اذعان ملکه الیزابت به بی‌کفایتی سیاستمداران انگلیس

گروه جهان الف،   3980520124

با توجه به تلاش نمایندگان پارلمان انگلیس برای وارد کردن ملکه به مسئله برگزیت، منابع آگاه گزارش کردند که ملکه الیزابت معتقد است سیاستمداران این کشور در اداره کشور ناتوان هستند.

اذعان ملکه الیزابت به بی‌کفایتی سیاستمداران انگلیس

به گزارش فارس، برخی از منابع وابسته به خاندان سلطنتی اعلام کردند که ملکه انگلیس معتقد است که سیاستمداران بریتانیا در حکمرانی ناتوان هستند.

روزنامه انگلیسی «سان» گزارش کرد، علیرغم آنکه ملکه الیزابت چندان در مسائل سیاسی دخالتی نمی‌کند اما آنطور که منابع آگاه گزارش کرده‌اند، از توطئه نمایندگان پارلمان انگلیس برای وارد کردن وی به مسئله «برگزیت» ناامید و دلسرد شده است.

هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» گزارش کرده است که ملکه الیزابت این اظهارات را در یک مراسم محرمانه درست بعد از استعفای «دیوید کامرون» از سمت نخست‌وزیری بریتانیا پس از برگزاری همه‌‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) مطرح کرده است.

یک منبع وابسته به خاندان سلطنتی تصریح کرده است که دلزدگی ملکه انگلیس از آن زمان به بعد رو به افزایش است و توضیح داد: «فکر می‌کنم او واقعاً ناراحت و ناراضی است. من شنیده‌ام که او از نارضایتی از مقامات سیاسی کنونی و ناتوانی آنها برای مدیریت صحیح سخن به میان آورده است».

روزنامه سان در گزارش خود نوشته‌ است که تاکنون، خاندان سلطنتی در خصوص موضوع برگزیت موضعی بی‌طرفانه داشتند اما اظهارات اخیر ملکه انگلیس، تاحدودی موضع این خاندان را مشخص می‌کند.

یکی از منابع ارشد خاندان سلطنتی در گفت‌وگو با هفته‌نامه ساندی تایمز درباره اظهارنظرات ملکه انگلیس گفته است: «وی (ملکه انگلیس)، خشم و ناامیدی خود درباره کیفیت مدیریت سیاسی ما را ابراز کرده است و این ناامیدی و دلزدگی رو به افزایش است».

اظهارنظرملکه انگلیس در حالی مطرح شده است که نمایندگان حزب (توری) محافظه‌کار و کارگر انگلیس توطئه کرده‌اند تا در صورتیکه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در نتیجه رأی عدم اعتماد، حاضر به استعفا نشد، ملکه وارد عمل شود و مداخله کند.

طبق این گزارش،‌ آندسته از نمایندگان پارلمان انگلیس که خواستار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا هستند، تلاش می‌کنند به منظور جلوگیری از برگزیت بدون توافق، جانسون را از نخست‌وزیری برکنار کنند.

با اینحال، جانسون اصرار دارد که قبل از 31 اکتبر (9 آبان ماه)، ضرب‌الاجل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا،از هرگونه چالش احتمالی دوری کند.

هفته گذشته، «جان مک کونل» قائم مقام حزب کارگر تهدید کرد که ملکه را وارد مسئله «برگزیت» کند و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر را به کاخ باکینگهام فرستاد تا از ملکه درخواست کند در صورتیکه جانسون حاضر به استعفا نشد، حکم استعفای وی را صادر کند.

طبق این گزارش، مقاومت جانسون برای کناره‌گیری در صورت رأی عدم اعتماد، منجر به بحران قانون اساسی می‌شود و حتی احتمال می‌رود بریتانیا شاهد ورود و مداخله ملکه به موضوعات شود.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، طبق قانون بریتانیا، نخست‌وزیر مستعفی این کشور به دیدار ملکه می‌رود و استعفای خود را به وی می‌دهد و گزینه پیشنهادی که از حمایت اکثریت پارلمان برخوردار است را برای نخست‌وزیری بعدی را به وی اعلام می‌کند و ملکه انگلیس عملاً در این موضوع جایگاهی تشریفاتی دارد.

بنا به گزارش بی‌ بی سی، با اینحال، هم‌اکنون برخی نگران هستند، در صورت مقاومت جانسون برای استعفا، کوربین، ملکه را وادار به مداخله کند و برای گرفتن حکم نخست‌وزیری نزد وی برود و به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که چندین نفر، مدعی داشتن حمایت اکثریت مجلس شوند و در نتیجه پای ملکه به دنیای سیاست باز شود و تصمیم‌گیری نهایی به گردن وی بیافتد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین