جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن ‌را به انزوا کشانده‌ایم

گروه سیاسی الف،   3980518103 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده کل سپاه ‌گفت: دولت‌های متخاصم در موضع ضعف و انفعال قرار گرفته‌اند و خود نیز به آن معترفند، از اقدامات و رفتارهای آنها مشخص است که تاب تحمل در برابر اقتدار انقلاب ندارند.

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن ‌را به انزوا کشانده‌ایم

به گزارش تسنیم، سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در آیین دومین سالگرد شهادت شهید محسن حججی و بزرگداشت یاد و خاطره 83 شهید دفاع مقدس مسجد امام زمان(عج) اصفهان پیرامون ارزش والای شهادت اظهار داشت: به ظاهر ما برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدایمان مراسمی برگزار می‌کنیم اما واقعیت امر این است که شهدا ما را زنده نگه داشته‌اند، چرا که اگر تمام مردم ایران دور هم جمع شوند هم نمی‌توانند به ارزش شهید ذره‌ای اضافه کنند اما یک شهید می‌تواند به همه مردم خیر برساند. شهدا زنده‌اند و روزی خاص از خداوند دریافت می‌کنند. در دفاع مقدس همه مردم تا پای جان در میدان مبارزه ایستادند و 200 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند تا پشتوانه عظیمی برای حفظ این انقلاب به وجود آید.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان همواره میزبانان خوبی برای شهیدان از ابتدای دفاع مقدس تا کنون بوده‌اند، اضافه کرد: پس از انجام عملیات محرم، مردم شهیدپرور اصفهان با شکوه هرچه تمام‌تر پیکر 360 تن از شهیدان این عملیات را تشییع کردند. این شکوه پس از گذشت سالیان زیاد هم چنان باقی مانده و از بین نرفته است. مردم اصفهان در تشییع پیکر بی‌سر شهید محسن حججی چنان عظمت و شکوهی ایجاد کردند که نشان می‌دهد نه تنها از میزان شهیدپروری آنان کم شده بلکه روز به روز نیز در حال افزایش است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید حججی یک نمونه از هزاران افرادی است که نه تنها در زمان انقلاب بوده‌اند، بلکه حتی در زمان حیات امام خمینی(ره) هم به دنیا نیامده بودند اما مسیری که شیفتگان انقلاب از 40 سال پیش تا کنون آغاز کرده‌اند، محکم‌تر و با اقتدار کامل‌تر طی می‌کنند. این شیفتگی به حدی است که ‌در زمان جنگ سوریه، تعداد بسیار زیاد و فراتر از حد تصور داوطلبان را داشتیم ‌که از برکت‌های مهم انقلاب عظیم‌الشان اسلامی است.

وی در ارتباط با دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: علی‌رغم شیطنت‌های دشمنان ما که برای نابودی این انقلاب با یکدیگر متحد بوده و هستند، با استقامت و پایداری مردم مسلمان ایران، انقلاب اسلامی با افتخار و اقتدار 40 سالگی خود را جشن گرفت. عظمت هر ملت و حکومت به دست خداست و برای رسیدن به این عظمت شروطی را معین کرده که ما در طول این 40 سال تمام و کمال به این شروط توجه کرده‌ایم و خداوند وعده حقیقی خود را که رسیدن به این عظمت است به ما اعطا کرده است.

سردار فدوی ادامه داد: مطابق با سخنان مقام معظم رهبری، ما به مکلف به انجام تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم چرا که نتیجه را خداوند رقم می‌زند. تاریخ اسلام و تاریخ معاصر نشان داده هر گاه مسلمانان به شروط خداوند عمل کرده‌اند پیروزی برای آنان حاصل شده است. یقینا اگر به این شروط عمل نمی‌کردیم چنین پیروزی‌هایی در برابر دشمنان به دست نمی‌آمد آن هم پیروزی‌هایی که احدی تصور آن را نمی‌کرد.

وی افزود: امروزه برای همه جهانیان و به خصوص دشمنان ما روشن شد که اقتدار انقلاب ما مثال‌زدنی است و نمی‌توانند در مقابل این انقلاب بایستند. دولت‌های متخاصم در موضع ضعف و انفعال قرار گرفته‌اند و خود نیز به آن معترفند. با اینکه به دلیل خوی استکباری آنها قادر به بیان چنین ضعفی نیستند اما از اقدامات و رفتارهای آنها مشخص است که تاب تحمل در برابر اقتدار انقلاب ندارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: با اینکه به تمام شروط خداوند برای رسیدن به عظمت ابدی توجه کرده‌ایم اما در موضع عمل به طور کامل به آن واقف نبوده‌ایم. امید است با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی و رشد آن و دستیابی به پشتوانه‌های استوار، خداوند این توفیق را بدهد تا جامه عمل به تمامی این شروط بپوشانیم تا دشمنان ما به انزوای کامل برسند.

وی با بیان اینکه بسیاری از عظمت‌های انقلاب از چشم مردم پوشیده مانده است، افزود: امروزه حتی برخی از مسئولان بلندپایه آمریکا به عظمت بی‌انتهای انقلاب اسلامی اعتراف کرده‌اند. در دنیا کشوری یافت نمی‌شود که در برابر دشمنان بزرگ خود بتواند برنامه‌ای تنظیم کرده و به آن عمل کند اما به برکت این انقلاب، هر موقع چنین برنامه‌هایی پیاده شد، با سرعت و اقتدار پیش رفت و دشمنان را به انزوا کشاند.

سردار فدوی اضافه کرد: با وجود برتری‌های مادی دشمنان ما اما پیروزی‌های بزرگی برای ملت ما به دست آمد به گونه‌ای که وزیر دفاع آمریکا اظهار می‌کند که آنها باید به دنبال توان مضاعفی برای مبارزه با انقلاب اسلامی باشند. این نشان از محقق شدن وعده بزرگ خداوند دارد و عظمتی به ما بخشیده که قابل چشم پوشی نیست. اصلی ترین دلیل محقق شدن این وعده نیز شهدایی هستند که عاشقانه جان خود را فدای این ملت و انقلاب کردند لذا جایز نیست از این دلیل بزرگ مراقبت نکنیم و ارزش‌های آن را نادیده بگیریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وضعیتی که بسیاری از مردم ایران به آن گرفتار هستند در شان هیچ کدام از آنها نیست اما در بسیاری از این موارد توکل به خداوند متعال فراموش شده و بدتر از آن به دنبال راهی هستیم که دشمن ما به آن سفارش کرده است و انتظار داریم مشکلات ما اعم از اقتصادی و اجتماعی رفع شود.

وی در رابطه با اشتباهات دولت‌ها مبنی بر خام فروشی نفت اذعان کرد: حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب در طول این 40 سال بارها اعلام کرده‌اند که دولت‌ها باید از خام فروشی نفت دست بکشند. این برنامه در دستور کار تمامی دولت‌ها از دولت بازرگان گرفته تا همین دولتی که اکنون دایر است قرار داشته اما همچنان اگر چند خریدار نفت نداشته باشیم، کشور دچار فلج اقتصادی می‌شود. این حقارت در شان ملتی که عظمت‌های فراوانی را آفریده‌اند نیست و این یک نمونه‌ای است که در آن به توصیه‌های خداوند توجه نکرده‌ایم.

دیدگاه کاربران

م۱۰۴۱۷۱۴۱۴:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۱۸
درود بر امام راحل و همه شهدای کشور. بین امام و شهدا یک رابطه معنوی بود.
علی 671۱۰۴۱۸۸۷۱۷:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۸
فرمایشات سر دار کاملاً درست است
علی ذاکری بلیلی۱۰۴۲۲۳۷۰۴:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۱۹
بخدا حرف سردارالگو ست برای همه کشورهای اسلامی درس بگیرن ازسرداران شجاع ایران باج به بیگانگان ندن جان درراه کشورشان بدن تادشمن دلیل وخوارباشددرمقابلشان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین