تأثیرگذاری روی سبک زندگی مردم دنیا بوده که منجر به مدیریت آن‌ها بر مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌شود. آن‌گاه که فرهنگ و سبک زندگی مردم دنیا را مدیریت کنند، می‌توانند با هدایت فرهنگی مردم به سمت اهداف خود، آن‌ها را کنترل کنند تا بر دنیا مدیریت داشته باشند. بخش عمده‌ای از این دستگاه عظیم فیلم‌سازی هالیوود در اختیار سرمایه‌داران کلان صهیونیست و در جهت اهداف آن‌ها قرار دارد. در سال‌های اخیر، ساخت فیلم‌هایی با محتوای همجنس‌گرایانه و اعطای جایزه به آن‌ها به هدف عادی‌سازی این روابط ضداخلاقی و غیرانسانی صورت می‌گیرد. سال گذشته نیز برای اولین‌بار «ستاره تالار مشاهیر هالیوود» به یک همجنس‌باز اهدا شد.

«رایان مورفی» نویسنده و کارگردان هالیوودی، دوهزار و ششصدو پنجاه و سومین «ستاره تالار مشاهیر هالیوود» را دریافت کرد و در مورد همجنس‌بازی خود گفت: کاملا آشکارا و با افتخار اعلام می‌کنم که همجنس‌گرا هستم.

مورفی در سال 2014 فیلم «قلب طبیعی» را ساخت. او در این فیلم سعی دارد تمایلات خود و دیگر همجنس‌بازان شبیه خود را کاملاً طبیعی نشان داده و با نگاهی یک جانبه، جامعه را عامل سرکوب همه اینگونه تمایلات عنوان کند، تمایلاتی که شدیدا می‌خواهد آن را غریزی و مربوط به ذات طبیعی بشر نشان دهد.

روزنامه آمریکایی «usa today»  می‌نویسد: از یک سو ازدواج همجنس‌بازان در حالی صورت می‌گیرد که سیاست‌مداران هنوز در حال چالش با مساله همجنس‌بازی هستند. هالیوود که طبق سنت گذشته خود همجنس‌بازان را افرادی بیچاره، غیرعادی و فاجعه‌آمیز به تصویر می‌کشید حالا فیلم‌ها همچون «بچه‌ها خوب هستند» و «خانواده‌ مدرن» را در شبکه‌های تلویزیونی خود پخش می‌کند و قصد دارد همجنس‌بازی و خانواده‌های همجنس‌باز را همانند دیگر خانواده‌ها، عادی و بدون مشکل نشان دهد.

حال باید منتظر بود تا از این پس شاهد تاثیرات متاثر از همجنس‌گرایی «دیوید رابین» در مقام سی و پنجمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۵۷۷۷۰۹:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۱
لعنت به ذاتش
صف۱۰۴۵۸۰۹۰۹:۵۶:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
خداوند متعال قوم لوط را به خاطر عمل شنیع لواط نابود کرد. انشاءالله یک بار ديگر قهر خداوند در مورد کشورهایی که به همجنس گرایی رسمیت بخشیده اند تا جاییکه رسماً باهم ازدواج قانونی میکنند نشان دهد و آنها را از صفحه روزگار حذف کند.
ناشناس۱۰۴۵۸۹۴۱۱:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
افراد فاسد چند سالی است شدن یک کاره و الگو ساز و الان نتیجه اش شده خیانت ها و ازدواج با حیوانات و اجسام!
ناشناس۱۰۴۵۸۹۸۱۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۱
انگاری تنها چیزی که ..مهم بوده، گرایش جنسی رابین هست. .. ؟
ناشناس۱۰۴۵۹۰۳۱۱:۲۸:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۱
شما چرا این خبرها منتشر می کنید؟ آیا این کار هم یک نوع عادی سازی نیست؟
ناشناس۱۰۴۵۹۴۰۱۱:۵۳:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۱
در آن سرزمین نکبت واژه اخلاق معنا نشده است
ناشناس۱۰۴۵۹۷۹۱۲:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۱
همجنس بازی یک انحراف اخلاقی نیست. خاصیت ذهن و مغز آن فرد اینگونه است..
ناشناس۱۰۴۶۰۳۱۱۲:۵۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
طوری سخن می گویید گویی خانواده های دگرجنسگرا همه بی مشکل هستند! یک نگاه کوتاه به آمار بالای طلاق خانواده های دگرجنسگرا گویای همه چیز هست. انفجار جمعیت و فرزندانی که این خانواده ها به دنیا می آورند باعث انقراض نسل بشر خواهد شد چون منابع کره زمین محدود است.
پرسشگر۱۰۴۶۰۴۳۱۳:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
یک سوال از نویسنده این مقاله دارم: اگر کسی که هیچ حسی نسبت به جنس مخالف نداره و صرفا به جنس موافق حس داره با جنس مخالف ازدواج کنه تا مورد عتاب شما قرار نگیره و حاصلش طلاق و آسیب روحی در دو نفر و یک یا چند بچه طلاق باشه آیا به نظر شما اون شخص کار درستی کرده و آیا شما خودتون رو مقصر می دونید؟ چون تعداد این نوع ازدواج ها بسیار زیاده. و اگر چنین ازدواجی رو صحیح نمی دونید چه پیشنهادی برای چنین افرادی دارید که 5 الی 6 درصد از تمام جوامع انسانی را تشکیل میدن؟ با تشکر از پاسخگویی شما.
ناشناس۱۰۴۶۱۱۳۱۳:۴۳:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
اگه کسی غیرطبیعی به دنیا بیاد مثلا اوتیسم داشته باشه یا بیماری روانی داشته باشه یا هر چیز دیگه ای آیا مجرمه یا بی اخلاقه؟ حتی اگه کسی قتل کنه و ثابت بشه بیماری روانی داره براش گناه محسوب نمیشه و مجازات اعدام هم نداره پس چطوریه یه نفر رو میشه متهم به عاشق شدن کرد یا اون رو به خاطر عاشق شدن مجرم دونست؟ مگه خودش انتخاب میکنه عاشق کی بشه؟
ناشناس۱۰۴۶۳۴۱۱۶:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۱
دوره اخرالزمان شده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین