ادعای آمریکا: ایران روی رادار کشتی‌های تجاری پارازیت می‌اندازد

گروه جهان الف،   3980517123 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اداره دریانوردی وزارت ترابری ایالات متحده در جدیدترین اطلاعیه خود در مورد وضعیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، در ادعایی، در مورد احتمال اخلال ایران در سیستم‌های دریانوردی کشتی‌های تجاری هشدار داده است.

اداره دریانوردی وزارت ترابری ایالات متحده در جدیدترین اطلاعیه خود در مورد وضعیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، در ادعایی، در مورد احتمال اخلال ایران در سیستم‌های دریانوردی کشتی‌های تجاری هشدار داده است.

به گزارش «انتخاب»، در این اطلاعیه که با عنوان "تهدید شناورهای تجاری از سوی ایران در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، دریای عرب و دریای سرخ" منتشر شده، آمده است که "افزایش فعالیت‌های نظامی و تشدید تنش سیاسی در این منطقه تهدیدی جدی را متوجه شناورهای تجاری کرده است."

این اطلاعیه که به منظور راهنمای ایمنی ناوبری در منطقه صادر شده، با یادآوری اینکه ممکن است اشتباه در محاسبه یا در شناسایی به عملیات تهاجمی منجر گردد، افزوده است که "کشتی های عبوری از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان ممکن است بدون هیچگونه اخطار قبلی، با اختلال ی‌پی‌اس، دریافت پیام تقلیدی و جعلی و یا/پارازیت در دستگاه‌های مخابراتی خود مواجه شوند."

در این اطلاعیه ادعا شده است که ممکن است ایران با اخلال در سیستم ناوبری ماهواره‌ای، کشتی‌ها را از مسیر خود در آب‌های بین‌المللی منحرف کرده و به آب‌های سرزمینی خود بکشاند تا آنها را توقیف کند.

جی‌پی‌اس یا سیستم مکان‌نمای جهانی یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره‌ای مورد استفاده در دریانوردی است.

اطلاعیه اداره دریانوردی آمریکا با بر شمردن حوادث چند ماه اخیر در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، از جمله حمله به شش شناور تجاری، سرنگونی یک پهپاد آمریکایی، تلاش ناموفق برای توقیف یک کشتی بریتانیایی، توقیف دو کشتی با پرچم‌های پاناما و بریتانیا توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران، آمده است که "دست کم در دو مورد از این موارد، کشتی‌هایی که هدف قرار گرفتند اخلال در جی‌پی‌اس را گزارش کرند.

اداره دریانوردی ایالات متحده ضمن تاکید بر "عزم" دولت این کشور برای تضمین آزادی دریانوردی، جریان آزاد تجارت و حفاظت از کشتی‌های آمریکایی یک رشته توصیه‌هایی را نیز به کشتی‌های عبوری از منطقه کرده است.

این توصیه‌ها از جمله شامل اطلاع‌رسانی و ثبت همزمان مسیر عبور کشتی با دفتر کشتیرانی تجاری بریتانیا و واحد همکاری و هدایت کشتیرانی وابسته به ناوگان پنجم ایالات متحده است. به کشتی‌های عازم منطقه توصیه شده است که مسیر و زمان عبور خود را به اطلاع این نهادها برسانند و در صورت مواجهه با هرگونه "فعالیت مشکوک" فورا این دو نهاد را در جریان بگذارند.

اداره دریانوردی آمریکا گفته است که ممکن است ناوهای آمریکا یا سایر "کشورهای متحد" در انجام ماموریت حراست از کشتیرانی در منطقه با ارسال پیام‌های هشدار یا طرق دیگر اطلاع‌رسانی یا نزدیک شدن به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، دریای عمان و دریای عرب در صدد شناسایی آنها برآیند. این اداره در عین حال هشدار داده است که "اگر منبع دیگری پیامی جعلی از سوی نیروی دریایی آمریکا یا متحدانش برای کشتی‌های تجاری ارسال کند، این کشتی‌ها باید فورا موضوع را به این نیروها اطلاع دهند."

به ناخداهای کشتی های تجاری توصیه شده است که در صورت درخواست نیروهای ایرانی برای سوار شدن به کشتی‌هایشان از صدور اجازه ورود خودداری ورزند به شرط اینکه چنین اقدامی خطری را متوجه کشتی و سرنشینان آن نکند اما فورا واحد همکاری و هدایت کشتیرانی را آگاه سازند. در صورت ورود نیروهای ایرانی به کشتی های تجاری نیز باید این نهاد فورا آگاه شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۰۷۴۹۱۴:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۱۷
دوست داره. قدرت داره چشمتون کور باد تا ابد.
ناشناس۱۰۴۰۸۶۸۱۶:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۱۷
..تا ایران درگیر جنگ نکنن بی خیال نمیشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین