عربستان چگونه مخالفان خود را ناپدید می‌کند؟

گروه جهان الف،   3980510110

نشریه «ونیتی فیر» در گزارشی به اقدامات سرکوبگرانه عربستان در مواجهه با مخالفان پرداخته و می‌نویسد که این کشور به شیوه‌های گوناگون تمامی مخالفان خود را از سر راه برمی‌دارد.

میزان: ونیتی فیر می‌نویسد: ترور جمال خاشقجی که اقدام شگفت آور و غیرمعمولی نبود در تحقیقات ونیتی فیر نشان می‎دهد که چگونه عربستان سعودی برای ربودن، بازگرداندن و در بسیاری موارد ترور افرادی که مخالف دولت این کشور به شمار می‌روند تلاش می‌کند.

در این گزارش به واهمه مخالفان حکومت عربستان سعودی در خارج از این کشور اشاره شده که همواره از احتمال ترور شدن از سوی ریاض بیم دارند.

عربستان سعودی چگونه مخالفان خود را ناپدید می‌کند؟

خالد بن فرحان آل سعود، یکی از شاهزاده‌های سعودی که در شهر «دوسلدورف» آلمان سکونت دارد از نگرانی‌های خود درباره احتمال ترور شدن از سوی حکومت عربستان و این موضوع که چگونه مقامات امنیتی آلمان همواره وضعیت وی را تحت نظر دارند تا از سلامت وی اطمینان حاصل کنند با ونیتی فیر گفت‎وگو کرده است.

این گزارش می‎افزاید: خالد بن فرحان که به ندرت مصاحبه‌ای با رسانه‌های غربی انجام می‌دهد اخیرا با درخواست خود مبنی بر ایجاد اصلاحات حقوق بشری در عربستان سعودی، مقامات سعودی را تحریک کرده است؛ او آشکارا از آرزوی خود درباره ایجاد یک حزب اپوزیسیون در این کشور سخن گفته است.

عربستان سعودی چگونه مخالفان خود را ناپدید می‌کند؟

«عمر عبدالعزیز» نیز مانند خالد بن فرحان از مخالفان دولت عربستان سعودی است؛ او که در کانادا زندگی می‌کند از نزدیکان جمال خاشقجی بود و قصد داشتند به همراه یکدیگر مشکلات زندانیان عربستان سعودی را به طور علنی منتشر کنند.

عمر عبدالعزیز در ماه می‌ سال ۲۰۱۸، ۲ تن از مقامات عربستان را در کانادا می‌بیند، این ۲ نفر پیامی را از سوی محمد بن سلمان برای عمر عبدالعزیز آورده و وی را برای متوقف کردن فعالیت‌ها و بازگشت به عربستان تشویق کرده بودند.

این افراد از عمر عبدالعزیز درخواست کرده بودند تا به سفارت عربستان در کانادا مراجعه کرده و پاسپورت خود را تمدید کند! چیزی که در این دیدار تلویحا به عمر عبدالعزیز منتقل شده این پیام است که اگر وی اقدامات سیاسی خود را ادامه دهد خانواده وی در عربستان در خطر قرار می‌گیرند.

عربستان سعودی چگونه مخالفان خود را ناپدید می‌کند؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی ونیتی فیر، «یحیی العسیری»، از مقامات نظامی بلند پایه عربستان سعودی از دیگر افرادی است که مانند خالد بن فرحان و عمر عبدالعزیز هدف تهدیدات مقامات سعودی قرار گرفته است.

ونیتی فیر در بخشی از گزارش خود با اشاره به تهدیداتی که علیه این ۳ نفر صورت گرفته می‌نویسد: این شاهزاده، فعال حقوقی و افسر نظامی ۳ نفر از مخالفان خوش شانس عربستان سعودی هستند.

این افراد تنها نمونه کوچکی از مخالفان بی‌شمار عربستان سعودی هستند که در دامی که پادشاهی عربستان سعودی برای وادار کردن مخالفان و منتقدان به سکوت پهن کرده، گرفتار هستند.

این پایگاه در ادامه می‌نویسد: از میان این افراد (مخالفان بی شمار رژیم سعودی) که بازداشت شده‌اند، فرجام بسیاری از آن‌ها به «ناپدید شدن» ختم شده است.

 

عربستان سعودی چگونه مخالفان خود را ناپدید می‌کند؟

ونیتی فیر می‌افزاید: اهداف معمولا کسانی هستند که از سوی ریاست عربستان سعودی به عنوان کسانی که در مخالفت با منافع دولت فعالیت می‌کنند، خطاب می‌شوند؛ مخالفان، دانشجویان، افراد درباری مخالف، بازرگانان برجسته و دشمنان شخصی محمد بن سلمان که در ده‌ها کشور شامل آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، سوئیس، آلمان، اردن، امارات، کویت، مراکش، چین و البته ساکنان خود عربستان سعودی در امنیت قرار ندارند.

این پایگاه در بخش دیگری از گزارش خود می‎گوید در بسیاری از موارد، نظارت بر مخالفان عربستان به صورت آنلاین، از پیش آغاز شده است، اما این در حالی است اینترنت برای میلیون‌ها نفر در منطقه یک موضوع ابتدایی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین