برای سفر به ترکیه خرید دلار بهتر است یا لیر

گزارش بازرگانی،   3980512082

با توجه به سفر های بی شماری که طی چندین سال اخیر از طرف مردم کشورمان به ترکیه انجام پذیرفته لازم است بررسی مختصری در باره پول آن کشور انجام دهیم امکان دارد که سوال های متعددی برای اشخاصی که قصد سفر به ترکیه را دارند مطرح شود که آیا لیر بهتر است و یا دلار که از آن به عنوان پول نقد استفاده کنند.

قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که دلار یک ارز بین المللی بوده که در تمامی کشور ها قابل استفاده می باشد اما برای سفر به هر کشوری پول همان کشور انتخاب مناسب تری خواهد بود زیرا امکان دارد در بعضی از شرایط به پول همان کشور نیاز پیدا کنیم، پس می توان گفت برای سفر به ترکیه خرید لیر انتخاب بهتری خواهد بود. ترکیه سالانه پذیرای گردشگران و توریست های زیادی از سوی کشور های اروپایی و آسیایی می باشد که برای دیدن شهر های زیبای آن اقدام به خرید بلیط هواپیما میکنند. این از جمله شهر های معروف این کشور می توان به استانبول و آنتالیا  که دارای مناظر گردشگری و دیدنی بسیار زیبا هستند اشاره نمود.

 

مناظر گردشگری تفریحی استانبول

کاخ توپکاپی

یکی از جاذبه های معروف استانبول که هر شخصی باید از ان دیدن نماید کاخ توپکاپی بوده که توسط پنج کیلومتر دیوار سنگی با بیست و هفت برج دیدبانی احاطه شده که بیانگر شکوه و عظمت امپراطوری عثمانی است کاخ توپکاپی که در قرن پانزهم ساخته شده به شاخ طلایی استانبول مشهور است. بسیاری از افراد برای دیدن این کاخ زیبا اقدام به خرید بلیط استانبول میکنند و از این کاخ زیبا خاطره خوبی در ذهن خود ثبت میکنند.

 

بازار بزرگ استانبول

مسافران زیادی برای خرید به استانبول سفر می کنند که بدون تردید بازار بزرگ این شهر می تواند بهترین انتخاب برای این اشخاص باشد که دارای پنج هزار مغازه که هر کدام دارای  اجناس متنوع و گوناگون  مطابق با  همه نوع سلیقه ای بوده می باشد.

 

کاخ دلمه باغچه

یکی دیگر از کاخ ها ی با شکوه و زیبای بنا شده در شهر استانبول که می توان به ان اشاره نمود کاخ دلمه باغچه می باشد این کاخ با شکوه که دارای چهارده تن روکش طلا است در قرن نوزدهم با تلفیقی از معماری سنتی عثمانی و معماری اروپایی نئوکلاسیک بنا شده است

 

میدان هیپودروم

این میدان که به میدان سلطان احمد نیز مشهور می باشدکه در زمان امپراطوری روم مکانی برای برگزاری مسابقات اسب سواری بوده امروزه تنها بخش اندکی از ان بجای مانده میدان هیپو دروم سالانه نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می کند آب انبار باسیلیکا سیسترن و مسجد سلطان احمد در مجاورت این میدان قرار دارند

 

 

مناظر گردشگری و تفریحی آنتالیا

برج ساعت

برج ساعت یکی دیگر از مناظر گردشگری شهر آنتالیا بوده که در میدان کاله کاپیسی قرار گرفته و نماد صلابت و پایداری این شهر کهن و قدیمی می باشد که افراد زیادی تمایل به بازدید از آن را دارند. برج ساعت یکی از دیدنی ترین بناهای شهر آنتالیا میباشد و مردم این شهر علاقه زیادی به آن دارند.

 

کسیک مناره

کسیک مناره که در گذشته از آن به عنوان کلیسا استفاده شده است به معنی مناره های بریده شده می باشد این مناره نشانگر قدمت تاریخ عثمانی ها ، سلجوقیان و چندین امپراطوری بزرگ دیگر می باشد. مردم از سراسر جهان برای دیدن این مناره اقدام به خرید بلیط آنتالیا میکنند. این مناره یکی از پربازدیدترین بناهای گردشگری این شهر است.

 

بندر قلعه کاله ایچی

این بندر یکی از زیبا ترین و جالب ترین بندرها در کشور ترکیه می باشد که در اطراف آن فروشگاه ها ، کافه ها و رستوران ها ی زیادی جهت ارائه خدمات به عموم  مردم دایر شده اند افراد زیادی در بندر قلعه کاله ایچی به قایق سواری و استراحت می پردازند

 

پارک ملی آنتالیا

پارک ملی آنتالیا دارای دره ای بسیار زیبا که شامل گونه ها ی متنوع جانوری و گیاهی بوده در نود و دو کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است اشخاص می توانند با رفتن به این پارک به طور همزمان از مکان های  گردشگری دیگر از جمله  شهر باستانی سلگه و کوه های ددگل دیدن نمایند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین