احمدی‌نژاد و انتخابات مجلس/ نظر علی مطهری درباره بودجه صدا و سیما/ آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری در قزوین

گروه سیاسی الف،   3980505150 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

احمدی‌نژاد و انتخابات مجلس/ نظر علی مطهری درباره بودجه صدا و سیما/ آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری در قزوین

نظر علی مطهری درباره بودجه صدا و سیما

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی حواشی مطرح شده در خصوص نحوه تخصیص بودجه صدا سیما و مشروط کردن تخصیص آن به تایید نمایندگان رییس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، گفت: من این موضوع را سوال کردم و گفتند در این باره قدری تاخیر شده است نه اینکه سازمان برنامه و بودجه نخواهد بودجه صدا و سیما را بدهد.

وی افزود: اگر این موضوع بخواهد به حالت گروکشی در بیاید کار خوبی نیست، ضمن این‌که اگر گفته می‌شود تخصیص بودجه صدا و سیما منوط به ارائه گزارش عملکرد این سازمان است در این صورت باید برای همه نهادها و سازمان‌ها چنین قیدی گذاشته شود در حالی که این طور نیست. لذا این شائبه را ایجاد می کند که این کار نوعی انتقام گیری است که به نظر من روش درستی نیست.

مطهری در عین حال تاکید کرد: براساس آنچه من سوال کردم، چنین تصمیمی اتخاذ نشده و تنها قدری تاخیر در تخصیص بودجه رخ داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و صدا و سیما برقرار نیست، اضافه کرد: آقای علی عسگری نماینده رسمی صدا و سیما در دولت است ولی من فکر می کنم ایشان قدرت کافی ندارد و نماینده تام‌الاختیار نیست که در جلسات دولت شرکت می کند. می‌دانیم که بخش سیاسی و خبر صدا و سیما از جای دیگری دستور می گیرد و شاید کاری هم از دست آقای علی عسکری برنمی‌آید.

***

چرا مجلس را در جریان امور قرار نمی‌دهیم؟

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی با ذکر دو دستورالعمل در قوه قضائیه و دولت که بدون تصویب مجلس صادر شده‌اند در روزنامه اعتماد نوشت: «هر دو كار را علي‌القاعده مجلس بايد تصويب كند. ناديده گرفتن مجلس با اين انگيزه كه مراحل رسيدگي در مجلس طولاني مي‌شود و حتي معلوم نيست سرنوشت آن چه مي‌شود، كار صحيحي نيست زيرا اعتبار و قوام مجلس را از ميان مي‌برد. اگر دلايل و مستندات كافي براي انجام اين دو كار باشد و فوريت آن نيز قابل قبول باشد، چرا در مجلس انجام نمي‌شود؟ از سه حال خارج نيست؛ يا آنكه مستندات قوي نيست، يا آنكه فوريت ندارد كه در اين دو صورت نبايد اجازه گرفته مي‌شد، يا آنكه نهادهاي ذي‌ربط قادر به تفاهم و همكاري با يكديگر نيستند. اگر اين دو مساله براي گردش امور مردم و جامعه و اقتصاد و دو قوه قضاييه و مجريه مهم است، به طريق اولي بايد براي قوه مقننه نيز مهم و داراي اولويت باشد.

اين اندازه از عدم تعامل ميان قوا نشان مي‌دهد كه يك جاي كار گير دارد و با اين دور زدن‌ها نيز مشكل حل نخواهد شد؛ به عبارت ديگر اين قوا در تمامي امور با يكديگر چنين مشكلي را دارند و در نتيجه همه كارها دچار اختلال شده است. هر سه قوه بايد چنان رابطه‌اي را با يكديگر شكل دهند كه در امور ملي و آنجا كه منافع عموم مطرح است دچار افتراق نظر نشوند. هنگامي كه مجلس غيرحزبي و متشكل از افراد منزوي شكل مي‌گيرد، طبيعي است كه مسووليت‌پذيري در برابر تصميمات آن كم مي‌شود. در سالي كه انتخابات است، بي‌اعتبار كردن مجلس از حيث انجام مهم‌ترين وظيفه‌اش يعني، قانون‌گذاري عادي و در نتيجه مجلس به نفع جامعه نيست.»

بیشتر بخوانید:

مجلس شورای اسلامی یا محل نشستن؟

***

ترکیب شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها تاثیری ندارد

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی درباره تغییر ترکیب شورای نگیهبان و تاثیر آن بر ردصلاحیت‌ها به خبرآنلاین گفت: «در گذشته هم با یک درصدی بالا و پایین ترکیب شورای نگهبان به همین صورت بوده است. فقهای محترم شورای نگهبان که تغییری نکرده‌اند و اکنون بحث بر سر حقوقدان‌ها است. در این ۴۰ سالی که ما شورای نگهبان داریم حال با مباحث سیاسی که مطرح می‌شود عمر شورای نگهبان را ۳۰ سال تخمین بزنیم در طول این ۳۰ سال  همواره ترکیب شورای نگهبان به همین شکل بوده است. به عبارت دیگر در هیچ دوره ای نبوده که مجلس، حقوقدان های پیشنهادی را از گرایش های سیاسی مختلف انتخاب کرده باشد. بنابراین این اتفاق مسبوق به سابقه است و تقریبا همه ادوار شورای نگهبان ترکیبی مشابه ترکیب امروز بر آن حاکم بوده است.

از سوی دیگر ترکیب ۱۲ نفره اعضای محترم شورای نگهبان باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند؛ اگر مثلا تعدادی از این افراد از یک گرایش فکری و تعدادی دیگر از  یک گرایش فکری دیگر باشند، کار و تصمیم‌گیری در شورای نگهبان کمی سخت می‌شود.

اما درباره مسئله انتخاباتی هم باید بگویم هر تصور و برداشتی که هر کسی نسبت به شورای نگهبان در گذشته دارد امروز هم همان است؛ یعنی اتفاق جدیدی رخ نداده و اتفاق هم نخواهد افتاد. وقتی دقت کنیم می‌بینیم همین مجلس فعلی زاییده تفکر همین شورای نگهبان با همین نگاه سیاسی بوده است، مجلس ششم هم زاییده همین شورای نگهبان با همین نگاه سیاسی مشابه امروز بوده است. می‌خواهم بگویم، این که مجلس هفتم، هشتم و نهم ما عمدتا از یک گرایش سیاسی بودند را نمی‌توان به گردن شورای نگهبان انداخت.»

***

آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری در قزوین

مدتی است خبر زمین‌خواری گسترده در منطقه هفت‌سنگان قزوین منتشر شده است. تفاوت عمده‌ای که این پرونده با پرونده‌های مشابه دارد وجود نام  تعدادی از مسئولان دادگستری قزوین در شمار متهمین است. هفته گذشته هم شاهد دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص ورود بازرسان ویژه دستگاه قضا برای بررسی دست‌اندازی برخی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی در تهران و سایر استان‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید:

افشای زمین‌خواری گسترده مسئولان اداری و قضایی در قزوین

«محمد قاسمی» دادستان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که آیا بازرسان رئیس قوه قضائیه در خصوص پرونده هفت‌سنگان به استان قزوین نیز خواهند آمد یا خیر؟ اظهار کرد: نظارت بر اراضی از قبل هم وجود داشته و اینکه در این محدوده زمانی بازرسانی به استان قزوین آمده باشند باید بگویم فعلاً بازرسی نیامده‌، شاید هم این بازرسان خودشان آمده باشند که ما تاکنون خبردار نشده‌ایم.

دادستان قزوین در خصوص آخرین وضعیت پرونده هفت‌سنگان با بیان اینکه این موضوع بررسی شده و رسیدگی به این پرونده در صلاحیت محاکم کیفری تهران است، گفت: در حال حاضر این پرونده به کارشناسی ارجاع داده شده و نظر آن‌ها نیز واصل شده و در مرحله ابلاغ قرار گرفته است، اگر مشکل خاصی نباشد دادگاه باید تصمیم‌گیری کند ولی بنده در جریان آخرین نتیجه آن نیستم.

دادستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: گزارش دیده‌بان شفافیت و عدالت به قوه قضائیه ارسال شده و منتظر هستیم که قوه قضائیه چه تصمیمی در خصوص پرونده هفت‌سنگان می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرونده هفت‌سنگان از زبان دادستان قزوین

***

واکنش مجدد رئیس دفتر رهبری به اشرافیگری

چند روز پس از اینکه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری به باستی‌هیلز واکنش نشان داد، امروز شاهد واکنش دوباره او به اشرافیگری بودیم. محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در آئین نکوداشت آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان گفت: «شرایط کشور شرایط خاصی است و بسیاری از خانواده ها در مضیقه هستند اما برخی ککشان نمی گزد و جنون و نمایش ثروت را دارند و افراد زیادی را سراغ داریم که چنین هستند و توجهی ندارند که جامعه اکنون نیازمند ایثار و فداکاری است ، باید به این خانواده ها کمک کرد.»

بیشتر بخوانید:

رئیس دفتر رهبری: خانواده‌ها در مضیقه اقتصادی هستند اما بعضی‌ها اصلا برایشان مهم نیست

***

احتمال شکایت مجلس از دولت بابت پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با تشکیل کمیته‌ای نحوه جذب و پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری را طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر این اساس نمایندگان مجلس از دولت در مورد نحوه جذب و پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری به قوه قضائیه شکایت می‌کنند.

طبق ماده ۲۳۴ هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

***

احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟

علی اکبر جوانفکر کنشگر سیاسی و از نزدیکان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، تحلیل خود از حضور جریان سوم در انتخابات آتی مجلس را با توجه به اینکه برخی شرایط نا به سامان کشور را حاصل عملکرد اصلاح‌طلبان می‌دانند و از طرفی نیز اصولگرایان در انتخابات‌های اخیر اقبالی نداشته‌اند، اینگونه بیان کرد: مساله این نیست که فلان فرد، جناح یا گروه سیاسی در پیدایش وضع موجود چقدر تقصیر دارد یا اینکه چه جریانی ممکن است قدرت را در اختیار بگیرد و چه جریانی قرار است، حذف شود.

وی افزود: به نظر بنده مساله اصلی، ضرورت انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای اداره کشور است و تا این اصلاحات انجام نشود، راه نجات به روی ملت ایران گشوده نخواهد شد.

این کنشگر سیاسی با بیان اینکه تمایلی ندارد درباره میزان اقبال جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آینده صحبت کند، اقبال مردم به جریان موسوم به بهاری‌ها (منتسب به احمدی‌نژاد) را در انتخابات آینده مجلس اینگونه ارزیابی کرد: من مسئولیتی در جریان بهار ندارم و نمی‌توانم از طرف این جریان صحبت کنم اما شخصا بر این باورم که نهضت «به سوی بهار» در پی کسب مناصب قدرت نیست و با نگاهی بنیادین و عالمانه به مسائل کشور توجه دارد و راه حل‌های عالمانه و واقع بینانه را ارائه می‌دهد.

وی در واکنش به این سوال که آیا رد صلاحیت‌های احتمالی شورای نگهبان موجب کاهش قدرت جریان بهاری خواهد شد، گفت: نهضت به سوی بهار اصیل‌ترین جریان مردمی، انقلابی و اسلامی در کشور است و رد صلاحیت، چیزی از جایگاه ارزشمند آن در بین مردم نخواهد کاست.

جوانفکر در پاسخ به این سوال که آیا اصول‌گرایان که با تشکیل شورای وحدت به دنبال ائتلاف و وحدت هستند، به این آرزوی خود می‌رسند، گفت: من سخنگوی اصولگرایان نیستم و نمی‌دانم آیا چنین چیزی آرزوی آنهاست!

وی همچنین درباره حضور یا حداقل حمایت احمدی‌نژاد از لیستی خاص در  انتخابات پیشروی مجلس، افزود: تا آنجا که اطلاع دارم تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و دلیل آن را در سوال اول نیز توضیح دادم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۲۵۱۱۲۱:۱۴:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۵
منتظر حضور سبز احمدی نژاد در انتخابات مجلس هستیم احمدی نژاد رای غاطبه ملت که از اقشار ضعیف هستند را دارد .
ناشناس۱۰۲۲۵۴۹۲۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۵
احمدی نژاد اگه برای مجلس نامزد بشه بیش از ۴۵ میلیون رای میاره
ناشناس۱۰۲۲۵۵۳۲۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۵
پرونده زمین خواری قوه قضاییه در قزوین را به کجا ببریم..
ناشناس۱۰۲۲۵۶۴۲۱:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۵
سلام و درود خدا بر احمدی نژاد یارانه داد مسکن مهر داد سهام عدالت داد استخدام را از شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت داد انتقالی به زادگاه داد و نفرین و عذاب الهی برای کسی که فقط به ملت سختی و مشقت و تورم و گرفتاری داد
ناشناس۱۰۲۲۵۷۶۲۲:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۵
احمدی نژاد در انتخابات مجلس شرکت کند 70 % جمعیت ایران که زیر خط فقر قرار دارن از او حمایت میکنند
ناشناس۱۰۲۲۶۰۴۲۲:۱۶:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۵
بودج سیماا از بیت المال باید قطع بشه
ناشناس۱۰۲۲۶۳۷۲۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۵
هفت سنگان قزوین ! هر چه بگنندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس۱۰۲۲۶۷۸۲۳:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۵
همه در کشور می نالند حتی روسای بلند مرتبه کشور، از کی به نزد کی گله می کنند؟ مردم عادی که قدرت مبارزه با فسادهای اقتصادی و دزدی ها را ندارند که.
ناشناس۱۰۲۲۶۸۴۲۳:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۵
علت حمایت علی مطهری از رییس صداسیما چیست؟ شاید چون لاریجانی داماد مطهری است و علی عسکری هم رفیق لاریجانی است
ناشناس۱۰۲۲۶۹۰۲۳:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۵
محمود احمدی نژاد از حوزه انتخابیه تهران ؛ در انتخابات مجلس شرکت نماید با محمود تا 1406
مهدی۱۰۲۲۷۵۵۰۰:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۶
مثل اینکه جوانفکر دوباره یک چیزی زده و در عالم هپروت سیر میکند.
ناشناس۱۰۲۲۹۰۹۰۷:۲۸:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۶
ماشاالله! به هر کی ام که میرسیم شیفتگان خدمتن نه تشنگان قدرت! یه وقت فکر نکنین اینا فکر خودشونن ها! اینا فکر مردمن ولی از اونور! خجالت نمیکشین خداوکیلی با پررویی هاتون..اصلاح طلب،اصول، بهار، پایداری و.... همه و همه پوپولیسمی و....کشور رو به قهقرا بردین و هیچ هم به فکر آبادانی ایران نیستین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین