اخبار ضد و نقیض درباره رهبر القاعده

گروه جهان الف،   3980511111

یک مسؤول بین المللی حاضر درمبارزه با تروریسم جهانی روز جمعه با ادعای این که "أیمن الظواهری" سرکرده گروه القاعده به بیماری خطرناکی دچار شده است، از جانشینان احتمالی وی پرده برداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از  تارنمای شبکه تلویزیونی "سی ان ان" عربی، این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام کرد که الظواهری 68 ساله از ناراحتی قلبی رنج می برد اما نمی توان گفت که مشکلات جسمانی وی می تواند طول عمرش را تحت الشعاع قرار دهد.

کارشناسان مسائل بین المللی بر این باورند که احتمالا "ابومحمد المصری" یا "سیف العدل" که هر دو اتباع مصری هستند، جانشین الظواهری شوند. دو عضو ارشد القاعده که به اتهام دست داشتن در  انفجار سفارت خانه های آمریکا در سال 1998 تحت پیگیرد قرار دارند.

این مسؤول در این باره افزود که البته مشکلات جسمانی الظواهری، تردیدهایی را در خصوص تعیین جانشین گروه القاعده به بوجود آورده است.

اشاره به وخامت اوضاع جسمانی الظواهری در گزارشی که اوایل تابستان در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده شده است، دیده می شود.

برپایه این گزارش، اوضاع جسمانی رهبر القاعده وخیم است و تردیدهایی در خصوص سلامت الظواهری، طول عمر وی و نیز جانشینی این گروه مطرح است.

الظواهری مکررا در فیلم هایی که از سوی القاعده منتشر می شود، دیده می شود که آخرین آن به ماه گذشته میلادی باز می گردد، اما نشانی از وخامت اوضاع وی در پیام های تصویری دیده نمی شود.

با وجود آن که گمان می رفت که "حمزه بن لادن" فرزند اسامه بن لادن به رهبری القاعده می رسد، اما یک مسؤول آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که وی کشته شده است.

یک مسؤول آمریکایی روز چهارشنبه بدون ذکر جزئیات از محل و زمان دقیق کشته شدن حمزه بن لادن، تنها اعلام کرد که وی جان باخته است.

روزنامه نیویوک تایمز نیز با تأیید کشته شدن حمزه بن لادن، گزارش داد که وی در عملیات ارتش آمریکا در طول دو سال گذشته از پای درآمده است.

آخرین فیلمی که از پسر بن لادن منتشر شد، به 31 مارس 2018 (11 فروردین 97) برمی گردد که القاعده مطالبی درباره روابط آمریکا و سعودی منتشر کرد.

یک مسؤول بلندپایه بین المللی حاضر در مبارزه با تروریسم بین المللی در این باره گفت که حمزه ساکن منطقه ای مرزی میان افغانستان و پاکستان بوده است و در دو سال گذشته با الظواهری دیدار کرده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا 10 اسفند 97 اعلام کرد که هر فردی که اطلاعاتی از حمزه بن لادن بدهد، یک میلیون دلار پاداش دریافت می کند.

پسر بن لادن پیشتر آمریکا را تهدید کرد، برای انتقام خون پدرش که ماه می 2011(اردیبهشت/ خرداد 1390) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال 1989 با تابعیت عربستانی بود که با دختر  «محمد عطا" رباینده اصلی و مغز متفکر حملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی در سال 2001 ازدواج کرد.

وی آمریکا را تهدید کرده بود که برای انتقام خون پدرش که ماه می 2011(اردیبهشت/ خرداد 1390) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین