درخواست نمایندگان شمال برای ممنوعیت واردات برنج

گروه اقتصادی الف،   3980501199 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از درخواست نمایندگان شمالی کشور از رئیس‌جمهور به جهت ممنوعیت واردات برنج از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه خبر داد.

ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد و تأمین زنجیره غذایی اظهار کرد: کشاورزی در تمامی کشورها یکی از مهم‌ترین موضوعات هر کشور بوده و در درآمد و زنجیره غذایی مردم مستقیماً تأثیر به سزایی دارد.

وی با اشاره به نقش کشاورزی در گیلان و مشغول بودن مردم استان به کشت برنج افزود: برنج و چای محصول استراتژیک در گیلان به شمار می‌رود و همه باید علاوه برافزایش و بهبود کیفیت این محصول در حفظ این محصول کشاورزی پراهمیت و اشتغال‌زا کمک کنیم.

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج قبل از آغاز برداشت آن گفت: بنابر مصوبات گذشته، واردات برنج طی چهار ماه ممنوع است و دولت باید در این زمینه اهتمام بیشتری بورزد و از هم‌اکنون واردات این محصول مهم و استراتژیک را ممنوع کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نامه جمعی از وکلای شمالی به دولت مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت آن خاطرنشان کرد: نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ممنوعیت واردات برنج از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه به‌منظور حمایت از تولید و حفظ محصول برنج در تأمین زنجیره غذایی مردم شده‌اند.

داداشی با انتقاد از تلاش مافیای برنج برای واردات آن در فصل برداشت تصریح کرد: متأسفانه دست وزارت کشاورزی با مافیای محصولات کشاورزی ازجمله گوشت، برنج و سایر محصولات در دست یکدیگر بوده و رانت‌خواران از هر فرصتی برای کور کردن اقتصاد کشور و ضربه به کشاورزان به کار می‌گیرند.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت کشاورزی باید نسبت به منع واردات برنج تصمیم قاطع بگیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و نام‌گذاری امسال به نام رونق تولید باید باقوت، قدرت و قاطعیت بیشتری نسبت به ممنوع کردن واردات برنج گام برداشته و بیش‌ازپیش کشاورزان را اندوهگین نکند و اقتصاد کشاورزی را به سخره نگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۶۴۰۷۲۰:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۱
تعداد امضاء کنندگان این نامه بیست نفر می باشند یعنی کمتر از 10 درصد نمایندگان مجلس ! مصرف کنندگان 90 درصد می باشند.آ یا خواسته 90 درصد مردم که دسترسی به قیمت غذا به قیمت ارزانتر می باشد اهمیتی ندارد؟
ناشناس۱۰۱۶۴۲۷۲۰:۵۸:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۱
لطفا به این نمایندگان محترم بفرمایید همه مردم توان خرید و خوردن برنج کیلویی 25 هزار تومن رو ندارن و مجبورن با برنج تایلندی و هندی ارتزاق کنند.
ناشناس۱۰۱۶۵۱۵۲۲:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۱
گران فروشی و قلدری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین