فرانسه: طرح اروپایی امنیت دریائی با رویکردآمریکایی فشارحداکثری متفاوت است

گروه جهان الف،   3980502142 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تأکید کرد: طرح اروپایی امنیت دریائی با رویکرد آمریکایی فشار حداکثری متفاوت است.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه بدون اشاره به تنش آفرینی‌های اخیر برخی کشورهای غربی در خلیج فارس در سخنانی گفت: وضعیت در خلیج فارس بسیار نگران کننده است. آزادی کشتیرانی در آنجا به چالش کشیده شده و این خطر نه تنها مانع از تجارت در آن منطقه که برای اقتصاد جهانی مهم است می‌شود، بلکه باعث تشدید تنش هم خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این بار ه ادامه داد: این مسئولیت متوجه مقامات ایرانی است که با آزادی کشتی «استنا امپرو» (Stena Impero) و خدمه آن گامی رو به جلو بردارند.

وی در این باره افزود: وقت آن رسیده تا به دنبال راه حل های ملموسی برای تنش زدایی باشیم. ما در حال بحث در خصوص یک ابتکار اروپایی با شرکای انگلیسی و آلمانی و همچنین چند شریک دیگر برای افزایش اطلاعات خود پیرامون وضعیت دریانوردی از طریق روش‌های نظارتی مناسب هستیم. هدف تسهیل عبور امن کشتی ها در منطقه است. این مرحله باید با هماهنگی با کشورهای اروپایی باشد.

دیپلمات فرانسوی اضافه کرد: از منظر دیپلماتیک، ما همچنان خواهان ایجاد شرایطی برای گفتگوی جامع منطقه ای درباره امنیت دریایی هستیم. این طرح ابتکاری ما با رویکرد آمریکایی فشار حداکثری متفاوت است.