ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در «اوهایو»

گروه جهان الف،   3980511020 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون انواع سیاست‌هایش برای مجاب کردن ایران به مذاکره با دولت او ناکام مانده بامداد جمعه در اجتماع هوادارانش در اوهایو مدعی شد که تهران الان به دنبال مذاکره با او است.

ترامپ باز درباره ایران توهم زد؛ این بار در «اوهایو»

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) در اجتماع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو مدعی شد که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است. 

او گفت: «ایران الان بدجور دنبال مذاکره است.»

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که او در ماه‌های گذشته انواع سیاست‌ها از لفاظی‌های تهدید نظامی گرفته تا پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط و غیره را برای مجاب کردن ایران به گفت‌وگو در پیش گرفته و ناکام مانده است. 

ترامپ خردادماه سال جاری بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران به درگیری نظامی در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

او بعد از آن سخنرانی بارها از ایران درخواست کرده پای میز مذاکره بیاید. ترامپ حتی پنجم تیرماه گفت اگر ایرانی‌ها با او توافق نکنند، «خودخواه» هستند.

این نوع اظهارات غیردقیق ترامپ، از زمان ورود او به کاخ سفید به سوژه رسانه‌های آمریکا تبدیل شده است. روزنامه واشنگتن، شبکه خبری سی‌ان‌ان و برخی از دیگر رسانه‌های آمریکا پایگاه‌های داده‌ای طراحی کرده و تعداد اظهارات نادرست و دروغ‌های او را ثبت می‌کنند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان چند روز پیش گزارش داد او ظرف یک هفته ۷۸ دروغ گفته که بخشی از ادعاهای نادرست او هم به ایران مربوط می‌شود.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در کنفرانس خبری ۲۲ جولای با نخست‌وزیر پاکستان گفت: «کشورشان گرفتار آشوب است.  سراسر کشور تظاهرات است. نرخ تورمشان ۷۵ درصد است. کلی مشکلات دارند.»

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ادعاهای ترامپ درباره ایران را نادرست خوانده و نوشته بر خلاف آنچه ترامپ گفته نرخ تورم در ایران ۷۵ درصد نیست و ترامپ در این باره غلو کرده است.

دیگر اظهارنظر خلاف واقع ترامپ، وقوع تظاهرات در ایران است که البته شبکه خبری سی‌ان‌ان اشاره‌ای به آن نکرده است.. او این ادعا را در بخش زیادی از ادعاهایش درباره ایران تکرار می‌کند. 

دیگر ادعای خلاف واقع ترامپ که سی‌ان‌ان به آن اشاره کرده سخنان او درباره برجام است. او گفته است: «توافقی که اوباما کرد فاجعه بود، چون توافق بسیار کوتاه مدتی بود. این توافق موشک‌های بالستیک را پوشش نمی‌داد و بازرس‌ها نمی‌توانند به سایت‌های مهم بروند. خیلی چیزها خطا بود و البته آنها به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول‌های نقد، سبز و زیبا دادند.»

سی‌ان‌ان این اظهارات ترامپ را خلاف واقع توصیف کرده و نوشته آمریکا در نتیجه توافق هسته‌ای به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار نداد. طبق برجام، بخشی از دارایی‌های مصادره‌شده ایران در خارج از کشور آزاد شد که رقم آن بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که ترامپ ادعا می‌کند.

به نوشته رسانه آمریکایی، «جک لو»، مقام سابق خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۵ میزان دارایی‌های آزادشده ایران را ۵۶ میلیارد دلار برآورد کرد. پایگاه پولیتیکفکت آن را ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده است.

دیدگاه کاربران

حامد۱۰۳۱۲۵۸۰۸:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۱۱
رهبران و مديران ، اقتصاد دانان ، سپاه ، پدافند غير عامل و.. چرا در كنار مبارزه با امريكا ، ترامپ و شركت هايش ، هدف مبارزه قرار نگيرند ترامپ بدون ثروت و درآمد ، خيلي مشكلات اساسي پيدا ميكنه ذهنش بهم ريخته ميشه از اين غرور بياريمش پائين ورشكست كردن ترامپ و شركت هايش با كمي ابتكار و تفكر تنبيه لازمي ست كه ترامپ بخاطر خودخواهي هايش و بخاطر كسب قدرتش انجام داده و در تلافي تمامي آزاري كه به ملت ايران داده است. "لازم است"
ناشناس۱۰۳۱۲۶۹۰۹:۰۹:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۱۱
از یک سه قاپ ریز بیش از این انتظار نمیره
ناشناس۱۰۳۱۲۷۰۰۹:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۱۱
ما هم میدونیم مسئولین ما سخت به دنبال راهی برای مذاکره با شما هستن. تحرکات منطقه ای و سفرهای دیپلماتیک خود نشانه های مذاکرات زیر زمینی و زیر پوستیست فقط امیدوارم مذاکرات و تواقفات پشت درهای بسته به نفع مردم باشه تا مسئولین
ناشناس۱۰۳۱۲۷۷۰۹:۱۴:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۱۱
ترامپ با این حرفا دنبال رای هست.
مادرومعلم۱۰۳۱۲۸۶۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۱۱
مررررگ برآمریکا
ناشناس۱۰۳۱۲۹۶۰۹:۲۶:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۱۱
اخه دلم سوخت همش توهم میزنه. ما ها نگرانشیم
ناشناس۱۰۳۱۳۷۳۱۰:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۱۱
مغزش زنگ زده
ناشناس۱۰۳۱۴۱۸۱۰:۳۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۱۱
"تا کنون انواع سیاست‌هایش برای مجاب کردن ایران به مذاکره با دولت او ناکام مانده" ترامپ هیچ نیازی به مذاکره با ایران ندارد. زمان به نفع اوست. هر روز که می گذرد، از قبل عدم فروش نفت، صدها میلیون دلار ضرر به ایران وارد می شود. خواهش می کنم بفرمایید هر روز که می گذرد، آمریکا چقدر از قبل تداوم وضع موجود، ضرر و زیان می بیند؟ ترامپ چه نیازی به مذاکرده دارد؟
متین۱۰۳۱۴۷۹۱۱:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۱۱
اولا که درست گفته که ایران دنبال مذاکره است دیروز روحانی گفت مثل همیشه در لفافه دوما تورم 75درصد کم گفته بیشتر از اینهاست سوما 150 میلیارد دلار درسته با دلار 3500 حدود 60 میلیارد دلار دادن ایشون تاجره شاید حرفای بیربط بزنه ولی در مسائل مالی دقیقه
ناشناس۱۰۳۱۵۰۶۱۱:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۱۱
اتفاقا اینبار استثناً دروغ نگفته ! ظریف پیشنهاد مذاکره به شرط داده.
ناشناس۱۰۳۱۵۷۰۱۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۱
ترامپ بد بخت احتمالا هر شب خواب مذاكره وعكس پيروزي در مذاكره وبه تبع پيروزي در انتخابات اينده را مي بيند
بز باهوش!۱۰۳۱۶۰۷۱۲:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۱
ما خاورمیانه ای ها کاری را که نکرده ایم و قصد انجام آن را داریم جار میزنیم ، اروپایی ها و آمریکائیها کاری را که کرده اند و از آن مطمئنند!
ناشناس۱۰۳۱۶۹۵۱۳:۴۸:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۱۱
نرخ تورم برای مردم قشر ضعیف که فقط دنبال یه لقمه نون حلال هستند، ۱۷۵ درصده نه ۷۵، بعضی از مواد غذایی نرخشون ۳۰۰ درصد افزایش داشته، نمیشه با کنترل قیمت چند تا جنس خاص که در نرخ تورم تاثیر دارن، به مردم القا کنیم تورم نقطه به نقطه تیر ماه ۴۵ درصد بوده، واقعیات را انتشار دهیم.
ناشناس۱۰۳۱۷۶۰۱۴:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۱۱
مسئله اینه که اگه ایران منتظربه ریاست جمهوری رسیدن یک دموکراته تا مذاکره کنه این اشتباهه .چون حتی اگر با دموکراتها به توافق برسند بهیچوجه این توافق را به تایید کنگره و سنا نمیتواند برساند ودوباره با آمدن یک رییس جمهور جمهوریخواه همین داستان خروج از توافق وتحریم ادامه خواهد داشت.واقتصاد ایران بطور کلی نابود خواهد شد.پس اگه میخواد توافقی کنه بهتره با جمهوریخواهان بکنه چون دموکراتها هم آنرا قبول خواهند داشت.
ناشناس۱۰۳۱۸۸۴۱۵:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۱۱
راست نمیگه؟ آینده و خبرها مشخص میکنه
ناشناس۱۰۳۱۸۹۴۱۵:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۱۱
شما بگو توهم اما اون خوب میدونه چکار میکنه ما هستیم که سرمون زیر برف کردیم ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین