بادامچیان در پاسخ به الف: با توجه به شرایط زمان، حزب موتلفه بازنگری در سیاست‌هایش خواهد داشت

گروه سیاسی الف،   3980515182

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حزب متبوعش با همه احزاب و تشکل‌ها ارتباط دارد و امیدوار است اصولگرایان در انتخابات، به ائتلاف بزرگ دست یابند.

بادامچیان در پاسخ به الف: با توجه به شرایط زمان، حزب موتلفه بازنگری در سیاست‌هایش خواهد داشت

به گزارش الف، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، به فعالیت‌های حزب متبوعش در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی حزب در آذرماه ۹۷ برگزار شد، در این دوره اعضای شورای مرکزی حدود ۳۵ نفر افزایش یافت و چهار نسل نیز در ترکیب شورای مرکزی حضور یافته‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار الف مبنی بر اینکه آیا حزب موتلفه نیاز به بازنگری با توجه به شرایط سیاسی و مطالبات مردم دارد، اظهار داشت: بله دوره عوض شده است، نیاز به یک تحول وجود دارد و همانطور که مقام معظم رهبری در مورد گام دوم فرمودند، نیاز قابل توجهی در شورای مرکزی و سیاست موتلفه وجود دارد و قطعا در این مورد بحث خواهد شد.

وی افزود: مؤتلفه اسلامی تنها حزبی است که با اتحادیه احزاب اسلامی و احزاب مقاومت در فلسطین ارتباط دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در ادامه با بیان اینکه همه سلایق سیاسی قابل احترام هستند، اظهار داشت: به شرط آنکه همه در چارچوب قانون و منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کنند، ما در مؤتلفه با همه شخصیت‌ها به ویژه جامعتین، ارتباط جدی داریم.

بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات ۹۸ با جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) همکاری می‌کند یا نه؟ گفت: آنها هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که آیا جبهه یا حزب هستند؟ البته هر مجموعه‌ای حق دارد به صورت قانونی فعالیت کند و ما هم امیدواریم موازین قانونی برای این مجموعه طی شود تا بتوانند فعالیت کنند. آنچه روشن است، ما در مؤتلفه درباره انتخابات، با همه احزاب همسو تعامل داریم و امیدواریم بتوانیم نقش خود را در ائتلاف بزرگ و تشکیل مجلس «گام دوم» ایفا کنیم.

وی درباره اینکه آیا حزب متبوع شما برای انتخابات مجلس یازدهم، برنامه‌ای دارد؟ افزود: بله ما برنامه داریم. علاوه بر آن، در حال گفت‌وگو با جامعه روحانیت مبارز، دوستان آقای حدادعادل و سایر تشکل‌ها هستیم تا بتوانیم در انتخابات ۹۸، ائتلاف بزرگ را انجام دهیم؛ پیرامون مشارکت مردم در انتخابات هم فعلاً زود است که اظهارنظر کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی درباره عملکرد دولتِ اعتدال تأکید کرد: دولت، دولت حزبی نیست و متأسفانه دولت همه جریانات و مردم هم نیست؛ از این رو از همراهی همه مردم و احزاب برخوردار نیست و امیدواریم در دوره آینده دولت حزبی، قوی و منسجم، کشور را اداره کند.

بادامچیان با بیان اینکه باید همه با هم کار کنیم، گفت: سه دولت(اصلاحات، نهم و دهم و دولت اعتدال) یک طرفه عمل کردند در حالی که اگر دولت هم دولت یک حزب باشد در اصل دولت ملت است، آیا روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت مال همه است یا یک طرفه عمل می کند؟

وی به تبیین مشکلات کنونی کشور پرداخت و اظهار داشت: به اعتقاد بنده، دولت نمی‌تواند از همه نیروهای کشور استفاده کند و این موضوع هم از دوره اصلاحات آغاز شد؛ مدیریت ناکارآمدی جناحی، مشکل دیگری است که باید به آن اشاره کرد. متأسفانه آنها (دولتمردان) نتوانسته‌اند اقدامی برای حوزه محیط‌زیست انجام دهند. سیاست‌های اشتباه نیز عامل دیگری است که باعث بروز مشکلات کنونی شده است و امیدوارم دولت این سیاست‌های خود را تغییر دهد و از مدیران قوی برای حل مشکلات استفاده کند.

بادامچیان تصریح کرد: متأسفانه مدیری حقوق‌های نجومی دریافت می‌کرد و یا فرد دیگر، برای معشوقه خود در سعادت‌آباد منزل تهیه می‌کند!

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ آسیب‌شناسی کرده‌اند؟ گفت: آسیب‌شناسی را همه مجموعه‌ها انجام می‌دهند، خود شما در رسانه نیز موضوعات را آسیب‌شناسی می‌کنید. ما هم در مؤتلفه، آسیب‌شناسی‌هایی را انجام داده‌ایم. علاوه بر این موضوع، طراحی برای آینده هم امری مهم محسوب می‌شود.

وی درباره اینکه نظر حزب مؤتلفه‌ اسلامی در خصوص شورای وحدت چیست؟ اظهار داشت: ما از این شورا جدا نمی‌شویم به دلیل آنکه می‌خواهیم ائتلاف بزرگ را شروع کنیم اما عضو این گروه هم نیستیم ولی با این حال، با آنها تعامل داریم.

بادامچیان درباره اینکه شما دولت بازرگان را لیبرال می‌دانید، این در حالی است که برخی دیگر، حزب مؤتلفه را در حوزه اقتصاد، تشکلی لیبرالی معرفی می‌کنند، گفت: طرفداران میرحسین موسوی، ما را متهم به اقتصاد بازار و سرمایه‌داری کرده بودند؛ وضع ما را می‌بینید که چگونه است. من برای آقای نجفی به شدت متأسف شده‌ام. او جزو رفقای میرحسین است. همین فرد دیه میلیاردی پیشنهاد داده است؛ از کجا آورده!؟ آنها سرمایه‌دار شده‌اند.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی همچنین در خصوص تحریم ظریف از سوی دولت آمریکا تأکید کرد: ما تحریمی که صورت گرفت را غلط می‌دانیم و آن را محکوم کرده‌ایم؛ این تحریم نشانگر بی‌تدبیری ترامپ است.

وی اضافه کرد: ما درباره برجام، نه مطلق منفی و نه مثبت نظر دادیم چرا که معتقدیم هر رویدادی که اتفاق می‌افتد، دارای نقاط مثبت و منفی است و باید آنها را با هم تحلیل کرد؛ به همین دلیل در مورد مذاکرات هسته‌ای هم هیچ‌وقت موضع تند پیرامون ظریف و دولت اتخاذ نکردیم چون معتقدیم فردی که با دشمن مذاکره می‌کند باید در داخل با حمایت مردم و دولت روبرو شود.

بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا سیاست‌های مؤتلفه تغییر می‌کند یا نه؟ گفت: نظام ما نیاز به تحول دارد و این تحول در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب آمده است. بر این اساس حزب مؤتلفه اسلامی تحول قابل توجهی در سیاست‌های خود انجام داده و می‌دهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا حزب مؤتلفه عضو شورای وحدت نیست؟ افزود: ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضو هستیم اما در شورای وحدت عضو نیستیم و فقط همفکری می‌کنیم و با دوستان در ارتباط و تعامل هستیم.

وی در خصوص محوریت جامعه روحانیت در انتخابات مجلس آینده نیز اظهار داشت: جامعه روحانیت در انتخابات، تصدی‌گری نمی‌کند. گروه‌ها زیر بار هم نمی روند اما زیر بار روحانیت می روند از این رو جامعه روحانیت، محور است.

بادامچیان درباره حذف چهار صفر از پول ملی که توسط دولت اعلام شده است، گفت: حذف چهار صفر از پول ملی، امر بنیادین در اقتصاد نیست؛ مشکل، مبانی اقتصاد است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین