توضیحات ایران ایرتور درباره واگذاری این شرکت هواپیمایی

  3980517101 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور درباره برخی اخبار مربوط به نحوه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات ایران ایرتور درباره واگذاری این شرکت هواپیمایی

به گزارش الف  این شرکت در ابتدای توضیحات ارسالی خود برای رسانه ها آن را پیرو درج مطالبی در پایگاه های متعدد خبری به تاریخ 13/5/1398 با عنوان "تخفیف 6 هزار میلیاردی در واگذاری ایران ایرتور" و نیز پخش برنامه پایش مورخ  14/5/1389 در صدا و سیما، دانسته است.

متن این توضیحات به شرح زیر است:

1-   متاسفانه طی چند ماه گذشته چندین بار شاهد اظهارات خلاف واقع و نادرست آقای پژمانفر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در رسانه های جمعی کشور بوده ایم. اگرچه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اذعان دارد که به موجب اصل 76 قانون اساسی نمایندگان محترم مجلس دارای اختیارات نظارتی می باشند تا به تحقیق و تفحص و سوال در تمام امور کشور بپردازند؛ لکن اگر این اختیار قانونی بدرستی مورد استفاده قرار نگیرد قاعدتا هم از اعتبار مجلس محترم شورای اسلامی می کاهد و هم علاوه بر گشودن باب تهمت و افتراء به نوعی قصاص قبل از جنایت صورت می گیرد. ایران ایرتور تنها یک بار به اظهارات عجیب و غریب ایشان پاسخی مبنی بر دعوت از ایشان به ارایه مدارک و مستندات داده است. انتظار می رفت که جناب پژمانفر حسب قانون اساسی، شرع مقدس اسلام و اخلاق ابتدا مبادرت به انجام تحقیق و تفحص بر مبنای قانون بنماید و سپس نتیجه تحقیق خود را منتشر نماید. این امر نه تنها محقق نشد بلکه متاسفانه ایشان چندین بار دیگر فرضیات و اتهامات خود را در اختیار رسانه ها قرار داد و همین موجب شد تا جهت تنویر افکار عمومی و مقابله با نشر غیرمسئولانه این فرضیات و اتهامات، این شرکت پاسخی را به شرح ذیل ارایه نماید.

2-   آقای پژمانفر در موارد متعددی هم به نحوه واگذاری شرکت ایران ایرتور و هم به قیمت فروش سهام آن اعتراض نموده است. این اعتراض اخیرا هم بصورت خبر مکتوب و هم بصورت ویدئویی در چندین پایگاه خبری و تحلیلی منتشر شده است. در وهله اول، در متن این خبرها و ویدئو ها به کرات تاکید شده است که یک شرکت به ارزش 1000 میلیارد تومان چگونه به مبلغ 34 میلیارد واگذار شده است. نکته اول این است که آقای پژمانفر و رسانه های که این ادعاها را مطرح می فرمایند بر مبنای کدام مدرک و مستند همچنین ادعای را با اعتماد به نفس فراوان مطرح می فرمایند؟ شگفت اینکه در تیتر خبر و ویدئوی منتشر شده در سایت ها ی خبری از طرفی صحبت از تخفیف 6 هزار میلیاردی شده است و از سوی دیگر ارزش شرکت ایران ایرتور را  1000 میلیارد تومان بیان نموده اند؟؟؟؟!!! قضاوت را به افکار عمومی وا می گذاریم. اینکه معیار و متر این بزرگوار و رسانه های که بدون بررسی کافی این اظهارات را منتشر ساخته اند چیست حداقل برای هیچ ذهن عاقل و سنجشگری روشن نیست. لازم بذکر است که سازمان خصوصی سازی که زیر نظر وزارت اقتصاد فعالیت می کند و در چارچوب اصل 44 قانون اساسی متولی امر خصوصی سازی در کشور  بوده در جوابیه ای که در تاریخ 14/5/1398 منتشر نموده است روال انتقال قانونی این شرکت به مالک فعلی را بهمراه تعداد مزایده های برگزار شده بطور موجز و روشن توضیح داده است. اگر آقای پژمانفر و یا هر شخص دیگری به توضیحات سازمان خصوصی سازی ایرادی دارند قبل از اینکه بازهم به جوسازی های مطبوعاتی و مخدوش نمودن اعتبار تجاری این شرکت مبادرت ورزند حسب تکلیف قانونی و شرعی باید پاسخ متقن و مستند و مستدل خود را به جوابیه سازمان خصوصی سازی درخصوص نحوه واگذاری شرکت و قیمت آن ارایه فرمایند.

3.    ایشان در اظهارات متعدد خود که عمدتا در تاریخ 13 مرداد 1398 در چندین نشریه منتشر شد ادعا نموده است که مالک فعلی ایران ایرتور مبلغ قرارداد را هنوز پرداخت نکرده اند. خوشبختانه در دنیای امروز به مدد علم حسابداری هرگونه پرداخت یا عدم پرداختی کاملا با تمامی جزییات ثبت و ضبط می شود. مالک فعلی تمامی مبلغ خرید سهام خود را پرداخت نموده است. جناب پژمانفر کاش به جهت حفظ شان نمایندگی مردم شریف مشهد مقدس ابتدا تحقیقات خود را با حوصله و نیت خیر بعمل می آوردند و سپس این اظهار خلاف واقع که تنها برآیندش تشویش اذهان عمومی و به نوعی آدرس غلط به مردم دادن است را مطرح می فرمودند. در شان هیچ انسان مسلمانی نیست که قبل از تحقیق و جستجوی کافی با آبروی دیگر مردم مسلمان بازی کند؛ بویژه که این شخص خود، در مقام وکیل مردم قرار داشته باشد.

4.    در بخش قابل توجهی از مطالب منتشره در سایت های مزبور که معمولا از گفته های و مصاحبه های آقای پژمانفر اخذ شده اند، جناب پژمانفر قیمت برند ایران ایرتور را 500 میلیارد تومان ارزیابی نموده است. صحبت از قیمت برند یک کار کاملا کارشناسی و تخصصی است. اینکه جناب پژمانفر از کی تا به حال در کار ارزیابی و قیمت گذاری برند در صنعت کاملا پیچیده و تخصصی هواپیمایی بوده و با چنین اعتماد به نفس حیرت انگیزی اظهارنظر می فرمایند هنوز بر اهل نظر مکشوف نمی باشد. محض اطلاع مردم شریف، قیمت برند این شرکت در زمان واگذاری به مالک فعلی که بدهی انباشته ای بالغ بر 540 میلیارد تومان داشته است توسط چند کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی شده و حسب مدارک و مستندات موجود متولی هرگونه قیمت گذاری "هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی" مطابق با روال حقوقی آن سازمان است. اینکه جناب پژمانفر مرتب اعتراض خود را مطرح می سازد بهتر است ابتدا از سازمان مزبور تحقیقات خود را بعمل بیاورد.

5.    بخش دیگری از آدرس غلطی که در مطالب منتشره ذکر گردیده راجع به تعداد کارکنان ایران ایرتور و تعداد ناوگان این شرکت است. در مطالب منتشره توضیح داده نشده که این تعداد در زمان واگذاری چه رقمی بوده و در حال حاضر به چه رقمی رسیده است. محض اطلاع، در زمان واگذاری، ایران ایرتور در ورشکستگی کامل بوده و بعد از دو سال مزایده هیچ خریداری برای آن پیدا نشده است و تعداد کارکنان آن روزگار 752  نفر بوده اند. به استحضار افکار محترم عمومی می رساند که حتی سازمان خصوصی سازی به خاطر اوضاع وخامت بار شرکت و زیان انباشته بیش از حد آن نگران تعدیل پرسنل بوده و در زمان فروش سهام اخلاقا و کتبا از مالک فعلی قول گرفته که اقدامی در جهت تعدیل نیرو انجام ندهد. مالک فعلی با مدیریت درست و با کمک پرسنل خبره این شرکت نه تنها تعدیل نیرویی انجام نداده بلکه  شمار کارکنان را در اوضاع نابسامان اقتصادی ممکلت به 1009 نفر افزایش داده اند. ایجاد این رقم شغل در روزگاری که بیکاری در مملکت بیداد می کند می طلبید که حداقل اگر نه تمجید بلکه به نحوی درخور بدان اشاره می شد.

6.    همچنین در مطالب یاد شده تعداد ناوگان فعلی را 8 فروند اعلام نموده و دقیقا مشخص نفرموده اند که در زمان واگذاری تعداد ناوگان چند فروند بوده است. به عرض می رساند که تعداد ناوگان در زمان واگذاری 5 فروند بوده که 2 فروند از آنها غیرعملیاتی و زمین گیر بوده اند و صرفا 3 فروند هواپیما سالم و قابل استفاده بوده که درست بعد از واگذاری طی چند ماه دو فروند دیگر زمین گیر شدند. تصور بفرمایید در زمان واگذاری 752 نفر پرسنل در یک شرکت صرفا بایستی از محل درآمد 1 فروند هواپیما حقوق و مزایای خود را دریافت می نمودند. اولا، این حقوق و مزایا تا به حال به لطف خداوند و همت پرسنل خدوم هیچ وقت به تعویق نیفتاده و ثانیا 4 فروند هواپیمای زمین گیر شده دیگر نیز عملیاتی و وارد ناوگان حمل و نقل هوایی شده اند. ثالثا، این شرکت سه فروند دیگر را به ناوگان عملیاتی خود اضافه نموده است. این اتفاقات بعد از فروش شرکت به مالک فعلی رخ داده اند. لازم به ذکر است در شرایط فعلی تحریم های ناجوانمردانه دشمنان ملت و دولت ایران انجام اقدامات یادشده مستلزم تدبیر، تلاش و عرق ریزی شبانه روزی پرسنل و مدیریت این شرکت بوده که اخلاق می طلبید جناب پژمانفر اشاره ای به آنها می فرمودند.

7.    در بخش دیگری از مطالب منتشره در رسانه ها اشاره ای به پروازهای منظم این شرکت هواپیمایی شده است. دوستان اشاره  نداشته اند که در زمان واگذاری صرفا یک فروند برای پرواز داخلی فعال بوده و در آن زمان ایران ایرتور یکی از پرتاخیرترین شرکتها بوده که نامش بیشتر با حادثه سقوط خرم آباد و هواپیماهای بی کیفیت توپولوف شناخته می شد. حال آنکه در حال حاضر تعداد هواپیماها به 8 فروند رسیده و روزانه 8 هزار مسافر و صدها تُن بار با تدبیر مدیریت فعلی این شرکت جا بجا می شوند. این شرکت چندین بار توسط سازمان هواپیمای کشوری در فهرست کم تاخیرترین و منظم ترین شرکت های هواپیمایی اعلام شده است. البته شاید این هم از معایب باشد که ما بی خبریم!!!! چونکه ایشان مدیریت فعلی ایرتور را به عدم اهلیت متهم نموده که مشخص نیست خود ایشان با چه نوع اهلیتی درباب عملکرد یک شرکت هواپیمایی اظهارنظر می فرمایند.

8.    در بخش های دیگری از مطالب منتشره به نقل از جناب پژمانفر ذکر شده که بعد از اینکه شرکت هسایار نتواست بدهی های خود را پرداخت نماید واگذاری شرکت ایران ایرتور به مالک فعلی در 5 دی 1394 انجام شد. اخلاق و قانون حکم می کند که ایشان اولا تمامی فرایند واگذاری را ابتدا از سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی دولتی این امر جویا می شدند و سپس تاریخ دقیق را که 18 شهریور 1394 بوده است به مردم اعلام می نمودند و چنین اظهارات ناقص و پرشائبه ای را در مطبوعات منتشر نمی ساختند. محض اطلاع این نماینده بزرگوار بعد از ناتوانی شرکت هسایار در پرداخت بدهی های خود، چهار نوبت قبل از واگذاری شرکت ایران ایرتور به مالک فعلی مزایده برگزار شد و به علت زیان انباشته فراوان و بدهی های سرسام آور این شرکت و زمین گیر شدن هواپیماهای ملکی هیچکس تمایلی به خرید شرکت مزبور نداشته است (لطفا به "جوابیه" و همچنین "بیانیه" سازمان خصوصی سازی منتشره در پایگاه آن سازمان مراجعه فرمایند). بطوریکه در پنجمین مرحله برگزاری مزایده پیشنهاد خرید سهام 95 درصدی مالک فعلی مورد قبول واقع می شود و شرکت طی فرایند قانونی با مبلغ 34 میلیارد تومان در سال 1394 به ایشان واگذار گردیده است.

9.     در مطالب منتشره در رسانه های متفاوت خبر از 966 میلیارد دلار اختلاس داده ا ند. خبری که مصداق واقعی قصاص قبل از جنایت است. اینکه این بزرگواران با چه فرمول مالی و حسابداری به چنین کشف شگفت انگیزی نایل آمده اند و از جرم اختلاس خبر می دهند بر ما که در داخل این شرکت با آمار و ارقام سرو کار داریم روشن نیست. قاعده مشهور فقهی و حقوقی " البینته علی المدعی" بار اثبات این ادعای سنگین و هولناک اخلاقی و قانونی را بر دوش مدعی می گذارد و شایسته است ایشان به جای جوسازی، ادله و شواهد خود را ارایه نمایند.

10. در مطالب منتشره در سایت ها بیان شده که هنوز مشخص نیست که شرکت ایران ایرتور به چه کسی واگذار شده است. خوشبختانه به موجب قانون تجارت و قانون ثبت شرکتها زمانیکه واگذاری انجام می گیرد نه تنها در اسناد و مدارک شرکت تمامی جزییات ذکر شده بلکه نام صاحبان امضای مجاز نیز در رونامه رسمی کشور انتشار می یابد. درضمن شما اگر خریدار واقعی ایران ایرتور را تاکنون برای مدعیان شناخته شده نمی باشد چگونه این همه اتهام را به وی نسبت می دهید. کسانیکه کماکان تردید دارند با یک جستجوی ساده اینترنتی به پاسخ قانونی خود می رسند. البته اگر دنبال پاسخ درست و قانونی باشند که ان شا الله هستند.

11. البته هواپیمایی ایران ایرتور هرگز مواضع و اظهارات آقای پژمانفر را به حساب تمامی نمایندگان شریف ملت در مجلس شورای اسلامی نگذاشته و دامن آنها را از این گونه اقدامات خلاف قانون و شرع بری می دارد. این هواپیمایی ابراز امیدواری می کند که انگیزه جناب آقای پژمانفر در سالیکه انتخابات مجلس شورای برگزار خواهد شد انگیزه انتخاباتی نباشد.

و من الله التوفیق

 

دیدگاه کاربران

علی۱۰۴۰۶۰۶۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
لطفا یکی اگه همه این گزارش رو خونده بنویسه تهش یعنی چی شد .
ناشناس۱۰۴۰۶۴۷۱۳:۲۹:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
با این خصوصی سازی اقتصاد را نابود کردید.
یک تبعه ایران۱۰۴۰۸۲۰۱۵:۵۰:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۱۷
همه اینها را گفتی؛ اما چرا اسم برنده مناقصه آخری را نگفتی؟ آقای شکارچی مالک ایران ارتور پسرخاله آقای پوری حسینی هست یا نیست؟ شما اگر بفرمائید نیست، تمام شبهات در خصوص رانت و فساد این معامله از بین می رود و ماهم می پذیریم.
ناشناس۱۰۴۰۹۰۳۱۷:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
اولا تمامی واگذاری ها مشکل داشته اند دوما شما که مدعی هستی و می گویی اطلاعات نداشته اند در خصوص عدد و ارقام خوب شما بفرماید که به مبلغی واگذار شده است تا ما مردم بدانیم واگذار کننده خصوصی سازی که شما استناد می کنید مگر خودش برنداشت و بعدا می گفت کسی پیدا نشد خودم برداشتم ، آقایان مفت..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین