نشریه آمریکایی هیل: راهبرد «فشار حداکثری» بر ایران شکست خورده است/ متحدان آمریکا تحریم ها را دور می‌زنند

گروه ترجمه الف،   3980507135 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه آمریکایی هیل با اشاره به شکست آمریکا در تحریم ایران نوشت: زمان تن دادن به واقعیت فرارسیده است. راهبرد وارد آوردن حداکثر فشار ممکن بر ایران شکست خورده است.

نشریه آمریکایی هیل: راهبرد «فشار حداکثری» بر ایران شکست خورده است/ متحدان آمریکا تحریم ها را دور می‌زنند

به گزارش الف نشریه آمریکایی هیل با اعتراف به شکست راهبرد آمریکا در برابر ایران نوشت:

« از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به میزان چشمگیری افزایش یافته است. رهبر ایران گفتگو با دولت ترامپ را منتفی اعلام کرده و نزدیک ترین متحدان آمریکا نشان داده اند که تمایلی به همراهی با واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر ایران، ندارند. متحدان نزدیک آمریکا نه فقط از اقدام ترامپ در خروج از توافق هسته ای انتقاد کرده اند بلکه تدابیری اتخاذ می کنند که تحریم های بی امان آمریکا علیه ایران را به گونه ای دور بزنند. 

با توجه به تبدیل شدن برنامه هسته ای ایران به مساله غرور ملی در این کشور، تلاش های دولت آمریکا برای تحمیل توافق هسته ای جدید به ایران با هدف محدود ساختن هر چه بیشتر فعالیت های هسته ای این کشور محکوم به شکست است. 

بر اساس توافق هسته ای که با در نظر گرفتن رهنمود دهها کارشناس از جمله کارشناسان امنیتی آمریکا و اسرائیل بین ایران و شش قدرت جهانی به امضاء رسید، چنانچه ایران مفاد این توافق را محترم بشمارد، ساختن بمب هسته ای برایش ناممکن می شود.

ضمن آنکه ایران با استناد به معاهده ٤ ، پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای ( ان پی تی) می گوید حق دارد به فعالیت های حساس هسته ای از جمله غنی سازی اورانیوم مبادرت کند اما دولت ترامپ تلاش می کند تا ایران را از این کار بازدارد.از سوی دیگر با خروج ایران از برجام مسیر برای ساخت جنگ افزار هسته ای هموار می شود. 

عاقلانه ترین سیاستی که دولت ترامپ می تواند در پیش بگیرد بازگشت به توافق هسته ای است. با توجه به اینکه بسیاری از مفاد توافق هسته ای تاریخ انقضا ندارند، دولت ترامپ می تواند بازگشت خود به توافق هسته ای را به تمدید مدت اعتبار موقت دیگر مفاد این توافق و در صورت امکان دائمی بودن اعتبار آن ها، مشروط کند. نکته جالب توجه اینکه که ایران به تازگی آمادگی خود را برای تصویب پروتکل الحاقی اعلام کرده است. 

بمباران تاسیسات هسته ای ایران، که جان بولتون خواستار آن است، باعث خواهد شد تا ایران که اکنون برنامه هسته ای نظامی ندارد چنین برنامه ای را به گونه ای پنهانی آغاز کند. بمباران تاسیسات هسته ای ایران دولت این کشور را به این فکر خواهد انداخت که برای بازداشتن دشمنان از اقدام نظامی علیه این کشور به ساخت سلاح هسته ای روی آورد. 

در مورد آنچه اقدامات شرارت آمیز ایران توصیف می شود یعنی حمایت از گروهای شبه نظامی در خاورمیانه و برنامه موشکی، باید گفت بخش قابل ملاحظه ای از مردم ایران این دو مساله را جزئی از گستره امنیت ملی کشور خود تلقی و مذاکره در این باره را منتفی می دانند.  

تنها راه حل مهار این گونه اقدامات ایران و برنامه موشکی این کشور کاستن از میزان دشمنی دیرینه بین عربستان و ایران و آمریکا و ایران است و برای این کار دولت ترامپ می تواند با عناصر میانه رو در ایران وارد گفتگو شود. 

در مورد مساله تغییر رژیم باید گفت با اینکه ترامپ می گوید تغییر رژیم در ایران در دستور کار وی قرار ندارد اما مشاوران نزدیک وی آشکارا از هدف واشنگتن برای تغییر رژیم ایران سخن به میان می آورند. .

خروج یکجانیه ترامپ از توافق هسته ای باعث شده است تا ایرانی ها بگویند به دولت آمریکا نمی توان اعتماد و اطمنیان کرد. افزون براین، تشدید خصومت آمریکا با ایران سبب می شود تا مردم این کشور بیش از گذشته در اطراف زمامداران خود حلقه بزنند. در ضمن، تحریم های بی امان آمریکا علیه ایران، تاثیری مخرب بر توده مردم این کشور داشته است و همان کسانی را که جنگ طلبان دولت ترامپ برای تغییر رژیم در ایران روی آن ها حساب می کنند، بیش از پیش از آمریکا بیزار کرده است.

برای بهبود روابط تهران با واشنگتن بهتر است دولت ترامپ اقداماتی در جهت تقویت موقعیت و جایگاه عناصر میانه رو در ایران اتخاذ کند. و با تدابیر دیپلماتیک گفتگو با میانه روهای ایران را آغاز کند.»



دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۷۷۹۴۱۷:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۸
سالها است که آمریکا در همه عرصه ها از ایران شکست خورده است. اما نمی دانم چرا این وضعیتی که ما الآن در آن هستیم بهتر نمی شود. تحریم ها روز به روز گسترده تر می شوند. درآمدهای ارزی کمتر می شوند. هزینه ها روز به روز بالاتر می روند. سالی یک مقام برجسته خارجی به ایران نمی آید. شاید معنی شکست تغییر کرده است.
ناشناس۱۰۲۸۱۳۸۲۳:۲۴:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۸
همین دیروز وزیر حزب کمونیست چین به ایران آمد.
امید۱۰۲۷۸۲۱۱۷:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۸
بسم الله الرحمن الرحیم اگر رانت خواران و کسانی که باصطلاح انقلابی بودند و الان نیستند دست از سر این ملت بردارند ترامپ که هیچ اگه همه دنیا هم متحد شوند غلطی نمی توانند بکنند. یک بار همه جهان یک طرف بودند و ایران به تنهایی یک طرف دیدیم که چطور مومنان و مظلومان در برابر این ابرقدرتهای ایستادند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند .
ناشناس۱۰۲۷۸۸۴۱۸:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۸
نویسنده این مقاله نماینده اوباما در وزارت دفاع بوده.. زیاد مطلبش قابل اعتنا نیست.
ناشناس۱۰۲۷۹۲۷۱۹:۱۳:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۸
بخاطر دور زدن تحریمها توسط متحدان امریکا صادرات نفت به سیصد هزار بشکه رسیده و وضع اقتصادی هر لحظه بهتر مبشود.
ناشناس۱۰۲۸۰۵۱۲۱:۳۶:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۸
برای اینکه در دنیا کشورهای زیادی هستند که در جهت منافع ملیشان اقدام می کنند نه در جهت دستورات امریکا
ناشناس۱۰۲۸۴۸۶۰۹:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۹
فریب نخورید!شوروی هم با این حرفا پاشوندن!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین