برخورد جدی پلیس با متعرضان به محیط‌زیست

گروه اجتماعی الف،   3980514117

فرمانده نیروی انتظامی از برخورد جدی پلیس با متعرضان به محیط‌زیست خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در دیدار با عیسی کلانتری؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از محیطبانان با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه ملی کشور هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیطزیستی تأکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه‌ها، وظیفه همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت از محیط‌زیست، یادآور شد: امروز سه هزار و 500 محیطبان از منابع و سرمایه‌های کشور صیانت و دفاع می‌کنند و نیروی انتظامی پشتیبان و حمایت‌کننده این محیط‌بانان است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیتها و اقدامات سازمان محیطزیست در تداوم فعالیتهای ناجا برای تأمین امنیت و صیانت از منابع ملی است و معتقدیم سه هزار و 500 محیطبان فعال در کشور در واقع نیروهای پلیس و همکاران ما هستند.

این مقام انتظامی افزود: به مانند فعالیت و جانفشانی شبانه‌روزی همکارانم در اقصی نقاط کشور برای تأمین نظم و امنیت، محیطبانان عزیز نیز برای حفاظت از محیطزیست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و شاهد این تلاش و جانفشانی، تقدیم شهدایی در راه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور است.

اشتری با اشاره به حدود هشت هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور، تصریح کرد: مرزبانان غیور، دلاورانه و با وجود سختی‌ها و کاستی‌ها، از مرزها صیانت می‌کنند و باید بگویم فعالیت محیطبانان نیز به نوعی نزدیک با اقدامات مرزبانان است.

فرمانده نیروی انتظامی متذکر شد: مرزبانان در برخی از مناطق صعبالعبور در حالی از مرزها صیانت می‌کنند که در صورت وقوع اتفاقی، امدادرسانی به آنها در گذشته سخت بود اما با تدابیر و پیش‌بینی‌های اندیشیده شده توسط معاونت بهداد این معضل حل شد و در واقع با رویکردهایی چون تزریق امکانات اولیه درمانی یا آموزش خودامدادی میزان آسیب به مرزبانان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: می‌توانیم سازوکاری برای ارائه چنین امکانات و ظرفیتهای امدادی، تجهیزاتی و ارتباطی را برای محیطبانان فراهم کنیم.

این مقام انتظامی با تأکید بر لزوم انتقال و تبادل تجربیات اطلاعات مشترک در حوزه محیطزیست میان نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست، گفت: با هر فردی که بخواهد به محیطزیست دست‌درازی و تعرض کند به جد برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.

اشتری با اشاره به اقدامات پلیس فتا در شناسایی و دستگیری سودجویان این حوزه و جولان در فضای مجازی، بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند جرایم محیطزیستی را که در فضای سایبری بروز و نمود دارد به خوبی رصد و با مخلان برخورد کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه محیطزیست و منابع طبیعی "جرم‌انگاری" صورت گرفته، تأکید کرد: باید از محیطبانان معاضدت حقوقی و قضائی صورت گیرد.

اشتری تأکید کرد: بی‌توجهی به محیطزیست جبران‌ناپذیر است و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیطزیستی کشور تعهد داریم و باید آن را به عنوان یک سرمایه ملی به دست آیندگان برسانیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: همانگونه که وجود "زمین پاک" حائز اهمیت است باید به "هوای پاک" نیز اهمیت دهیم و پلیس در راستای توجه به این مهم طرح LEZ را به عنوان گامی در راستای کاهش آلودگی هوا دنبال می‌کند البته باید شهرداری‌ها، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول نیز پای کار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره آموزشهای تخصصی به نیروهای سازمان محیطزیست و محیطبانان، تزریق تجهیزات به روز به یگان حفاظت از محیطزیست و ... قول همکاری داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین