داعش به عراق بازگشته است؟ + تصاویر و نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980519049 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نبرد با تروریست ها خبری است که این روزها از عراق شنیده می شود و حالا این سوال مطرح می شود آیا داعش همچنان فعال است؟

داعش به عراق بازگشته است؟ + تصاویر و نقشه میدانی
مشرق نوشت: نزدیک به یک سال و نیم قبل بود که گروه تروریستی داعش تمام مناطق اشغالی را در خاک عراق از دست داد و شکست خورد، اما هسته‌های خاموش این گروهک تروریستی همچنان به فعالیت‌های مخفیانه خود در برخی از مناطق مرکزی، شمالی و غربی این کشور ادامه می‌دهند.

اطلاعاتی لو رفته از محل اختفای هسته‌های خاموش داعش در عراق/ تروریست‌ها دوباره وحشت را بر مردم این کشور حاکم خواهند کرد؟ + تصاویر

در حال حاضر، عناصر مخفی داعش در استان‌های «نینوا، کرکوک، دیاله، صلاح الدین، الانبار، بغداد و بابل» حضور غیرعلنی دارند و در برخی مناطق ایجاد ناامنی می‌کنند و خسارت‌های را برجای گذاشته اند.

به گفته منابع میدانی، هسته‌های خاموش داعش در استان نینوا در محله‌های غربی شهر موصل و مناطق مهمی از جمله «القیروان، تلعفر، البعاج، الحضر» و مناطق بیابانی مرکز، جنوب و غربی استان فعال هستند.

داعش

گزارش‌ها حاکیست، تروریست‌های داعش در کرانه غربی شهر موصل در یک پایگاه مخفی حضور دارند که از سال ۲۱۰۴ زمانی که در اوج قدرت بودند ساخته شده است و از این پایگاه عملیات را در سایر استان‌ها مدیریت می‌کنند.

نباید فراموش کرد این پایگاه در بخش غربی شهر موصل با مناطق باز و گسترده‌ای از جمله «البعاج و الجزیره» مرتبط است و همین مزیت باعث شده تروریست‌ها از این دو منطقه با عناصر مخفی در استان‌های دیگر ارتباط بگیرند.

مناطق مرکزی، غربی و جنوبی استان کرکوک از جمله «الحویجه، البسل، الرشاد، عباسی، الریاض و ...» نقاطی به شمار می‌آیند که به عناصر مخفی داعش آلوده هستند و عملیات نیرو‌های عراقی در این محور‌ها همچنان در جریان است.

هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در مناطق شمالی، شمال شرقی، شمال غربی و غربی استان دیاله در مناطق «خانقین، بعقوبه، العظیم، جلولاء» و «رشته کوه‌های حمرین» حضور دارند و تاکنون حملاتی را علیه نیرو‌های عراقی انجام داده اند.

مناطقی از استان صلاح الدین از جمله «تکریت، بیجی، الشرقاط، سامراء، یثرب، مطیبیجه» به همراه رشته کوه‌های حمرین، مکحول و شرق دریاچه الثرثار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

داعش

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش در استان الانبار در مناطق «فلوجه، الرمادی، الحدیثه، رطبه» و مناطق مرزی مشترک با سوریه و دره مرموز «حوران» به صورت مخفیانه حضور دارند و عملیات برای شناسایی آنان ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، مناطق شمالی استان بغداد، شمال استان بابل و بیابان‌های غربی استان نجف بخش‌های دیگری محسوب می‌شوند که به محل اختفای عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش تبدیل شده اند.

رصد‌های میدانی نشان می‌دهد، هسته‌های خاموش داعش در مجموع در مناطق بیابانی، کوهستانی، صعب العبور و همچنین مناطقی که پس از حمله آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ و حمله سال ۲۰۱۴ خالی از سکنه شده اند، مخفی هستند.

در حال حاضر، بخش وسیعی از مناطق صحرایی و بیابانی از حدفاصل مرکز و شمال استان نینوا تا منطقه الجزیره در شمال و غرب استان الانبار به محل مناسبی برای فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

داعش

از سویی دیگر، حدود ۶۰۰ کیلومتر از مرز‌های مشترک با سوریه به صورت کامل امن نیست و نیرو‌های عراقی در تمامی خطوط مرزی مستقر نیستند که همین مسئله یک نقطه ضعف به شمار می‌آید و راه را برای نفوذ تروریست‌های داعش باز می‌کند.

عملیات‌های مستمر و گسترده نیرو‌های امنیتی، ارتش و رزمندگان بسیج مردمی منجر به هلاکت ده‌ها تن از تروریست‌ها و کشف و انهدام تعدادی زیادی از مقر‌ها و انبار‌های تسلیحات آنان شده، اما عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده ادامه دارد.

فرماندهی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش را اغلب نظامیان رژیم دیکتاتوری گذشته عراق برعهده دارند که عملیات‌های کور تروریستی را در کمترین زمان انجام می‌دهند و به سرعت از مناطق درگیری متواری می‌شوند.

در حال حاضر، عناصر مخفی داعش راهبردی برای اشغال منطقه‌ای در خاک عراق ندارند چرا که می‌دانند توانی برای قدرت نمایی مجدد ندارند و با واکنش سریع نیرو‌های ارتش و بسیج مردمی روبه رو و در نهایت با تلفات بالا مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

داعش

به گفته منابع میدانی، هسته‌های خاموش داعش در تلاش هستند از شهروندان و نیرو‌های نظامی عراقی تلفات قابل توجه بگیرند و همچنین با ناامن کردن مناطق فضای رعب و وحشت را دوباره حاکم و از برقرای آرامش جلوگیری کنند.

 در مقطع فعلی عملیات نیرو‌های امنیتی، ارتش و بسیج مردمی عراق در مناطق مرزی مشترک استان‌های «نینوا، الانبار و صلاح الدین» و نقاط مرزی مشترک با سوریه برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود عناصر مخفی داعش جریان دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۲۵۱۹۱۰:۵۵:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۱۹
مگه زمين از اين شجره خبيثه پاك نشد؟؟
ناشناس۱۰۴۲۷۶۷۱۲:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۹
یک ایدئولوژی هیچوقت از بین نمیره بلکه فقط در گذر زمان ریزش و خیزش میکنه
ناشناس۱۰۴۲۸۷۲۱۳:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۹
.. داعش به ته خط رسیده !
ناشناس۱۰۴۲۹۵۳۱۴:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۱۹
با اینهمه اطلاعات دقیق بزنن با موشک تموم شه
ناشناس۱۰۴۳۲۲۸۱۶:۵۵:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۱۹
داعش شکست خورد !!!!!
ناشناس۱۰۴۳۴۰۱۱۸:۴۷:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
چشم آمریکا روشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین