ارائه راهکارهای مناسب تامین داروی مردم در شرایط تحریم

گروه اجتماعی الف،   3980507204
ارائه راهکارهای مناسب تامین داروی مردم در شرایط تحریم

 مشهد مقدس میزبان جامعه پزشکی و روسای دانشگاههای ، وزیرومعاونین وزارت بهداشت در همایش روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشوربود، اما اینکه دانشگاه های علوم پزشکی یکی از پررفت آمد ترین و پر مخاطب ترین مجموعه مرتبط با سلامتی مردم است ،بدیهی است اما اینکه این نهاد 24 ساعته مرتبط با سلامت مردم نقش بسیار حائز اهمیتی در شرایط فعلی و تحریم ها برعهده دارد، قابل تامل و به تلاش صادقانه پزشکان انقلابی ومومن نیاز مبرم دارد .


سعید نمکی وزیر بهداشت در این همایش بر نهادینه شدن سامانه ارجاع نظام پزشکی و سطح بندی خدمات پزشکی تاکید و اضافه کرد : را اندازی این سامانه بی تردید یکی از راه های افزایش خدمات حوزه پزشکی و سلامت است و کاهش پرداخت از جیب مردم موضوعی مهمی است که به جد از سوی این وزارتخانه در حال اجرا است و تمامی بیمارستانهای و مراکز درمانی به زودی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .


وی در ادامه بر اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت در حال اجرا است و با اجرای آن بیماران تنگدست نیز می توانند تحت درمان قرار گرفته و تا پایان سال جاری سامانه ارجاء و طرح پزشک خانواده در نیمی از مناطق کشور اجرا و در سال آینده تکمیل می شود.


محمد رضا نیکبخت ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیزدر ادامه با بیان اینکه در این همایش روسای دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور حضورداشتند ، گفت: این هم اندیشی در راستای تامین سلامت مردم و تبادل نظر جامعه پزشکی برای کاهش آسیب ها صورت گرفت که نتایج خوبی در برداشت .


وی اضافه کرد: در این همایش از روسای دانشگاه ههای علوم پزشکی در سراسر کشور در خصوص اجرای طرح بسیج فشار خون تقدیر به عمل آمد و بر اساس آمار درمراحل اجرای این طرح 30 میلیون نفر پایش شدند که 10میلیون نفر مستعد فشار خون و تعدادی برای درمان فشار خون تحت درمان قرار گرفتند . وضعیت بیمارستانها و حوزه سلامت بود که قول داده شد که این کمبود اعتباری را برطرف و مسایل و مشکلات را منتقل و بررسی کنند .


وی با اشاره به اینکه این اجلاس در ادامه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای انقلاب برگزاروهم اکنون یک صدمین و نهمین آن به میزبانی مشهد و برکت وجود امام رضا (ع) برگزار شد و این سری از جلسات هر دو سه ماه تکرار می شود و در خصوص مشکلات پیش رو راهکارهای و تبادل نظرهای صورت میگیرد .


نیکبخت ادامه داد : مشکل تامین دارو که درهر لحظه مردم با آن مواجه هستند ،به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و راه کارهای ارائه شد تا مردم کمبود کمتری احساس کنند و دارو تجهیزات برای مردم تامین و راهکارهای پرداخت از جیب مردم در حد امکان کاهش یابد و برخورداری امکانات بهتر به لحاظ معیشتی و فرهنگی برای دانشجویان نیزاز تاکیدات ویژه وزیر بهداشت در این همایش دو روزه بود .


وی گفت: این همایش به سه حوزه تقسیم شد که در گروه اول مسایل آموزشی ، پژوهشی ،دانشجویی دانشگاهها در قالب کارگروه برگزار شدو به بحث و تبادل مشکلات و مسایل دانشجویی معاونین مربوطه و روسای دانشگاهها پرداختند و در گروه دیگر مباحث مالی بودجه مورد بررسی قرار گرفت وهمچنین گروه سوم مسائل بیمه و سلامت و بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار دادند و در سه گروه نتایجی استخراجی توسط نماینده های هر گروه در جلسه با حضور وزیر بهداشت تشریح و مورد بررسی قرار گرفت که و نتایج خوبی بدست آمد که مهمترین آنان مسائل حوزه دارو و درمان بود که در شرایط تحریم چگونه با آن برخورد و چه راهکارهای اجرا شود.

وی هدف اصلی این همایش را بررسی مسایل و مشکلات فعلی دانشگاهها در وضعیت تحریم و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آسیب بر مردم بیان کرد و افزود :درحوزه بیمه و مشکلات بنابرآن شد که پوشش بیمه ای مناسب تری برای مردم درنظر گرفته شود و در شرایط فعلی بیماران بدون پوشش بیمه ای نباشند وهمچنین درهر استان داروخانه های منتخب ماموریت تامین داروهای ویژه و گران را با قیمت مناسب و با سرعت و دقت مضاعف به منظور ارائه به مردم و قشر آسیب پذیر برعهده دارند .


در ادامه این همایش مباحث دانشجویی ، پژوهشی و پروتکل های جدیدی بویژه توجه به دانشجویان ، محیط های آموزشی ،توسعه آن و پژوهش در شرایط فعلی وبا رویکرد کاربردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد پژوهش ها در راستای کاربردی و محصولات مورد استفاده مردم اجرا شوند.این پژوهش ها مورد استفاده مردم قرار گیرند . 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین