باستی هیلز و سودای زراندوزی قارون‌ها در کشور

  3980502051 ۱۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دفتر رهبر انقلاب دیروز در مراسم تکریم رئیس سابق و معرفی رئیس جدید کمیته امداد با نام بردن از یکی از شخصیت های نکوهش شده در قرآن که نماد ثروت و غرور در فرهنگ اسلامی است ماجرای ویلاهای لواسان و شهرک باستی هیلز را وارد مرحله تازه ای کرد.

باستی هیلز و سودای زراندوزی قارون‌ها در کشور

به گزارش الف حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در این مراسم  ( اینجا ) با اشاره به داستان «قارون» در قرآن کریم گفت: ثروت انباشتهء بدون حساب و کتاب، عوارض دارد.

وی ادامه داد: امروز هم افرادی مانند قارون هستند. شنیدم در یکی از شهر‌های اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه با دیوار ۷ متر ارتفاع ویلاهایی وجود دارد با حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت  که این نیز اکنون قارون است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب تصریح کرد: در مقابل چنین وضعیتی مستاجری زیر پله یا زیرزمین با چند بچه زندگی می‌کند. آیا این انصاف است؟!

محمدی گلپایگانی گفت: اقلیتی قارون صفت سوار ماشین چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند و می‌گویند ما این هستیم.

قارون کیست؟

قرآن کریم به مناسبت روایت زندگی پیامبران از برخی شخصیت های تاریخی معاصر آنان نیز نام برده و با اشاره به زندگی آنان عبرت هایی را متذکر شده است. قارون یکی از این شخصیت هاست که به روایتی با حضرت موسی(ع) نیز نسبت فامیلی داشته است و پسر خاله یا پسرعموی این پیامبر الهی بوده است.

قارون و زندگی اش اگرچه در قوم بنی اسراییل بود اما به نماد ثروت و طغیان ناشی از آن در فرهنگ اسلامی تبدیل شده است. بخشی از آیات سوره قصص به مبارزات موسی (ع) با وی و درگیری بنی اسراییل با قارون می پردازد.

گفته شده که او از نزدیکان فرعون بوده و شاید وجه تسمیه نامش نیز همین قرین فرعون بودن باشد. نام کامل او را قارون بن یصهر ذکر کرده اند. بر این اساس هامان وزیر فرعون و قارون وزیر خزانه داری او بوده است.

داستان زندگی موسی(ع) در قرآن در قالب مبارزه با ۳ طاغوت روایت شده: فرعون، مظهر قدرت و حکومت؛ قارون، مظهر ثروت؛ و سامری، مظهر فریب و اغفال. سه گانه مشهور مرحوم علی شریعتی، یعنی زر و زور و تزویر ریشه در همین آموزه قرآنی دارد که نشان دهنده قرابت و همنشینی این سه نوع طغیان در قرآن است.

زندگی حضرت موسی (ع) در میان مسلمانان معمولا در قالب مبارزه با فرعون به عنوان مظهر قدرت و حکومت مطلقه مشهور شده اما اشارات قرآنی فراتر از این مبارزه است.

برخی مفسران قرآن حتی قارون را دارای معلومات فراوان و ابتدا  در جرگه مومنان دانسته اند که بر اثر غرور ناشی از این علم و ثروت رفته رفته به کفر و طغیان گرایید.

همین فرهنگ و آموزه قرآنی نیز در ادبیات فارسی بازتاب یافته و در اشعار حکمت آمیز شعرای پارسی بارها به قارون و دنیاداری اش اشاره شده است: 

چو گل گر خرده ای داری خدا را صرف عشرت کن | که قارون را ضررها داد سودای زر اندوزی ( حافظ)

کسی ره سوی گنج قارون نبرد | وگر برد ره باز بیرون نبرد ( سعدی)

 و.....

شهرک های قارون نشین

علیرغم این آموزه های قرآنی نکوهش کننده و اشارت های ادبی پندآموز درباره قارون که در فرهنگ و باورهای دینی و شیعی ما ایرانیان عمیقا جایگیر شده ست، شوربختانه امروز در کشور شاهد پیدایی و رشد و گسترش افراد و طبقاتی هستیم که گنج قارون دربرابرشان ناچیز و اندک است.

این نخستین بار نیست که صحبت از باستی هیلز و لواسان می شود. در ماه‌های اخیر شهرک باستی هیلز بارها مورد توجه رسانه ها و مسئولان و مقامات قرار گرفته بود. البته این شهرک به مثابه یک نماد است. در واقع تصرفات غیرقانونی، تخریب محیط زیست و ساخت و ساز شهرک های غیرمجاز در لواسان بسیار بیشتر از باستی هیلز است.

چنانچه رهبر معظم انقلاب در تاریخ 17/12/1393 در بیانات خود در دیدار مسئولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعى و فضاى سبز عنوان می کنند:« نباید اجازه داد که منبع شرب تهران مورد تعرّض قرار بگیرد؛ منبع هوا و تنفّس تهران مورد تعرّض قرار بگیرد؛ منابع زندگی در تهران - پایتخت کشور و مرکز دولت اسلامی - مورد تعرّض یک عدّه‌ای قرار بگیرد؛ با اینها باید برخورد کنید. اگر خدای نکرده در داخل دستگاه‌ها کسانی هستند که کوتاهی میکنند، با آنها شدیدتر برخورد کنید؛ اینها جزو کارهای لازم و اساسی است».

احتمالاً اشاره رهبر انقلاب به شهرک غیرقانونی کلاک است که زمین های آن از کاربری باغی و کشاورزی به مسکونی تغییر یافته است.

 نکته مهم این است سربرآوردن باستی هیلز، کلاک و شهرک‌های دیگر محصول یک یا دو هفته و یا یک ماه و دو ماه  نیست بلکه سال ها نادیده گرفتن و زیرپاگذاشتن قانون است که موجب شده ساختمان هایی قلعه مانند در آن ایجاد و توسعه یابند.

چرا باستی هیلزها ساخته می شوند؟

 البته چند هفته قبل گیت هایی که در اطراف شهرک باستی وجود داشت برداشته شد و به عبارتی آزاد شد اما موضوع این است چرا یک شهرک باید برای ثروتمندان ایجاد شود و چرا باید از ورود مردم به آن جلوگیری شود. چنین اقدامات و چنین رفتاری با کدام اندیشه و اصل اسلامی سازگار است؟

اگر ساخت و سازهای غیرقانونی در لواسان رخ داده چرا در طول این مدت با آنها برخورد نشده و اینکه به عنوان مثال چرا تخریب ویلای متعلق به دختر وزیر سابق باید این همه طول بکشد؟

به همین دلایل است که باید گفته شود علاوه بر تخریب می باید با مقامات و مسئولانی که زمینه ساز و تسهیل گر چنین تخلفاتی  شده اند نیز برخورد شود. درواقع این مسئولین یا غفلت کرده اند یا کم کاری داشته اند و یا فاسد بوده اند که در هر سه حالت باید با آنها برخورد شود.

پرسش مهم دراین میان این است که چه شد که در مدت  4 دهه بعد از انقلاب اسلامی به قول رئیس دفتر رهبری، اقلیتی قارون صفت در جامعه ایجاد شده اند که ویراژ ثروت و قدرت می دهند و فخر فروشی می کنند. 

اصولاً شکل گیری شهرک باستی هیلز محصول یک اقتصاد ناکارآمد، غیرشفاف، دلال پرور و رانتی است. در دستور کار قرار دادن سیاست های نئولیبرال و خصوصی سازی های فامیلی، رفاقتی و بدون ضابطه موجب شد که قشر نوکیسه ای پدیدار شوند که نه تنها اقتصاد کشور را به فنا داده اند بلکه به محیط زیست نیز دست درازی می کنند و با گسترش شکاف طبقاتی اکنون مشغول فخرفروشی به اقشار مستضعف و فقیر جامعه هستند.

البته صاحبان ویلاهای چند صد میلیاردی در لواسان همه و همه از افراد شاخص سیاسی و اقتصادی نیستند. بلکه برخی فعالان اجتماعی و فرهنگی نیز در بین این افراد وجود دارند. به همین دلیل است که گفته می شود ورود افراد غیرمشهور به این مناطق اصولاً ممنوع است.

در نهایت باید گفت اگر چه اطلاع رسانی ها و برخوردهایی که تا کنون صورت گرفته از جمله پیگیری های جوانان عدالت خواه، امام جمعه لواسان و اقدام اخیر قوه قضائیه در جمع آوری گیت های اطراف شهرک باستی نویدبخش است اما بدون شک این تمام داستان نیست. بنابراین ضرورت دارد این پیگیری ها تا  تخریب ویلاهای غیرقانونی و برخورد با قانون شکنان ادامه یابد و همه مشاهده کنند در جمهوری اسلامی قانون و ارزش ها حرف اول را می زنند و هیچ تبعیضی در رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

حال که رییس دفتر رهبر انقلاب نیز به صراحت در این باره موضع گیری کرده است انتظارها برای برخورد ریشه ای و نه تبلیغاتی با این موضوع دوچندان شده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۷۱۴۹۱۰:۵۷:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲
در همه کشورهای دنیا به ثروتمندان احترام گذاشته میشه تا با پول و سرمایه خود برای کشور ایجاد اشتغال کنند بدون شک این خانه ها یک صدم خانه های میلیاردرهای نو ظهور چین و امریکا هم نیست. این کارها فقط باعث خروج سرمایه از کشور به سمت گرجستان ترکیه و امارات میشه
ملت۱۰۱۷۲۰۵۱۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
اولا که اونا اول مالیاتشون رو میدن و بعد خونه می سازن ولی اینجا خبری ازمالیات ثروتمندان نیست وفقط بلدن از کارمند بیچاره مالیات بگیرن ثانیا اونجاکسی حق نداره به منابع طبیعی دست درازی کنه ولی اینجا زمین خواری ودست درازی به منابع طبیعی حرف اول دراین مناطق رو میزنه
ناشناس۱۰۱۷۲۴۴۱۱:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲
الان فکر میکنی امثال ترامپ میلیارد مالیاتشون رو کامل دادن ؟؟؟ اینها هزار تا راه برای دور زدن مالیات بلد هستن 10 تا مشاور مالیاتی دارند
ناشناس۱۰۱۷۳۳۸۱۲:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲
آمریکا هم از نظر سرمایه داری یه جهنمی مثل ایران هست. از آلمان مثال بزن که بفهمن یک یورو فرار مالیاتی داشتی بیچاره‌ات می‌کنن. پزشکها ۵۲ درصد مالیات میدن توی آلمان. میدونستی؟
ناشناس۱۰۱۷۳۹۱۱۲:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲
ترامپ در مورد مالیات کمتر دادن حداقل دو تا کتاب نوشته بیشتر مطالع کن !
ناشناس۱۰۱۷۴۰۱۱۲:۲۷:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲
مالیات از پزشکان در ایران صفره همشون هم کارت خون ندارن !
ناشناس۱۰۱۷۴۱۸۱۲:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲
یکی از راه های دور زدن مالیات در امریکا کمک به مراکز خیریه هست حالا برو بقیه رو پیدا کن !
محمد۱۰۱۷۹۴۱۱۶:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
تا بوده اشکال از ملت بوده ... کاسب های سود جو ... قارون های پولدار ... دلال های خودرو ... محتکران مسکن ... کاسبان تحریم ... بس کنید متهم کردن مردم رو . تمام ادم ها در تمام دنیا سود جو هستند مگر دیوانه هستند که ضرر بکنند یا بدبختی برای خودشون و خانوادشون بخواهند ؟ شما برید قوانین رو درست کنید که سود طلبی کسبی باعث نابودی جامعه نشود دولت ها مشکل دارند نه مردم نه اصناف
ناشناس۱۰۲۱۰۳۵۰۹:۰۴:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۵
اتفاقا در آلمان هم ثروتمندان فرار مالیاتی دارند اما مشکل کشور مالیات نیست دست اندازی مقامات و وابستگان آنها به بیت المال هست
ناشناس۱۰۱۷۴۴۸۱۲:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
مالیات نمی دن دزدی که نمیکنن آنهم از اموال کشور و بعدش که حتی افشا بشه بواسطه خویشاوندی با وثیقه آزاد میگردند اینحا بهشت اختلاس و رانت است
ناشناس۱۰۱۷۴۶۵۱۲:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲
تمام ویلاهای لواسان بررسی شوند. اگر تخلفی ندارند که هیچ. وگرنه مانند ویلای دختر نعمت زاده و امثالهم سریعا با طبیعت! یکسان شوند.
ناشناس۱۰۱۸۶۸۶۰۰:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳
شما خیال کن نداده باشه آلکاپن به اون عظمت برای قتل و هزار خلاف دیگه زندان نرفت برای مالیات فرستادنش آب خنک بخوره ترامپ که عددی نیست
ناشناس۱۰۱۷۲۶۳۱۱:۳۹:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
شما از کجا میدونی اینها مالیات ندادن ؟؟. یکیشون رو اعلام کردم مالک سهام پتروشیمی خصوصی هست . شرکت های پتروشیمی به طور کامل باید مالیات خود را بدهند و راه فراری هم ندارند
ناشناس۱۰۱۸۹۲۵۰۸:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۳
اموال همین فرد باید مشروعیت سنجی شود در پتروشیمی شش میلیارد و ششصد میلیون یورو اختلاس رخ داده و همه رانت خوران از اعوان وزیر سابق ۱۵۰۰ میلیاردی هستند
حسام۱۰۱۷۳۳۲۱۲:۰۳:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
ضمن تآیید صحبت جنابعالی باید گفت در کشورهایی که این خانه ها برای ثروتمندان ساخته میشود دارای اقتصاد آزاد هستن نه کشور ما که اقتصاد دولتی است. بنابراین صاحبان این مکانها حتما به دولت یا نظام وابسته هستند.
ناشناس۱۰۱۷۴۰۵۱۲:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲
این بود آرمانهای امام؟
ناشناس۱۰۱۷۶۹۴۱۴:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
نتیجه ای که میشه از افکار شما و نویسنده مطلب گرفت اینه 1- اگر پولدار شدید به سرعت کشور رو ترک کنید چون به زودی مورد باز خواست واقع خواهید شد پس بهتره در کشور خارجی سرمایه خانه بخرید نه ایران ! 2- امنیت سرمایه گذاری در پتروشیمی و صنایع ایران وجود دارد 3- همه ثروتمندان رو به دید دزد و رانت خوار نگاه میکنند 4- هیچ وقت در خانه گران قیمت زندگی نکنید و چراغ خاموش باشید . !!!
ناشناس۱۰۱۷۸۱۹۱۵:۰۰:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲
آفرین به این کامنت
آریابان۱۰۱۷۸۷۵۱۵:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲
جناب ناشناس۱۰۱۷۶۹۴ ۱۴:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲ در راستای این پند که "هیچ وقت در خانه گران قیمت زندگی نکنید و چراغ خاموش باشید" هنوز هم مولتی میلیاردر هایی در ایران داریم که دارند یارانه پیزوری !!!!! رو میگیرند تا اسمشون کماکان از فهرست نیازمندان خارج نشه !!!!!
ناشناس۱۰۱۷۷۴۲۱۴:۳۰:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر ثروت کسی با زد و بند و رانت و وام غیر مجاز برید بگیردیش ولی تهمت زدن به همه ادم های یک شهرک اصلا درست نیست
ناشناس۱۰۱۸۲۹۴۲۰:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
این ثروت و موقعیت را خداوند به بعضی ها داده زیرا میفرماید ما به هر کس که بخواهیم ثروت نامحدود می بخشیم بنابراین این افراد باید معاف از مالیات باشند. تخریب ویلاهای باستی در حکم محاربه با خداست
ناشناس۱۰۲۰۵۸۰۱۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۴
خوبه نگفتید ثروتمندان دست خداوند هستند حضرت عیسی فرمود عبور یک شتر از سوراخ سوزن راحت تر از بهشت رفتن ثروتمندان هستند
سعید۱۰۱۹۳۴۱۱۳:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۳
مطالب را باید از هم جدا کنیم و بحث را احساسی نکنیم دست درازی به منابع طبیعی بحثی جداست چگونه پول در اوردن مطلبی دیگر است مالیات دادن موضوعی دیگر رانت و اختلاس موضوعی دیگر عدم خروج پول و سرمایه از کشور داستانی جدا امنیت سرمایه و سرمایه دار و تولید کننده و صادر کننده ...که بسیار مهم است مطلبی دیگر بحث عدالت اجنماعی موضوعی جدا ...و ...و که با شغافیت و اقتصاد سالم و غیر رانتی و مولد باید به هر کدام از موارد فوق رسید اما باید دید که چکونه در آلمان یک یورو در امد و یک یورو هزینه مشخص است و اکثر مردم کشور یک حدی متوسط از زندگی را دارند کف و سقف در امد اکثر مردم نزدیک به هم است بجز تولید کننده ها و کار افرینان و تاجران که عموما در خدمت تولید کننده های کشور شان هستند هرکسی که در امد بیشتری دارد بصورت تصاعدی مالیات می دهد .....اگر عزمی وجود داشته باشد نه مساوات که عدالت قابل تحقق است عزم همه جانبه مردم و دولت و مجلس و قوه قضاییه و ....کاش با این تحریمها ی تحمیلی عزمی شکل بگیرد برای بوجود اوردن عدالت اجتماعی
ناشناس۱۰۱۷۲۲۵۱۱:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲
سلام حرف و منطق شما در کشورهای پیشرفته کاملا درست است. اما اینجا سرمایه داران با زحمت و تولید پول در نیاوردن که نگران خروج ان باشیم. همه سرمایه این دوستان از رانت و فساد و رشفه است و حضور هرچه بیشترشان باعث افزایش بیش از پیش فساد در کشور می شود نه تولید و رونق. این نکته رو در نظر داشته باشید لطفا
ناشناس۱۰۱۷۲۳۰۱۱:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
ثروتی که ار راه زحمت به دست آمده بله نه ثروتی که ار رانتخواری مسئولان و آقازاده ها بدست آمده
ناشناس۱۰۱۷۲۵۶۱۱:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
ثروتمندان در آمریکا به هیچ عنوان نمیتونن از پرداخت مالیات فرار کنند و وضعیت کسب ثروتشون هم کاملا شفاف و واضحه.
ناشناس۱۰۱۷۳۱۵۱۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
توهمه شک ندارم امثال ترامپ هزار تا راه برای دور زدن مالیات بلد هستن و در باره مالیات کمتر دادن کتاب هم نوشته
ناشناس۱۰۱۷۲۶۶۱۱:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲
مالیات بدن و بدون رانت مشکلی ندارد. در اسلام هرگز کار و تلاش و ثروتمند شدن نکوهیده نشده بلکه تلاش برای کمک به دیگران و ایجاد رفاه حال مردم تاکید شده نمونه هایی مشهور هم هست
ناشناس۱۰۱۷۴۳۶۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲
امیدوارم بگید چطور در کشوری که رشد اقتصادی منفی هست این پولداها چجوری خلق میشن امیدوارم برن و دیگه برنگردن (البته بعید میدونم) چون هیچ جا نیست که بدون مالیات پولدار بشید امیدوارم این افراد بگن که چه هنری و چه خدمتی به جامعه کردن که اینقدر پولدار شدن مثلا در دینا پولداهاشون عموما بزرگان صنعت و خدمات هستن و به جامعه دمت و اشتغال زایی می کنن حمایت صرف از پولدارها سبب ایجاد اشتغال نمیشه باید اینها ثابت کنند که به جامعه خدمت می کنند نه فقط از منابع و رانت استفاده و بعدش سرمایه را هم خارج می کنند اتفاقا بعید می دونم این افراد مایلات بدن یا اشتغال ایجاد کردن فقط از رانت و منابع استفاده کردن مثلا اون 20 میلیاری که دولت با 4200 داد به یه عده خاص و اونها کالا را به نرخ آزاد فروختن و الان جناب جهانگیری فقط شرمنده اس !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۷۴۴۳۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
قارونها فقط مثل زالو از توده کارگر مکیده اند
ناشناس۱۰۱۷۷۵۳۱۴:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
واقعا نمیدونی... خارج بشن یعنی کل سرمایه مملکت رو با خودشون می‌برند کانادا و امارات و ... یعنی کل شغل برای کشورهای خارجی بجای ایران..کمی فکر کن...میخواهی ثروتمندان درون آب بیفتند و همه فقیر باشند؟؟!...همه را باید ثروتمند کنیم بجای اینکه همه را فقیر کنیم دوست من.
ناشناس۱۰۱۷۸۰۶۱۴:۵۶:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲
دانشمند اگه خارج بشه دیگه کارخانه نیست که کارگر درش کار کنه . اقتصاد دولتی سالها قبل شکست خورده و تمام شده
ناشناس۱۰۱۷۵۴۱۱۳:۱۸:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
متاسفانه منشاء ثروت اکثر افراد در کشور ما رانت ، فرار مالیاتی ، وام های کلان، قانون گریزی ، قاچاق کالا و زد و بندهای سیاسی هست.
ناشناس۱۰۱۷۷۷۴۱۴:۴۰:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
یعنی فکر می کنی اینها توی امریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و اسپانیا و استرالیا و ... خانه و ویلا ندارند ؟؟؟؟یا حسابهای بانکیشون آونجا خالیه که اقامت گرفته اند؟؟؟ پولهای میلیاردی که اینجا به اسم سرمایه گذاری و تولید از بانکها بدون وثیقه گرفته اندبرده اند آنور آب حالش را می برندبعدد وباره از بانک دیگر بهشون وام داده اند تا اقساط این وامشون را تسویه کنند تا.... الی ماشاالله
ناشناس۱۰۱۸۱۴۴۱۸:۳۳:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲
پولدار شدن بسیار امر پسندیده است و نباید مذموم باشد اما باید پول دزدی از مردم و رانت ارزی و چپاول بانکها نباشد. مثلا بیل گیتس خوب مشخص است و در واقع یک نوع تشویق جوانان برای کار و فعالیت است و مالیات را هم پرداخته و خیریه هم دارد. ولی در مورد بایستی هیوز معلوم نیست و برای همین قلعه ساخته بودند تا خبرنگاران سوال و جواب نکنند.
ناشناس۱۰۱۸۱۵۷۱۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
اين افراد مال ملت را نخورن، سرمايه گذاري پيشكششون
ناشناس۱۰۱۸۳۲۸۲۰:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲
اگه قراره به منابع طبیعی که میراث همه مردم و نسلهای اینده هستش دست درازی کنن فقط برای اینکه تو مناطق خوش اب و هوا زندگی کنن بزار برن اینا بیشتر دارن سرمایه ملی رو نابود میکنن تا سرمایشون به درد امثال من شما بخوره
ناشناس۱۰۱۸۹۲۸۰۸:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۳
قارون های رانت خوار بر روی سکوت حماقت انگیز ما مردم در قبال مفسدان اقتصادی قارون شده اند
ناشناس۱۰۱۹۶۶۹۱۸:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۳
خب این قارون ها از کجا اومدن؟ ازامریکا واسرائیل وکره مریخ که نیومدن .
ناشناس۱۰۱۹۷۷۰۲۱:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۳
دوست عزیز اینا که گفتی همین الانم در ترکیه و گرجستان در رفت و امد هستند البته اگر اینجور جاها بروند....در کشورهایی که مثال زدی ثروتمندان مالیات می دهند و اشتغال ایجاد میکنند در کشور ما طرف با رانت و دلالی و واردات دلار 4200 و فروش 13000 تومان یک شبه راه 100 ساله میره
ناشناس۱۰۲۰۴۱۱۱۵:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۴
ما اگر در ایران زندگی میکنیم و خودمون رو پیرو امیرالمومنین علی علیه السلام می دونیم باید بدونیم که ثروت احترام نداره و اگر کسی به خاطر ثروت و پول کسی با او محترمانه برخورد کنه بیچاره و بدبخت و فلاکت زده است. اما اگر بیاییم بگیم که این ثروت در مسیر آسایش و راحتی مردم صرف میشه اون موقع جایی از بحث داره اما این نکته که عده ای بیان با پولهای باد آورده برن در بهترین جاها برای خودشون عشق و حال کنند و بی خیال بقیه باید گفت : ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است آن پادشا که مال ز رعیت خورد گداست اما لازم به تذکر دادنه بدست آوردن ثروت از طریق صحیح بد نیست اما وقتی در عرض یک روز قیمت مثلا سیگار دو برابر میشه یعنی چی؟ یا قیمت کالایی چندین برابر میشه یعنی چی؟ پول بدست آمده از این افزایش با کدوم راه درست حاصل شده؟
ناشناس۱۰۲۱۲۶۱۱۰:۴۱:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۵
درهمه دنیا به ثروتمندان احتراما میگذارند چون ازرا ه درست و شفاف و کاملا اقتصادی و منطقی به ثروت میرسند و تمام دارایی و فقرانها از روز اول زیر ذره بین رسانه ها و دولتهاست پیشنه سوابق میلیاردهایی مثل بیل گیتس که یک جوان دانشجوی اخراجی بی پول را تبدیل به افسانه ثروت میکند از ابتدا روشن است و اکثرقریب به اتفاق ثروتمندان درغرب اینگونه است نه مثل ایران که فقط از را ه رانت خواری - بهتراست بگوییم بیت المال خواری و اقتصاد رانتی - غیرشفاف - دلالی - واسطه گری و اقازاده های تازه به دوران رسیده که هم سرپدران خود و سر80 میلیون را کلاه میگذارند و قارون میشوند و تهش نه مالیاتی داده است نه زحمتی برای ثروت باد اورده اش کشیده نه شفافیتی برثروت تمام ثروتمندان ایران وجود دارد که این اقای مثلا ایکس ازکجا اورده چطور مولتی میلیارد رشده زیرا درسیستمها ی غیرشفاف ودزدان یقه سفیدکشورهای جهان سوم از این دست قارون ها تا دلت بخواهد هست به همان دلایل ذکرشده وصد البته دولت های فاسد و مدیران و مسئولان فاسد خود از دلایل بوجود امدن این وضع است
ناشناس۱۰۱۷۱۵۵۱۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲
نوشدارو بعد از مرگ سهراب!
ناشناس۱۰۱۷۱۵۶۱۰:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
شماها استاد فراری دادن سرمایه از کشور هستید. کشور تحریم و شما می خواهید سرمایه داران رو مجازات کنید تا چه شود؟ دل مردم خنک بشه؟ نه عزیزم از فردا هر کس پول دار شد میره خارج چون اینجا امنیت نداره.
ناشناس۱۰۱۷۲۶۰۱۱:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲
منظورتون سرمایه های نامشروعه دیکه؟!! شما اول باید مشروع بودن این سرمایه های نجومی رو ثابت کنی تا بعد بریم سر مسایل دیگه.
ناشناس۱۰۱۷۳۳۳۱۲:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
اختلاس ودزذی میکنه میره خارج...
ناشناس۱۰۱۷۳۵۰۱۲:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اتفاقا برای آقا زاده‌هایی که اینطوری با رانت ثروتمند شدن،‌ هیچ جا مثل ایران نیست! نگران نباش هیچ جا فرار نمی‌کنن! عمده اینها به لحاظ توان ذهنی طوری هستند که میلیونها دلار پول دارن بیان تورونتو، ولی توی تورونتو هم بعد از چند سال انگلیسی در حد یک بچه ۵ ساله هم نمی‌تونن یاد بگیرن! به همچی کسانی میاد که این ثروت بی‌حساب رو با توانایی به دست آورده باشن؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۱۷۷۶۰۱۴:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
چرا فرار نکنند؟؟...پولدار همه جای دنیا پولدار است..آمریکا به ایرانی ویزا نمی‌دهد اما اگر یک میلیون دلار وارد کشورش کنی تاج سر می‌گذارند.
فری۱۰۱۷۳۷۴۱۲:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲
چه بهتر.
ناشناس۱۰۱۷۱۵۹۱۱:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
این وسط قوه قضاییه چه کاره است؟
ناشناس۱۰۱۷۲۲۱۱۱:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲
ایجاد بستر برای اجرای عدالت هم به عهده قوه قضائیه است این وسط !
ناشناس۱۰۱۷۱۶۰۱۱:۰۱:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲
یه جای کار میلنگه.
ناشناس۱۰۱۷۴۸۸۱۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
کجاش نمیلنگه
ناشناس۱۰۱۷۶۶۲۱۴:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲
واقعا کلا میلنگه
ناشناس۱۰۱۷۸۶۸۱۵:۲۹:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
هیچ جای کار نمیلنگه ، بلکه همه سر کاریم!!!!!! چطور داعشی رو روی هوا و ناکجا اباد میزنند اما !!!!!!!!!
ناشناس۱۰۱۷۱۶۳۱۱:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
مدیریت ها باید اصلاح شوند و قانون حکمفرما باشد همه جا و بدون مصلحت اندیشی فراموش نکنیم آنان که حق حکومت را از علی(ع) سلب کردند توجیهشان مصلحت بود .تا چنین نباشد چنان نشود.
ناشناس۱۰۱۷۱۶۵۱۱:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲
با این کار در صادرات سرمایه به کشورهای منطقه اول خواهیم شد. کشوری که امنیت سرمایه ندارد به فقر خواهد افتاد مثل شوروی و بلوک شرق
ناشناس۱۰۱۷۱۶۷۱۱:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
نحوه اداره و مدیریت کشور طوری است که قارون میسازد .
ناشناس۱۰۱۷۱۷۰۱۱:۰۵:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲
آقای رییسی اقدام و عمل اقدام و عمل فقط رسیدگی بدون اغماض هرکه میخواهند باشند یک مشت افراد از خدا بی خبر فخر فروش مرفه ماشین ضرب سکه هم داشته باشی در اینمدت به این ثروت رسیدن .....؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۱۷۱۷۱۱۱:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲
ایران ؛ کارخانه تولید قارون به تعداد بیشمار
ناشناس۱۰۱۷۱۹۱۱۱:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲
اول برو تعداد ترتمندان چین و روسیه و امریکا و ... ببین
ناشناس۱۰۱۷۲۲۲۱۱:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲
به مردم تهمت نزنید همه اینها پولشون حرام نیست . با پول حرام نمیشه ثروتمند شد
ناشناس۱۰۱۷۲۴۷۱۱:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
حتی اگر پتروشیمی و چاه نفت هم داشته باشی ولی بخوای حق و حقوق پرسنلت رو که مجلس گفته الآن ماهی 8 میلیون میشه بپردازی محال ممکنه بتونی صدها میلیارد تومان خرج تامین سرپناهت کنی.حرام خواری یعنی مزد کارگر و کارمند رو واقعی نکنی تا در رفاه غرق باشی
ناشناس۱۰۱۷۳۲۲۱۲:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر سرمایه دار نباشه کارگر اصلا کاری نداره و احتمالا از گرسنگی مثل مردم افریقا خواهد مرد ! اصل اول ایجاد اشتغال احترام به سرمایه است . دولت باید با قوانین حمایتی مثل بیمه و تحصیل رایگان و مالیات از ثروتمندان از کارگران حمایت کنه
ناشناس۱۰۱۷۱۷۲۱۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲
قارون های رانت خوار بر روی سکوت حماقت انگیز ما در قبال مفسدان اقتصادی قارون شده اند
ناشناس۱۰۱۷۲۱۲۱۱:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
هیچ منطقی وجود نداره که همه اینها پولشون رو از راه ندارست به دست اوردن باشند به مردم تهمت نزنید
ناشناس۱۰۱۷۴۵۷۱۲:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲
لابد اخبار هزاران میلیارد اختلاس را مردم انجام میدم نه ..‌زاده ها و اقوام .‌‌ها و دست در سفره ها و مدعیان سفره انقلاب
ناشناس۱۰۱۷۶۱۰۱۳:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
منطق هیچ کاخی بنا نشد مگر در کنارش هزاران کوخ بنا شود
ناشناس۱۰۱۷۸۶۱۱۵:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲
هر که باشد زیاده سیم و زرش....... اگه به انسانیت و حس وطن دوستی و مردم ضعیف توجه کنیم. این عمارتها ساخته نمیشد.خیلی ها در خارج کشور ثروتاشونو در خیریه ها سرمایه گذاری میکنن. نه اینجا که پول یه شب خرج شونو برابر یکسال یه کارگر هست. اونوقت یه ادم ابرومند دوزار ازشون بخواد تب و لرز میشن.
ناشناس۱۰۱۷۱۸۶۱۱:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
ایشان نفرمودند در سایه ی کدام سیستم اقتصادی یک عده قارون ویک عده به خاک سیاه نشستند
ناشناس۱۰۱۷۱۹۲۱۱:۱۳:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲
بهتر بود از شهرداری و اداره ثبت استعلام میشد این املاک متعلق به چه کسانی هست و در مرحله دوم درامد این اشخاص از کجاست به خیلی چیز های جالبی خواهید رسید سوم شهردار سابق و فعلی منطقه را همراه رئیس ثبت اسناد را بررسی میکردید اموالشان را اول و بعد محاکمه انقلابی البته این اشخاص باید بسیار با نفوذ باشند و کسی زورشان به اینها نخواهد رسید باید انقلابی در خود انقلاب بوجود اید در غیر ان مردم بیشتر مایوس میشوند ارزویم خلخالی مانند است
ناشناس۱۰۱۷۱۹۳۱۱:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲
تهمت زدن حرام است و گناه کبیره !!! اگر کسی ثروتمند باشد و از راه حلال کسب درآمد کند، چه عیبی دارد که در کشورش سرمایه گذاری گند ؟ آیا باید همه را دزد و قارون بشمار آورد ؟ همین ویلایی که عکس آنرا گذاشتید باعث کار برای عده ایی و رونق ساخت و ساز شده است .
ناشناس۱۰۱۷۱۹۴۱۱:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
هر وقت مردم فقیر میشن گیر میدهند به پولدارها ! اینجوری دلشون خنک میشه :)) مردم حسودی هستیم ایا همه پولدارها رانت خوار و دزد هستن ؟ نه
ناشناس۱۰۱۷۲۰۱۱۱:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲
بدون شک اگر چینی ها هم مثل مردم ایران فکر عمل میکردن الان از گرسنگی مرده بودند چون سرمایه داران انها از کشور خارج شده بودند چین بیشترین ثروتمند دنیا را در اختیار دارد دویچه وله آلمان می‌نویسد که ثروتمندتر شدن چینی‌ها همچنان ادامه دارد. تعداد سرمایه داران چینی در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن، 39 درصد رشد داشته و ثروت آنان به 1.12 هزار میلیارد دلار رسیده است. چنین ثروتی در سطح جهانی نیز منحصر به فرد است. بر اساس تحقیقات جدید، چینی ها با داشتن 373 نفر از میلیاردرهای جهان بیشترین سهم ثروتمندان دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. آمار ثروتمندان میلیاردر چینی در سال 2016 بر اساس آمار منتشر شده، 318 نفر بوده است، اما این تنها رکورد چینی‌ها محسوب نمی‌شود. این کشور علاوه بر این در راس جوانترین ثروتمندان دنیا نیز قرار می‌گیرد.
ناشناس۱۰۱۹۴۸۶۱۵:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۳
ایا میدانید در چین هر مسئولی در حد رییس جمهور به اندازه 1م دلار اختاس کند اعدام میکنند
ناشناس۱۰۱۷۲۰۶۱۱:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲
الان ثروتمندان رو با فرعون مقایسه کردن چه معنی داره ؟ چرا به سرمایه احترام نمی گذارید ؟ حتما باید از کشور خارج بشن ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۷۴۷۸۱۲:۵۵:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
این افراد ثروتمند نیستند ببینید این ثروت را از کچا و چگونه بدست اورده اند
ناشناس۱۰۱۷۲۱۰۱۱:۲۳:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر افرادی مثل وارن باف - بیل گیتش - مالک علی بابا - مالک امازون - مالک فیس بوک و ... هم در ایران بودن احتمالا خونه هاشون توسط دوستان خراب شده بود :))
ناشناس۱۰۱۷۲۳۳۱۱:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲
نوابغ رو با ویژه خواران یکی نکن دوست عزیز!
ناشناس۱۰۱۷۳۸۰۱۲:۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
اونها نوابغ نیستن اونها فقط در کشوری زندگی کردن که به پول و سرمایه احترام گذاشته میشه و اقتصاد اول دنیا هست و هر روز سایت هاشون فیلتر نمیشه !
ناشناس۱۰۱۷۲۳۴۱۱:۳۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲
رانت خوارها را با کارآفرین ها مقایسه نکنید. شما بیل گیتس و زاکربرگ و استیو جابز و ... را با نوکیسه هایی که از راه قدرت و زد و بند و رانت پولدار شدند یکی می کنید؟
ناشناس۱۰۱۷۲۴۶۱۱:۳۵:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲
تا حالا همه چیشون مصادره شده بود خودشون هم اعدام! کار و تولید معنی نداره وقتی انواع دلالان را داریم!
ناشناس۱۰۱۷۲۸۷۱۱:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲
شما خودتون را با انها مقایسه میکنید؟؟!! خنده داره انها با رانت و غارت ثروتمند نشدن بلکه تولید کردن از صفر و یک شبه با یک امضا میلیارد ها به جیبشون نرفت خجالت بکشید شما در حد و اندازه انها نیستید
ناشناس۱۰۱۷۳۸۳۱۲:۱۹:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
مطمئن هستم اگر در ایران بودن همه سایت هاشون فیلتر شده بود و به هیج جا نرسیده بودند
ناشناس۱۰۱۷۲۱۶۱۱:۲۶:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
با این ها چه کار می توانید بکنید. اگر مبارزه کنید سرمایه شان برمی دارند و به خارج می گریزند. بهتر است قوانین را اصلاح کنید. این ها زاییده رانت و ویژه خواری هستند. لطفا جلوی ویژه خواری را بگیرید. اکثر کسانی که در باستی هیلز ویلا دارند آویخته به قدرت هستند. طناب شان را پاره کنید تا آویزان نمانند.
ناشناس۱۰۱۷۲۲۴۱۱:۳۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
ایران سرزمین فرصت هاست منتها مثل همه جای دنیا فقط یک درصد جامعه که باهوشترین هستند در راس هرم هستند. پس به جای حسادت و کینه ورزی واقع بین باشید.
ناشناس۱۰۱۷۸۲۵۱۵:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲
منظورت از "باهوش ترین" "ژن خوب" بود دیگه؟؟؟؟!!!!
ناشناس۱۰۱۷۲۲۸۱۱:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲
آرمان های حمایت از مستضعفین که شعار کلیدی انقلاب بود چه شد؟؟؟؟!!!!
ناشناس۱۰۱۷۳۲۰۱۱:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲
رفته مرخصی و یا بازنشسته شده خیلی وقته و شعار بود و تمام شد
ناشناس۱۰۱۷۳۵۴۱۲:۰۹:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲
رفته گل بچینه صبر کن تا برگرده
ناشناس۱۰۱۸۵۷۱۲۳:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲
اتفاقا اینها همون مستضعفین بودن که راههای کسب در آمد حلال ؟؟؟؟؟ را فهمیدن و به این آلاف اولاف رسیدن ...........؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۰۱۷۲۴۰۱۱:۳۴:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲
باز شروع شد درمان نارضایتی با آمپول دارا و‌گدا
ناشناس۱۰۱۷۲۶۸۱۱:۴۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲
اینهای که میرن گرجستان و امارات و ترکیه سرمایه گذاری میکنند و خونه میخرن آدم های خوبی هستن اینهای که تو ایران خونه و کارخانه دارن همگی فرعون و رانت خوار و دزد هستند ؟؟؟ این چه منطقی هست ؟
ناشناس۱۰۱۷۲۷۸۱۱:۴۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
باز مثل دهه شصت سرمایه ها رو فراری ندید
ناشناس۱۰۱۷۲۸۰۱۱:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
در بسیاری از کشورها هر کس 300 هزار دلار سرمایه بیاره بهش اقامت میدن چون با پولش میشه ایجاد اشتغال کرد ولی ما چی به طرف برچسب قارون و فرعون میزنبم !!! همینه همه بیکار هستن
ناشناس۱۰۱۷۲۹۰۱۱:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲
بیشتر کامنت ها از باستی هیل داره میاد فعلا
ناشناس۱۰۱۷۳۹۸۱۲:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
باز هم تهمت ! بنده ویلا در اونجا ندارم ولی نخواهم گذاشت امثال شما سرمایه پایه اشتغال رو از کشور فراری دهید
ناشناس۱۰۱۷۲۹۷۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲
باید از ثروت اینها در بورس و کارخانه ها برای ایجاد اشتغال و راه اندازی چرخه اقتصاد استفاده بشه نه اینکه اینها رو فراری بدهید خارج
فش۱۰۱۷۲۹۹۱۱:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲
اولا که اونا اول مالیاتشون رو میدن و بعد خونه می سازن ولی اینجا خبری ازمالیات ثروتمندان نیست وفقط بلدن از کارمند بیچاره مالیات بگیرن ثانیا اونجاکسی حق نداره به منابع طبیعی دست درازی کنه ولی اینجا زمین خواری ودست درازی به منابع طبیعی حرف اول دراین مناطق رو میزنه در کشور ما دو ء سوم آنهائی در آمد هنگفتی دارند مالیات نمی دهند وبا رشوه و رابطه بازی مالیاتهای خودشان به مقدار خیلی کم می کنند دولت اکر درست مالیات بگیرد اصلا به پول نفت وگاز برای اداره مملکت نیاز ندارد چطور وقتی کسی می خواهد 5 ملیون وام بگیر د میگن فلان موسسه یا باگ معوقه داری یافلان جا چک برگشتی داری دولت برای هرنفر کد شناسائی ملی دارد ود چند موسسه یا بانگ حساب داشته باشد متوان توسط همان کد ملی جمعش کرد در سر هر برج در صد مالیات خودش را بردارد بدون اینکه به ماموران رشوه خور وپارتی بازی داشته باشد که بخواهد مالیات ندهد
ناشناس۱۰۱۷۳۰۹۱۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲
باز هم شعارهای غیر عقلانی مثل مرگ بر سرمایه دار و ... ؟ به جای این کار قوانین را درست کنید ،سیاست را درست کنیود و فضای اقتصادی را با ثبات کنید که فضای رانت و فرصت طلبی منجر به تولید قارون ها نشود.
ناشناس۱۰۱۷۳۵۲۱۲:۰۸:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
من انجا خانه دارم و به کسی هم ربطی ندارد که چه مقدار پول دارم یک مشت بیسواد برای اغراض سیاسی این مقالات را مینویسند تا مردم تحریک شوند و در اخر دارندگی و برازندگی شما هم هیچ غلطی هم نمیتوانید بکنید
ناشناس۱۰۱۷۸۹۶۱۵:۴۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲
اسم آنجا را باید عوض کرد و گذاشت آقازاده هیلزویا خیلی می خواهیم خارجی باشد می گذاریم ژن هلیز
ناشناس۱۰۱۸۴۲۸۲۱:۴۶:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲
اولا تو انجا خونه نداری دوما دولتها توکل دنیا دارائی های مردمشان را کاملا کنترل می کنند و دقیقا جریان پول تحت کنترل است که به دلیل بی سوادی و دکترهای قلابی پشمک نشان این جریان کنترل نمی شود اگر کشور کشور باشد امار ریال رانت هم رصد می شود منتها اینجا ایران است اوضاع تحت کنترل ایشالله ماشالله است
امیرحسین۱۰۱۷۳۶۲۱۲:۱۲:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
فرض کنید یه کارآفرین با نبوغ و زحمت و تلاش تونسته ضمن ایجاد اشتغال زایی و کمک به افزایش ثروت ملی از طریق صادرات کالا به ثروت کلانی برسه و خمس و زکات و مالیات ش رو هم پرداخت کرده این فرد قصد داره تا از این ثروت خودش بهره مند بشه دوست داره یک ویلای لاکچری حالا به هر نیتی داشته باشه چرا باید این عمل رو تقبیح کنیم؟ خب با این کار ارز حاصل از صادرات رو به جای اینکه وارد کشور کنه در خارج سرمایه گذاری میکنه اونوقت کی ضرر میکنه ؟؟یا اونقدر با دوقطبی کردن جامعه به ثروتمند و فقیر عرصه بهش تنگ بشه تا از ادامه ی کار منصرف بشه و ده ها و یا شاید صد ها خانواده ای که از کارافرینی ایشون بهرمند شدن بیکارو گرفتار بشن اگرچه این جماعت ثروتمندی که به شبهه به ثروت رسیدند در اقلیتند و متاسفانه در کشور ما زیادند افرادی که بواسطه رانت و فساد به ثروت هنگفت رسیدند اما نباید به خاطر اصلاح ابرو چشم رو کور کرد.باید از کسی که از راه قانونی و مشروع به ثروت رسیده ولو اینکه ترجیح داده در قصر زندگی کنه حمایت کرد وگرنه تبعات اقتصادی اون قطعا وضعیت کشور رو وخیم تر خواهد کرد.
ناشناس۱۰۱۷۴۵۸۱۲:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲
اینایی که نوشتی در این کشور به تخیل شباهت داره تا واقعیت.
ناشناس۱۰۱۷۴۶۰۱۲:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲
فرض مهم نیست.شما یک نفر را با ویژگی هایی که گفنید مثال بزنید
ناشناس۱۰۱۷۶۵۰۱۳:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲
چند نفر اینجوری هست؟ واقعا چند نفر اینجوری داریم؟ 20 میلیارد دلار 4200 پارسال توزیع شد ولی کالاش نیو.مد چرا اینجوری در نظر نگیریم که این پولها حاصل اون رانته همش خوشبینانه فکر می کنید
ناشناس۱۰۱۷۳۷۹۱۲:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲
سیستم غلط است که باعث اختلاف طبقاتی شدید شده است . افراد مقصر نیستند .
ناشناس۱۰۱۷۳۹۵۱۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
والا پول دار بودن از راه حلال هیچ مشکلی نداره وسرمایه دار از راه حلال کاملا محترم هست وهر ایرانی به سرمایه دار به عنوان یک نخبه اقتصادی نگاه می کنه سرمایه دار سرباز اقتصادی مملکته وقابل احترام هست ولی بحث اینه که پولدارهای رانتی باید ارز جامعه زدوده بشن
ناشناس۱۰۱۷۴۰۳۱۲:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲
ای بی تربیت ها چرا اختلاس می کنید و پول های ما را می برید انجا خانه می سازید؟
ناشناس۱۰۱۷۴۰۴۱۲:۲۹:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر به سرمایه احترام میگذاشتیم الان این همه بیکاری در کشور نداشتیم هیچ کس حاضر نیست در ایران سرمایه گذاری کنه . متاسفانه همه رو فراری دادیم با مصادره و ...
ناشناس۱۰۱۷۴۱۳۱۲:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲
با شعار های تکراری ضد سرمایه داری هیچ اشتغالی در کشور نخواهیم داشت . فرعون و قارون !!!
مهدی۱۰۱۷۴۱۷۱۲:۳۲:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
بسمه تعالی خدمت سایت الف سلام. این ثروتهای نجومی از کجا آمده؟ ایجاد طبقه اشراف اسلامی و وابسته به حکومت با چه مجوزی صورت گرفته؟
ناشناس۱۰۱۷۶۶۴۱۴:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اشراف اسلامی ؟ شما برو تو شهرک بعد حرف بزن
ناشناس۱۰۱۷۴۲۲۱۲:۳۳:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲
متاسفانه مقامات بلدن فقط اظهار شرمندگی و بیان مشکلات نمایند و توان و فکر و راهی ندارن با این مسئولین معلومه که یک عده به پولهای کلان میرسن و دولت هم که پول دستشه به دلیل ناتوانی فکری و تخصصی دولتمردان هیچ و تاکید می کنم هیچ کاری جز بیان شرمندگی ( اون هم الکی ) بلد نیستن وقتی آزادگان و ژنهای برتر جولان میدن و در لوای خصوصی سازی و خروج دولت و ... رانت برای آقازادگان ایجاد میشه از طرف دیگه این تلقی در مردم ایجاد می کنن که برای ایجاد اشتغال باید این دست پولدارها باشن راهی نمیشه براش پیدا کرد هیچ کشوری رو نمی بینید که در دورانی که رشد اقتصادی منفی هست اینجور املاک و پولها در جامعه ایجاد شود
ناشناس۱۰۱۷۴۲۳۱۲:۳۳:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲
جوری القا میکنید که انگار عده ای پولدار فاسد مسئولان را اغفال کرده اند تا با رانت به ثروت برسند. در حالی که این قارون ها از خود مسئولان هستند. مسئولانی که حتی مسیر رفت و آمدشان هم از خط ویژه و جدا از مردم عادیست
ناشناس۱۰۱۷۴۵۲۱۲:۴۴:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲
خوب برید اونهای که وابستگی دارند بگیرید چرا گیر دادید به کل شهرک ؟ مگه همشون دزد هستن ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۷۵۰۶۱۳:۰۶:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
تخم لق اشرافیت با نماد خودرو وبادیگارد و کاخ را آنانی گذاشتند که با خودروهای بنز و خط ویژه و تشریفات و ساکن شدن در خانه های مصادره ای طاغوتیان حسرت مردم را زنده و تحریک کردند و آنی شد که باعث می شد .
ناشناس۱۰۱۷۵۱۶۱۳:۰۹:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
اگر کسی وابستگی داره باید محاکمه بشه و البته ثابت بشه مگر نه گیر دادن به همه هنر نیست
ناشناس۱۰۱۷۵۴۶۱۳:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲
چون ساختن سخته دستور خراب کردن میدهید ؟ همه جای ایران باید مثل این شهرک زیبا باشد
ناشناس۱۰۱۷۵۸۳۱۳:۳۵:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲
با تبلیغات منفی پولدار ها را تشویق به سرمایه گزاری در خارج نکنید . در سال گذشته میلادی علی رغم بالا رفتن ارزش ارزهای خارجی 4200 ایرانی در ترکیه خانه خریده اند ترکیه تنها کشوری هست که این آمار را ارائه میدهد قبرس امارات اسپانیا هم هستند که تعدادشان نا مشخص است .
ناشناس۱۰۱۷۶۷۲۱۴:۰۴:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
با این کارهای شما خیالتون راحت دیگه هیچ وقت همچین شهرکی در ایران ساخته نمیشه ولی با پول ایران در گرجستان ترکیه قبرس و اسپانیا ساخته خواهد شد و در ایران موفق پیروز باشید !
ناشناس۱۰۱۷۶۷۳۱۴:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲
شما نگهبانی را برای حفاظت از اموالتان استخدام می کنید ، بعد از مدتی می بینید ، در باز است و اموال غارت شده و نگهبان هم نیست ، این به قارون ربط دارد یا بی کفایتی افرادی که باید با قانون و قوه اجرایی ، جلوی فساد را بگیرند ؟
ناشناس۱۰۱۷۷۱۴۱۴:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲
من ساکن باستی هستم. ما تونستیم ساختیم. زحمت کشیدیم. شما هم کار کنید . مالیات بدید. ریسک کنید برید کاخ بسازید. این همه برند و کارخونه تو کشور هست یعنی همه زدی کردن. ما داریم 6000 نفر ور حقوق می دیم. یعنی حق نداریم واسه خودمون یه کاخ بسازیم
ناشناس۱۰۱۷۸۸۹۱۵:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲
قبل از انقلاب یک کاخ داشتیم که مال شاه بود حالا تو هر محله کاخ داریم که کاخ شاه باید لونگ بندازه
ناشناس۱۰۱۸۳۴۸۲۱:۰۵:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲
سلام توی شمال نمک آبرود و خیلی جاهای دیگه هم از این شهرک ها هست چرا ریختن بایستی شمارو گرفتن؟!
ناشناس۱۰۱۷۷۲۴۱۴:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
مطمئن باشيد اين كسايى كه اينجورى ثروت اندوزى ميكنن دنبال سرمايه گذارى در ايران نيستند و در خارج هم ملك و املاك دارن پس دوستانيكه طرفدارى ميكنن بدونن اين فرمايشاتشون توهمى بيش نيست اينان تماماً يا رانتخوار هستند يا از بستگان مسئولينن حالا سؤال و اينكه چطور در اين دولت كنونى و مدت كوتاه اينطور رشد كردن و كسى توان بازدارندگيشان را ندارد؟ و حالا كه متوجه شدين چه كارى انجام خواهيد داد؟ گزارش دادن كه نيازى نيست مردم دارن مى بينند و تصورشان هم اين است كه هيچ مرجع قانونى و فقهى و مسئولى با اين معضل مشكلى ندارد پس كجاست عدل و دادى كه اول انقلاب آرمانهاى همين مسئولين بود
ناشناس۱۰۱۷۸۲۲۱۵:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲
خود صدا و سیما نشون داد یکیشون سهام پتروشیمی خریده اون پتروشیمی حداقل 1000 تا کارمند داره
ناشناس۱۰۱۷۸۳۰۱۵:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲
شما چطوری همه به دولت فعلی وصل کردی ؟؟؟
ناشناس۱۰۱۷۷۲۹۱۴:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲
مردم ایران با این افکار هیچ وقت به هیچ جا نخواهند رسید . دور هم خوش باشید پولدارها هم از کشور هر روز بیشتر خارج میشن ترکیه قبرس جا برای شهرک زدن زیاد دارن ...
ناشناس۱۰۱۷۷۶۴۱۴:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲
رتبه امنیت سرمایه گذاری در ایران منفی هست
ناشناس۱۰۱۷۷۶۷۱۴:۳۸:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
کسی که پولش رو از طریق رانت و دزدی و ... به دست بیاره میره کانادا اینجا نمیمونه بره تو شهرک که شماها بگیریدش :))
بازنشسته۱۰۱۷۷۸۹۱۴:۴۶:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲
واقعابایدتاسف خورداینهاهمشون با رانت خواری وضعف قانون درخصوصی سازی ودلارپاشی دولتی وگرفتن وامهای بانکی وپس ندادن وامهابه این ثروتهای افسانه ای رسیدن!
ناشناس۱۰۱۷۸۰۰۱۴:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲
برای شماها اصلا مهم نیست که این پول ها از کشور خارج بشه و تبدیل به شهرک های در قبرس و ترکیه بشه فقط میخواهید جلوی چشم مردم نباشه
حامد۱۰۱۷۸۰۴۱۴:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
البته زیاد هم اقلیت نیستند. جمعیتی صدها هزار نفری هستند. احتی می توان گفت جمعیتی دو میلیونی داریم با ثروت های چند صد میلیاردی. این جمعیت عمدتا یا مسئولان فعلی و قبلی اند یا خانواده و نزدیکان و دوستان آنها
ناشناس۱۰۱۷۸۶۴۱۵:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲
سلام خدائی کاری که نمیشه . دنبال نخود سیاهیم
ناشناس۱۰۱۷۹۴۳۱۶:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲
به فرض هم که خونه های شهرک رو خراب کردن چی به من شما می رسه ؟ فقط صورت مسئله پاک شده نه رانت خواری کم میشه نه مشکلی حل میشه فقط پولدارها مهاجرت میکنند
ناشناس۱۰۱۷۹۳۰۱۵:۵۹:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲
این همه حرف چه نتیجه ای داره ؟؟؟؟؟؟ عمل چیست ؟؟
ناشناس۱۰۱۷۹۶۹۱۶:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲
الان فرض کن خونه ها خراب شد چی به شما می رسه ؟ نه رانت از بین رفته نه هیچی فقط صورت مسئله پاک شده از فردا هم خروج سرمایه از کشور
ناشناس۱۰۱۸۰۱۶۱۶:۴۵:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲
حضرت علی می فرماید هیچ کاخی ساخته نمی شود مگر در کنار ش چند خانه خراب شده باشد حالا خودتان تا انتهایش را بخوانید. در اسلام فرایض واجبی داریم بنام خمس و زکات که اگر درست اجرا شود در جامعه اصلا نه فقیری پیدا میشود و نه ثروتهای آنچنانی.
ناشناس۱۰۱۸۵۷۰۲۳:۱۸:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲
عزیزم این حدیثی که شما گفتی کاملا دروغه و در هیچ کتابی نیومده .این حدیث توسط گروه های چپ ساخته شده . ای کاش بخاطر توجیح عقاید خود به ائمه دروغ نبندیم
امیر۱۰۱۸۰۷۶۱۷:۲۶:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲
مگر موقع جواز ساخت گرفتن متولیان امور در خواب بودند ونمی دانستند که چه بنایی قرار است ساخته شود پس این افراد ادمهای معمولی جامعه نیستند وارتباطهای پشت پرده وسیعی دارند
ناشناس۱۰۱۸۰۹۸۱۷:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲
این چه منطقیه که با ثروتمندان برخورد نشه مبادا ثروتوشون ببرن خارج از ایران؟؟؟ اولا عمرا اینکارو بکنن چون هیج جا مثل ایران نمیشه پول رو پول گذاشت ثانیا این ثروت ازکجا اومده خون چند ایرانی بدبخت تو شیشه شده تا این ثروت های کلان بدست بیاد ثالثا ازکجا معلوم اگر اینا از این مملکت برن بنفع قشر ضعیف نباشه رابعا دلیل انقلاب ما مگر همین نبود که بعضیا زراندوز بودن و قشری بدبخت و بیچاره خب الانم که همون شده پس دلیل انقلاب و خون ریخته اون همه آدم چیه و خیلی دلایل منطقی دیگه...... ما فقط یه چیزو میخوایم اینا از کجا آوردن حق شرعی و قانونی ماست ازکجا اومده اینهمه ثروت لطفا مرجع قانونی پاسخگو باشد
ناشناس۱۰۱۸۱۱۰۱۷:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲
باستي هيلز اگر رسانه اي نميشد ايامسوولي در باره ان حرف ميزد؟ ولي حالا كه رسانه اي شده مسوولين يكي يكي إظهار تاسف مي كنند يعني ما هم با مردم هستيم واين رفتارها دو حالت دارد يا مسوولين از وضع مردم وشرايط كشور بي خبرند ويا خودشان را به بيخبري ميزنند كه در هر دوحالت با مردم نيستند
مهدی۱۰۱۸۱۴۹۱۸:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲
بد نیست یه سری به روستاهای ساوجبلاغ بزنید آغشت کوشکزر و....
ناشناس۱۰۱۸۲۳۸۲۰:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲
این منطقه باید از سکنه تخلیه شود و تمامی آن تخریب شود و پارک برای ملت ساخته شود.
ناشناس۱۰۱۸۲۷۰۲۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲
چرا ولی امر دخالت مستقیم نمیکند وقتیکه خوددولت سیستم برنامه ریزی آن مروج رانت است مجلسی که در خواب است و قوه قضائیه ای که توان برخورد باحجم فساد راندارد
ناشناس۱۰۱۸۶۱۲۲۳:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲
تجسس در زندگی مردم ممنوع
سیدحسین موسوی۱۰۱۸۷۹۰۰۲:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۳
قبل هرکاری که بحث اموال ودزدی یارانت خواری باشه،اول ازهرکاری،کارمندان رابایدمجازات کردکه دستدارن تواین مساعل وبعدمیشینندبه نظرپردازی،اول دستهای پشت پرده راکوتاه کنیدومجازات خانواده گی برای کارمندان درنظرگرفته بشه،تاازاین موردهم به راحتی خلاص بشیم،تاحق به حق داربرسه،دیگه هم بقول خوشان تهمت ازطرف ماهانشنوند،وسربلندهم به زندگی لاکچری وکاخ نشینیشون ادامه دهند،تامنه فقیراینجوریرنبینم همشونو
امیر۱۰۱۹۰۶۲۱۰:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۳
خود ایشان لازم است به سوالی که پرسیده اند پاسخ دهند. همچنین در بروز این شرایط و عدم توانایی در برقراری عدالت از مردم مستضعف عذرخواهی بکنند. همچنین بگویند برنامه خود ایشان و حکومت برای برقراری عدالت چیست. ایشان و کلیه دست اندرکاران در برقراری این شرایط مسئول و مقصرند. ایشان لازم است شفاف بگویند در جایگاه و نقشی که دارند چگونه در برقراری عدالت و رفع بی عدالتی اقدام خواهند کرد
هادی۱۰۱۹۵۱۱۱۵:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۳
سلام به همه. اگه واقعا عدالتی هست خرابببببب کنن رو سرشون. دوباره اونجا رو برگردونن به کوه به طبیعت به ملت عزیز ایران به تمام مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین