نظر توکلی درباره تحدید آزادی‌های مشروع/ واکنش ابطحی به اظهارات علم‌الهدی/ درگیری خواننده ارزشی با پلیس فرودگاه

گروه سیاسی الف،   3980506148 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نظر توکلی درباره تحدید آزادی‌های مشروع/ واکنش ابطحی به اظهارات علم‌الهدی/ درگیری خواننده ارزشی با پلیس فرودگاه

توکلی: تحدید آزادی‌های مشروع، معیشت را هم دچار مشکل می‌کند

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با روزنامه ایران درباره آزادی‌های مشروع گفت: «من این را قبول دارم همانقدر که شکم مردم باید سیر باشد، احساس آزادی و بهره‌مندی از حقوق شهروندی آنها هم باید تأمین شود. شکم سیر بدون آزادی باز هم منجر به نارضایتی می‌شود. کما اینکه خیلی‌ها معتقدند و اعتقاد درستی هم هست که به خطر انداختن آزادی‌های مشروع در نهایت معیشت را هم در جامعه به خطر می‌اندازند. چیزی که مردم بر اساس فطرت خود در حوزه آزادی‌های فردی نیاز دارند اگر حکومتی تأمین نکند، ولو اینکه بهترین شرایط اقتصادی را هم برای آنها مهیا کند باز از دید مردم حکومتی دروغگو شناخته می‌شود.

چون ساده‌ترین استدلال مردم در برابر تحدید آزادی‌هایشان این است که اگر مسئولی در قدرت راست بگوید، نباید ترسی از آزادی شهروندان داشته باشد. این هم متأسفانه ادامه برخی روش‌ها و رفتارهای غلطی است که چند سال پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و متأسفانه در ادامه مسیر اصلاح نشد. البته باید با اطمینان گفت که سبب‌ساز محدودیت برخی از جنبه‌های آزادی سازمان مجاهدین خلق، همان منافقین و صدام و حامیانش از شرق و غرب بودند که وضعیت امنیتی و جنگی را بر کشور تحمیل کردند وگرنه ما اوایل انقلاب آزادی بسیار وسیعی را شاهد بودیم.

رفتار برخی از نیروهای انقلاب پیامش برای مردم این بود که ما تافته جدا بافته هستیم و می‌توانیم روی شما ارزشگذاری کنیم و نعوذ بالله ما فرزندان خدا هستیم و این حق را داریم که بگوییم کدامیک از شماها خوب و مسلمان هستید و کدامیک نیستید. این دست کارها متأسفانه هر چند کارهای انقلابی به نظر می‌رسید اما سنگ بنای نگاهی بود که در آن یک مسئول مردم را از بالا می‌دید و خود را بالاتر از آنها می‌دانست و روی آنها ارزشگذاری می‌کرد.»

بیشتر بخوانید:

توکلی: شکم سیر هم بدون آزادی نارضایتی می‌آورد/ باید بی‌اعتمادی جامعه را باور کنیم

***

تمجید یک اصلاح‌طلب از رئیسی

به گزارش اعتماد، سعيد ليلاز، اقتصاددان در نشستي تحت عنوان «سرطان فساد» با محور گفت‌وگويي پيرامون چرايي ناكامي دولت‌ها در مواجهه با فساد كه در خراسان رضوي برگزار شد، با اشاره به انتخابات سال ۸۴ بيان كرد: در سال ۸۴ كه ۷ نامزد در انتخابات رياست‌جمهوري شركت كردند يك نفر از آنها شعار توسعه سياسي و يك نفر هم شعار توسعه اقتصادي داد. ۵ نامزد ديگر از جمله يكي از نامزدهاي اصلاح‌طلب استراتژي «پول به مردم دادن» را پيش گرفتند. اين شعار كه من به هر ايراني ۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه مي‌پردازم، نخستين مرتبه در بين ما مطرح شد.

عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي ايران اظهار كرد: در حال حاضر ميزان عمق و ژرفاي پيشرفت جامعه مدني در ايران با ۱۵ سال پيش اصلا قابل مقايسه نيست. نمونه آن رفتار رييس جديد قوه قضاييه است كه بسيار مدني است. مجبور نيستيم به ماجرا جناحي بنگريم. ايشان در اعلام موضعي گفته بود، من از هيچ روزنامه‌نگاري شكايت نمي‌كنم. يكي از مسائل ما همين بود. اين نشان‌دهنده اين است كه بازگشت به دوره درآمدهاي سرشار نفتي امكان‌پذير نيست.

بیشتر بخوانید:

سعيد ليلاز: سطح فساد در ايران با ۱۰ سال پيش قابل مقايسه نيست/ رفتار رئیسی نشانه پيشرفت مدنی است

***

واکنش ابطحی به امام‌جمعه مشهد

سیدمحمدعلی ابطحی با انتشار یادداشتی به سخنان آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد واکنش نشان داد. ابطحی در شرق نوشت: «مدتی است که آیت‌الله علم‌الهدی، ‌امام‌جمعه محترم مشهد، باب بحثی را باز کرده‌اند که آیا شهر مشهد، شهری گردشگری است یا زیارتی. این دوگانه سیاحتی یا زیارتی از دوگانه‌های غیر‌واقعی است.

سیاحت و زیارت نمی‌توانند نقیض یکدیگر باشند و در حقیقت این دو بیشتر از اینکه متناقض باشند، مکمل یکدیگر هستند. تلفیق گردشگری و زیارتی‌بودن، بیشتر از هر چیز به نفع زیارت است؛ زیرا زائران اولا در رفاه بیشتری هستند و در کنار زیارت می‌توانند از منافع و لذت‌های یک شهر تفریحی هم بهره ببرند.

فرزندان‌شان همیشه از این شهر مذهبی و زیارتی خاطره خوبی خواهند داشت و خود این تبلیغ بسیار خوبی برای ثبت مشهد به‌عنوان شهر زیارتی  لذت‌بخش در ذهن زائران است. البته زائری که برای زیارت به مشهد می‌آید، در‌هر‌صورت برای زیارت خواهد آمد؛ اما این وظیفه متولیان شهر مشهد است که شرایط بهتری ایجاد کنند که زائران بتوانند در آرامش بیشتری باشند و از منافع جانبی بهره ببرند...

نکته مهم دیگر این است که مشهد ‌یکی از چند شهر بزرگ ایران است که شهروندان زیادی دارد و توجه به آنان و رفاه و رشد توسعه در این شهر مثل دیگر شهرها یک امر ضروری و لازم است. وجود با‌برکت امام رضا که نباید به معنای آسیب‌دیدن شهروندان و مجاوران امام رضا باشد...

البته هنجار‌شکنی در همه جای ایران بد است. معالجه هنجار‌شکنی راهکار خودش را دارد و با دوگانه سیاحتی-زیارتی کردن مشهد این مشکل حل نمی‌شود. هنجار‌شکنان مشهدی که گه‌گاه مورد انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی قرار می‌گیرند، عمدتا سن اجتماعی‌شان به اندازه سن امامت جمعه ایشان است که هر هفته خطبه خوانده‌اند و بیشترین رسانه را داشته‌اند؛ اما به دلیل همین نظرات ایشان، اثر فراوان نداشته است. آیت‌الله با این‌همه امکانات تبلیغی باید پاسخ‌گوی این هنجار‌شکنی‌های مشهدی‌ها باشد؛ نه مدعی.»

***

نامه روحانی به رهبری در اعتراض به مجلس

به گزارش تسنیم، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶مرداد) قوه‌ مقننه، در تذکری با استناد به آئین‌نامه داخلی پارلمان، گفت: قرار بود براساس آیین نامه داخلی مجلس در مردادماه سال جاری رئیس جمهور و وزرا با حضور در نهاد قانونگذاری به نمایندگان گزارش دهند اما ظاهرا دولت با این موضوع مخالفت و عنوان کرده که گزارش نمی‌دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بافق اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس برای وزرا و رئیس‌‌جمهور نامه رسمی ارسال کرده و مجلس کار خود را انجام داده است اما اینکه آقایان در رسانه‌ها موضوعات دیگری را بیان می‌کنند چیز دیگری است.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس از دولت تقاضا کرده که مطابق با آیین‌نامه داخلی به نهاد قانونگذاری گزارش ارائه دهد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری عنوان کرده که گزارش‌دهی سالانه به مجلس ایراد دارد که این موضوع به شورای حل اختلاف قوا ارجاع شده تا در آنجا مورد رسیدگی قرار گیرد.

***

توصیه علی مطهری به اصلاح‌طلبان: با اعتدالیون ائتلاف کنید

علی مطهری در گفتگو با مهر، در پاسخ به سؤالی پیرامون نگاه اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور مستقل در انتخابات و عدم ائتلاف با جریان اعتدال گفت: به نظر من عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون اشتباه و سیاست نادرستی است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این سیاست در انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم نتیجه خوبی نداشت. اصرار آقای عارف و فراکسیون امید برای عدم ائتلاف با فراکسیون مستقلان و اعتدالیون و ارائه لیست ۱۲ نفره موجب شد نه تنها یک کرسی در هیئت رئیسه از دست بدهیم، بلکه نتوانیم کرسی ریاست را هم بدست آوریم.

وی با بیان اینکه مجلس جای ائتلاف و همکاری است، گفت: اینکه برخی اعضای فراکسیون مستقلان قبلاً در لیست امید بوده‌اند و الان فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل داده‌اند و به همین دلیل نباید با آنها ائتلاف کنیم، اشتباه است و نتیجه بدی خواهد داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: طرح این موضوع که اصلاح‌طلبان در سطح کشور و در انتخابات آینده به هیچ وجه ائتلاف نمی‌کنند، حرف درستی نیست. باید افراد خوش فکر، معتدل و عاقل چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا ائتلاف کرده و لیست واحدی تشکیل دهند، این روش، روش درستی است.

مطهری گفت: اصلاح‌طلبان در مجلس دهم احساس می‌کنند نامزدهایی که با عنوان افراد معتدل و در قالب لیست امید به مجلس راه یافته‌اند، بعداً علیه آنها فعالیت کردند و لذا هرگونه ائتلاف اشتباه است.

***

دستور روحانی برای رسیدگی به تخلفات ارزی

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، اسامی افراد و مجموعه‌هایی که با تائید دستگاه‌های دولتی اقدام به ثبت سفارش و دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از بانک مرکزی کرده‌اند اما هنوز کالای مورد نظر را به کشور وارد نکرده‌اند را اعلام کرد.

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در پی نوشت این نامه به صراحت خطاب به چهار وزیر کابینه خود دستور دادهکه فوراً پاسخ دهند که چرا چنین تخلفی رخ داده است؟

بیشتر بخوانید:

رئیس بانک مرکزی اسامی متخلفان ارزی را اعلام کرد/ روحانی خواستار پاسخگویی فوری ۴ وزیر شد

***

درگیری خواننده پاپ ارزشی با پلیس فرودگاه

به گزارش ایسنا، سردار حسن مهری درباره به حواشی منتشر شده پیرامون دستگیری خواننده‌ای به نام حامد زمانی، گفت: ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه سوم مردادماه، فردی به نام حامد زمانی به همراه فرد دیگری برای پرواز به مقصد کرمان، وارد فرودگاه مهرآباد شدند که ماموران گیت ورود پس از بازرسی کیف فرد همراه این خواننده متوجه وجود ادوات ممنوعه شده و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در این حین این خواننده به علت توجیه نبودن ضمن حمایت بی‌مورد از فرد مجرم، در انجام وظایف پلیس نیز دخالت کرد، گفت: این خواننده حتی اقدام به فیلمبرداری غیر قانونی از اقدامات پلیس فرودگاه کرد که ماموران پلیس که متوجه این موضوع شده و گوشی تلفن همراه وی را ضبط کردند.

مهری با بیان اینکه برای این خواننده و فرد همراهش پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این پرونده به مقام قضائی ارجاع شده و با قرار التزام به حضور نامبرده، وی آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

توضیح پلیس درباره درگیری خواننده پاپ در فرودگاه

حامد زمانی به دادسرا احضار شد

دستگیری حامد زمانی به دلیل حمل مواد مخدر تکذیب شد

***

مجلس ما رئیس‌سالار است

«محمدجواد فتحی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با برنا، در خصوص «آئین نامه داخلی مجلس» گفت: این مجلس، مجلس تصویب قوانین وصله پینه ای است. نه تنها این مجلس، بلکه مجالس ده گانه ما هم اینطور بوده است. آیین نامه داخلی یکبار برای همیشه باید یک روال و روشی را تصویب کند که حداقل، اصلاح را بخواهد؛ مثلا در هر دوره یک بار در صورت ضرورت نه که هر ماه ما یک اصلاحیه.

او گفت: مجلس هشتم و نهم آیین نامه داخلی را به ابتذال کشاند. مجلس، سازمان شده است نه پارلمان. رییس مجلس و هیات رییسه هر کاری می توانند انجام دهند، آنها یک نماینده نیستند. آیا واقعا این گونه باید باشد؟

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: رییس مجلس در همه جای دنیا یک اسپیکر و سخنگو است و با نمایندگان دیگر فرقی ندارد اما این مجلس را ایین نامه هشتم و نهم به جایی رسانده که مجلس رییس سالار است. رییس هر کاری می تواند انجام دهد و نمایندگان دیگر، بدون اراده رییس نمی توانند به جایی برسند که این محل ایراد است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: کارهای ما کارهای ملاحسین قلی‌خانی است!

دیدگاه کاربران

امید۱۰۲۴۳۶۲۲۰:۴۱:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۶
کو گوش شنوا اقای ابطحی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
کاردان۱۰۲۴۴۵۵۲۲:۳۵:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۶
حکم متخلفان ارزی در شرایط جنگ اقتصادی به جرم خیانت به کشور و ملت باید اعدام و حبس ابد باشد والا سنگ روی سنگ بند نمی شود
حسن۱۰۲۴۴۷۷۲۳:۰۶:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۶
آقای ابطحی تمام این ناهنجاری ها نتیجه رفتار تساهل و تعامل رئیس جمهوری که شما رئیس دفترش وحس روحانی دبیر شورای امنیت ملی آن
ناشناس۱۰۲۴۵۳۶۰۰:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۷
باطل جای حق را تنگ کرده است خدا به داد مابرسد
حسنی۱۰۲۴۵۳۷۰۰:۱۴:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۷
درود خدا بر توکلی . این مرد با بصیرت و شجاع.
حسنی۱۰۲۴۵۴۱۰۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۷
آقای رئیسی کار بسیار مشکلی در پیش دارد. خدا کمکش کنه.
احمدرضا۱۰۲۴۶۰۴۰۱:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۷
تمام مشکل ما با استکبار، اینه که قوانین بین المللی رو رعایت نمیکنن یا برداشت خودشون رو از قانون دارن. حامد زمانی که آهنگ هاش علیه استکبار، باید صددرصد مطیع قانون باشه
ناشناس۱۰۲۴۶۷۵۰۵:۴۲:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۷
تحدید یا تهدید!!!!
ر.ک۱۰۲۴۸۲۹۰۹:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۷
تحدید از محدودیت میاد که مدنظر تیتر هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین