چند نکته برای موفقیت در آزمون تافل

گزارش بازرگانی،   3980509059

آزمون تافل یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی می باشد که به سنجش سطح زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان که قصد ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را دارند می پردازد. مراکز بسیاری در سراسر دنیا سالانه چندین بار این آزمون را برگزار می کنند، به همین جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون بین المللی کار آسانی می باشد.

آزمون تافل به بررسی مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان که برای برقراری ارتباط استفاده می شود می پردازد. طراحان این آزمون بر این باور اند که آن چه که لازم است مورد سنجش قرار گیرد، مهارت های برقراری ارتباط شرکت کنندگان است تا دانش عمیق گرامری یا طیف کلماتی که زبان آموزان با آن آشنا هستند.

پس با انجام تمرین های مناسب در هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی که شامل لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می باشد، قادر خواهید بود که امتیاز تافل خود را افزایش دهید. اما در کنار مطالعه نکات و روش های پاسخ دهی به سوالات این آزمون، کلاس تافل آموزش زبان دایلو را نیز به شما توصیه می کنیم تا بتوانید از تجربه و دانش بهترین مدرسین تافل بهره مند شوید و به شکل موثر تری اشتباهات خود را اصلاح کنید.

برای اینکه بتوانید امتیاز بالایی در این آزمون کسب کنید، لازم است که به طور کامل آمادگی داشته باشید. هر چه که بیشتر منابع آزمون تافل را مطالعه و تمرینات لازم را انجام دهید، عملکرد بهتری را در جلسه آزمون خواهید داشت. در زیر به شما نکاتی را توصیه می کنیم تا با درنظر گرفتن آن در آزمون تافل موفق شوید.

خود را با ساختار آزمون تافل آشنا کنید:

یکی از دلایل اصلی که موجب می شود آزمون دهندگان در روز آزمون احساس اضطراب زیادی داشته باشند، آگاه نبودن از بخش های مختلف آزمون تافل است. شما با آشنا شدن با قسمت های مختلف این آزمون، از ایجاد استرس برای خود جلوگیری خواهید کرد. یکی از روش های موثر برای این کار، انجام آزمون های آزمایشی تافل می باشد.

آزمون های آزمایشی تافل بسیاری موجود می باشد که با انجام آن ها به خوبی با بخش های مختلف آزمون تافل آشنا خواهید شد. بهتر است که سعی کنید تست های تافل ETS را انجام دهید تا کیفیت سوالات بسیار نزدیک تر به سوال های آزمون اصلی باشد.

با زبان انگلیسی آکادمیک به خوبی آشنا شوید:

آزمون تافل نسبت به دیگر تست های ESL متفاوت می باشد. در این آزمون شما باید بر روی استفاده از زبان انگلیسی در کلاس ها و یا پردیس دانشگاه تمرکز کنید. به عبارت دیگر، لازم است که شما کتاب های درسی، کتاب های مرجع، مقالات و ژورنال ها را مطالعه کنید و به صحبت های علمی و آکادمیک نیز گوش دهید تا هم از طریق خواندن و هم شنیدن با این نوع زبان بهتر آشنا شوید.

منابع با کیفیت تافل را انتخاب کنید:

بهترین روش تمرین کردن برای آمادگی در آزمون تافل، انجام تست ها و تمرینات تافل است. اگر که شما در یک کلاس تافل شرکت کنید، مدرس شما به شما منابع زیادی را معرفی خواهد کرد که با سطح شما هم خوانی داشته باشد.

اما اگر که به تنهایی برای شرکت در آزمون تافل خود را آماده می کنید، نیاز است که چند منبع اساسی تافل را تهیه کنید که در آن تمرینات، آزمون های آزمایشی و آموزش لغات و نکات وجود داشته باشد. نیاز نیست که شما کتاب های تافل را به طور کامل مطالعه و همه تمرینات آن را انجام دهید، بلکه می توانید بخش هایی که در آن نقاط ضعف دارید و برای شما دشوار تر است را بیشتر تقویت کنید.

همچنین تنها به یک کتاب اتکا نکنید. لازم است که به کیفیت منابع خود توجه داشته باشید، زیرا ممکن است منابعی را تهیه کنید که تمرینات و سوالات آن بسیار آسان تر و ساده تر از آزمون رسمی تافل می باشد. پس بهتر است که از منابعی که توسط ETS حمایت شده و به روز است استفاده کنید.

سرعت مهارت تایپ خود را بهبود بخشید:

از آن جایی که آزمون تافل یک آزمون کامپیوتری می باشد، لازم است که شما مقالات و پاسخ های خود را تایپ کنید. به همین جهت برای اینکه بتوانید در مدت زمان محدود آزمون، عملکرد بهتری داشته باشید، نیاز است که مهارت تایپ خود را قبل از شرکت در آزمون اصلی تافل تقویت کنید.

سعی کنید که به تایپ کردن به صورت دقیق و سریع با استفاده از کیبورد (صفحه کلید) عادت کنید. همچنین حتی اگر که مهارت تایپ شما خوب باشد، بهتر است که با استفاده از کیبورد های گوناگون این کار را انجام دهید. برخی از آزمون دهندگان تنها با استفاده از یک کیبورد، نوشتن و تمرین کردن را انجام داده اند و در جلسه آزمون ممکن است به دلیل عادت نداشتن به صفحه کلید دیگر، دچار اضطراب شوند.

یادداشت برداری از نکات را به خوبی یاد بگیرید:

در آزمون تافل ibt، شما این امکان را دارید که در بخش های مختلف آزمون، از مطالب و نکات ارائه شده یادداشت برداری کنید. امکان یادداشت برداری در آزمون به دلیل اینکه یک مهارت ضروری برای دانشجویان در کلاس های دانشگاهی می باشد فراهم شده است. چندین استراتژی مهم در ارتباط با یادداشت برداری مفید وجود دارد. پس اطمینان حاصل کنید که زمان کافی را برای تمرین کردن چنین تکنیک هایی درنظر بگیرید.

زبان آموزانی که توانسته اند امتیاز بالایی در آزمون تافل ibt کسب کنند، مهارت یادداشت برداری نکات و مطالب را به خوبی در خود تقویت کرده اند.

به کلیه سوالات آزمون پاسخ دهید:

هرگز سعی نکنید که سوالی را بدون پاسخ رها کنید. در صورت دشوار بودن سوال برای مثال، می توانید با استفاده از روش حذف گزینه، پاسخ های اشتباه را مشخص کنید و سپس یک حدس هوشمندانه بزنید و پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

سعی کنید پس از پاسخ دهی به یک سوال یا یک بخش از آزمون، دیگر به آن فکر نکنید. اگر که شما در حال گوش دادن، خواندن یا پاسخ دهی به یک سوال هستید، بهتر است که تمام توجه خود را به آن اختصاص دهید. این موجب می شود که تعداد سوالات بیشتری را به طور صحیح پاسخ دهید و امتیاز بیشتری کسب کنید.

نکته کلیدی برای موفقیت در آزمون تافل، تمرین و آمادگی می باشد. در نتیجه با شروع تمرینات خود و بهره گیری از دانش و تجربه یک متخصص، قادر خواهید بود که نمره تافل بالایی را کسب کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین