کریمی‌قدوسی: حتی یک‌بار هم یک افغانستانی به خانه من رفت و آمد نداشته است

گروه سیاسی الف،   3980502081 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم مشهد در گفتگو با تسنیم، به شبهه یکی از نمایندگان مجلس درباره ایرانی‌الاصل نبودنش پاسخ داد.

کریمی‌قدوسی: حتی یک‌بار هم یک افغانستانی به خانه من رفت و آمد نداشته است

به گزارش تسنیم، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در گفتگویی، درباره شبهه ایرانی‌الاصل نبودنش اظهار داشت: چون بنده عازم سفر حج هستم و حج نیابتی از طرف برخی اقوام و آشنایان دارم و شاید برنگردم، درباره رگ و ریشه این موضوع صحبت می‌کنم و قرار است مسئولان امر هم در این موضوع صحبت کنند. پدر مادر و خانواده بنده در مشهد شناخته‌شده هستند و ما طولانی‌مدت در آنجا سکونت داشتیم.

وی افزود: مادر ما اصالتا اهل یزد هستند، پدر بنده اهل تربت حیدریه بودند و 100 سال پیش زلزله‌ای که در تربت اتفاق می‌افتد به مشهد می‌آیند و ساکن می‌شوند. پدر بزرگ من که وی را بنده ندیده‌ام، تاجری در مشهد بودند و یک شب در کاروانسرایی از سقف کاروانسرا سقوط می‌کند و در قبرستان آنجا دفن می‌شوند. مادر بزرگ ما هم اصالتا یزدی بودند و در مشهد ساکن شدند و از یزدی‌های قدیمی و معروف هستند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: آنچه که ما از پدرمان در مورد مسائل خانواده خودشان شنیدیم این است که بعد از فوت پدر بزرگ ما، پدر بنده ابوالقاسم دو برادر به نام حسن و حسین داشت. پدر بنده متولد 1294 بود یعنی حدود 104 سال قبل که دوره قاجار می‌شد. بارِ خرج خانه بعد از فوت پدربزرگ ما، روی دوش پدر ما بود و از 6 سالگی در یکی از خیاطی‌های مشهد در نزدیکی حرم مطهر کار می‌کند. مادر بزرگ ما با آن دو پسر دیگرش همیشه درگیر بود که چرا خرج خانه روی دوش پدر بنده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از آن برادران به نام حسن، خانه را ترک می‌کند و تا مدت‌ها خبری از او نداشتند و بعد از سال‌ها معلوم شد به هرات افغانستان رفته و آنجا کاسبی می‌کند و در همان‌جا ازدواج کرد و از دنیا رفت. خواهر بزرگ من که الان 70 سال سن دارد و در قید حیات است می‌گوید یک‌بار در کودکی آن عموی ما را دیده است. بعد از حمله شوروی به افغانستان در سال‌های ابتدایی انقلاب، سیل مهاجرت افغان‌ها به ایران آغاز شد. پدر بنده که متوجه حضور فرزندان برادرش در ایران شد و چون اهل رسیدگی به ضعفا بود،  برای اثبات ایرانی‌الاصل بودن آنها تلاش کرد تا مشکل اقامت آنها حل شود.

وی افزود: تلاش‌های پدر بنده تا آزمایش ژنتیک هم پیش رفت و ثابت شد فرزندان عموی ما با پدر و عمه‌ام هم‌خونی دارند و دادگاه براساس این اسناد و مدارک و آزمایش ژنتیک حکم داد که فرزندان حسن کریمی قدوسی، ایرانی هستند. حتی اداره اطلاعات استان و اداره تابعیت آن در این‌خصوص تحقیفات مفصلی کردند و حتی تا هرات هم رفتند تا مشخص شد که عموی بنده را در آنجا همه ایرانی می‌شناختند. با این‌حال متاسفانه به تعدادی از آنها شناسنامه  ندادند و به آلمان رفتند. 

کریمی‌ قدوسی درباره ریشه این ماجرا اظهار داشت: در ماجرای پرونده امیر منصور آریا  بنده به‌شدت با آن فساد برخورد کردم و با یکی از نمایندگان که نامش در آن پرونده برده می‌شد برخورد داشتم. او هم دنبال این بود از من نقطه ضعفی پیدا کند و بعد از کلی جستجو که نتوانست نقطه ضعف مالی و مسائل دیگری پیدا کند، کشف کرد که پسرعموها و نوه‌های عموی من از هرات آمده‌اند و حتی در یک سخنرانی هم این حرف‌ها را مطرح کرد و من هم از او شکایت کردم و باهم به دادگاه رفتیم که نهایتا دادگاه حکم داد صحبت‌های آقای بروجردی با سوء نیت نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: من سی سال در سپاه فرمانده بودم ولی حتی یک‌بار هم یک افغانستانی به خانه من رفت و آمد نداشته است. زندگی من را بخاطر مواضعم علیه فساد، فتنه و نفوذ زیر و رو کردند اما در نهایت تنها چیزی که پیدا کردند، مدارک اقامت فرزندان عموی ما بود. برخی دیگر از اقوام من هستند که از ایران رفته‌اند و تابعیت فرانسه یا یونان را دارند. آیا این دلیلی می‌شود که بگویند کریمی قدوسی فرانسوی یا یونانی است؟

وی افزود: من ریشه این مسائل را بخاطر مبارزه‌ام با فساد امیر منصور آریا و دوتابعیتی‌ها می‌دانم. پیگیری دوتابعیتی‌ها مصوبه مجلس بود و لیستی که منتشر شد، لیستی بود که مراکز اطلاعاتی دادند و ما هنوز فهرست اصلی را منتشر نکرده‌ایم. گروه‌های تحقیقاتی می‌توانند بروند  هرات و مشهد را بررسی کنند  و اگر چیز خلافی درباره خانواده ما پیدا کردند بگویند. 

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقا موضوعی که آقای جهان آبادی مطرح کرد، همان چیزی است که در فرهنگ ما مطرود است. ما در حال پیش‌رفتن به سمت اتحادیه جهان اسلام هستیم اما ایشان بحث‌های نژادپرستانه می‌کنند. افغانستانی‌ها ملتی هستند که 40 سال است در آتش و خون می‌سوزند اما در اوج این مصیبت‌ها، تیپ فاطمیون در کنار عراقی ها، پاکستانی‌ها و ایرانی‌ها در دفاع از حرم مبارزه می‌کنند و صحبت‌های اخیر این آقا واقعا جای تاسف دارد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۷۳۳۱۱۲:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲
این آقا دو تابعیتی هست باید از مجلس اخراج بشه
ناشناس۱۰۱۷۵۳۰۱۳:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
دوتابعیتی یعنی کسی که همزمان دو تابعیت داره نه ایشون . بعد هم هرچی باشه شرف داره به یک مشت وطن فروش که ایران رو فروختن تا یک تابعیت دیگه بگیرن .
ناشناس۱۰۱۷۵۴۴۱۳:۱۹:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
1- چرا ما همه چیز را با نگاه سیاسی برچسب می زنیم و قضاوت می کنیم ؟ 2- چرا بدون درک مفاهیم و معنی کلمات مطالب بیان و تحلیل می کنیم؟ 3- اگر کسی چند نسل پیشش از جایی دیگر به ایران آمده باشد ایرانی نیست ؟ مثل گرجی های فلات ایران یا عرب های خوزستان 4- آیا اگر کسی اجدادش مال مناطقی باشند که از ایران جدا شدند ایرانی محسوب نمی شود؟ مثل بحرین، هرات، آذربایجان، ارمنستان، بلوچستان پاکستان ؟ 5- دو تابعیتی کسی است که همزمان بغیر از تابعیت ایران تابعیت کشور دیگری را هم دارد و خود را متعلق به آن کشور هم می داند و از حقوق حمایتی آن کشور هم بهره می برد و امکان جاسوسی و بردن اطلاعات کشور برایش بیش از همه فراهم است (بخاطر حمایت کشور ثانی) آیا آقای کریمی قدوسی تابعیتی غیر از ایران دارند ؟ آیا ایشون پدر و مادرش تابعیتی غیر ایرانی داشته اند ؟ پس چرا بیخود می گویید کوزه گر در کوزه افتاد اصالت چند نسل قبلی چه ربطی به تابعیت مضاعف دارد ؟ پس را می گویید کسی که خودش مشکل دارد دنبال همون مشکل در بقیه می گردد ؟ ایران متشکل از اقوامی است که ریشه در جغرافیای ایران بزرگ دارد ترک، کرد، لر، بختیاری، قشقایی، عرب، بلوچ، آریایی، گرج، ترکمن، بنی اسراییلی(اصفهان و یزد) و...... از دیدگاه نژادی خطه خراسان شمالی و رضوی اصالتا هم نژاد با مردم شریف افغانستان هستند که روزی جزو خاک ایران بوده است. نتیجه آنکه اصالت ایرانی و تابعیت یگانه مهم است و تابعیت مضاعف زنگ خطر نفوذ و جاسوسی است .
ناشناس۱۰۱۷۵۵۱۱۳:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
تو خودت کجایی هستی ؟
ناشناس۱۰۱۷۵۵۲۱۳:۲۱:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲
فعلا ان اقای اشرافی گر توضیح بده که گفته ایشون مال کشور دیگری هستند
ناشناس۱۰۱۷۵۵۳۱۳:۲۲:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
فارسی بلد نیستی بخونی که توضیح داده ؟
ناشناس۱۰۱۷۳۴۴۱۲:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
خودش استعفاءبده
ناشناس۱۰۱۷۵۴۰۱۳:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲
گاندو رابطه خواهرزاده ..... رو با جاسوسها فاش کرد ، بودجه تلویزیون قطع شد ! این اقا لیست دوتابعیتی ها رو جمع آوری کرد ، ریختن سرش و داستان شد ! نتیجه اخلاقی اینکه هیچکس نباید راجع به اقایون و فک و فامیلشون و روابطشون با خارجیها و حسابهای بانکی و ارزهای دولتی و اینجور چیزهایی که در اختیارشونه کلمه ای به زبون بیاره وگرنه دودمانش رو به باد میدن !!!
ناشناس۱۰۱۷۵۴۳۱۳:۱۹:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲
اونی که باید استعفا بده مقاماتی هستن که خودشون به شغل شریف جاسوسی و نزدیکانشون به دزدی از بیت المال مشغول هستن ، نه این فرد باوجدان که داره از این آب و خاک دفاع میکنه
ناشناس۱۰۱۷۳۵۶۱۲:۱۰:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حالا اومده باشه...عار نیست...
ناشناس۱۰۱۷۳۵۸۱۲:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
خجالت بکشید و بس کنید این حرفها رو. شما اگه کاربلد هستین یه گره از این کشور باز کنین. اگه هم نیستین که پسر کوروش هم که باشین به درد این کشور نمی خورین.
ناشناس۱۰۱۷۵۴۷۱۳:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲
چی شد؟ یک اتهامی به ایشان زدن و ایشون هم پاسخ دادن چرا تو می سوزی؟ نکند رودست خوردی از ان نماینده ای که....
ناشناس۱۰۱۷۵۷۳۱۳:۲۸:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اها حالا نفوذی بودن به طیف شماها رسید میگی بس کن نه عزیزم هرکاری که اصلاح طلبها کردند همان بلابرسرشماها امد
ناشناس۱۰۱۷۴۱۱۱۲:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
آن‌زمان دستگاه شناسایی ژنتیک در ایران و صد البته در افغانستان وجود نداشت.حتما اینجوری آزمایش داده‌اند که دیدند رنگ خون هر دو طرف قرمز است این می شود از مایش ژنتیک انزمان
ناشناس۱۰۱۷۸۱۳۱۴:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲
نمونه ها رو برای آزمایش میفرستادن آلمان استاد!
ناشناس۱۰۱۷۴۳۳۱۲:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲
حالا چرا بهش برخورده مگر افغانی بودن ایراد داره بگو هستم و خودت را راحت کن
مهران۱۰۱۷۵۸۸۱۳:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲
تو هم بگو آمریکایی هستم خودت رو راحت کن مگر امریکایی بودن ایراد داره؟(با روش خودت جواب دادم)
ناشناس۱۰۱۷۴۵۹۱۲:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
جناب کریمی قدوسی . جناب عالی مرتبا صحبت هایی میکنید که تکذیب میشوند . حتی نهادی مثل اطلاعات سپاه هم در یک مورد صحبت های شما را تکذیب کرد . کاش راجع به این موضوع کمی فکر میکردید . افغانی بودن یا نبودن به خودی خود جرم نیست . !!
ناشناس۱۰۱۷۴۶۷۱۲:۵۰:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
"نقوی‌حسینی: کریمی قدوسی تابعیت ایرانی دارد اما ایرانی‌الاصل نیست" این نماینده هم فکر شماست جناب قدوسی . جواب دهید
ناشناس۱۰۱۷۸۷۳۱۵:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
خوب نمی شود یک همفکر اشتباه هم بکند
ناشناس۱۰۱۷۵۵۵۱۳:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
لطفا یک منبع آگاه به سوالم جواب بده، افراد دو تابعیتی بدرد دور زدن تحریم ها که با راه های طبیعی و قانونی نمیشه کاری کرد در این شرایط میخورند یا خیر؟ نمیشه به عنوان مهره های سودمند ازشون استفاده کرد؟
ناشناس۱۰۱۷۶۸۶۱۴:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲
چقدر ما عقب مانده ایم. افکار ما در حد فاشیسم تنزل پیدا کرده
ناشناس۱۰۱۷۷۰۱۱۴:۱۵:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲
"صحبت‌های آقای بروجردی با سوء نیت نبوده است." منظور اقا علاالدین هست؟
ناشناس۱۰۱۷۷۰۶۱۴:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲
ملاک که رفت و امد نیست شما اصالتا ایرانی نیستی
ناشناس۱۰۱۷۷۸۲۱۴:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر افغانستان رو دوباره به نام ایران پس بگیرید هم این مشکل حل میشه هم کلی مشکل دیگه! ...
ناشناس۱۰۱۷۷۸۴۱۴:۴۳:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
این تاوان مبارزه ایشان آقای قدوسی تسلیم نشو به مبارزه ادامه بده
مهدی۱۰۱۷۸۰۸۱۴:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
من به پدر و مادر و اجداد ایشان کاری ندارم، ولی رفتارش مناسب مجلس نیست.
ناشناس۱۰۱۷۸۶۶۱۵:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲
کسی که ایرانی بوده ولی بخاطر منافعش رفته تابعیت استعمار انگلیس یا آمریکا را گرفته وسوگند خورده به نفع آنها عمل کند خطرناک است.وگرنه افغانستان جزئی از کشور ایران بوده که انگلیس جدایش کرده. کریمی قدوسی هم مرد شریفی است و سالها برای این کشور جنگیده
ناشناس۱۰۱۷۸۹۴۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲
تلاش‌های پدر بنده تا آزمایش ژنتیک هم پیش رفت؟ چه پیشرفته، کجا بود پدرشون؟
یک ایرانی .۱۰۱۷۹۱۸۱۵:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
مبارکه . کی بود ، کی بود ، ما نبودیم . تجربه اثبات کرده همیشه از افرادی که زیاد شلوغ و فریاد میکنند ، باید ترسید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین