مدیرعامل تامین اجتماعی: حقوق مدیران ما در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3980515111 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه از ماه آینده حقوق تمام مدیران در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت می‌شود، گفت: مشکلی در پرداخت حقوق و مستمری‌بگیری نداریم.

مدیرعامل تامین اجتماعی: حقوق مدیران ما در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت می‌شود

به گزارش الف، مصطفی سالاری در نخستین نشست خبری خود به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه این سازمان ماهانه بین ۹۲۰۰ الی ۹۵۰۰ میلیار تومان هزینه دارد، اظهار کرد: حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان از محل پرداخت حق بیمه و هزار میلیارد تومان هم از سایر منابع مانند سود حاصل از شرکت‌های سرمایه گذاری شستا، سهم دولت و... تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی ۶۵۰۰میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می‌کند، افزود: سازمان تامین اجتماعی مانند دیگر نهاد‌ها مشکلاتی دارد اما در استمرار خدمات و پرداخت حقوق مستمری‌بگیری مشکلی نداریم. حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در بخش‌های مختلف مطالبات معوق داریم اما وقتی کارگاهی به سمت تعطیلی برود، از انجام اقدامات قانونی خود استفاده نخواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مطالبات از دولت، گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه برای دریافت مطالبات خود جلسه‌ای برگزار کردیم و به توافقاتی بخصوص در مورد محاسبه ارقام به تاخیر افتاده رسیدیم. بخشی از معوقات سنوات گذشته حسابرسی شده و برخی هنوز حسابرسی نشده که قرار شد سازمان حسابرسی آن را بررسی و میزان دقیق آن تعیین شود.

سالاری گفت: بر اساس چارچوب تفاهم‌نامه از ظرفیت‌ها برای وصول مطالبات استفاده خواهیم کرد، راه‌های پنج‌گانه‌ای نیز بر اساس قانون وجود دارد که مراحل آن را شروع کردیم تا بتوانیم منابع سازمان را وصول شود که برای آن نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم و با دولت و مجلس هماهنگی لازم انجام شده است.

وی در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان بیان کرد: در هر فصل ۵۰ میلیارد تومان برای این امر  در نظر گرفته می‌شود که به هر بازنشسته ۳میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد که تعداد این وام را دوبرابر کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: متعهد به انجام وظیفه‌مان را در قبال مستمری‌بگیران و بازنشستگان انجام خواهیم بود و همین نشان می‌دهد که ویژه‌خواری نخواهیم کرد. اقداماتی در خصوص همسان‌سازی انجام شده و این موضوع تکلیف قانونی است اما باید منابع آن مشخص شود و سپس آن را اجرایی خواهیم کرد.

سالاری درباره اجرای پرونده الکترونیک گفت:‌ در حال حاضر با حضور ریاست جمهوری پرونده الکترونیک در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و تفاهم خوبی در این خصوص منعقد شده است. در حال حاضر دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی حذف شده و با وصل سیستم به پرونده الکترونیک وزارت بهداشت نیز دفترچه درمانی در مراکز غیرملکی نیز حذف می‌شود.

وی با اعلام اینکه تامین اجتماعی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی به بخش درمان اعم از بخش دولتی، خصوصی و خیریه دارد، گفت: جلساتی با وزارت بهداشت و بخش خصوصی برگزار کردیم که قرار شد از این به بعد ۶۰ تا ۷۰درصد تعهدات سازمان به موقع و ماهانه پرداخت شود و مابقی را با سازوکار دیگری پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی گفت: هم‌اکنون بیش از ۳۵۰ هزار مشمول بیمه کارگران ساختمانی شناسایی شدند. بررسی‌های نشان می‌دهد در گذشته افرادی که در این شغل نبودند از خدمات این بیمه استفاده می‌کردند که سامانه‌ای تعریف شده تا اطلاعات افراد مشمول با دستگاه‌های مختلف چون اصناف کنترل شود و افرادی که کارگر ساختمانی نیستند شناسایی و بیمه آنها قطع شود که تا پایان شهریور ماه امسال در این حوزه کنترل جدی‌تری خواهیم داشت.

سالاری در ادامه با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری تهران به صورت قطعی مشخص نیست، تصریح کرد: دو روز قبل با شهرداری در همین خصوص جلسه داشتیم تا توافق اولیه صورت بگیرد تا نحوه وصول بدهی‌ها باعث ایجاد خلل به خدمت‌رسانی شهرداری به مردم نشود.

وی درباره ایجاد شفافیت در تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌ها اعلام کرد: اسامی هیئت مدیره منتشر و اقداماتی در این زمینه شروع شده است البته باید فرآیندها را شفاف کنیم و از ماه آینده حقوق تمام مدیران در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت می‌شود که این موضوع مورد تاکید دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تخصیص ۹ بیست و هفتم درآمد‌ها برای بخش درمان، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بیش از ۹ بیست و هفتم در حوزه درمان هزینه می‌کنیم، حتی تا ۱۲درصد هم پرداختی داشتیم.

سالاری با بیان اعلام اینکه طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان تا ۱۳ شهریور ادامه دارد و کارفرمایان می‌توانند جرایم و بدهی خود را به صورت اقساط به تأمین اجتماعی پرداخت کنند، گفت: برای گرفتن سوابق بیمه کمتر از دو ماه دیگر امکانی فراهم می‌شود که هر فردی وقتی به شعب مراجعه کند می‌تواند مجموعه سوابق خود را از همان شعبه دریافت کند.

وی در ادامه بیان کرد: زنان خانوار می‌توانند با پرداخت حق بیمه ۱۲درصدی بازنشستگی، ۱۴ درصدی بانشستگی و فوت و ۱۸درصدی همراه با درمان خود را بیمه کنند که تا کنون ۱۳۰ هزار نفر بیمه شدند البته اقداماتی برای کاهش پرداختی در این بخش در نظر داریم که در صورت نهایی شدن چند میلیون نفر از زنان خانوار بیمه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه خبرنگاران جزو مشاغل سخت محاسبه نمی‌شود، گفت: حتما این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا به نتیجه برسد ولی باید کمیته وزارت کار در حوزه تعیین مشاغل سخت آن را تایید کند که اگر تایید کرد آن را اجرا خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۳۷۶۶۵۱۵:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۱۵
حقوق فایده نداره ! کل دریافتی را ثبت کنید !پاداش!عیدی!حق جلسه ها !حق ماموریتها!حقه ...بعد مالیات چقدر میدن هم اعلام کنید!
ناشناس۱۰۳۷۹۸۵۱۷:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۱۵
بجای اینکه هر سازمانی حقوق پرسنلش را خودش بدهد تمامی درآمد های دولت به خزانه واریز و از آنجا طبق ضوابط خاص و بندها و دستورالعمل حقوق ها تعیین و پرداخت شود
شهروند۱۰۳۸۲۱۸۲۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۱۵
درکشورهای دیگه مردم قادر به دیدن حقوق و درآمد مدیران هستن اینجاچی؟؟ خودشون به خودشون نشون میدن
ناشناس۱۰۳۷۸۴۸۱۶:۴۳:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۵
حقوق و دريافتي را ثبت تا بيمه شدگان بدانند تامين اجتماعي كه ظرف 6 سال گذشته هزاران ميليارد تومان بدهكار گرديده واكنون نيز 13000 هزار ميليارد به بخش درمان بدهكار است مديران آن با چه دريافتي سازمان بدهكار را اداره مي كردند.
ناشناس۱۰۳۸۰۹۵۱۹:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۱۵
خودشون بلدند رفع ورجوع کنند پس با جرأت میگند : ثبت مي کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین