دومین جلسه دادگاه پرونده گوشت‌های برزیلی فروش گوشت‌های دولتی به دلالان/ قاضی خطاب به متهم: گوشت مردم را خارج از تشکیلات داد‌ه‌اید و رشوه گرفته‌اید

گروه اجتماعی الف،   3980508066 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

فروش گوشت‌های دولتی به دلالان/ قاضی خطاب به متهم: گوشت مردم را خارج از تشکیلات داد‌ه‌اید و رشوه گرفته‌اید

به گزارش میزان، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

در ابتدای جلسه به اذن قاضی، متهم جهیزی در جایگاه حاضر شد و ضمن معرفی خود گفت: علیرضا جهیزی، فرزند احمد، متولد سال ۱۳۵۲، دارای مدرک لیسانس و فاقد سابقه کیفری و رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان تهران هستم.

قاضی صلواتی ضمن تفهیم اتهام به متهم جهیزی از وی خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

متهم جهیزی مدعی شد: بنده هر کاری که انجام دادم بر اساس مستنداتی بوده که در اختیار دارم.

وی ادامه داد: از زمانی که توزیع گوشت شروع شد در ابتدا مشکلی نبود و توزیع نیز به این صورت بود که یا شرکت‌های تعاونی مصرف محلی یا روستایی یا سازمان میادین و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانستد این گوشت را تحویل بگیرند، از زمانی که این برنامه شروع شد جو مقداری متشنج شد و کار ما نیز سخت‌تر شد. دائم به استاندار تأکید می‌کردیم که چنین مشکلی را داریم؛ اما کسی گوش نمی‌داد.

متهم جهیزی خاطر نشان کرد: در بازدید‌های مختلف در سطح شهر که مردم می‌رفتند برای گرفتن گوشت در صف می‌ایستادند باید توجه داشت که این به یک نوع کاسبی برای برخی از افراد تبدیل شده بود. مخصوصا در سطح تهران این موضوع بیشتر بود و افراد همان جا گوشت‌ها را به دلال می‌فروختند و پول می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: بنده در جلسات استانداری بازدید‌های مختلفی می‌رفتم و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بازدید می‌رفتم مخصوصا در افق کوروش زمانی که ظرف بستنی را بلند می‌کردم می‌دیدم که زیر آن گوشت را پنهان کرده‌اند.

این متهم ادامه داد: بازدید‌های شبانه روزی با آقای فرخ جهانی معاون دادستان داشتیم و من دائما بیرون بودم و می‌گفتم که به شرکت آوای پایتخت بروید، زمانی که به آنجا ورود کردیم در آنجا نامه‌ای زدند که به چه حقی ورود کردید و آقای استاندار نیز تمامی نامه‌ها را مشاهده کرد؛ اما ستاد تنظیم بازار استان در این قضیه هیچ کاره بود و حتی آقای رنجبر را در سازمان میادین کتک زدند و ما می‌گفتیم که امنیت شغلی نداریم.

وی با بیان ایکه روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن گوشت گرم در تهران باید توزیع می‌شد، تاکید کرد: کسی حق نداشت این گوشت‌ها را به استان‌های دیگر بفرستد من این‌ها را در بازجویی‌ها نیز گفته‌ام که گوشت از آسیای میانه و استرالیا می‌آمد و قیمت‌های آن متفاوت بود من سوال کردم که این تفاوت پول به جیب چه کسی می‌رود، اما اصلا مشخص نبود. من این‌ها را به آقای جهانی ارائه دادم که وی به من گفت کاش می‌آمدی و در دادستانی کار می‌کردی.

متهم جهیزی افزود: در تاریخ ۲۲.۸ یک روز پیش از درخواست شرکت کوشا ستاره ایرانیان جهت تخصیص ۵۰ تن گوشت نامه‌ای آوردند که شرکت تعاونی بنیاد مستضعفان درخواست ۵۰ تن گوشت دارد در ادامه این درخواست ثبت شد و آ‌قای خنجری گفت که شرکت تعاونی ۴۰۰ کیلو گوشت گرفته و پس از آن درخواست دیگری برای ۵۰ تن گوشت دارد که من گفتم این تازه گوشت گرفته ماجرای این نامه چیست؟

وی بیان داشت: در تاریخ ۵.۹ مجدد نامه دیگری با درخواست ۵۰ تن می‌آید و در دفتر ثبت می‌شود سوال کردم که داستان به چه شکل است اگر قرار است گوشت مباشری داشته باشد ستاد تنظیم بازار استان باید مصوب کند این اصلا درست نیست، آقای سالمی مدیر کل پشتیبانی امور استان خطا کرده است. این موضوع در استانداری مطرح شد که وی گفت درست است و مصوب شده است. وی و معاونان وی باید پاسخگو باشند چرا که ما در سردخانه‌ها گوشت‌هایی را پیدا کردیم که با دستور وی باید خارج می‌شده است، اما چطور توزیع می‌شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این نامه‌ها بنده دو نامه تنظیم کردم که یکی با نام تعاونی بنیاد مستضعفان امضا شد و مقدار ۵۰ تن با امضای من بود و نامه دوم تعاونی مصرف کارگران امکان به مقدار ۳۵ تن به امضای من بود که در تاریخ ۶.۹.۹۷ در سیستم زده می‌شود.

متهم جهیزی افزود: نامه‌ها زمانی که در سیستم زده می‌شد یا به پشتیبانی امور دام می‌رفت یا مثلا به شرکت کوشا ستاره می‌رفت، اما این نامه به کوشا ستاره نمی‌رود و در تاریخ ۷.۹.۹۷ نامه دیگری تنظیم می‌شود و تعاونی بنیاد مستضعفان با امضای جناب خلیلی در این جا آن ۳۵ تن عوض می‌شود و نامه عوض شده برای کوشا ستاره ارسال می‌شود.

این متهم اظهار کرد: پس از آن نامه دوم مربوط به کوره پزخانه‌های خاتون آباد بود که در سیستم ثبت می‌شود و دستور می‌خورد و نامه‌ای با امضای آقای خلیلی برای سالمی زده می‌شود و آقای سالمی برای کوشا ستاره امضا می‌زند و ده تن به این شرکت داده می‌شود. این موضوع مربوط به زمانی بود که اطلاعات موضوع را فهمیده بود و بنده قربانی یک داستان شدم.

وی اضافه کرد: از طرف شرکت کوشا ستاره نامه‌ای می‌آید البته من هیچ شرکتی را نمی‌شناختم قائم مقام سازمان دستور می‌دهد تا جهت توزیع گوشت با این شرکت همکاری کنم البته هیچ کدام از نامه‌ها غیر قانونی نبوده و رونوشت داشته است و تمام نامه‌های این اتفاقات موجود است و من هیچ کاری جز دستور انجام ندادم.

متهم جهیزی اظهار کرد: بچه‌های وزارت اطلاعات به من گفتند مشکل تو به خاطر امضا‌هایی است که زده‌ای. من هزاران امضا زدم، چون جناب آقای خلیلی دائما در جلسات بودند و بنده به عنوان رئیس اداره تنظیم بازار با امضای خود امضا می‌کردم از زمانی که آقای نظری مقدم آمدند دیگر زیاد امضا نمی‌کردم، چون می‌دانستم دردسر است و پاسخگویی دارد پس از آن دیگر دائم بیرون و در بازدید بودم.

در ادامه قاضی صلواتی خطاب به متهم جهیزی گفت: در خصوص آقای مرادعلی عزیزی و شش تن گوشتی که در بازار آزاد فروخته شده و مبلغی که در این خصوص دریافت کردید توضیح دهید؟

متهم جهیزی اظهار کرد: وی مانند سایر مباشران دائما می‌آمد و نامه‌ای توسط شهرستان زده شد و وی به عنوان مباشر توزیع معرفی شد و بیش از ۲۰ گوشت به قرچک رفت. وی به عنوان مباشر توزیع می‌آمد و گوشت‌ها را می‌گرفت. البته فروشگاه نیز داشت و با ماشین در سطح روستا‌ها توزیع را انجام می‌داد.

قاضی صلواتی خطاب به متهم جهیزی گفت: موضوع شش تن را صریحا روشن کنید چقدر پول به شما دادند منظور رشوه است. ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اقرار صریح دارید.

متهم جهیزی مدعی شد: من چیزی تحت عنوان رشوه نگرفتم.

قاضی صلواتی اظهار کرد: شما ۶ تن گوشت در حواله مرادعلی صادر کردید که خارج از تشکیلات بوده است و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دراین خصوص گرفتید البته افراد دیگری نیز هستند شما برای مردم وکیل و وصی شده‌اید؟ گوشت مردم را خارج از تشکیلات داد‌ه‌اید و رشوه نیز گرفته‌اید واقعا جای تأسف دارد شما چه رئیس اداره تنظیم بازار هستید؟ شما بایددلسوز مردم باشید ۸ میلیون از شکور اسدی در ازای ۴ تن گوشت رشوه گرفته‌اید چه توضیحی دارید؟

قاضی صلواتی بیان کرد: از مرتضی عسگری چقدر گرفتی؟

متهم جهیزی گفت: وام گرفتم

قاضی صلواتی گفت: مگر مرتضی عسگری رئیس اداره وام است؟

متهم جهیزی ادامه داد: آقای عسگری گفت که در فروشگاه لوازم می‌فروشد واگر کسی می‌خواهد مراجعه کند رفتم و گفتم که فریزر و ماشین لباسشویی می‌خواهم البته برای ثبت نام بچه‌ام نیز نیاز به وام داشتم گفتم امکان دارد شرکت تعاونی شما به من وام دهد؟ ماهی سه میلیون تومان کجای زندگی من می‌رسد که خرج مدرسه بچه من بیش از ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است را بدهم.

قاضی صلواتی اظهار کرد: خیلی از افراد هستند که حقوق کمی می‌گیرند این دلیل نمی‌شود رشوه بگیرید شما از کیسه مردم بخشیدید آقای عسگری ارباب رجوع شما بود و شما گوشت مردم را به این افراد می‌دادید. آیا این در اداره شما رسم است که از ارباب رجوع وام بگیرید؟ شرکتی که از شما حواله گوشت می‌خواهد شما از آن وام می‌گیرید.

در این بخش از جلسه دادگاه حسینی نماینده دادستان برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گرفت و گفت: بخش زیادی از اظهارات متهم بی‌ارتباط با اتهام بود و خیلی ارتباط با دفاع از ماهیت اتهام نداشت. وی دو نامه را امضا کرده است و اقاریری نزد بازپرس در خصوص تخصیص سهیمه گوشت و اخذ رشوه از آقای عسگری دارد که این گوشت‌ها در بازار آزاد توزیع شده است آقای عسگری نیز اظهاراتی دارد که پس ازفروش در بازار آزادسهم آقای جهیزی را می‌داده است.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم مرتضی عسگری خواست تا در جایگاه قرار گیرد و خود را معرفی کند.

متهم ضمن قرارگیری در جایگاه و معرفی خود گفت: مرتضی عسگری، متولد ۱۳۴۴، بازنشسته و در حال حاضر مدیر تعاونی بنیاد مستضعفان هستم.

قاضی صلواتی ضمن تفهیم اتهام به وی از متهم عسگری خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

متهم عسگری ضمن تشریح دفاعیات خود گفت: من کیفرخواستی که توسط دادستان محترم قرائت شد را رد می‌کنم و تأکید دارم تخلفی که صورت گرفته ربطی به نهاد من ندارد و این تخلف مربوط به بنده است.

 وی با بیان اینکه درخواست در خصوص دریافت گوشت دولتی چند مرحله دارد، افزود: در ابتدا که درخواست انجام شود محل را بازدید می‌کنند من زمانی که مدیر عامل تعاونی شدم یک ساختمان خیلی قدیمی بود و با بحران مالی مواجه بودم و دو نفر که در حال بازنشستگی بودند حتی پول سنوات آن‌ها را نداشتم که پرداخت کنم.

متهم عسگری گفت: در ادامه با ال جی سامسونگ آقای فرش قرارداد بستم. زمانی که ما سهمیه می‌گرفتیم چنان استقبالی از گوشت نمی‌شد و بیشتر چلو کبابی‌ها بودند چند روز طول کشید که این گوشت توزیع شود.

وی ادامه داد: من اگر خطا کرده باشم می‌گویم که خطا کردم و هر حکمی که بدهید به روی چشم می‌گذارم، اما نیت ارتکاب جرم نداشتم من سه درخواست به آقای سعیدی دادم که حواله‌ها و این درخواست‌ها صوری نبود اگر تخلف صورت گرفته باید پاسخگو باشم و ضربه به نظام زدم باید پاسخگو باشم.

متهم عسگری با بیان اینکه من ندانسته وارد این اتفاق افتادم و نیتی نداشتم گفت: در خصوص رشوه من برای اینکه تعاونی را نجات بدهم این کار را کردم و به او (جهیزی) وامی دادم ۱۲ تومان پرداخت کردم، اما هنوز برنگردانده است.

قاضی صلواتی اظهار کرد: در مورد ۱۵ تن ۱۸۰ میلیون به شما حق الزحمه دادند زمانی که حواله ۴ تعاونی در اختیار آقای سعیدی قرار می‌گیرد چقدر پول می‌دهد؟

متهم عسگری اظهار کرد: بله این موضوع را قبول دارم، اما به این شکل نبوده است.

قضای صلواتی گفت: در خصوص ۳۰ تن مرغ منجمد توضیح دهید که به پیشنهاد آقای جهیزی در اختیار شما قرارگرفت و ۱۵ تن در بازار آزاد فروخته شد و ۳ میلیون تومان رشوه داده شد.
متهم علی سعیدی ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: متولد سال ۱۳۶۶ دارای مدرک لیسانس فاقد سابقه کیفری و رئیس هیئت مدیره مهام تدبیر آسیا هستم

قاضی صلواتی ضمن تفهیم اتهام به متهم سعیدی از وی خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

پیش از آغاز دفاعیات متهم سعیدی قاضی صلواتی از وی پرسید که چه لزومی دارد که شما نام مستعاری به نام حسینی داشته باشید.

متهم سعیدی در پاسخ گفت: آقای خلیلی مرا به آقای عسگری تحت عنوان حسینی معرفی کرده بود.

وی در ادامه گفت: از روز اول که بازداشت شدم کمال همکاری را داشتم و هیچ گونه کذبی انجام ندادم سوء نیت و عمل مجرمانه‌ای نیز قصد نداشتم و ندارم در کیفرخواست آمده که از طریق صدور حواله‌های جعلی و سوری اقدام شده است در حالی که من از وجود این حواله‌ها اطلاعی نداشتم و نمی‌دانم که این‌ها مربوط به کیست و هیچ امضا و نوشته‌ای از من در این‌ها نبوده است.

متهم سعیدی گفت: در خصوص ۳۵ تن در کیفرخواست آمده از آقای عسگری بار خریداری کرده‌ام باید بگویم ۳۵ تن نبوده من ۱۵ تن خرید کرده‌ام و در خصوص ۱۰۰ تن کوشا ستاره به آقای خلیلی درخواست داده بود و ما این را به آقای خلیلی دادیم و گفتم که این کار درست و دقیق انجام شود تمام حواله‌ها ۲ و یا ۳ بار رصد می‌شد.

متهم سعیدی تصریح کرد: آقای عسگری یک روز با من تماس گرفت و گفت: آقای حسینی که من گفتم حسینی نیستم در ادامه گفت مدارک آورده و می‌خواهد حواله ببرد به او گفتم که به کوشا ستاره مدارک را ارائه بدهد آقای حسینی، قائم مقام شرکت با من تماس گرفت و گفت که این بار به بازار آزاد رفته و آبروی شرکت ما را دارد می‌برد در این خصوص با آقای عسگری صحبت کردم و گفت عروسی پسرم بوده و پول نداشتم. من در قضیه داستان‌های حواله‌ها نبودم.

قاضی صلواتی از متهم سعیدی پرسید از این محموله چقدر سود بردید.

عسگری گفت: قیمت خرید ۲۷ هزار تومان و فروش ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان و ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان خودم سود کردم آقای دهقان ۲۰ تن این بار را خریده که مدارک آن موجود است من نمی‌خواهم دروغ بگویم و از دقیقه اول که بازداشت شدم گفتم که دروغ نمی‌گویم با پیگیری‌هایی که از شرکت کوشا ستاره کردم متوجه شدم که ۲۰ تن را آقای دهقان خریداری کرده است من جز ۱۵ تن بار دیگری خرید و فروش نکردم.

وی افزود: آقای عسگری می‌فرمایند امضای ۳۵ تن و یک سری از حواله‌ها را رئیس وی امضا کرده است، اما باید توجه داشت که این کار در مجموعه تعاونی بنیاد بوده است از طرفی آقای جهیزی گفتند که قربانی شده است، اما اگر وی قربانی است من اسم وی را چه بگذارم چرا که ۲ ماه از بهترین لحظات زندگی من که داشتم ازدواج می‌کردم گرفتار شدم و هیچ گونه کار غیرقانونی نکردم.

متهم سعیدی در ادامه اظهار کرد: آقای خلیلی جز ضرر چیزی به من نزد و اگر رانتی بود مجوز من نباید ۶ ماه طول می‌کشید.

قاضی صلواتی از متهم سعیدی پرسید شما چگونه به آقای خلیلی وصل شدید.

متهم سعیدی در پاسخ گفت: من ۱۰ سال مباشر تنظیم بازار بودم.

قاضی صلواتی در ادامه اظهار کرد: پس می‌توان گفت شما عامل آقای خلیلی هستید شما چگونه به عنوان هیئت مدیره شرکت انتخاب شدید؟

متهم سعیدی اظهار کرد: من شرکت را از قبل داشتم.

قاضی صلواتی بیان کرد: دو فروشگاه تحت مالکیت برند مهام بوده در این خصوص توضیح دهید.

متهم سعیدی افزود: بله یکی یاس شمیران بوده است و دیگری شرکت پرتو حیات نو که دو فروشگاه مجوزدار داشت که خود آقای حسین خلیلی ثبت کردند باید بگویم که من در مهام تدبیر آسیا کار غیرقانونی انجام ندادم.

در این بخش از جلسه دادگاه متهم عسگری ضمن قرار گیری در جایگاه به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: دوستان دم از صداقت می‌زنند، اما در عمل این طور نیست روز اول به من گفتند که گوشت دولتی نیست و آزاد است وقتی آقای خلیلی به من گفت ۳۰ تن گوشت بیاور و در سردخانه قرار بده ما سه درخواست را به شما (متهم سعیدی) دادیم و شما بابت آن به من پول دادید آن ربطی به این موضوع ندارد.

در این بخش از جلسه دادگاه نماینده دادستان ضمن قرار گیری در جایگاه گفت: این ادله و قرائن برای دادگاه روشن است و اصلاً فروش گوشت در بازار آزاد مورد اقرار متهمان است همین ۱۵ تن که آقای سعیدی در بازار آزاد فروخته کافی است آیا این گوشت مربوط به تنظیم بازار نبوده است؟

متهم سعیدی اظهار کرد: بله، بار، بار تنظیم بازاری است من ۱۵ تن باری را سرمایه گذاری کردم که روی هوا بوده است آقای عسگری می‌فرمایند که در جریان نبوده اند، اما من مدارک دارم و این ۱۵ تن به این صورت بوده که مشکل این آقایان حل شود و کیلویی دو هزار تومان خودم سود کنم.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم حسین خلیلی خواست تا در جایگاه قرار گیرد و خود را معرفی کند.

متهم خلیلی ضمن قرار گیری در جایگاه گفت: فرزند محمد متولد ۱۳۵۹ دارای مدرک لیسانس و مدیر عامل شرکت مهام تدبیر آسیا و اخراجی نیرو‌های مسلح هستم.

قاضی صلواتی در ادامه ضمن تفهیم اتهام به متهم خلیلی از وی خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.
 
متهم خلیلی گفت: در گزارشات رسانه‌ها تیتر‌هایی می‌بینم که سلاطین گوشت زده بودند. این افراد نمی‌دانستند که سلطان کیست و یا از آن سلطان دستور دارند در وهله دوم نحوه تشکیل شرکت مهام تدبیر آسیا یاس شمیران و پرتو حیات نو باید بگویم کاملاً بر اساس قانون مهام تدیبر را ثبت کردیم و در سال ۹۶ تاسیس کردیم علت حضور پدرم در این شرکت به این دلیل بود که باید ۳ نفر در شرکت باید و این شرکت کاملاً قانونی بود.
 
متهم خلیلی اظهار کرد: ۸ و نیم تن در بازار‌های میوه و تره بار و بقیه به صورت سیار در مناطق محروم با ماشین یخچال دار می‌رفته است و در برج ۷ استقبال بسیار ضعیفی بود.

قاضی صلواتی گفت: شما فیلم صف‌های مردم را ندیده‌اید؟

متهم خلیلی پاسخ داد: آن مربوط به اواخر سال است، اما در آن زمان فروش نمی‌رفت.

قاضی صلواتی عنوان کرد: شما نظامی بودید و تخصصی نداشتید بدجوری از شما استفاده کردند.

متهم خلیلی تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که پخش شد مهر و امضا موجود است و تقدیرنامه‌هایی نیز آمده است.

قاضی صلواتی گفت: تقدیرنامه‌ها را مردم باید بدهند این کار شما قابل قبول نیست و شما تخصص نداشتید و کننده این کار نبودید.

قاضی صلواتی در این بخش از جلسه دادگاه ضمن اعلام ختم جلسه گفت جلسه بعد فردا ساعت ۹ در همین مکان برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۶۹۰۷۱۱:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۸
اعدام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین