نقوی حسینی: مدیران دوتابعیتی کشور براساس قانون باید عزل شوند

گروه سیاسی الف،   3980511036

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پروژه نفوذ را تاثیرگذار در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیر دانست و گفت: طبق قانون مدیران دوتابعیتی کشور باید عزل شوند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس تهران درباره لیست دوتابعیتی‌ها اظهار کرد: طبق قانون دوتابعیتی‌هایی که مدیران و روسای کشور هستند باید از سمت خود عزل شوند.

وی پروژه نفوذ را خیلی نگران‌کننده دانست و بیان داشت: این موضوع یکی از پروژه‌های حساس دشمنان انقلاب اسلامی بوده که همه مسئولان کشور در این باره هشدار دادند.

نقوی درباره نحوه عملکرد نفوذ عنوان کرد: این پروژه دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیر را تغییر داده که بهترین افراد برای اجرای این پروژه دو تابعیتی‌ها هستند زیرا این افراد پای بند به کشور نبوده و در کوچکترین اتفاقی کشور را ترک می‌کنند.
هیئت تحقیق و تفحص طبق آیین نامه فعالیت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به هشدارهای مقام معظم رهبری و نگرانی‌های نمایندگان در این زمینه اشاره و مطرح کرد: به همین جهت یک هیئتی برای تحقیق و تفحص تشکیل و طبق آیین نامه ۶ماه مهلت داده شد تا تحقیق و تفحص را انجام و نتیجه را به مجلس ارائه کند.

وی از تحقیق و تفحص در بایگانی وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تحقیق و تفحص انجام شده و در نهایت یک گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای تهیه و یک لیست با طبقه‌بندی دوتابعیتی‌ها، گرین کارتی‌ها، اقامت دائم و موقت ضمیمه آن شد.

نقوی حسینی درباره نحوه انتشار لیست مطرح کرد: این گزارش به کمیسیون امنیت ملی ارائه و بخشی درصحن علنی مجلس قرائت شد و مقرر گردید این لیست منتشر نشود و تنها نمایندگان کمیسیون امنیت ملی حق دسترسی داشته و کسی دراین باره نباید مصاحبه‌ای انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین رابطه ادامه داد: این لیست برای وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، سازمان بازرسی کشور ارسال شد که برخی نمایندگان طرفدار دولت در فراکسیون امید شروع به مصاحبه درباره افراد درون لیست کرده و از آن‌ها نام برده که با واکنش آقای کریمی قدوسی دراین باره مواجه شدند.
طبق قانون با دو تابعیتی‌ها باید برخورد شود

وی به بازتاب مصاحبه‌های طرفداران دولت اشاره و تصریح کرد: این قدر این مصاحبه‌ها و نام بردن‌ها ادامه پیدا کرد تا مردم و خبرنگاران از صحت این لیست جویا می‌شدند؟ در نتیجه تصمیم به انتشار لیست گرفته و منتشر شد.

سید حسین نقوی حسینی درباره صحت لیست دوتابعیتی‌ها عنوان کرد: این لیست براساس اطلاعات موجود در پرونده‌ها و اسنادی که در اختیار است، تنظیم شده و اگر کسی سندی دارد که ما آن را ندیده‌ایم به ما اعلام کند به طور مثال شاید کسی برای تحصیل تابعیت یک کشور را پذیرفته و پس از پایان تحصیلات تابعیتش را لغو کرده، این سند را منتشر کند تا همه ببینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به صحبت‌های وزیر اطلاعات دراین باره اشاره و خاطر نشان کرد: قانون بر ما تکلیف برخورد با دوتابعیتی‌ها را کرده، مدیران و روسای دوتابعیتی کشور از سمتی که دارند باید عزل شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین