روایت روزنامه اسرائیلی از شکست اعراب، رژیم صهیونیستی و آمریکا در جنگ یمن

گروه جهان الف،   3980520043 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس مسایل نظامی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی و نظامی، شکست این رژیم و عربستان سعودی را به همراه امارات و آمریکا در جنگ یمن و پیروزی ایران را در مقابل آنان اعلام کرد.

روایت روزنامه اسرائیلی از شکست اعراب، رژیم صهیونیستی و آمریکا در جنگ یمن

کارشناس مسائل نظامی روزنامه هاآرتس، عاموس هارئیل، به نقل از منابع سیاسی و امنیتی بلند‌پایه اسرائیلی می گوید که اسرائیل سال‌هاست با به اصطلاح تروریسم فردی مقابله کرده است اما تروریسم سازمان یافته به خطر بسیار جدی تبدیل شده است اگر چه جنبش مقاومت فلسطین حماس از استخدام افراد از کرانه باختری برای انجام عملیات علیه اسرائیل ناتوان است.

هارئیل نیز می گوید که رژیم اسرائیل در همین شرایط با تهدیدی دیگری نیز مواجه است و آن ضربه ای است که آمریکا اخیرا از جانب ایران در خلیج فارس دریافت کرده است.

این کارشناس اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی و امنیتی یاد شده در ادامه افزود: گسست‌های واقعی و خطرناک در ائتلافی که به دستور آمریکا به منظور حمایت آمد و شد کشتی‌ها در آب‌های خلیج فارس تشکیل شده بیش از پیش رو شده و در حال پدیدار شدن است.

این منابع اشاره کردند سیاست‌های رئیس جمهوری ایالات متحده دونالد ترامپ در برابر جمهوری اسلامی ایران سیاست واقع بینانه و شفاف است و خروج آمریکا از برجام در ماه می 2018 و تشدید تحریم‌‌های اقتصادی علیه ایران گویای صراحت این سیاست‌ها است.

این منابع تاکید کردند هدف واشنگتن از اقدامات اخیر علیه جمهوری اسلامی با توجه به سیاست های ترامب بازگرداندن مجدد آن به میز گفت‌و‌گو و تحمیل توافق هسته ای جدید، متفاوت با آن چه که در سال 2015 امضا شد، بوده و هست اما تصمیم گیرندگان در ایران نه تنها زیر بار تهدیدات و فشارهای آمریکا نرفتند بلکه برعکس سیاست هجومی را در دستور کار خود قرار دادند که می تواند منافع آمریکا را به طور غیر مستقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس و در بعضی مناسبات به طور مستقیم هدف قرار دهد.

افزون بر آن منابع اسرائیلی عنوان کردند با وجود نزدیکی شماری از مقامات آمریکایی طرفدار جنگ با ایران به ترامپ از جمله جان بولتن مشاور امنیت ملی این کشور اما باز هم ترامپ جنگ با ایران که ممکن است به یک جنگ شمول و همه جانبه تبدیل شود را رد می کند، این تصمیم حتی با سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی پیشرفته در حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران از جانب تهران تغییر نکرد.

به گفته هارئیل این منابع معتقدند سیاست ترامب در قبال ایران و ناکامی‌های عربستان سعودی و امارات متحده عرب در جنگ با یمن که غیر از گرفتن جان دهها هزار شهروند یمنی دستاوردی به همراه نداشت، کشورهای حوزه خلیج فارس را به تغییر و بازبینی مجدد سیاست‌های خود در تعامل با ایران وادار کرده است.

این منابع اظهار کردند دلایل زیادی وجود دارند که این تحول استراتژیک را تاکید می کنند از جمله امضای توافق بین ایران و امارات متحده عرب د جریان سفر اخیر یک هیات نظامی اماراتی به تهران برای تامین امنیت سواحل این دو کشور است و تحولی که از اهمیت بالایی برخوردار است تصمیم امارات جهت کاهش حضور خود در جنگ با یمن و شاید پایان حضور آن در آینده نزدیک در این جنگ است.

منابع بلندپایه سیاسی و امنیتی اسرائیلی تاکید کردند عدم مشارکت امارات در جنگ علیه یمن شکست عملی عربستان سعودی در مقابل جنبش انصار الله حوثی را رقم خواهد زد، که به موجب آن جنبش انصار الله در شمال یمن متمرکز خواهد شد که این موضوع خوشایند رژیم اسرائیل نیست.

از طرفی دیگر کنترل مناطق شمال یمن از جانب حوثی ها به اعتقاد منابع اسرائیلی راه را در مقابل ایران برای صادر کردن سلاح های پیشرفته به گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش حماس در باریکه غزه هموار ساخت و آزادی نیروی دریایی اسرائیل را سلب خواهد کرد، افزون بر آن کشتیرانی و تردد کشتی‌های این رژیم در تنگه باب المندب در تیررس جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت.

منابع بلند پایه اسرائیلی آن گونه که هارئیل کارشناس مسائل نظامی روزنامه عبری زبان هآرتس نقل می کند می گویند امارات در حال ترک کردن میدان جنگ یمن است و عربستان سعودی تلاش های خود را بی نتیجه یافت این در حالی که ایران پیروزی بزرگی را محقق ساخته که موجب ناامیدی  ائتلاف ضد ایران به رهبری دونالد ترامپ و نخست وزیر رژیم اسرائیل بنیامین نتنیاهو شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۴۲۱۹۱۰:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۰
آمریکا به هدف خودش همانا فروش سلاحهاش بود رسید
ناشناس۱۰۴۴۳۴۴۱۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
خون بر شمشیر پیروز است مرگ بر شیطان بزرگ و فرزند ناخلفش رژیم منحوس صهیونیستی.
ناشناس۱۰۴۴۴۵۸۱۲:۲۳:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۰
کسی که شکست خورده مردم بیچاره یمن هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین