نذورات عید قربان را چگونه به دست نیازمندان برسانیم؟

گروه اجتماعی الف،   3980520014

امسال نیز کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند تا نذورات مردمی و خیران را به مناسب عید قربان جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان برسانند. به همین منظور روش‌های مختلفی نیز برای تسهیل جمع‌آوری این کمک‌ها پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از وجوه تمایزی که طی سال‌های اخیر برای جمع آوری کمک‌های مردمی به چشم می‌خورد، استفاده از روش‌های غیر حضوری و کدهای دستوری USSD است. روش‌هایی که تلاش می‌کنند در کمترین زمان نذورات مردمی را جمع آوری کرده و به دست نیازمندان برسانند. به همین منظور محمدعلی رستمیان، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمادگی بهزیستی در سال جاری برای دریافت و جمع‌آوری نذورات مردم در عید سعید قربان، گفت: با توجه به مبالغ جمع‌آوری‌شده از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی در روز عید قربان و روز پس از آن گوشت خریداری می‌شود و در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

به گفته رستمیان هموطنان با مراجعه به مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و کودکان تحت نظارت بهزیستی و همچنین ادارات این سازمان در سراسر کشور نذورات عید قربان خود را اهداء کنند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نذورات مردمی در اسرع وقت در اختیار مددجویان و نیازمندان در مناطق محروم قرار خواهد گرفت، نیز گفت که سازوکار لازم در این بخش پیش‌بینی شده است و طی روز عید قربان و روز بعد از آن نذورات در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار خواهد گرفت. همچنین در این طرح نیاز نیست که اهداءکنندگان مبلغ کامل یک گوسفند را پرداخت کنند و در واقع هر مبلغی که نیاز باشد اهداء کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ مشارکت‌های مردمی بهزیستی برای جمع‌آوری نقدی نذورات مردمی در عید قربان، یادآور شد: هموطنان می‌توانند هر مبلغی که مورد نظرشان است از طریق درگاه‌های اینترنتی واریز کنند ضمن اینکه با توجه به مبالغ جمع‌آوری‌شده از طریق این سامانه طی روز عید قربان و روز پس از آن گوشت خریداری می‌شود و در اختیار جامعه هدف با اولویت نیازمندان در مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

هموطنانی که تمایل دارند نذوراتشان در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار بگیرد ضمن استفاده از سامانه مشارکت‌های مردمی می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۸۹۷۱۵۵۵ نزد بانک مرکزی به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور و یا شماره‌گیری  کد #۹*۷*۷۳۳* و #۵*۵*۷۴۱* از طریق تلفن همراه و همچنین از طریق اپلیکیشن‌ آپ و سکه با انتخاب گزینه بهزیستی نذورات خود را به هموطنان نیازمند در مناطق محروم اهدا کنند.

علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در پویش «عید قربان» را تشریح کرد و گفت: نذورات مردم نیکوکار در قالب این پویش، در سریع‌ترین زمان به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسد. مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را براساس استان‌ مورد نظر ارائه کنند به طوریکه امکان مشارکت مردم در طرح نذر قربانی با هر مبلغی امکان‌پذیر است و کمیته امداد براساس نذورات نقدی جمع‌آوری شده، به نیت افراد مشارکت کننده، اقدام به تهیه دام زنده و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان خواهد کرد.

عسگریان با تاکید بر اینکه تمامی کمک‌های مردمی در کمترین زمان به دست افراد نیازمند می‌رسد، ادامه داد: مردم نیکوکار همچنین می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود، به پایگاه های کمیته امداد در استان‌های مختلف مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، هموطنانی که تمایل دارند از طریق روش‌های غیر حضوری کمک‌های مردمی شان را در اختیار نیازمندان قرار دهند می توانند با شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷* در پویش نذر قربانی برای نیازمندان همراهی کنند. همچنین زمینه مشارکت در پویش نذر قربانی در پایگاه اینترنتی کمیته امداد به نشانی emdad.ir نیز فراهم شده و مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به این پایگاه، در کمک به خانواده های نیازمند همراهی کنند.

حمیدرضا شیران، مدیر کل کمیته امداد استان تهران از آمادگی بیش از ۱۵۰ پایگاه در استان برای دریافت نذورات عید قربان خبر داد و گفت: در کلان شهر تهران ذبح گوسفند در ۶ پایگاه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان تهران آمادگی دریافت نذورات مردم در عید قربان را دارد، بیان کرد: ۴۴ اداره کمیته امداد، ۱۰۶ مرکز نیکوکاری و مصلی‌های  نماز عید قربان نذورات مردم را دریافت می کنند. در کلان شهر تهران ۶ پایگاه و در ۱۱ شهرستان استان تهران نیز ذبح گوسفند انجام می دهند که این ادارات از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۱/۰۵/۹۸همزمان با عید سعید قربان آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان تهران، هر فردی که یک راس گوسفند برای ذبح به پایگاه‌های انتخابی کمیته امداد اهدا کند، یک راس گوسفند دیگر با همکاری کمیته امداد و خیران (جمعا دو گوسفند) به نیت آن شخص قربانی و گوشت آنها بین نیازمندان توزیع می شود. 

وی همچنین  با اشاره به روش‌های غیرحضوری دریافت نذورات قربانی تصریح کرد: مردم نوع‌دوست استان تهران می‌توانند از طریق شماره تلفن ۷۳۵۵(کد ۱۴)، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ و کد دستوری #۰۲۱۱۸۸۷۷* برای شرکت در این طرح استفاده کنند.

شهروندان تهرانی برای ذبح گوسفند خود می‌توانند در ادارات کمیته امداد استان تهران به آدرس‌های زیر مراجعه کنند:

۱-اداره کل کمیته امداد استان تهران واقع در خیابان دماوند، بعد از ایستگاه آیت، حدفاصل ایستگاه داریوش و تهرانپارس، جنب بوستان مهرنامی پلاک۲۹۳
۲-اداره کمیته امداد منطقه ۵ واقع در جنت آباد جنوبی، چهار راه سمرقند، بولوارلاله غربی، کوچه معنوی، بن بست اول
۳- اداره کمیته امداد منطقه ۶و ۷ در سه پایگاه شامل؛ خیابان بهشتی، ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره)، درب جنوبی.
۴- چهارراه ولی عصر، خیابان مظفر جنوبی، نرسیده به خیابان انقلاب
۵- میدان سبلان، ضلع جنوبی میدان، مرکز خدمات شهرداری ناحیه ۵
۶- اداره کمیته امداد منطقه ۹و ۲۱ واقع در اتوبان آزادگان( شمال به جنوب) بعد از ورودی احمد آباد مستوفی، مرکز خرید دام شهرداری.

لازم به ذکر است ذبح گوسفند علاوه بر کلان شهر تهران در شهرستان‌های رودبار قصران، ری، قرچک، پاکدشت، ورامین، شهریار، دماوند، شهرقدس، رباط کریم و فیروزکوه نیز انجام می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین