مخبر: ‌قابل توجیه نیست که کشور را با فشار بر مردم اداره کنیم

گروه سیاسی الف،   3980508044

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: تنها یک مشکل جدی در این کشور وجود دارد که آن هم مشکل معیشت مردم است که اگر برای رفع آن چاره‌اندیشی نشود تمام نقاط قوت را به ضعف تبدیل می‌کند.

مخبر: ‌قابل توجیه نیست که کشور را با فشار بر مردم اداره کنیم

به گزارش تسنیم، محمد مخبر شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد اظهار داشت: به‌لطف رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکنون توفیقات بسیار خوبی نصیب این کشور شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بود که زمانی تحت کامل سلطه استعمار بود و شرایط ذلت‌باری را تجربه می‌کرد به‌طوری که تصمیمات کشور کاملاً توسط خارجی‌ها گرفته می‌شد گفت: اما در حال حاضر موفقیت‌ها و توفیقاتی نصیب این کشور شده که به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه امام(ره) کشور را سر و سامان داد بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز پس از امام کارهای فوق‌العاده‌ای برای این کشور انجام داد که مهم‌ترین آن این بود که امروز رهبری مرز تقابل با دشمن را حدود 3 تا 4 هزار کیلومتر جلوتر برده‌اند.

امروز در منطقه هیچ کشوری قابل مقایسه با ایران نیست

مخبر با تصریح به اینکه در حال حاضر هیچ کشوری از تمام جنبه‌ها و ابعاد قابل مقایسه با ایران نیست افزود: امروز کشور چه به‌لحاظ امنیتی و چه به‌لحاظ انسجام ملی و نظامی در اوج است و با عزت اداره می‌شود.

وی ادامه داد: تنها یک مشکل جدی در این کشور وجود دارد که آن هم مشکل معیشت مردم است که اگر برای رفع آن چاره‌اندیشی نشود تمام نقاط قوت را به ضعف تبدیل می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در طول 12 سال گذشته نام سال را اقتصادی اعلام کردند گفت: اگر در این 12 سال توصیه‌های رهبری را گوش داده و تنها  20 درصد به آن عمل می‌کردیم در حال حاضر وضعیتمان این نبود.

مخبر با ابراز اینکه کشور ایران ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد و پراهمیتی دارد تأکید کرد: این اصلاً قابل توجیه نیست که کشور را با فشار بر مردم اداره کنیم چرا که ما نفت و گاز زیادی داریم و به 2 هزار و 700 کیلومتر سطح دریا دسترسی داریم.

ایجاد 400هزار شغل طی 6 سال گذشته در سطح کشور

وی تنها راه رفع مشکلات کنونی را مشارکت دادن مردم عنوان و بیان کرد: بیش از 35 میلیارد دلار پول در منازل مردم است که در تمام فتنه‌ها، جنگ‌ها و صحنه‌ها مردم را پای کار آوردیم اما در اقتصاد نتوانستیم آن‌ها را مشارکت دهیم که اگر این کار انجام شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از ایجاد 400 هزار شغل طی 6 سال گذشته در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 81 هزار شغل ایجاد شده که 41 هزار از این تعداد اسم دارند.

وی با اعلام اینکه "امسال نیز قرار است 100 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم"، گفت: طی 4ماهه بسیار از برنامه جلوتر هستیم و در این راستا باید ایجاد اشتغال را محور کار قرار دهیم که در بیرجند نیز همین هدف را دنبال کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری 338میلیاردتومانی در چند سال گذشته در خراسان جنوبی

مخبر از سرمایه‌گذاری بالغ بر 338 میلیارد تومان طی چند سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری برای ایجاد 12 هزار شغل در استان با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد تومان منعقد شده که تا دو سال آینده در سطح استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در خراسان جنوبی توسط این نهاد اقداماتی اعم از ایجاد 12 طرح بنگاه‌محور، 360 طرح اجتماع‌محور، 89 پروژه عمرانی و زیربنایی، 36 مدرسه، چهار طرح تسهیلات‌محور، یک بیمارستان در فردوس  و 19 مسجد انجام شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) ادامه داد: در سطح کشور نیز 46 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان صورت گرفته که 3 هزار میلیارد تومان را ستاد اجرایی فرمان امام و مابقی را مردم تأمین کردند.

نرخ بیکاری خراسان جنوبی 8.5درصد است

مخبر نرخ بیکاری در استان را 8.5 درصد اعلام و بیان کرد: وضعیت بیکاری در خراسان جنوبی زیاد حاد نیست که قطع به یقین ایجاد 12 هزار شغل در نرخ بیکاری مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر 5 هزار طرح اشتغال زیر دو سال در خراسان جنوبی اجرایی شود ایجاد 2 هزار طرح دیگر به سهمیه استان افزوده خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از اهدای حدود 3 تا 4 هزار بسته لوازم التحریر شامل 14 قلم برای اول مهر به خراسان جنوبی نیز خبر داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین