معافیت مالیاتی پزشکان چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3980504030 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مباحث مطرح شده در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت توضیحاتی را ارائه داد.

معافیت مالیاتی پزشکان چقدر است؟

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس درخصوص جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت که در شهر مشهد برگزار شد گفت: یکی از شرکت‌های دارویی گلایه داشت که فاکتور هشت تولید و انبار کرده که این محصول تاکنون مصرف نشده است، به دلیل نیاز کشور به این محصول خونی مقرر شد تا اکیپی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل و اگر اختلالی در توزیع و فروش این دارو وجود داشت این مشکل برطرف و مازاد آن صادرات شود.

عابدی در خصوص پرونده الکترونیک سلامت گفت: این ابتدای راه است، از وزیر بهداشت درخواست کردیم سیستم ارجاع و پزشک خانواده را با جدیت پیگیری کند، وزیر بهداشت قول داد که پرونده الکترونیک سلامت در ۵۰ درصد مناطق کشور امسال اجرا و مابقی آن تا نیمه سال ۹۹ تکمیل شود.

این نماینده مجلس افزود: سطح‌بندی خدمات باید مستندسازی شوند، این موضوع به این معنا است میزان MRI تجویری برای بیماران چقدر است و هزینه آن به چه میزان خواهد بود، و این موضوع چقدر برای کشور اثربخش خواهد بود، این موضوعات اگر مستندسازی شوند می‌توانیم جلوی درخواست‌های اضافی را بگیریم.

وی گفت: در سطح‌بندی خدمات باید ثروت کشور به صورت عادلانه توزیع شوند، مشاهده می‌کنیم که در برخی مناطق ماما وجود دارد اما‌ آن‌ها یک سال بیکار هستند و فقط حقوق دریافت می‌کنند در صورتی که درسطح‌بندی خدمات تعریف می‌شود که یک ماما برای چندهزار جمعیت و در کجا باید مشغول به ارایه خدمات شود.

عابدی افزود: سطح بندی خدمات نکته‌ای کلیدی است که ثروت کشور را در دسترس نیازمندان واقعی قرار می‌دهد و لازم است وزارت بهداشت با جدیت این موضوع را پیگیر شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مسائل مطرح شده در خصوص مالیات پزشکان نیز مورد بحث قرار گرفت، درآمد پزشکان به صورت ماهانه تا سقف دو میلیون و هفتصد هزارتومان معاف از مالیات است یعنی سالانه سی و دو میلیون تومان، و در صورت درآمد بیشتر باید مانند سایر اقشار مالیات بپردازند، این موضوع قبلا در رسانه‌ها به اشتباه ۳۲۰ میلیون تومان ذکر شده بود.

وی گفت: در هرصورت پزشکان باید اظهارنامه مالیاتی تنظیم کنند، هزینه مطب از درآمد کسر می‌شود و به ازای مازاد آن باید مالیات بپردازند.

عابدی ادامه داد: برخی از افراد در جامعه پزشکی نباید کارتخوان را وسیله‌ای برای حمله به سایر پزشکان قرار دهند و مشکلاتی را برای مردم فراهم کنند.

نماینده مجلس در خصوص گلایه پرستاران درخصوص مطالباتشان گفت: قانون بهره‌وری متاسفانه در بسیاری از جاها اجرا نمی‌شود، اضافه کاری پرستاران حذف و در دل طرح قاصدک قرار گرفته است. وزیر بهداشت قول داد که سیستم‌ پرداخت عادلانه باشد و امیدواریم بحث اضافه‌کار از سامانه قاصدک خارج شود.

وی گفت: یکی دیگر از گلایه‌ها، تعرفه خدمات پرستاری و قانون سخت و زیان آور بودن پرستاری بود، پرستاری که پس از بیست سال کار حق بازنشست شدن را دارد که به بهانه کمبود پرستار این موضوع اتفاق نمی‌افتد.

عابدی تصریح کرد: استاندارد پرستار به تخت، کیفیت خدمات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که از در این خصوص از استاندار خواستیم از ظرفیت تامین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کاهش بار مراجعات پزشکی از استفاده کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۰۲۷۲۱۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۴
بنازم قدرت رسانه را که باعث میشه اصحاب زر و زور خیلی زود عقب نشینی کنند
ناشناس۱۰۲۰۲۹۶۱۳:۲۴:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۴
ببینم اون افرادی که با عنوان شدن 320 میلیون معافیت مالیاتی بجای 32 میلیون, هر توهینی خواستند به جامعه پزشکی کردند حالا که متوجه این اشتباه شدند از جامعه پزشکی عذرخواهی میکنند؟
ناشناس۱۰۲۰۳۰۳۱۳:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۴
خدا خیرت بده عابدی که هرجا اسمت میاد اینقدر حرفات منطقی هست و صحیح که آدم به روح پدرت صلوات می فرسته. امیدوارم ثمر و نتیجه اقداماتت را در زندگی ات ببینی
زهرا۱۰۲۰۳۱۳۱۳:۳۳:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۴
آقا چه خوشتون بیاد چه نه . پزشک به عنوان یک نخبه باید از مالیات معاف بشه تا انگیزه پیدا کنه برای خدمت کسی که 7 سال در سخت ترین شرایط درس خونده و بعد از اتمام تحصیل باید دوره طرح بگذرونه و حقوقش هم به نسبت نرم جهانی نهایت 1000 دلار هست که از کارگر مک دونالد کمتره همین جوری تحت فشار روانی هست با مالیات و هزار یک جور محدودیت بدترش نکنید به حرف حسودان و عنودان و بازماندگان از رشته پزشکی هم گوش ندید. اینا اگر می تونستن پزشکی قبول میشدن و حالا چون نشدن فقط سنگ اندازی می کنن
ناشناس۱۰۲۰۳۲۳۱۳:۳۹:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۴
مالیات و پول زور میگیرن میدن صدا وسیما ..
سید۱۰۲۰۳۳۱۱۳:۴۳:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۴
پزشک= ماشین شاستی بلند برج،ویلا سازی،سواری بر دوش مریض
ناشناس۱۰۲۰۴۱۹۱۵:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۴
پزشکان مردم را نابود کردن و بیخودی ثروتمند شدن.جلوی آن ها را بگیرید اگر دوست ندارن برن از این مملکت و بیشتر پول گیرشون میاد احتمالا ولی خودشونم میدونن واقعیت نداره
ناشناس۱۰۲۰۵۰۴۱۷:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۴
چه کسی بود که بجای 31میلیون
پرستار۱۰۲۰۵۱۵۱۷:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۴
دانشگاهای علوم پزشکی قانون سخت و زیان آور بودن پرستاری را که پس از بیست سال کار حق بازنشسته شدن را دارند نه فقط به بهانه کمبود پرستار اجرا نمیکنند بلکه در بخشنامه های اجرایی داخلی خود ،سابقه 20 سال را بی سر و صدا به 25 سال تغییر داده اند.لطفا مجلس محترم به این موضوع ورود و مانع اجحاف به این قشر زحمتکش شود.
ناشناس۱۰۲۰۵۲۵۱۷:۵۳:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۴
می دانستید اگر پزشکان فقط در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی خیریه فعالیت کنند و فعالیت در مطبهای خصوصی ممنوع شود، و همچنین آزمایشگاهها، رادیولوژی ها و مراکز تصویربرداری خصوصی برچیده و همه امکانات در بیمارستان‌ها و درمانگاهها متمرکز شوند کشور پیشرفت زیادی را شاهد خواهد بود. از جمله دیگر ثروت اندوزی عزیزان پزشک، جراحی های بی دلیل و خطرناک با هدف سرکیسه کردن بیمار، زد و بند پزشکان محترم با مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری، نوبت دهی های چندماهه به بیماران در مطبها ووو شاهد نخواهیم بود.
ناشناس۱۰۲۰۶۱۸۱۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۴
جدیدا مد شده دستگاه کارتخوان اکثر دکترها یا خرابه یا کاغذ نداره و از ما پول نقدی میخواهند لطفا رسیدگی شود
ناشناس۱۰۲۰۶۸۸۲۲:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۴
امان از رسانه ها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین