نماینده مجلس: بسته‌ دولت برای اصلاح ساختار بودجه بیشتر رفع تکلیف است

گروه اقتصادی الف،   3980518027

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌ ساختار بودجه‌ و اصلاح ساختار اقتصادی دولت ابتر مانده است، گفت: بسته‌‌ای که دولت در این باره ارائه کرده بیشتر رفع تکلیف است تا اقدامی عملیاتی.

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین روند اصلاح ساختار بودجه گفت: این اصلاح و همچنین اصلاح ساختار اقتصادی مطالبه مقام معظم رهبری بوده و هست و همه دلسوزان و صاحب‌نظران همه معتقدند تا یکسری تصمیمات مهم را در عرصه اقتصادی کشورمان نگیریم، اتفاق خاصی در کشور رخ نخواهد داد که البته این تصمیمات باید در چارچوب بودجه دولت و هم در اقتصاد کشور باشد.

وی افزود:‌ اگر اصلاح ساختار بودجه‌ای و اصلاح ساختار اقتصادی کشور محقق نشود در شرایط نابسامان فعلی دست و پا خواهیم زد، ضمن اینکه تداوم این مسیر هم می‌تواند مشکلات بزرگتر و جدی‌تری را در آینده کشور ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در بودجه‌ای که سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد، دیدگاه مقام معظم رهبری آن بود که این بودجه برای شرایط عادی نوشته شده و باید دولت در شرایط خاص و وضعیت تحریم‌ها و ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر احساس می‌شود و باید بودجه را بر همان اساس تدوین کند.

کریمی گفت: متاسفانه دولت به ضرورت اصلاح ساختار بودجه و اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح سریع این موضوع تمکین نکرده و اعلام کرد که چون فرصتی بری این موضوع وجود ندارد، به دولت زمان بدهند و بر همین اساس هم به دولت 4 ماه فرصت داد تا این اصلاحیه‌ها را انجام دهد.

وی گفت:‌ بلافاصله بعد از تصویب بودجه، دولت به سمت اصلاح ساختار آن رفت و با جمع‌بندی و ارائه پیشنهادات لازم و مشخص شدن بخش‌هایی که نیازمند تصویب قانون است، در قالب متمم بودجه این موضوع را پیگیری کند و یا بخش‌هایی که نیازمند لوایح است آن را تقدیم مجلس کرده و بخش‌هایی که نیازمند قانون نیست با تدوین آیین‌نامه هرچه سریعتر به سمت اجرایی کردن آن گام بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت حدود 4 ماه دولت هیچ اقدامی نکرد و با اینکه بارها نمایندگان مجلس در این باره تذکرات متعددی را مطرح کرده بودند، و تاکیداتی که مجددا مقام معظم رهبری در مورد اجرای این مطالبه داشتند، نهایتا بسته سیاستی و پیشنهادی از سوی سازمان برنامه بودجه تهیه و به مجلس ارائه شد که البته یکسری کلی‌گویی بوده که همواره این اظهارنظرها را ارائه دادند، البته هیچ‌کدام از آنها جنبه اجرایی و عملی ندارد که بتواند بودجه دولت و یا اقتصاد کشور را متحول کند. 

کریمی گفت: به نظر می‌رسد که بسته‌ای که دولت در قالب اصلاح ساختار بودجه تقدیم مجلس کرده، رفع تکلیف است و در جلسه غیرعلنی مجلس نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی ارائه کرد و او هم در اظهارنظرهای خود توضیح شفافی نداد که قرار است دقیقا چه اقدامی انجام و یا تصمیماتی اتخاذ شود، ضمن اینکه در این مورد که این بسته پیشنهادی دولت چه پیامدهایی دارد بحثی نکرد.

وی گفت: متاسفانه بحث اصلاح ساختار بودجه‌ای و اصلاح ساختار اقتصادی دولت ابتر باقی مانده و رها شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با آنکه چهار ماه از این موضوع یعنی اصلاح ساختار بودجه و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را از دست دادیم و هم‌اکنون وارد ماه پنجم سال شده‌ایم و هیچ خبری هم از اجرای این اصلاح ساختارها نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: به نظر می‌رسد دولت عزم و اراده‌ای در اتخاذ تصمیمات مهم و اصلاحات ساختاری در بودجه و اقتصاد ملی کشور ندارد و این مهم نیازمند عزم و اراده‌ای است که این تصمیمات را اتخاذ و آن را اجرایی کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین