محبی: ستاد امر به معروف ستاد توسعه خوبی‌هاست

گروه اجتماعی الف،   3980516154 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف، ستاد توسعه خوبی‌ها است؛ ستاد بی‌تفاوت نبودن نسبت به حاکمیت و شهروندان و ستاد مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام جلیل محبی در برنامه شب گذشته متن حاشیه شبکه سه سیما با اشاره به مراحل امر به معروف گفت: هیچ کس نمی تواند کار فیزیکی در امر به معروف انجام بدهد، امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی فقط زبانی است.

وی افزود: افراد اگر می خواهند امر به معروف فیزیکی هم انجام دهند باید به حکومت یعنی نیروی انتظامی و قوه قضاییه بگویند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به وظایف فرهنگ سازی این ستاد تصریح کرد: ستاد امر به معروف کار اجرایی نمی کند و تنها  کار فرهنگ سازی انجام می دهد، حدود بیست تیزر و دوربین مخفی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر تولید کردیم که در آینده نزدیک از صداوسیما پخش می شود.

وی ادامه داد: به بیست گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر مجوز داده شده است که اینها کارهای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر مثلا در حوزه ی محیط زیست انجام می دهند.

محبی با تاکید بر اینکه کار ستاد امر به معروف اجرایی نیست، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مثل ستاد قاچاق و مبارزه با قاچاق و مواد مخدر نیست که کار اجرایی بکند مثل ستاد اقامه ی نماز که کار فرهنگی باید بکند؛ امروز در کشور ما این کار مربوط به نیروی انتظامی است وستاد امر به معروف فقط کار فرهنگی انجام می دهد.

وی افزود: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخی از وزرای دولت و برخی از مسئولین لشکری و کشوری هستند که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر کار اجرایی باید انجام بدهند اما من نمره ی خوبی به هیچ کدامشان نمی دهم ؛ چون یک درک درستی از مفهوم امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نه ستاد رشوه است و نه ستاد مفاسد اقتصادی. نه ستاد حجاب است و نه ستاد بی حجابی. ستاد امر به معروف،  ستاد توسعه ی خوبی ها و بدی ها است؛ ستاد بی تفاوت نبودن نسبت به حاکمیت و شهروندان وستاد مسئولیت اجتماعی است.

محبی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای 27  دستگاه مسئولیت گذاشته که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از آنهاست و حجاب در کشور ما از ناجا، قوه قضاییه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و دستگاه های فرهنگی مثل صدا و سیما مسئولیت های فراوانی دارند.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هر وقت اسم حجاب می آید سراغ ستاد امر به معروف و نهی از منکر را می گیرد، هیچ وقت نمی گوید چه کار کرده است؟ هیچ وقت از وزیر آموزش و پرورش سئوال نمی کند که در مورد اینکه حجاب چه کار کرده است؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به کم کاری دستگاه های دولتی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: الان دستگاه های دولتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید وظایفی انجام بدهند، افراد بخواهند چادر مشکی بخرند نزدیک به یک میلیون تومان باید پول بدهند و این در حالی است که مانتوی جلو باز را با 50 یا 60 هزار تومان می توانند تهیه کنند.

وی افزود: الان وزارت خانه های مثل وزارت صمت باید برای پوشش مناسب از تولیدی هایی که پوشش ایرانی اسلامی می‌خواهند تولید کنند حمایت کند و وام بدهد.

محبی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اگر بخواهد امر به معروف و نهی از منکر را در کشور توسعه بدهد باید نگاه درست به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه ی حجاب و سایر موضوعات را به مردم آموزش بدهد.

وی با ذکر نمونه هایی درباره شیوه امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب تصریح کرد: رهبری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب می فرمایند با مهربانی برخورد کنید و تذکر بدهید و بروید، اما اینها را باید به مردم یاد بدهیم که با همدیگر دعوا و مجادله نکنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از رفتار برخی مسئولان در برابر امر به معروف و نهی از منکر گفت: به برخی مسئولان امر به معروف و نهی از منکر می کنم اما از 100 جا صدا بلند می شود.اشکال اینجاست که وقتی به مسئولین امر و نهی شان می کنید بر می آشوبند!

وی اضافه کرد: قبل از اینکه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شوم تحلیلم این بود که  وقتی به مردم امر و نهی می شود، گوش نمی کنند و باید بروند از مسئولین یاد بگیرند، اما الان بعد از این همه مطالعه و دقت دیدم که این موضوع برعکس است و مسئولین مان باید از مردم یاد بگیرند.

محبی با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف در حمایت از آمرین به معروف و تنهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد منکرات نیست، ستاد ملجا مردم در مقابل امربه معروف و نهی از منکر کردنشان است، یعنی اگر مسئولی برای آمرین به معروف و نهی از منکر مشکلی ایجاد کرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر بتواند از آمرین به معروف حمایت کند.

وی با اشاره به لزوم حمایت های قانونی از ستاد امر به معروف گفت: در پی این هستیم که این قانون امر به معروف و نهی از منکر اصلاحاتی داشته باشد، دولت هم اصلاحاتی ایجاد کرده که اصلاحات خوبی است و باید کاری کنیم که ستاد امر به معروف و نهی از منکر وقتی پشت مردم قرار گرفت، مردم این پشتیبانی و حمایت را حس کنند و ببینند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد فرهنگی برای توسعه مسئولیت اجتماعی مردم در مقابل هم دیگر و در مقابل حاکمیت است، حاکمیت باید به مردم پاسخگو باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول توسعه این است.

محبی در پاسخ به انتقاد مجری متن حاشیه که ساختمان ستاد امر به معروف در خیابان پاسداران و بالاشهر تهران واقع است، گفت: این ساختمان متعلق به ستاد اجرایی است و از همان آغاز کار در ستاد امر به معروف در نامه ای به ستاد اجرایی خواستم این ساختمان را گرفته و در عوض ساختمانی در وسط یا پایین شهر به ستاد امر به معروف و نهی از منکربدهد.

وی در خصوص سامانه شفافیت حقوق و مزایای کارکنان گفت: باید این کار را انجام بدهیم البته در حال حاضر این سامانه وجود ندارد و این سامانه را باید در اختیارمان قرار دهند تا این کار را انجام دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان با گلایه از عدم همکاری مناسب مسئولان سایر دستگاه ها با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: همکاری سایر دستگاه ها در موضوع امر به معروف و نهی از منکر مناسب نیست اما خارج از ستاد اگر از مسئولین کشور می پرسید که چه کسی امر و نهی را خوب می  پذیرد، دو نفر را بارها امر و نهی کردم و خیلی خوب پذیرفتند یعنی می توانند الگوی امر و نهی در کشور باشند و آن دو نفراحمد توکلی و محمدرضا نقدی است.