جو بایدن: ترامپ آمریکا را دچار بحران کرده است

گروه جهان الف،   3980517043 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جو بایدن گفت: ترامپ سبب فجایع زیادی شده است, او نمی‌تواند صلح را ایجاد کند, او ملت ما را دچار بحران کرده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا در دوران اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور گفت: در روز‌های اخیر اتفاقات زیادی روی داده است. همه شما از لفاظی‌های رئیس جمهور ترامپ آگاه هستید. او ما را از بازار‌های جهانی خارج کرده است. او ما را به طرف جنگ می‌برد. او نمی‌تواند صلح را ایجاد کند. او ملت ما را دچار بحران کرده است.

وی افزود: ترامپ سبب فجایع زیادی شده است. او برخی از افراد را تحریک کرده است که سبب این فجایع شوند. او تاریکترین بخش‌های جامعه این کشور را فعال کرده است. دونالد ترامپ این راه را انتخاب کرده است. ما باید از وی بپرسیم چرا او این راه را انتخاب کرده است. سخنان وی پس از حوادث شارلوتس ویل سبب تقویت و تشویق نژاد پرستان شد. او سبب تقویت جبهه آن‌ها شد. این سخنان نمی‌تواند به نفع آمریکا باشد. این سخنان به نفع جهان هم نیست.

بایدن گفت: او با سخنان خود به اقدامات نفرت بار دامن می‌زند. او این افراد را به حملات تشویق می‌کند. ما در زمانه‌ای به سر می‌بریم که باید برای احیای روح این ملت مبارزه کنیم. من بار دیگر می‌گویم زمانی که نامزدی خود برای انتخابات را اعلام کردم این سخن را گفتم و بار دیگر آن را تکرار می‌کنم که ما در یک نبرد برای احیای روح این ملت قرار داریم. این یکی از دلایل نخست من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

او در ادامه افزود: اتفافات شارلوتس ویل یک موضوع مخفی نبود. این یک موضوع آشکار بود. زمانی که ترامپ اعلام کرد برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند او مردم مکزیک را افرادی تجاوزگر نامید. یک روز پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره او اعلام کرد که حرکت کاروان مهاجران مکزیکی به منزله یک اقدام تجاوزکارانه به آمریکا است. او این اقدام را نوعی تجاوز نامید. او گفت باید مهاجران را با چاقو از وسط به دو نیم کرد. اخیرا او یکی از شهر‌های آمریکا را محلی کثیف و نفرت بار نامید. او اعلام کرد نمی‌توان در این شهر‌ها زندگی کرد. او سبب ایجاد شکاف در یکی از شهر‌های بالتیمور شد. او در سخنرانی خود در فلوریدا از حاضران پرسید با مهاجران باید چکار کنیم؟ یکی از افرادی که در پشت سر وی ایستاده بود، گفت: باید به آن‌ها تیراندازی کنیم. ترامپ در برابر سخنان این فرد تنها لبخند زد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در دوران اوباما گفت: او در یک ورزشگاه در کارولینای شمالی سخنانی مشابه زد. سخنان ترامپ عامل تیراندازی اخیر در ال پاسو است. این عامل حمله به اسپانیایی تبار‌ها است. ما شاهد سخنان نژاد پرستان و نئونازی‌ها در حمایت از ترامپ در شارلوتس ویل بودیم. او رئیس جمهوری است که به اقدامات نژادپرستانه دامن می‌زد و بر روی آتش بنزین می‌پاشد.

بایدن گفت: او اقدامات نژادپرستانه را محکوم نمی‌کند و بسیار ضعیف عمل می‌کند. حمایت این رئیس جمهور از تاریکترین قلب‌ها در این کشور سبب شده است که ریچارد اسپنسر از سران نژادپرست؛ پیروزی ترامپ در انتخابات را با سلام به شکل نازی‌ها جشن بگیرد. در شارلوتس ویل دیوید دوو یکی دیگر از نژادپرستان اعلام کرد این اتفاقات دلیل رای دادن ما به دونالد ترامپ است. ما شاهد حمایت وبسایت‌های حامی نئونازی‌ها از ترامپ بوده ایم. ما شاهد آن بودیم که عامل تیراندازی ال پاسو در اینترنت مطالبی درباره افکار افراطی خود بیان داشته بود.

وی افزود: ترامپ افراط گرایی را به موضوعی عادی در این کشور بدل کرده است. ما مشکلات زیادی با افزایش حمایت از گروه‌های نژادپرست در آمریکا داریم. رئیس جمهور ما از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را گستاخ‌تر می‌کند. افراط گرایی در آمریکا رو به افزایش است. یک گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است ۱۰۲۰ گروه نفرت گرا در آمریکا در سال ۲۰۱۹ فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها روند رو به رشدی دارند. گروه‌های نژادپرست و طرفدار نژاد سفید به میزان ۵۰ درصد رشد داشته اند. در سال ۲۰۱۷ یک فرد تیرانداز با عقاید نژادپرستانه زندگی ۱۴۵ نفر را تهدید کرد و هفده نفر کشته شدند. از هر ۱۵ فرد نژادپرست در سال ۲۰۱۸ یک نفر به جرایم مرتبط با قتل بازداشت شده است. این نتیجه اقدامات گروه‌های نژاد پرست طرفدار نژاد سفید بوده است. رئیس اف بی آی در کنگره شهادت داده است گروه‌های راست گرای افراطی و ملی گرا‌های طرفدار نژاد سفید بزرگترین عامل و تهدید ناشی از تروریسم افراط گرایانه هستند.

وی افزود: ترامپ در این جهت گام برداشته است. او بر روی آتش بنزین می‌پاشد. او با پیام‌های توئیتری خود از اقدامات این گروه‌های نژاد پرست حمایت می‌کند. او منابع مالی را که من و رئیس جمهور اوباما به نهاد‌ها برای مقابله با گروه‌های نژاد پرست اختصاص دادیم قطع کرد. ترامپ به تروریسم اسلامی حمله می‌کند، اما از محکوم کردن اقدامات نژاد پرستان طفره می‌رود.

بایدن گفت: او تنها از اینکه آراء بیشتری را از دست بدهد می‌ترسد. او به ایدئولوژی گزنده و مخرب خود دامن می‌زند. او می‌گوید اسلحه‌ها مشکل ما در تیراندازی‌ها نیستند. او می‌گوید این ناشی از بیماری روانی است. اما از نظر او نفرت یک بیماری روانی نیست. من ده سال است که به دنبال ممنوعیت سلاح در این کشور هستم و اگر رئیس جمهور شوم این کار را انجام خواهم داد. ما این کار را انجام خواهیم داد. ما سلاح‌های نظامی را در اختیار همگان قرار داده ایم. ما به تصویب یک قانون ضد تروریسم داخلی نیاز داریم.

او در ادامه گفت: ما می‌توانیم این کار را بدون آسیب به آزادی بیان انجام دهیم. ما می‌توانیم این کار را بدون محدود کردن آزادی هیچ فردی انجام دهیم. این موضوع ساده‌ای است. ما باید به تعهدی که به ملت خود داده ایم پایبند باشیم. همانطور که باید با تروریسم خارجی مقابله کنیم ما باید تروریسم داخلی را هم محو کنیم. من امیدوار بودم که دونالد ترامپ این کار را شروع کند و به این کار پایان دهد. اما او این کار را انجام نداد. من می‌خواهم این کار را انجام دهم. در تاریخ آمریکا ما به دنبال مبارزه با نژادپرستی بوده ایم، اما این مبارزه با پایان نرسیده است. ما به آغاز بازگشته ایم. رئیس جمهور ما ساکت است. متاسفانه شاهد واکنش درست وی نیستیم. متاسفانه رئیس جمهور ما خود را در کنار تاریکترین نیرو‌های این ملت قرار داده است.

وی افزود: ترامپ نقش یک رئیس جمهور عاقل را در کشور ایفا نمی‌کند. او در متحد کردن این ملت هیچ نفعی برای خود نمی‌بیند. این موضوع سبب تضعیف جایگاه ریاست جمهوری شده است. در حقیقت ما رئیس جمهوری با یک زبان زهرآلود و سمی داریم که به طور علنی عذرخواهی نمی‌کند. او از راهبرد نفرت، نژادپرستی و تفرقه افکنی حمایت می‌کند. این برعهده ما است که در سال ۲۰۲۰ به این وضعیت خاتمه دهیم. این برعهده ما است که از فرصت موجود به نفع ملت خود استفاده کنیم. رئیس جمهور ما از عقلانیت برخوردار نیست. رئیس جمهور ما هیچ سنخیتی با جرج واشنگتن و دیگر روسای جمهور پیشین کشورمان ندارد.

او گفت: ما ۳۳۰ میلیون آمریکایی هستیم. رئیس جمهور ما نمی‌تواند ما را متحد کند. ما باید در برابر وی باستیم و بهترین را برای ملت خود ایجاد کنیم. ما به ملت خود اعتقاد داریم. ما خواهان رفتار محترمانه با همگان هستیم. نباید هیچ فردی از دیگران عقب بماند. نفرت نمی‌تواند ما را امن کند. دونالد ترامپ هیچکدام از این موارد را دنبال نمی‌کند. این رئیس جمهور نمی‌تواند کشور ما را همانند دیگر کشور‌های جهان با توجه به گوناگونی دینی، فرهنگی و نژادی منسجم کند. او نمی‌تواند این کار را انجام دهد. دموکراسی ما مورد حمله قرار گرفته است و او توجهی به این موضوع نمی‌کند. او به آزادی مطبوعات حمله می‌کند. او به بخش قضایی کشور حمله می‌کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در دوران اوباما گفت: در دو سال اخیر بند‌های مختلف قانون اساسی ما مورد هجمه قرار گرفته اند. او همیشه رسانه‌ها را به انتشار اخبار جعلی متهم می‌کند. او مردم را دشمن می‌خواند. هم اکنون بسیاری در جهان از ترفند‌های ترامپ برای آزار و اذیت مردم کشور خود استفاده می‌کنند. ترامپ رسانه ها، نهاد‌ها، دادگاه‌ها و کنگره ما را تضعیف می‌کند. این به خاطر آن است که آن‌ها بر قدرت وی نظارت دارند و آن را بررسی می‌کنند. ترامپ از قدرت سوء استفاده می‌کند. ما هیچ رئیسی را به خاطر رفتار مشابه با کارکنانش نمی‌بخشیم. ما هیچ رئیس جمهوری را به خاطر حاکم کردن نظرات روسیه بر مردم و نظرات آن‌ها نمی‌بخشیم.

او گفت: من تاکنون در زندگی خود شاهد چین وضعیتی نبوده ام. دموکراسی ما تضمین نمی‌شود. ما باید از دموکراسی نه تنها در آمریکا بلکه در همه جا دفاع کنیم. ما باید برای آن مبارزه کنیم. لینکلن آمریکا را آخرین امید در جهان نامید. ترامپ در مقام ریاست جمهوری خشم، نفرت و تفرقه را دامن می‌زند. او آمریکایی‌ها را در برابر هم قرار می‌دهد. او به تفرقه افکنی احترام می‌گذارد و کاری برای گسترش استفاده از سلاح انجام نمی‌دهد. او به یاغی گری در آمریکا دامن می‌زند. از ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ هر روز ما شاهد تیراندازی‌های زیادی در امریکا بوده ایم. ما شاهد تیراندازی‌هایی بوده ایم که شمار زیادی از افراد جان خود را از دست داده اند. بر اساس آرشیو‌های مربوط به خشونت‌های ناشی از سلاح ما شاهد ۲۵۵ تیراندازی جمعی بوده ایم. ما نباید اجازه دهیم این مرد بار دیگر به مقام ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم. او فردی نالایق است. او فرد عاقلی نیست. او فردی یاغی است. او ما را متوقف کرده است.

وی افزود: به نظرم تاریخ به ۴ سال ریاست جمهوری وی به عنوان پس رفت خواهد نگریست. اگر ترامپ بار دیگر انتخاب شود او هویت این کشور را تغییر خواهد داد. اگر به ترامپ برای ۴ سال دیگر رای دهیم به روسای جمهور پیشین آمریکا خیانت کرده ایم. خطر ترامپ و گروه‌های نژادپرست برای این کشور موضوعی اغراق آمیز نیست بلکه یک واقعیت است. ما باید امید را در برابر ترس، دانش را در برابر تخیلات، اتحاد را در برابر تفرقه و ما باید واقعیت را در برابر دروغ انتخاب کنیم. اگر ما همراه هم باشیم ما در نبرد برای احیای روح این ملت برنده خواهیم شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۰۸۸۸۱۷:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
امريكا را كه چه عرض كنم اين دلقك دنيا را بهم ريخته و تقريبا عروسك خيمه شب بازي است كه خود عروسك باز را هم دست انداخته است ، خسارت و زيان ترامپ به امريكا و جهان بعدها معلوم خواهد شد و از اشتباهات ديگر ترامپ آن است كه باعث شده ناكارآمدي دولتها در ايران به گردن امريكا بيفتد و مفاسد اقتصادي و دزديهاي بيت المال به شكلي كم رنگ تر شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین