واکنش فدراسیون به شائبه دستکاری در رای انضباطی

گروه ورزشی الف،   3980520081

رای محرومیت تماشاگران پرسپولیس و سپاهان از حضور در یک بازی این تیم، با تغییر در سایت فدراسیون تبدیل به "تعلیقی به مدت شش ماه" شده است.

واکنش فدراسیون به شائبه دستکاری در رای انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان و جنجال روی سکوها در نهایت با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و محرومیت دو باشگاه، بازیکنان و مربیان همراه شده بود.

در بخشی از احکام، باشگاه پرسپولیس طبق آنچه که در سایت فدراسیون فوتبال آمده بود: " به دلیل پرتاب اشیا محترقه، استفاده از لیزر و شعارهای موهن و تحریک تماشاگران تیم مقابل به پرداخت 100 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.همچنین تماشاگران این تیم از حضور در یک مسابقه از همراهی تیم خود محروم هستند.این رای قابل تجدیدنظر است."

حکم اولیه فدراسیون فوتبال . آرای پرسپولیس و سپاهان بر مبنای محرومیت قابل تجدید نظر آنهاست.

این حکم به منزله محرومیت(قابل تجدید نظر) پرسپولیس از انجام بازی افتتاحیه لیگ در فصل نوزدهم با حضور هوادارانش بود. اما در اتفاقی عجیب بعد از اینکه سایت پرسپولیس روی خروجی خود خبری مبنی بر تعلیقی بودن این حکم آورده بود و مدعی شد که هوادارانش قادر خواهند بود در بازی با پارس جنوبی جم در استادیوم حضور یابند، مراجعه مجدد به سایت فدراسیون فوتبال و کلیک روی خبر قبلی در خصوص این حکم، نشان از ادیت تازه ای می‌داد؛ در حکمی که مشخص است ادیت شده و در این زمینه روی صفحه قرار گرفته، آمده است: " پرپسولیس  به دلیل پرتاب اشیا محترقه ، استفاده از لیزر و شعارهای موهن و تحریک تماشاگران تیم مقابل به پرداخت 1.000.000 ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین تماشاگران این تیم از حضور در یک مسابقه از همراهی تیم خود محروم هستند.( این  محرومیت به صورت تعلیقی و به مدت 6 ماه است)"

در ادیت این حکم حتی نام پرسپولیس نیز با غلط املایی نگاشته شده و حکم صادره نیز با تغییرات زیادی همراه بوده است. حکم جریمه مالی 100 میلیونی به قوت خود باقی مانده و البته در خصوص حضور هواداران که در حکم قبلی با محرومیت و البته تبصره تجدیدنظر همراه بوده، اینبار از تعلیقی و به مدت شش ماه استفاده شده است.

این اما پایان ماجرا نبوده و کمیته انضباطی در حکم مربوط به محرومیت هواداران سپاهان نیز همین رویه را به کار گرفته و این باشگاه نیز که طبق حکم قبلی با محرومیت یک جلسه‌ای از همراهی هوادارانش مواجه بود و همانند پرسپولیس می‌توانست نسبت به آن تجدیدنظر بخواهد، طی ادیت صورت گرفته با محرومیت تعلیقی یک جلسه‌ای به مدت شش ماه مواجه شده است.

متن ادیت شده .محرومیت  سپاهان و پرسپولیس به تعلیقی شش ماهه  تغییر یافته است.

توضیح فدراسیون: ابهام باقی است

لو رفتن این ماجرا با جنجالهایی در فضای مجازی همراه بوده و کمیته انضباطی به جهتگیری به سود پرسپولیس و سپاهان محکوم شده است اما فدراسیون فوتبال در دفاع از خود مدارک جدیدی رو کرده و می گوید به استناد نامه های ارسالی به دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس در تاریخ صدور رای، اشتباه رخ داده انسانی بوده و بر عهده اپراتور است .

آنها دو نامه به تاریخ هفدهم تیر را روی سایت منتشر کرده که نشان می دهد رای نهایی همان چیزی است که بعدا در سایت فدراسیون ادیت شده.تصاویر دیگری هم که از اتوماسیون فدراسیون برداشته شده در همین راستاست.

اما سئوال این است که چرا فرد مذکور ،(شاغل در سایت فدراسیون) اشتباه خود را پس از انتشار وسیع در رسانه ها اعلام نکرده و این مطلب با عنوان اصلاحیه به اطلاع مطبوعات نرسیده است؟

در حال حاضر با توجه به ارسال احکام به دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس ، این دو باشگاه با انتشار مدارک ارسالی می توانند بار اتهام را از روی دوش خود بردارند.البته در این صورت بازهم این سئوال باقی است که پس از انتشار مطالب پرتعداد درباره افتتاحیه بدون تماشاگر لیگ،چرا هیچ مسئولی در این باره به توضیح و اطلاع رسانی درست نپرداخته است؟

نامه هایی که فدراسیون بر اساس آنها ادعا می کند خطایی مرتکب نشده است

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین