ارورهای ماشین لباسشویی بوش

گزارش بازرگانی،   3980507086 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ارورهای ماشین لباسشویی بوش

تمام لوازم‌ خانگی برند بوش دارای صفحه‌نمایش دیجیتال می‌باشند که ارورهای دستگاه را هشدار می‌دهد. ماشین لباسشویی بوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. درواقع هر کدخطای نمایش داده شده در صفحه نمایشگر لباسشویی بوش مربوط به معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه است. این کد خطا به تعمیرکاران کمک می‌کند تا علت مشکل پیش آمده را سریعاً تشخیص داده و دستگاه را تعمیر کنند. تا زمانی که مشکل و کدخطا برطرف نگردد، نمی‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در این مطلب از سایت گارانتیران قصد داریم که به آموزش‌هایی جامع و کاربردی برای رفع ارورهای ماشین لباسشویی بوش بپردازیم.

دلایل ایجاد ارورهای ماشین لباسشویی بوش 

قبل از اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی بوش، باید از علت به وجود آمدن این ارور و مشکل در لباسشویی مطلع شوید. چون درصورت تشخیص علت مشکل، نهایتاً از بروز مجدد مسئله جلوگیری خواهید کرد. 

درواقع ماشین لباسشویی بوش با توجه به مدل دستگاه دارای یک یا چند برد فرمان می‌باشد. در هر بار شستشوی دستگاه، برد فرمان تمامی قطعات را برای سالم بودن بررسی می‌کند. در صورت بروز هرگونه عیبی در قطعات دستگاه، عمل شستشو متوقف می‌شود و یک کدخطا در صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود.

برخی از کدهای خطا را می‌توانید خودتان به‌راحتی دفع نمایید. اما اکثر ارورهای لباسشویی بوش، جزو خطاهایی است که حتماً یک تکنسین باتجربه باید آن را بررسی کند. دلیل این امر، کد خطاهای مربوط به قطعات حساس الکترونیکی و اجزای مکانیکی لباسشویی بوش است. دستکاری قطعات لباسشویی بدون دانش لازم و تجربه کافی، تنها موجب دردسر بیشتر خواهد شد.

۵ ارور ماشین لباسشویی بوش

۱. کد خطاE16/F16

اگر درب دستگاه باز باشد و یا میکروسوئیچ لباسشویی عمل نکند، این کدخطا ظاهر می‌شود. برای برطرف کردن این ارور لباسشویی، درب دستگاه را کامل ببندید. قفل درب، گیره و دسته سیم‌های قفل لباسشویی را چک کنید. اگر ارور اصلاح نشد، احتمالاً به دلیل خرابی میکروسوئیچ دستگاه است. باید این قطعه را تعویض کنید.

۲. کد خطا E17/F17

علت این خطا، بسته بودن شیر آب، خرابی شیر برقی ورودی، خرابی اکواستاپ و یا بیش‌ازحد بودن زمان آبگیری دستگاه است. اول مطمئن شوید که آب وارد ماشین لباسشویی می‌شود و شلنگ‌های ورودی مسدود نشده است. حتماً فیلتر شیر برقی آب را چک کنید.

برای رفع زمان زیاد آب‌گیری، لوله‌های آب را چک کنید. اگر لوله‌های آب مسدود شده بود، باید گرفتگی آشغال‌ها را برطرف کنید. در صورت برطرف نشدن ارور، برای تعمیر قطعه اکواستاپ لباسشویی حتماً از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

۳. کد خطا E18/F18

نمایش این کدخطا در صفحه لباسشویی بوش، به معنای خرابی پمپ تخلیه و یا مسدود بودن مجاری تخلیه دستگاه است. برای تعمیر و رفع این کدخطا، باید فیلتر پمپ تخلیه را بررسی کنید. احتمالاً آشغال‌ها و پرزهای لباس باعث گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی شده است. می‌توانید فیلتر را از دستگاه جدا کنید و آشغال‌ها را تمیز کنید. 

اگر با این کار ارور لباسشویی رفع نشد احتمالاً باید پمپ تخلیه را تعویض کنید. می‌توانید با نمایندگی بوش تماس بگیرید، تا قطعه فابریک و اصل ماشین لباسشویی بوش را برای دستگاه شما نصب کنند. 

۴. کد خطا E31/F31

علت این کدخطا به خاطر معیوب بودن پمپ تخلیه یا شلنگ خروجی و یا شلنگ هیدروستات است. این کدخطا احتمالاً به دلیل معیوب بودن پمپ تخلیه است که موجب نشتی دستگاه خواهد شد. برای رفع این ارور، اول اتصالات و سیم‌کشی‌های دستگاه را چک کنید. در صورت خرابی هیتر، باید این قطعه را تعویض و جایگزین کنید. 

۵. کد خطا E32/F32

اگر صفحه‌نمایش لباسشویی بوش این کدخطا را نمایش می‌دهد، علت آن یا به دلیل مشکل کم و یا اضافه بودن لباس در ماشین لباسشویی است و یا به دلیل مشکل خشک‌کردن لباس‌ها است. اول حجم لباس‌های داخل دستگاه را چک کنید. گاهی اوقات به دلیل کم بودن لباس‌ها، شستشو انجام نمی‌شود. 

اگر در هنگام خشک‌کردن لباس‌ها، این کدخطا ظاهر شود، باز هم مشکل از حجم لباس‌ها می‌باشد. سعی کنید که کمتر و بیشتر از حجم لباسشویی بوش، در آن لباس نریزید. مطمئناً تکرار زیاد این کار، به دیگر قطعات الکترونیکی دستگاه آسیب وارد خواهد کرد.

در صورت نبودن کدخطای لباسشویی شما در این لیست، باید بگوییم که مشکل در سنسورها و برد الکترونیکی دستگاه است. در این مطلب ما صرفاً کدخطاهایی که مربوط به قطعات غیر حساس دستگاه بود را ذکر کردیم. شما می‌توانید صرفاً با خواندن این مطلب و کدهای خطای بیان شده؛ مشکل دستگاه  را خودتان رفع کنید. در صورت مشکل سنسورها و برد الکترونیکی دستگاه، حتماً باید با نمایندگی بوش تماس بگیرید.

سرویس ‌دهی و تعمیرات ماشین لباسشویی بوش 

عیب‌یابی دقیق و رفع ارورهای ماشین لباسشویی بوش؛ مستلزم تخصص بالا در مورد قطعات و ابزار لوازم‌خانگی بوش می‌باشد. اگر کدخطایی در لباسشویی شما ظاهر شده است و دستگاه درست کار نمی‌کند، می‌توانید با نمایندگی گارانتیران تماس بگیرید. سرویس‌دهی، تعمیر و رفع کدخطا در مرکز تعمیرات نمایندگی بوش گارانتیران انجام می‌شود. 

گارانتیران، مجرب‌ترین مرکز تعمیرات نمایندگی بوش در تهران می‌باشد. این نمایندگی بوش با سابقه طولانی در زمینه خدمات و تعمیر لباسشویی بوش ، توانسته است رضایت بالای مشتریان را کسب کند. تکنسین‌های مجرب گارانتیران، تعمیر لباسشویی بوش را در منزل و با تعویض قطعات اورجینال انجام می‌دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۶۰۶۷۱۹:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۷
اگه این ارورهای ماشین بوشه ! وای به حال ماشینهای ترامپ!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین