نامه ظریف به رهبری درباره گاندو/ پاسخ بهزاد نبوی به کدخدایی/ انتصابات فامیلی در دو وزارتخانه

گروه سیاسی الف،   3980507152 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نامه ظریف به رهبری درباره گاندو/ پاسخ بهزاد نبوی به کدخدایی/ انتصابات فامیلی در دو وزارتخانه

نامه‌نگاری حقوقدان انصرافی شورای نگهبان با سران قوا

علی غلامی یکی از حقوقدانانی بود که برای عضویت در شورای نگهبان توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی شد. غلامی دقایقی پیش از رای‌گیری انصراف داد. محمود صادقی در این مدت پیگیر علت انصراف غلامی بوده است. نماینده تهران با اشاره به انصراف غلامی در دقیقه ۹۰ به روزنامه ایران گفت: این برای ما بسیار عجیب بود و من برای اولین بار با آقای دکتر دهقان که ایشان هم در آن زمان نامزد بود، تماس گرفتم و آقای دهقان گفت که ایشان به قید قرعه کنار رفت که باز هم ما معنی این را نمی‌دانیم که چرا باید قرعه‌کشی در این مسأله باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بعد از این بود که ما پیامی از طرف آقای دکتر غلامی دریافت کردیم که از حمایتی که از ایشان انجام شده بود، تشکر کرده بودند و آنجا بابت اینکه انصراف‌شان غیرارادی بوده، پوزش خواسته بودند. این برای ما عجیب بود و پیگیری کردیم و آقای دکتر غلامی هم به صراحت گفت که تحت فشار یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان مجبور به این کار شده بود. این نماینده تهران در پاسخ به این سؤال که «ماجرای قرعه‌کشی چه بوده» توضیح داد: آقای دکتر غلامی درباره آن قرعه‌کشی هم گفت که من را در شرایط مخمصه‌ای قرار دادند که مانند فردی که تصادف کرده و سرش گیج می‌رود، نفهمیدم چه اتفاقی رخ داد. ایشان را خارج از صحن فراخوانده و گفته بودند باید قرعه‌کشی کنیم. ایشان می‌گوید من متوجه اتفاقی که می‌افتاد، نشدم تا اینکه مواجه شدم با اینکه از تریبون انصراف مرا اعلام کردند.

محمود صادقی گفت: هنوز هم برای ما مبهم است که آیا اصلاً ایشان خودش به تریبون مجلس اعلام انصراف کرد یا خیر؟ چون آقای لاریجانی هم خودش اعلام کرد که انصراف ایشان کتبی نبود و با رئیس قوه قضائیه هم هماهنگ نشده بود. وی درباره اینکه دلیل فشارها برای انصراف غلامی چه بوده است، گفت: من دلیل این فشار را نمی‌دانم اما آن طور که آقای غلامی روایت کرد، همان عضو شورای نگهبان به ایشان گفته بود که اسلام و مسلمین به خطر می‌افتند. ظاهراً هم طراحی بیشتر بر این مبنا بوده که آقای مرتضوی که قاضی دیوان عالی کشور هست، رأی نیاورد چون با کم شدن تعداد نامزدها شانس سه گزینه مدنظر شورای نگهبان بالا می‌رفت.

صادقی افزود: تلقی خود آقای غلامی اما این بود که با دیدگاه ایشان مشکل داشتند چون آقای غلامی در جلساتی که برگزار می‌شد بر این مسأله تأکید داشت که در مسأله بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اصل بر برائت است و این کاملاً متفاوت از نظر غالب در شورای نگهبان است. آقای غلامی خودش تا جایی که اطلاع داریم این مسأله را پیگیری کرده‌ است و حتی گفت که بجز رؤسای دو قوه مقننه و قضائیه، این موضوع را کتباً از طریق نامه با رهبری مطرح و اعتراض خودم را به ایشان اعلام کردم.

***

انتصابات فامیلی در دو وزارتخانه

شرق نوشت: سه هفته بيشتر از حضور حسين مدرس‌خياباني در پست قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني و يك روز بيشتر از منتزع‌شدن شركت بازرگاني دولتي و شركت پشتيباني امور دام نگذشته بود كه پاي برادر او به شركت كشتي‌راني جمهوري اسلامي كه مهم‌ترين سهام‌دار آن شستا، زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است، باز شد. انتصابي كه مديرعامل سابق شركت كشتي‌راني را دلخور و وادار به استعفا كرد. استعفاي او هم از سوي محمد شريعتمداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي پذيرفته شد. امضاي محمد سعيدي، مديرعامل بزرگ‌ترين شركت كشتي‌راني منطقه، هنوز خشك نشده بود كه محمدرضا مدرس‌خياباني با حكم محمد شريعتمداري بر اين مسند تكيه زد. اين اتفاق را پس از آنكه حسين مدرس‌خياباني در وزارت صنعت حضور پيدا كرد و محمدرضا مدرس‌خياباني، مديرعامل كنوني شركت كشتي‌راني جمهوري اسلامي، در شركت وابسته به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پست گرفت، بايد تحليل كرد آيا اين اتفاق، نوعي بده‌بستان وزرا در دولت دوازدهم خواهد بود؟

***

نامه ظریف به رهبری درباره گاندو

دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از نامه‌نگاری ظریف با رهبری درباره سریال گاندو خبر می‌داد. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: این خبر را تائید می‌کنم و چنین نامه‌ای از سوی وزیر به رهبری نوشته شد. صدا وسیما از جمله نهادهایی است که زیر نظر رهبری هستند و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد. برداشت ما این است آنچه تلاش می‌شود در سریال گاندو از وزیر و وزارت امور خارجه نشان داده شود، یک چهره منفعل و بی‌عمل و وا داده است.

موسوی با بیان اینکه فکر کردیم اگر چنین چیزی وجود دارد، ماندن این وزیر در وزارتخانه جایز نباشد و عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه خود قرار دهد و چنان اقتداری داشته باشد که زبان گویای این ملت باشد، ابراز داشت: رهبری الطاف داشتند و بیان کردند مطلقا راضی نیستند نسبت به وزیر امور خارجه اهانتی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

موسوی در پاسخ به الف: ما پیشنهادهای عملی را بر روی میز گذاشتیم/ ظریف درباره سریال گاندو و حواشی‌اش به رهبری نامه نوشت

***

توییت آشنا درباره تبلیغات پدیده در صدا و سیما

در پی اعلام رای دادگاه شرکت پدیده ، سخن از تبلیغات زیاد صدا و سیما برای آن شرکت در رسانه‌ها فراوان است. در همین زمینه، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با انتشار توییتی با هشتگ «شریک جرم» به پخش آگهی‌های پدیده از صدا و سیما علی‌رغم نامه‌نگاری‌های دولت انتقاد کرد. آشنا با مخاطب قرار دادن سردبیر خبرگزاری میزان، نوشت: «لازم است قراردادهای تبلیغاتی پدیده با صدا و سیما و نمونه های متنوعی از تبلیغات پخش شده از کانال های مختلف هم منتشر شود. لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع ‍پخش آگهی ها و برنامه های مشارکتی پدیده و پاسخ های توهین آمیز مدیران وقت رسانه ملی را هم منتشر کنید. #شریک‌جرم»

***

پاسخ بهزاد نبوی به کدخدایی

این روزها که بحث مشارکت یا تحریم انتخابات میان اصلاح‌طلبان گرم است، بهزاد نبوی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید دوباره‌ای بر مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات امسال داشته و گفته است: «من پیشتر گفته‌ام در هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کنیم. منظورم شرایطی است که امکان حضور باشد. فی‌المثل اگر همه اصلاح‌طلبان را به زندان ببرند و یا اگر همه گروه‌های اصلاح طلب منحل و غیرقانونی اعلام شوند آن گاه دیگر امکان شرکت وجود ندارد.»

نبوی به اظهارات کدخدایی که گفته بود «ما فرش قرمز برای اصلاح طلبان پهن نمی‌کنیم» هم واکنش نشان داده و گفته است: «به نظر من آقای کدخدایی اشتباه می‌کند، این دوره باید فرش قرمز پهن کنند، چون در این دوره انتخابات پرشور، برای حفظ امنیت ملی ضروری است. با این فشارهایی که از خارج وارد می‌شود، اگر انتخابات پرشور نداشته باشیم، فشار به نظام و مردم خیلی زیادتر می‌شود.

در جایی از من پرسیدند که اگر رد صلاحیت اتفاق بیفتد چه می‌شود؟ پاسخ دادم من به این موارد کاری ندارم و بعضی‌ها به این حرفم ایراد گرفتند. مسأله من بالاتر از این حرف‌ها است. می‌گویم اگر در کشور انتخابات پرشور برگزار نشود، امنیت ملی به خطر می‌افتد. البته برای این که انتخابات پرشور برگزار شود، بخش مهمی از کار بر عهده حاکمیت است. حاکمیت باید شرایطی فراهم کند، تا انتخابات پرشور داشته باشیم. آقای کدخدایی باید بفهمد که در این دوره برای حضور مردم در انتخابات لازم است فرش قرمز پهن کند. باید بداند که این یک تصمیم شخصی ایشان و یا حتی شورای نگهبان نیست، بلکه تصمیم حاکمیت برای حفظ نظام، کشور و امنیت ملی است.»

در این زمینه باید گفت بی‌تردید مشارکت بالا در انتخابات امسال به امنیت ملی کمک بسیاری می‌کند و کشور را از گزند بیگانگان، بیمه می‌کند. در این راستا توجه ویژه نبوی به این حقیقت قابل ستایش است.

***

طرح عجیب احمدی‌نژاد برای ثروتمند کردن فقرا

تابناک با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد درباره فروش املاک دولتی نوشت: «یکی از سخنان احمدی‌نژاد که آن را می توان طنز روزگار و درد جامعه کم حافظه دانست، حرفی است که او درباره مساله مسکن و فقرا گفته است. رئیس دولت های نهم و دهم گفته است که «۲۴۹ هزار ملک دولتی به ارزش ۷هزار هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است، اگر اینها را بفروشند و پولش را بین مردم تقسیم کنند فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.» سخنی که هزار نکته و حرف در آن است که باید خطاب به احمدی نژاد گفت و تاکید کرد که «آقا! دوره انجام کارهای پوپولیستی و بیان سخنان عوام فریبانه حداقل توسط شما گذشته است!»

آقای رئیس جمهور سابق، مردم ما به گواه آمار و ارقامی که این روزها در مراکز آماری مختلف می توان مشاهد کرد، بخش زیادی شان باسواد هستند و اتفاقا قریب به اتفاق جوانان ما حداقل تحصیلات آکادمیک را دارند؛ بنابراین حرف هایی تا این اندازه ساده انگارانه را چطور انتظار دارید بپذیرند، باور کنند و قبول کنند؟ یعنی افرادی مثل شما جامعه را چه فرض می کنند که اجازه بیان چنین سخنانی به خود می دهند.

اگر این کار شدنی بود، مگر شما 8 سال عالی ترین مقام اجرایی کشور نبودید و دولت در اختیار شما نبود؟ چطور در آن زمان حرفی از 249 هزار ملک نبود؟ چرا شما این املاک را نفروختید تا به قول خودتان پولش را بین مردم تقسیم کنند و فقیری در کشور باقی نماند؟ شما اگر در قبال اقدامات دولت خودتان که باعث فقیرتر شدن مردم شد از مردم عذرخواهی نمی کنید، حداقل با بیان این سخنان ساده لوحانه نمک بر زخم مردم نپاشید!

مثل اینکه آقای احمدی نژاد یا اعتقادی به تورم ندارد، یا اینکه در بیان سخنان خودشان مردم را بی اطلاع از مسائل اقتصادی فرض می کنند! فعلا باید بابت تورم 43 درصدی پایان دولت دهم پاسخ بدهید، واجب تر است. شما در زمان صدرات تان با چاپ پول برای تامین وعده های پوپولیستی کشور را دچار مشکلات اقتصادی فراوانی کردید؛ هرچند دولت بعد از شما هم به نوعی همین تجربه را تکرار کرد، اما این دلیل نمی شود، مشکلات مردم را بهانه ای برای ارائه دوباره شعارهای پوپولیستی بکنید، آنهم فقط به دلیل در پیش بودن انتخابات!»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۶۱۴۸۲۰:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۷
رسانه ضد انقلاب ، خبر جشن فالوور برای عضو شورای شهر مشهد رو تیتر کرده و به علم الهدی حمله کرده که چرا باید در مشهد این اتفاق بیفته! تا دیروز که همین رسانه ها از کینه علم الهدی ، برای همین لیست امید تبلیغ می کردند ..حالا که لیستشون افتضاح افریده ، باز علم الهدی شد مقصر؟!
ناشناس۱۰۲۶۳۴۰۲۳:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۷
انتخاب بین بد و بدتر معنی ندارد. انتخاب بین خوب و بد، یا بین خوب و خوب تر معنی دارد.
میکائیل۱۰۲۶۷۴۲۰۹:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۸
وقتی به ته کوچه رسیدی و دیدی بن بست هست، یا باید منصف باشی و اشتباه خودت رو قبول کنی یا باید فرافکنی کنی و بندازی کردن دیگران. ببین از کدوم دسته هستی؟
ناشناس۱۰۲۶۱۵۲۲۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۷
اقای ظریف ! دوران مظلوم نمایی و امیرکبیر سازی از خودتون تمام شد ... مگر دری اصفهانی در تیم شما جاسوس نبود؟
ناشناس۱۰۲۶۳۱۶۲۳:۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۷
مگر جاسوس موساد در سپاه موجب شهادت سردار حسن طهرانی مقدم و همرزمانش نشد؟!
فامیلی۱۰۲۶۶۸۵۰۹:۱۷:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۸
بله ولی کسی برایش فرش قرمز پهن نکرد و دنبال آزادکردنش نبود
ناشناس۱۰۲۶۵۶۰۰۷:۵۲:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۸
هدف اصلی ظریف به رهبری تطهیر خود از افتضاح برجام است. قطعا اطمینان و اعتماد به دشمن نشان ساده لوحی است و تفاوتی نمیکند که از چه کسی سر بزند. در یک کلام، ظریف اصلا در تراز کشور و انقلاب نیست ولی کاملا شایسته دولت روحانی است.
ناشناس۱۰۲۶۵۶۷۰۷:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۸
«هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ی مذاکره‌کنندگان ما را با مجموعه‌ی شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ی یک - سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ این‌ها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، این‌ها بچه‌های خودمان هستند، بچه‌های انقلابند».
ناشناس۱۰۲۶۱۵۷۲۰:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۷
صداو سیما به خاطر تحریم ، مسابقه والیبال رو نتونست پخش کنه.. بعد ابتکار و مولارودی و سلطانی فر ، توییت زدند که امثال فروغی چشم دیدن شادی مردم رو ندارند!! شماها مگر نمی گفتید تحریم ها را لغو کردیم!
ناشناس۱۰۲۶۳۳۰۲۳:۱۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۷
مسابقه والیبال از سایت اینترنتی تلویزیون بحرین بطور مستقیم و با کیفیت اچ دی پخش شد. شما با موبایلتان هم می توانستید ببینید. نیازی به صدا و سیما هم نبود.
ناشناس۱۰۲۶۳۴۱۲۳:۲۶:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۷
آقای دکتر ظریف سیاستمدار کار بلدی هستند. انتقادات عده ای حسود و مغرض که سر رشته ای از علم سیاست ندارند، جایی برای محل گذاشتن هم ندارد.
پارس اباد۱۰۲۶۷۰۶۰۹:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۸
دکتر ظریف آدم جنتلمن ،مودب و ظریفی هستند که بیشتر به درد روابط عمومی و یا سخنگویی وزارتخانه میخورد تا وزیر امور خارجه . ادم ساده و خوش باور و زود باور نباید وزیر خارجه شود و گرنه آن میشود که در برجام شد .
ناشناس۱۰۲۶۴۵۶۰۲:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۸
مگر شماها نمي گفتيد تحريم ها كاغذ پاره است ؟
ناشناس۱۰۲۶۷۶۸۱۰:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۸
ظریف هم همینو گفته
ناشناس۱۰۲۶۸۰۶۱۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۸
مگر روحانی بعد از توافق ژنو نگفت دیوار تحریم ها ترک برداشته است !
ناشناس۱۰۲۶۱۶۴۲۰:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۷
ما نفهمیدیم آقای نبوی بالاخره گفته شورای نگهبان باید فرش قرمز رو باید برای اصلاح طلبان پهن کنه یا برای مردم!؟ اگر منظورش اینه که مردم بخاطر اصلاح طلبها توی انتخابات شرکت میکنن که باید بگم خخخخخخخخخ
ناشناس۱۰۲۶۱۹۲۲۱:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۷
آقای نبوی اصلاحات معادل مردم نیست معادل فتنه است و مردم را از امنیت ملی نترسانید فتنه ها شناسایی شده اند و دستتان پیش مردم رو شده فرش قرمز برای مردم است نه برای شما دودوزه بازها که مسئولیت کارهایتان را در این دولت هم بعهده نگرفته و مرتب فرافکنی می کنید
م۱۰۲۶۱۹۳۲۱:۲۵:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۷
احمدی نژاد ادم خوبی بود. دیوانه اش کردند. به او خورده نگیرید. ظریف فردی ترسو است. اصلاح طلبان باید کنار بروند.
ناشناس۱۰۲۶۱۹۶۲۱:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۷
رفتارهای آقای ظریف با خارجی‌ها کاملا مغایر با پیام‌هایی است که خودش توئیت می‌کند. خلاصه سخنان و رفتارهای چندپهلو برای نظام هزینه درست کرده و می‌کند و هم موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود.
ناشناس۱۰۲۶۱۹۷۲۱:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۷
انگلیسی‌ها نفتکش ایرانی را توقیف کرده‌اند اما در مقابل، دولت «تدبیر و امید» برای جانسون نخست‌وزیر دلقک انگلیس پیام تبریک ارسال کرده است!
ناشناس۱۰۲۶۳۴۴۲۳:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۷
این عرف سیاسی است. شما بهتر است بروید کمی مطالعه کرده و بر دانشتان بیافزایید.
ناشناس۱۰۲۶۴۶۱۰۲:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۸
عرف سیاسی تو اجرای برجام دیدیم شما هم برید دور دنیا بگردید ببینید بقیه چجوری با هم تعامل میکنند
ناشناس۱۰۲۶۸۲۰۱۰:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۸
عرف سیاسی برای کشورهای دوست است نه کشورهای متخاصم مثل انگل ستان !
ناشناس۱۰۲۶۱۹۸۲۱:۳۰:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۷
با تاسف خدمت وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرض می‌کنم که بعضی از شرکت‌های پخش دارویی با عدم توزیع داروهای حتی ایرانی یا سهمیه‌بندی خیلی محدود (مثلا یک جعبه 100 عددی) موجب مشکلات فراوانی برای بیماران شده‌اند. در ضمن بنابر اخبار منتشره شرکت پخش التیام علی‌رغم واردات بعضی از داروها از جمله مکمل‌های دارویی با توجه به کاهش قیمت ارز از ترخیص این داروها از گمرک خودداری و موجب نایاب شدن داروهای فوق شده است. امید است دستور ترخیص این داروها را به بازرسان امین و انقلابی نه کسانی که خود بعضا در این شرکت‌ها سهامدار هستند، بدهید.
ناشناس۱۰۲۶۱۹۹۲۱:۳۰:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۷
توضيحات اقاي صادقي در خصوص انصراف دادن اقاي غلامي نشان دهنده نقش مافياي قدرت در انتخاب افراد است نه قانون وضابطه
ناشناس۱۰۲۶۲۰۰۲۱:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۷
کاش توان مالی داشتم و در مقابل سنگ‌اندازی‌های دولت بر سر راه بودجه صداوسیما به حریت و آزادگی رسانه ملی کمک می‌کردم.
ناشناس۱۰۲۶۲۰۳۲۱:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۷
به آقای ظریف باید گفت مگر حاصل 2 سال مذاکره با غربی‌ها شدت تحریم‌ها نبود؟ چرا سعی دارید مجددا کشور را به میز مذاکره‌ای بکشانید که در طی 5 سال گذشته بیشترین خسارت را زده است. در آن روزها گفتند دیپلماسی لبخند پیروز مذاکره بود اما چند روز بعد از پایان مذاکرات خلاف آن اتفاق افتاد.
ناشناس۱۰۲۶۳۴۷۲۳:۳۱:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۷
دیپلماسی جاده اتوبان مستقیم نیست. گاهی این جاده باریک، گاهی پیچ در پیچ و گاهی مسدود می شود که باید از جاده انحرافی استفاده کرد. مهم رسیدن به مقصد است اگرچه ممکن است طول بکشد. باید صبر پیشه کرد و دست از انتقادهای بچه گانه برداشت.
ناشناس۱۰۲۶۲۰۶۲۱:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۷
اگر قادر بودم تمام هزینه‌های سریال گاندو را پرداخت می‌کردم تا مردم شریف کشورمان با نقش نفوذی‌ها و تحت تأثیر قرار دادن افکار و اندیشه‌های مسئولان کشور و... بیشتر آشنا شوند و رمز رهایی جامعه و اقتصاد کشور از مشکلات فعلی را درک کنند.
ناشناس۱۰۲۶۳۱۳۲۳:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۷
خدا شکر که پول نداری
ناشناس۱۰۲۶۴۱۳۰۰:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۸
نتونستی ترست رو مخفی کنی؟!! زنده‌باد‌گاندو
ناشناس۱۰۲۶۳۵۳۲۳:۳۴:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۷
شما بهتر است پولتان را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنید. صدا و سیما دستگاه متولی است. از صبح تا شب آگهی پخش کرده و از را ه های زیادی سرمایه جمع آوری می کند.
ناشناس۱۰۲۶۴۴۵۰۱:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۸
خدا یکی رو شناخت بهش پول نداد!
ناشناس۱۰۲۶۲۰۷۲۱:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۷
از آقای ظریف به خاطر سعه صدر بالایشان که تحمل یک سریال تلویزیونی مبتنی بر اسناد دقیق و واقعی از رخدادهای اطرافشان را ندارند تقدیر و تشکر می‌شود.
ناشناس۱۰۲۶۳۶۰۲۳:۳۷:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۷
من اگر جای آقای ظریف بودم زیر بار این بار سنگین نمی رفتم و مسئولیت قبول نمی کردم. خدا صبر بزرگی را به ایشان عطا فرموده است.
ناشناس۱۰۲۶۸۴۱۱۰:۴۰:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۸
ظریف و روحانی باید پاسخگو باشند که چرا جیسون رضائیان را دو دستی تحویل دشمن دادند ؟!
ناشناس۱۰۲۶۲۱۸۲۱:۴۱:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۷
ظریف کفایت لازم رو نداره ایشون برای ملت بزرگ ایران خیلی کوچیکه
ناشناس۱۰۲۶۲۲۴۲۱:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۷
جناب آقای ظریف چرا به خودتان گرفتید؟ گاندو درمورد نفوذ جاسوسان بود چرا شما ناراحتید؟
ناشناس۱۰۲۶۲۳۸۲۱:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۷
کاری به دعوای چپ و راست ندارم ولی شورایاری محلات تهران مهر پایان اصلاح طلبان فریبکار بود
ناشناس۱۰۲۶۲۵۶۲۲:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۷
احمدی نژاد یادش رفته که هنوز چند ماه از رییس جمهور شدنش نگذشته بود ارزش ملک چند برابر شد و با ابتکار ایشان وامهای چهار درصد به صنایعی داده شد که هیچ جای رشد نداشتند و همه در ملک سرمایه گذاری کردند و به مرور همه صنایع به خاطر سود کلان املاک فلج شدند.
منتقد سابق۱۰۲۶۳۰۳۲۲:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۷
دوران محمودم آرزوست
ناشناس۱۰۲۶۳۶۱۲۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۷
از محمود سخت ملولم.
ناشناس۱۰۲۶۴۶۳۰۲:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۸
الان با کارنامه این دولت انتقاد از محمود بی انصافیه قابل توجه شما کل نقدینگیه مسکن مهر برابر 45 روز تولید نقدینگی دولت روحانیه دیگه تا آخرش بخون
ناشناس۱۰۲۶۸۳۹۱۰:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۸
تورم املاک در اوائل دولت نهم به دلیل پرداخت وام های خرید مسکن توسط بانک های خصوصی بود که از دولت اصلاحات آغاز شده بود.
ناشناس۱۰۲۶۲۹۲۲۲:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۷
ظریف از تو توقع نبود...، خیلی خیلی ممنون که ظرفیت انتقاد را داری!
ایرانی۱۰۲۶۳۰۷۲۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۷
درودبر دکتر ظریف فرزند برومند ملت عزیز ایران دکتر همیشه سر فراز باشید
ناشناس۱۰۲۶۳۱۲۲۳:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۷
یکی از حضرات محض رضای خدا و برای آخرت خودش ارتباط تنگا تنگ شریعتمداری با جوان ناپخته جویای ریاست و منصب (مدرس خیابانی) را رصد کند به جاهای جالبی می رسد آدمی که جز هزینه برای دولت چیزی ندارد
معلم۱۰۲۶۳۱۴۲۳:۰۸:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۷
سیاست چاویزمو خود را در ونزویلا نشان داد.
ناشناس۱۰۲۶۳۳۷۲۳:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۷
برای ناراضی کردن مردم لزومی به نفوذی نیست ابرو باد و همه مشغولند تقدیر هم میشوند
ناشناس۱۰۲۶۴۲۴۰۰:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۸
وزارت خارجه که همه سمتها و‌پستهایش بر اساس فامیل بازی است.
ناشناس۱۰۲۶۴۹۷۰۵:۴۱:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۸
اگر ظریف جای احمدی نژاد بود هرروز نامه مینوشت
مصطفي۱۰۲۶۵۱۹۰۶:۵۱:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۸
در تمام دنيا پولهاي كوچك مردم رو جمع مبكنند و بعد با سرمايه هاي بزرگ جمع شده كارهاي بزرك اقتصادي انجام ميدن هنر جناب احمدي نژاد ، چرا دقيقا عكس اينه البته خودشان به دلايل كار استادانه شون واقف هستند و ميدونن چطوري بايد اقتصاد يك كشور رو نابود كرد انوقت چرا؟! خيلي معنا داره
ناشناس۱۰۲۶۵۸۶۰۸:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۸
اعتماد به دشمن از ساده لوحی است و تفاوتی نمی کند که چه کسی این اعتماد را انجام دهد. ما مردم هم باید از اعتماد به پیامرسان های دشمن دست برداریم. کاملا واضح است که تلگرام و واتساپ دنبال منافع مردم کشور نیستند و بر پایه اطلاعات رد و بدل شده در آنها، می توانند تصمیمات استراتژیک برای کشور ما ولی در راستای دشمنان بگیرند.
ناشناس۱۰۲۶۷۲۳۰۹:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۸
اقای ظریف در مصاحبه با خارجی‌ها ایران را بعنوان آزادترین کشور منطقه از نظر حقوق مدنی معرفی میکنه ولی از کوچکترین مشابهت در انتقاد به جایگاهش بر نمی تابه این نمایانگر چه واقعیتی است ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین