تایم: انگلیس کمک آمریکا علیه ایران در خلیج فارس را رد کرد

گروه جهان الف،   3980501226

منابع خبری سه‌شنبه مدعی شده‌اند انگلیس درخواست کمک دولت آمریکا برای همکاری علیه ایران در خلیج فارس را رد کرده است.

به گزارش فارس، یک نشریه آمریکایی مدعی شده «رابطه خاص» بین انگلیس و آمریکا پس از بروز برخی تنش‌ها بر سر ایران لطمه دیده و دولت انگلیس چندی پیش درخواست کمک دولت «دونالد ترامپ» در خلیج فارس قبل از توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس را رد کرده است. 

روایت «نشریه تایم» از بروز اختلافات ادعایی در روابط لندن و واشنگتن حاکی است قبل از این رد همکاری از سوی انگلیس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، انگلیس را از تصمیم خود برای حمله به نقاطی در داخل ایران بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی مطلع نکرده است. 

چهار مقام آمریکایی در گفت‌وگو با تایم مدعی شده‌اند که دولت آمریکا متحد قدیمی خودش، انگلیس را در جریان برنامه‌ریزی‌ها برای حمله به نقاطی در داخل ایران قرار نداد. این منابع، دلیل این تصمیم «غیرمعمول» را سرعت برنامه‌ریزی‌ها برای پاسخ به اقدام ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی عنوان کرده‌اند. 

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: «انجام چنین عملیات‌هایی به صورت یکجانبه و بدون آنها برای ما چندان معمول نیست. اما در این مورد، به دلیل ماهیت حادثه و پاسخ پیشنهاد شده، ضرورت خاصی [برای همراهی انگلیسی‌ها] وجود نداشت.»

 ترامپ چند روز بعد از سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک آمریکا مدعی شده بود که قصد داشته به سه نقطه در داخل ایران حمله کند، اما این حملات را 10 دقیقه قبل از آغاز آن متوقف کرده است. 

وی در توجیه خودداری از صدور دستور درگیری نظامی با ایران، مدعی شد که تصور می‌کند هدف قرار دادن پهپاد حاصل یک اشتباه فردی بوده است. رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از ایران به دلیل آنکه یک هواپیمای دارای سرنشین را هدف قرار نداده، تشکر کرد و تایید کرد که ایران می‌توانسته یک هواپیمای نظامی دارای ۳۵ سرنشین را هدف قرار داده و ساقط کند. بعدا مشخص شد که نگرانی ترامپ از تبعات سیاسی و نظامی گسترده درگیری با ایران، او را از چنین اقدامی بازداشته است. 

تایم نوشته تصمیم ترامپ برای مطلع نکردن انگلیسی‌ها از قصد خود برای حمله به ایران باعث وارد شدن لطمه به اتحاد قدیمی میان دو کشور شده است. 

یک مقام ارشد آمریکایی، ناامیدی دولت ترامپ از حمایت انگلیسی‌ها از توافق هسته‌ای ایران و بی‌میلی آنها برای مقابله مستقیم‌تر با ایران را با گفتن اینکه آنها «ترسو» هستند، خلاصه کرد. 

تایم نوشته «لاین دانکان»، رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلیس به بی‌بی‌سی گفت «ترزا می»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، قبل از توقیف نفت‌کش تحت پرچم انگلیس توسط ایران، درخواست آمریکا برای کمک در خلیج فارس را رد کرد.  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین