حملات شدید سعودی به مناطق مسکونی در صعده

گروه جهان الف،   3980506165

عربستان سعودی دیشب با شلیک ده‌ها فروند موشک و راکت، مناطق مسکونی غیرنظامیان یمنی را هدف حملات سنگین خود قرار داد.

به گزارش فارس، تجاوزات سعودی علیه یمن در حالی ادامه دارد که جنگ میان دو طرف وارد پنجمین سال خود شده است.

منازل مسکونی غیرنظامیان یمنی دیشب(شنبه) به شدت هدف حملات راکتی و موشکی عربستان سعودی قرار گرفت و خسارت‌های سنگین مالی به آنها وارد شد.

شبکه المسیره در این ارتباط گزارش داد که حملات سنگین دیشب عربستان سعودی را یگان توپخانه‎ای آن در مناطق مرزی یمن در صعده انجام داد که علاوه بر خسارت مالی، تلفات جانی هم داشت.

نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی نیز شب قبل از این حمله (جمعه شب) به سمت مناطق مسکونی در شهرستان مرزی «شدا» استان صعده آتش گشودند که در پی آن یک شهروند یمنی کشته شد.

عربستان سعودی جنگ علیه یمن را مارس 2015(فروردین ماه 1394) به راه انداخت و طی این پنج سال، هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

دست یمنی‎ها در ابتدای جنگ برای پاسخ به تجاوزات ائتلاف خالی بود، اما رفته رفته با در پیش گرفتن سیاست مقاومت و ارتقای سیستم نظامی خود در صدد مقابله درآمدند تا این امسال موفق شدند به توازن قوا در جنگ برسند و انواع و اقسام تاسیسات مهم عربستان سعودی مانند فرودگاه‎های جازان و نجران را هدف قرار دهند.

در تازه‌‏ترین مورد حمله یمن، هدف قرار گرفتن فرودگاه نجران واقع در جنوب غربی عربستان است که بامداد امروز(یکشنبه) ساعاتی پس از حمله سنگین سعودی‎ها به صعده صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفت که نیروهای ارتش یمن و انصارالله بامداد یکشنبه با استفاده از چند فروند پهپاد «قاصف k2»، آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین در فردوگاه مزبور را هدف قرار دادند.