بی‌عملی مسئولان در مواجهه با فساد زمین‌خواری یاد پادشاهان قاجار را زنده کرد

گروه اقتصادی الف،   3980507006

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی البرز گفت: مسئله انفال امروز هم به اندازه صدر اسلام مهم است و جا دارد بزرگان جامعه درباره زمین هایی که مانند فدک غصب می شود، هم خطبه فدکیه بخوانند و هم علوی برخورد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ارجمند مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی البرز در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: هدف اصلی همه انبیاء الهی در یک جمله اقامه قسط و عدل در جوامع بشری بود، انقلاب اسلامی ایران نیز امتداد تلاش های انبیاء برای مبارزه با ظلم ستم شاهی بود، در یک جمع بندی کلان در جامعه امروز ایران اسلامی، دو موضوعی که بیشترین ناعدالتی را ایجاد کرده و بیشترین اعتراضات مردمی را در جامعه در پی داشته عبارتند از فساد بانک ها از قبیل اختلاس های نجومی و دوم فساد در عرصه زمین داری ( تغییر کاربری) و زمین خواری. 

وی افزود: اراضی فدک که از اهل بیت غصب شد در حد و اندازه چند روستا بود که البته چندین بار در زمان های مختلف به سادات باز پس داده شده است، اما در کشور عزیزمان روزی نیست که بخشی از اراضی انفال توسط زمین خواران مورد تعرض و تصاحب قرار نگیرد.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی البرز ادامه داد: مسئله انفال امروز هم به اندازه صدر اسلام مهم است و جا دارد بزرگان جامعه درباره زمین هایی که مانند فدک غصب می شود، هم خطبه فدکیه بخوانند و هم علوی برخورد کنند، اما متاسفانه دیگر اخبارِ آمار و ارقامی که درباره زمین خواری، کوه خواری، جلگه خواری و غیره مطرح می‌شود رگ غیرت بسیاری را تحریک نمی کند.

وی تصریح کرد: البته با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در قوه قضائیه انتظار می رود که با موضوع فساد در زمین و فساد موجود در بانکداری برخورد قاطع تری صورت گیرد.

وی ادامه داد؛ حدود 76 درصد از استان البرز اراضی منابع طبیعی یا به عبارت دیگر انفال است. به عنوان مثال آقای x که خودش باید ناظر اجرای قانون باشد تلاش می کند، بخشی از منطقه آتشگاه را داخل بافت کند تا درصدش را از ویلا سازها بگیرد، همچنانکه قبلا تلاش کرده صاحب آلمانی مجتمع عظیم تجاری را که روی زمین های کشت موقت ساخته بوده را از چنگ قانون نجات دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در منطقه حلجرد چندین کیلومتر از حریم رودخانه حصار کشی و تملک شده و اجازه ورود را به هیچ غریبه ای نمی دهند، من به مسئولان مربوطه تذکر دادم ولی متاسفانه هیچ اقدام انقلابی صورت نگرفت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ارجمند گفت: در 16 کشور از کشورهای جهان، اراضی پشتوانه پول ملی آنها به حساب می آید، ایران نیز می تواند پشتوانه با ثبات و ارزشمند زمین را داشته باشد و از این الگو پیروی کند تا ارزش پول ملی کمتر دچار نوسانات شود.

وی اظهار داشت: گاهی مدیران سست بنیان به شکلی با زمین خواری برخورد می کنند که انسان یاد پادشاهان قاجار می افتد؛ گویا ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده اند تا زمین خواران، زمین های مرغوب کشاورزی را که باید برای بخش تولید حفظ شود تغییری کاربری دهند یا زمین های ملی که باید به نفع منافع ملی حفظ شود، تصرف کنند.

ارجمند گفت: باز تاکید می کنم اگر به اهم و مهم کردن مشکلات کلان کشور اعتقاد داشته باشیم، در حوزه برخورد با ریشه ناعدالتی ها، مهم ترین تخلفاتی که نیازمند برخورد است فساد بانک ها و فساد در حوزه زمین است که باعث تخلفات دومینو وار و گسترده و ایجاد قشربندی های جدید و اختلاف طبقاتی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که ثروت های باد آورده ای که از زمین خواری و تغییر کاربری های گسترده شروع می شود، در این حوزه باقی نمی ماند، بلکه پول های باد آورده حاصل از آن، مانند سونامی در هر دوره به بخشی از اقتصاد کشور هجوم برده و پایه های اقتصاد کشور را متزلزل می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین