تعویق انتخابات والیبال به سود کیست؟

گروه ورزشی الف،   3980507017

اعلام تعویق زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال بار دیگر پرسش‌های بسیاری را درباره دلیل تعلل وزارت ورزش و جوانان در تعیین یکی از موفق‌ترین رشته‌های تیمی ایران پررنگ کرد.

ایسنا نوشت: به دنبال انتقادها از بلاتکیفی حوزه ریاست فدراسیون والیبال سرانجام قرار بود 50 روز پس از پایان مهلت قانونی سرپرست فعلی این فدراسیون ثبت نام کاندیدا از روز گذشته (یک‌شنبه) آغاز شود اما در کمال ناباوری فدراسیون والیبال برخلاف خبر قبلی وزارت ورزش اعلام کرد ثبت نام کاندیدا به زمان دیگری موکول شده است.

فدراسیون والیبال از 15 آذر 1397 بدون رئیس فعالیت‌هایش را پیگیری می‌کند. افشین داوری سرپرست فعلی این فدراسیون که خود برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده، از 15 خرداد سال جاری برخلاف نص صریح اساسنامه مدیریت این رشته ورزشی را در اختیار دارد.

از سویی محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه مجمع عمومی والیبال در مشهد تلویحا از تمایل خود برای ثبت نام در انتخابات این فدراسیون خبر داد و تصمیم گیری نهایی در این باره را به روزهای بعد موکول کرد.

علاوه بر داوری و داورزنی در حالی که صحبت از کاندیداتوری بهنام محمودی، محمود افشاردوست و چند نفر دیگر از پیشکسوتان نیز مطرح بود ناگهان ثبت نام کاندیدا به بعد از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان موکول شد.

بر اساس اعلام سایت فدراسیون والیبال، این تاریخ متعاقبا توسط دبیر مجمع فدراسیون والیبال اطلاع رسانی خواهد شد!

مسابقات والیبال نوجوانان جهان از ۳۰ مرداد تا ۸ شهریور برگزار می‌شود. تعویق انتخابات درحالی است که پس از مسابقات نوجوانان جهان نیز، برنامه‌های شلوغ والیبال ایران به پایان نمی‌رسد زیرا تیم ملی ایران باید از ۲۲ تا ۳۰ شهریور در مسابقات قهرمانی آسیا و از ۹ تا ۲۳ مهر در جام جهانی به میدان برود. مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا نیز از ۱۶ تا ۲۲ دی برگزار خواهد شد.

با این شرایط به نظر می‌رسد پیدا کردن زمانی خالی برای برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال فراهم نشود.

حالا تعویق زمان انتخابات فدراسیونی که هشت ماه است با سرپرست اداره می شود، پرسش‌ها را پیرامون شایبه احتمال دخالت ارگان بالادستی پررنگ تر کرده است. سوالاتی نظیر اینکه چرا انتخابات یکی از مهمترین رشته های ورزشی ایران عملا یکسال به تاخیر افتاده است؟

چرا سرپرست فعلی این فدراسیون 50 روز پس از پایان مهلت قانونی اساسنامه همچنان سکان امور را در دست دارد؟ تعویق این انتخابات عملا به سود و ضرر کدام یک از کاندیداهای احتمالی این فدراسیون است؟ اساسا روند برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال با این شرایط قانونی است؟

تضاد آشکار وضعیت فعلی فدراسیون والیبال با مواضع صریح سلطانی‌فر - وزیر ورزش و جوانان - این پرسش‌ها را پررنگ‌تر می‌کند. سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پیش از این با نقد اداره فدراسیون‌های ورزشی توسط سرپرست گفته بود: "سرپرستی اداره‌شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می‌داند موقتی است، اصلاً نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تأمین منابع مالی نمی‌رود، ضمن اینکه ممکن است یک‌سری ولخرجی‌ها داشته باشد. من معتقدم که با تعیین سرپرست، حتی به‌مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون‌ها لطمه می‌زنیم".

اراده‌ای که امروز در هرم قدرت ورزش کشور از برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال جلوگیری می‌کند، عملا مفاد اساسنامه فدراسیون های ورزشی را نادیده گرفته است. موضوعی که چندی پیش حتی واکنش سازمان بازرسی کل کشور را نیز به دنبال داشت و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز پیش از این از ورود به موضوع انتخابات فدراسیون والیبال خبر داده بود.

محمدرضا یزدانی‌خرم رئیس اسبق فدراسیون والیبال، درباره دلایل و به تاخیر افتادن انتخابات این فدراسیون گفت: این موضوع ضعف بزرگی بود که وزارت ورزش آن را انجام داد و انتخابات والیبال را به تاخیر انداخت. به نظر می‌رسد مسائلی پشت پرده وجود دارد تا این دو یا چند نفری که می‌خواهند کاندید شوند، در انتخابات نباشند و کسان دیگری بیایند. این چیزی است که بنده اطلاع دارم و بی دلیل انتخابات عقب افتاده است.

به نظر می‌رسد در این شرایط ورود شخص وزیر ورزش و جوانان می‌تواند پاسخ‌ روشنی به ابهام‌های پیرامون انتخابات پر چالش فدراسیون والیبال باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین