آموزش و پرورش کشور با کمبود ۱۰۰ هزار معلم مواجه است

گروه اقتصادی الف،   3980509181

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در سال جاری، دست کم با کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور مواجه خواهیم بود.

به گزارش مهر، محمد مهدی زاهدی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در اراک، اظهار داشت: امسال ۶۰ هزار معلم در مجموعه آموزش و پرورش بازنشسته می شوند این در حالی است که سال گذشته ۴۰ هزار نفر معلم بازنشسته شدند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶ جفایی در حق آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان شد، عنوان کرد: سال ۹۲ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر بود و در سال ۹۵ به سه هزار و 500 نفر رسید که به دنبال آن شوک عظیمی را به منظور تامین معلم بر بدنه آموزش و پرورش کشور وارد ساخت.

زاهدی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کردند و امسال نیز ۲۵ هزار نفر به این دانشگاه پذیرش می شوند و خروجی این دانشگاه برای سه الی چهار سال آینده خواهد بود.

وی اظهار کرد: رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای موضوع  جمع آوری مدارس کانکسی در استان مرکزی مساعدت های لازم را انجام دهد به طوری که با کمک حوزه استانداری و معاونت عمرانی استاندار ظرف یک سال  برای این موضوع اقدام کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد:  تراکم بسیار بالای نزدیک  به ۳۰۰ هزار نفر اتباع بیگانه در شهر کرمان وجود دارد که ۲۰۰ هزار نفر آن ها اتباع غیر مجاز هستند، برای مشکل تامین مدارس فرزندان این اتباع مذاکراتی با کمیساریای عالی پناهندگان صورت گرفت و برای آن ها تعدادی مدرسه ساختند.

زاهدی در ادامه با اشاره به بازدید از مدرسه اتباع بیگانه در یکی از شهرستان های استان گفت: برای حل مشکل مدارس فرزندان اتباع بیگانه در استان مرکزی می توان از کمیساریای  عالی پناهندگان که براساس قوانین سازمان ملل موظف به انجام این قبیل کارها هستند، کمک گرفت و در این صورت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. در این راستا استاندار مرکزی با همکاری رییس سازمان نوسازی مدارس کشور باید این موضوع را دنبال کند.

وی گفت: نزدیک به ۱۲۰ هزار کلاس درس کشور نیاز به بازسازی دارند و این حجم بازسازی از عهده و توان دولت خارج است البته قرار بود در این راستا مبلغی از  محل صندوق توسعه ملی پرداخت شود که با توجه به مشکلات کشور نمی توان از صندوق مبلغی را در این خصوص برداشت کرد و باید به تدریج انجام شود، بنابراین حضور و مشارکت خیرین در این حوزه بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به بازدیدی که کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از استان های مرکزی، خراسان جنوبی و رضوی و در جریان قرار گرفتن نقاط قوت و  چالش ها و مسایل  آن ها داشته، مقرر شده طی جلسه ای با حضور مسئولین کشور، معاونین، استانداران و نمایندگان مجلس این استان ها  به جمع بندی و رفع مشکلات آن ها پرداخته شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین