روایت‌های متفاوت از دیدار احمدی‌نژاد و قالیباف/ دلیل عدم تحقیق و تفحص از مجلس/ تاکید ظریف بر اجرای گام سوم هسته‌ای

گروه سیاسی الف،   3980512156 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

روایت‌های متفاوت از دیدار احمدی‌نژاد و قالیباف/ دلیل عدم تحقیق و تفحص از مجلس/ تاکید ظریف بر اجرای گام سوم هسته‌ای

روایت‌های متفاوت از دیدار احمدی‌نژاد و قالیباف

روز گذشته وحید یامین‎پور، مجری صداوسیما در توییتی از دیدار احمدی‎نژاد و قالیباف خبر داد و با کنایه این دیدار را سازنده و روبه‌جلو عنوان کرد.

به دنبال انتشار این خبر، محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت و از نزدیکان قالیباف در صفحه توییتر خود نوشت این دیدار را مربوط به اواخر فروزدین دانست و نوشت: «خبر دیدار آقایان قالیباف و احمدی نژاد مربوط به اواخر فروردین است. گویا آقای احمدی نژاد چند جلسه مجمع نیامده بودند، آقای قالیباف پیگیری کردند و متوجه شدند ایشان بیمارند و با جمعی از دوستان به عیادت ایشان رفتند. یادمان باشد همه چیز در دنیا سیاست بازی، انتخابات و حاشیه نیست. همین»

اما از طرفی دیگر یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسبق که نخواست نامش فاش شود، درباره دیدار  احمدی‎نژاد و محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران به ایرناپلاس می‌گوید: آقای قالیباف به منزل آقای احمدی‎نژاد رفتند و با ایشان ملاقات کردند. دلیلش را نمی‎دانم، اما این که علت این ملاقات، بیماری آقای احمدی‌نژاد اعلام شده، صحت ندارد.

او همچنین اضافه می‎کند: افرادی که درباره این دیدار صحبت و اطلاع‌رسانی کردند، افراد غیرمسئول و از نزدیکان آقای قالیباف هستند. این منبع آگاه در ادامه می‎گوید: اصل این جلسه که اعلام شده‎ است، خبر کذبی نیست و صحت دارد، اما خبرها درباره محتوای جلسه کذب است.

***

ساخت شهرک کلاک لواسان با حکم رئیس سابق قوه قضائیه

سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تخلفات ساخت‌وساز در شهرک باستی‌هیلز گفت: شهرک باستی هیلز در سال ۸۲ پروانه ساخت‌وساز گرفته است،‌ افرادی که در این شهرک ساکن هستند،‌ از شهرداری پروانه ساخت گرفته‌اند و بناهای خود را در کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا دیوان عدالت اداری به تصویب رسانده‌اند. اکنون ما با شهرکی روبرو هستیم که تمامی کارهای قانونی آن انجام شده است.

فرماندار شمیرانات در پاسخ به این سوال که مالکان این ویلاهای میلیاردی چه کسانی هستند؟ اظهار داشت: فرقی ندارد چه کسی در آنجا ساکن باشد،‌ در سال ۸۲ هر شخص حقیقی و حقوقی امکان دریافت پروانه در آنجا را داشته و اگر خلافی کرده باشد نیز در کمیسیون جریمه آن را پرداخت کرده است. 

فرماندار شمیرانات در ادامه با اشاره به ساخت شهرک جدید کلاک در لواسان گفت: ساخت این شهرک با حکم رئیس قوه قضائیه سابق بوده است و وزارت کشور،‌ استانداری تهران و فرمانداری در آن هیچ نقشی نداشته‌اند!

***

ادامه حواشی انصراف حقوقدان شورای تگهبان

علی غلامی کاندیدای عضویت حقوقدان شورای نگهبان که در روز رای‌گیری در صحن مجلس از ادامه رقابت انصراف داد، با نگارش نامه‌ای درباره برخی گمانه‌زنی‌های نمایندگان اصلاح طلب پیرامون علت انصرافش توضیحاتی ارائه کرد.

غلامی در این نوشته تایید کرد که از رئیسی برای انصراف، اجازه نگرفته است. غلامی نوشت: «لازم می­‌دانم تشکر خالصانه خویش را از ریاست معزّز قوه قضائیه حضرت آیت‌الله رئیسی بابت اعتماد به اینجانب و معرفی به عنوان نامزد حقوق­دانی شورای نگهبان اعلام نموده و از اینکه بدون استجازه از ایشان «اعلام انصراف نمودم»، عذرخواهی نمایم.»

غلامی نگارش نامه اعتراضی به رهبری را تکذیب کرد و نوشت: «ادعای نگارش نامه اعتراضی این حقیر به رهبر حکیم انقلاب حفظه الله تعالی مطلبی خلاف واقع است و اینجانب نسبت ایشان با خویش را نسبت ولی و مولّی‌­علیه می­‌دانم و در قاموس شاگردان مکتب امام صادق علیه­‌السلام و فرزندان معنوی حضرت آیت الله مهدوی کنی رحمه الله علیه اعتراض و تصدیع خدمت نائب امام عصرارواحنا فداه تعریف و جایگاهی ندارد. تکذیب نگارش چنین نامه­‌ای دلیل اصلی نوشتن این سطور است.»

بیشتر بخوانید:

غلامی: نامه اعتراضی به رهبر انقلاب ننوشتم

***

تاکید ظریف بر اجرای گام سوم هسته‌ای

محمدجواد ظریف در گفت و گو با خانه ملت، گفت همه کشور های عضو کمیسیون مشترک برجام به اجماع رسیده اند که آمریکا باعث همه تشنج ها شده است و خواسته های ایران از ابتدا مشخص وروشن بوده است و انتظاری فرا تر از برجام نداشته است.

وی افزود: ما گفتیم اگر برجام توسط دیگران به شکل کامل اجرا نشود ما هم به همان شکل ناقص آنرااجرا می کنیم والبته همه اقدامات ما در چارچوب برجام بوداست

وی با اشاره به خواست برخی کشور های عضو1+4 برای لغو اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: این در اختیارات جمهوری اسلامی است که در این باره تصمیم بگیرد وحتما اگر تعهدات طرف های خارجی برجام اجرا نشود این گام در امتداد اقدامات قبلی برداشته خواهد شد.

***

واکنش حجاریان به تحریم ظریف

سعید حجاریان، در واکنش به تحریم ظریف توسط آمریکا به روزنامه ایران گفت: «در موضوع تحریم وزیر امور خارجه ایران به‌جای جدل‌های بی‌حاصل و صرفاً تبلیغاتی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا محمدجواد ظریف به‌عنوان شخصیتی صلح‌طلب و نماد مذاکره مکرر از سوی سازمان ملل متحد به خاک امریکا دعوت شود تا نهایتاً اندیشه‌های ترامپ و بولتون و پمپئو به حاشیه برود. برای این منظور باید مذاکراتی قوی با آقای گوترش ، دبیرکل سازمان ملل صورت بگیرد و الا ممکن است دولت کنونی امریکا در گام بعد به سمت تعلیق دفتر نمایندگی ایران حرکت کند.»

***

بی‌اطلاعی سخنگوی دولت از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

اواسط خرداد ماه سال جاری محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش به منظور شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد که پس از آن سیدجواد حسینی با حکم رئیس جمهوری به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

طبق قانون اساسی رییس‏ جمهور می‏ تواند برای‏ وزارتخانه‏ هایی‏ که‏ وزیر ندارند حداکثر برای‏ مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید، بر همین اساس پایان مهلت سرپرستی وزارت آموزش و پرروش از سوی سید جواد حسینی ۱۹ شهریور است و رئیس جمهور باید تا پیش از این مهلت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

در همین راستا علی ربیعی سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد به خبرآنلاین گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد. من از گزینه های پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه ای برای معرفی وزیر زن در دستور کار دارد یا خیر، افزود: دولت در این زمینه منعی ندارد اما ما امروز باید بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم تا فرد معرفی شده هم به مسائل دانش آموزی اشراف داشته باشد و هم اینکه دانش آموزان و معلمان اطمینان خاطر داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد بلکه بیشتر بر این تاکید داریم که وزیر خوب و کارآمدی انتخاب شود که بتواند مسائل دانش آموزی و معلمان را در این شرایط به بهترین شکل مدیریت کند.

***

احتمال پیروزی جریان سوم، کم نیست

مرتضی الویری، فعال سیاسی اصلاح‌طلبدرباره حضور جریان سوم در انتخابات امسالبه خبرآنلاین گفت: « ببینید جریان سوم می‌تواند یک جریان کارشناسی یا جریانی تخصصی باشد که دقیقا بر حل مشکلات متمرکز شده است، به عنوان مثال فرض کنید یک جریان به وسیله جمعی از اقتصاددانان هدایت شود و بتواند در روزهای نزدیک به انتخابات راه‌حل‌هایی را به جامعه ارائه بدهد که به دل جامعه بنشیند و مردم هم به آن گرایش پیدا کنند، یا ممکن است یک جریان اجتماعی - فرهنگی باشد که بر حل مسائل در حوزه اجتماع و فرهنگ تکیه کرده و بتواند جاذبه به وجود بیاورد که سابقه آن در گذشته هم وجود داشته است. به طور مثال در سال ۸۱ زمانی که انتخابات شورای شهر برگزار شد نه جریان اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی موفق به کسب رای نشدند بلکه جریانی به نام آبادگران اعلان موجودیت کرد و لیست جداگانه ای داد و در فضای سرد انتخابات، اگرچه با رای پایین، اما توانست شورای شهر دوم تهران را به طور کلی در اختیار بگیرد.

به یاد دارم زمانی که در انتظار اعلام نتایج انتخابات بودیم همه در این فکر بودیم که لیست اصلاح‌طلبان رای می‌آرود یا اصولگراها. اما وقتی آرا به تدریج قرائت می‌شد همه انگشت به دهان مانده بودیم زیرا مشخص شد که هیچ کدام موفق نشدند و این جریان سوم آبادگران بود که شورای شهر دوم تهران را در دست گرفت. اگرچه که آبادگران با گرایش اصولگرایی بود ولی جریان اصولگرای شناخته شده متداول نبود.

ممکن است در انتخابات پیش‌رو هم، یک جریان متمایل به اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی اما با نگرش و دیدگاهی تخصصی که برای مشکلات مردم راه‌حل‌های جدید دارند بروز و ظهور پیدا کند... تصور می‌کنم جریانی در انتخابات آینده پیروز خواهد شد که بتواند برای حل مشکلات مردم راه حل های اطمینان بخش تری  به مردم ارائه دهد.»

***

لاریجانی، مانع تحقیق و تفحص از مجلس

حسن کامران یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از توقف این تحقیق و تفحص در مجلس، گفت: طرح تحقیق و تفحص از مجلس را بیش از یک سال است که کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده‌ایم، اما طبق آخرین پیگیری‌ها مطلع شدیم که آن را متوقف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تکلیف تحقیق و تفحص از مجلس باید هرچه سریعتر مشخص شود، اظهار داشت: تقاضای تحقیق و تفحص از مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است که یا باید رد و یا تأیید شود، اما فعلا بدون هیچ پاسخی، آن را متوقف کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: ما در تحقیق و تفحص از مجلس نمی‌خواهیم، مچ‌گیری کنیم، اما دیوارکشی‌هایی که در اطراف مجلس انجام شده، خارج از مناقصه است و باید در تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.

کامران با تأکید بر اینکه هزینه‌های گزاف و اسراف‌هایی در ساخت سرویس بهداشتی و حتی اتاق‌های نمایندگان در مجلس صورت گرفته که باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در تحقیق و تفحص از مجلس خواستار شفافیت صورت‌های مالی و نحوه هزینه‌کردها از بیت‌المال هستیم.

یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس تأکید کرد: طبق پیگیری‌هایی که برای ادامه روند تحقیق و تفحص از مجلس داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که آقای لاریجانی رئیس مجلس مخالف ادامه روند قانونی تفحص از پارلمان بوده و آن را متوقف کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۳۳۶۴۰۲۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۲
برای احمدی نژاد و قالیباف اگر در انتخابات آتی مجلس شرکت کنند، نمی توان شانسی متصور شد.
ناشناس۱۰۳۳۷۱۹۲۲:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۱۲
مدت 5 سال هم نگذاشتند طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی صورت گیرد اگر اینکار صورت گرفته بود قطعا تبعات موسسات مالی و زیان پنهان بانک را بهتر میشد کنترل و اصلاح کرد و شاهد این همه هزینه برای کشور نبودیم الان هم چندین ماه است تفحص از بانک مرکزی تصویب شده ولی اجرایی و عملیاتی نشده است
ناشناس۱۰۳۳۸۴۱۰۰:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۱۳
کدام نحقيق و تفحصی تاکنون نتيجه داشته؟
محمود احمدی نجات سابق۱۰۳۳۷۲۳۲۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۱۲
از احمدی نژاد و قالیباف هم ملولیم دولت اینده دولت جوان و کارامدی باید باشد و پاکدست و البته دولت های قبلی هیچکدام این شعار را نتوانستند عینیت ببخشند
ناشناس۱۰۳۳۹۰۷۰۵:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۳
شیخ حسن پاکدستی و عمل به وعده ها را عینیت بخشید . مگر نمیبینید ای اهل بصیرت ؟!
ناشناس۱۰۳۳۷۴۰۲۲:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۱۲
برای میر سلیم و اسحق جهانگیری چطور؟
ناشناس۱۰۳۳۷۷۷۲۳:۴۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۱۲
احمدی نژاد عشقه
نوید۱۰۳۴۱۰۴۰۹:۳۸:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۱۳
دوست عزیز به اعتقاد بنده ، به عنوان یک شهروند و ناظر بی طرف ، احمدی نژاد پتانسیل بسیار بالایی در بسیج توده ها و جذب آرا دارد و تحقیقات میدانی علی الخصوص در شهرهای کوچک و خارج از مرکز گواه این مطلب است. و دیدار قالیباف نشان از هوشمندی و نکته سنجی و در مجموع پراگماتیستی بودن وی می باشد.
ناشناس۱۰۳۴۲۳۸۱۱:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۳
دولت روحانی و اصلاح طلبان با تورم 400 درصدی مردم را نقره داغ کردند به همین دلیل دکتر احمدی نژاد و قالیباف برای انتخابات شانس بالایی دارند.
ناشناس۱۰۳۳۶۴۴۲۰:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۱۲
بانک‌ها با در اختیار قرار دادن دستگاه پوز به صنوف و بهره‌برداری از وجوه واریزی آنان، متاسفانه با وضع ضوابط بی‌پایه و اساس، کسبه را تحت فشار قرار می‌دهند که میزان تراکنش‌ها نباید در هر ماه از سقف چند میلیون تومان پایین‌تر باشد وگرنه دستگاه را از شما می‌گیریم! مگر میزان فروش و تعداد مشتری و یا نوسانات اقتصادی در اختیار کسبه است؟
ناشناس۱۰۳۳۷۶۴۲۳:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۱۲
بانک ملی حساب بسیاری از مشتریان خود را به بهانه تصحیح اطلاعات بسته و این تا 5 روز ادامه دارد. کجای این کار قانونی است؟‌ چرا از قبل اطلاع‌رسانی نمی‌کنند؟
ناشناس۱۰۳۳۶۴۷۲۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۱۲
اخیرا در آموزش و پرورش برای رزمندگان با شرایطی، یک مقطع تحصیلی بالاتر در نظر گرفته‌اند!!!! ولی این ضابطه شامل حال افراد بازنشسته که این شرایط را دارند نشده است. چرا؟!!!
ناشناس۱۰۳۳۷۳۵۲۲:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۱۲
ساخت شهرک کلاک لواسان چرا احمدی نژاد صحبتاش درسته ؟
ناشناس۱۰۳۳۷۶۵۲۳:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۱۲
آمریکایی‌ها جاسوسان و جنایتکاران خود را در آغوش گرفته و با دادن مدال آنها را تشویق می‌کنند. چرا دولتمردان ما دلاورمردانی را که موفق به ساقط‌کردن پهپاد پیشرفته آمریکا در منطقه شدند مورد تشویق قرار ندادند؟
ناشناس۱۰۳۴۲۳۹۱۱:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۱۳
تحریم ظریف سیب و گلابی برجام است ! خخ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین