سردار جلالی: ایران به امپراتوری انگلیس بر دریاها پایان داد

گروه سیاسی الف،   3980501136 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس در تنگه جبل‌الطارق، به توقیف قانونی نفتکش خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز از سوی ایران اشاره کرد و گفت: اقدام متقابل ایران که ناشی از اقتدار بود، پایانی بر امپراتوری انگلیس بر دریاها بود.

سردار جلالی: ایران به امپراتوری انگلیس بر دریاها پایان داد

به گزارش فارس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، در همایش مدیران کل پدافند غیر عامل استانداران کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با بیان این که در سال 98 عرصه جدیدی از تهدیدات را تجربه می کنیم، گفت: شاید بتوان گفت بعد از دوران دفاع مقدس هیچگاه کشور چنین شرایطی را تجربه نکرده است.

** درگیری آمریکا با ایران در 5 لایه حیاتی

وی با بیان اینکه ما در 5 لایه با آمریکایی ها درگیر هستیم، گفت: در لایه سیاسی آمریکایی ها با خروج از برجام و نقش دادن به اروپایی ها تلاش داشتند تا کشور را به گوشه رینگ بفرستند اما با سیاست گذاری مدبرانه نظام و آغاز پلکانی کاهش تعهدات امروز دشمن است که دچار انفعال شده است.

جلالی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است که متمسک به ریسمان مذاکره شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه است و برای کشور یک سم است.

وی با بیان اینکه در لایه نظامی هم آمریکایی اسیر ابتکار ایران شده اند، گفت: آنها تلاش داشته اند با ایجاد هراس جنگ علیه ایران و برخی تحرکات نظامی در منطقه مثل اعزام ناوهای هواپیمابر، کشور را وادار به مذاکره کند اما اقدام غافلگیرانه ایران در انهدام یک پهپاد رادار گریز متجاوز آمریکایی در ارتفاع بسیار بالا آنهم با یک سلاح بومی و داخلی تمام معادلات را برهم زد و همین مساله سبب شد دشمن عقب نشینی کند

اقدام غافلگیرانه ایران در انهدام یک پهپاد رادارگ ریز متجاوز آمریکایی در ارتفاع بسیار بالا آنهم با یک سلاح بومی و داخلی تمام معادلات را برهم زد و همین مساله سبب شد دشمن عقب نشینی کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید بر اینکه حربه جنگ تنها یک مساله روانی است، ادامه داد: آمریکایی ها برای انجام عملیات نظامی دارای شروط خاصی هستند، مانند آنکه مطمئن باشند پیروز می شوند و این جنگ دارای اجماع جهانی باشد اما در خصوص ایران تمام شروط آنها پاسخ منفی می گیرد و همین عامل نیز باعث شده تا مراجع حاکمیتی آمریکا محدودیت هایی برای ترامپ در خصوص آغاز جنگ علیه ایران ایجاد کنند.

** ایران به امپراتوری انگلیس بر دریاها پایان داد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس در تنگه جبل‌الطارق، به توقیف قانونی نفتکش خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز از سوی ایران اشاره کرد و گفت: اقدام متقابل ایران که ناشی از اقتدار بود، پایانی بر امپراتوری انگلیس بر دریاها بود.

سردار جلالی با اشاره به لایه اقتصادی فشارهای آمریکا علیه ایران گفت: ما درگیر پیچیده ترین جنگ اقتصادی هستیم که بسیار مدرن است و آنها در این جنگ تمام ابزارهای اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، رسانه ای و ... را به کار گرفته اند.

ما درگیر پیچیده ترین جنگ اقتصادی هستیم که بسیار مدرن است و آنها در این جنگ تمام ابزارهای اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، رسانه ای و ... را به کار گرفته اند.

** تمام اقدامات ضدامنیتی علیه کشور مهار می شود

وی به لایه چهارم یعنی موضوعات امنیتی اشاره کرد و گفت: آنها از تمام ظرفیت های خود در منطقه برای ایجاد ناامنی در ایران استفاده کرده اند اما به لطف خدا امنیت کشور پایدار است و اقدامات ضد امنیتی به نوعی در کنترل کامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل به موضوع جنگ و تهدیدات سایبری به عنوان لایه پنجم فشار آمریکایی ها بر ایران اشاره کرد و گفت: آنها صراحتا اعلام می کنند که علیه ما جنگ سایبری به راه انداخته اند و لذا ضروری است ما توان بازدارندگی سایبری خود را هرچه بیشتر تقویت کنیم؛ هرچند که خود آمریکایی ها اذعان می کنند ایران از نظر توان دفاع سایبری در جایگاه بالایی قرار دارد.

** آمریکا آسیب پذیری سایبری بیشتری دارید

سردار جلالی همچنین ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل میزان وابستگی بالای زیرساخت هایشان به فضای سایبریآسیب پذیری بیشتری نسبت به دیگر کشورها از بستر تهدیدات سایبری دارند و همین عامل باعث شده است تا نگرانی هایی در خصوص رفتار تهاجمی آمریکا در فضای سایبری در محافل تخصصی این کشور پدید بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران پدافند غیرعامل استانها با تاکید بر اینکه جنگ بیشتر در لایه های غیر نظامی فعال است، افزود: ما باید مدل این جنگ و ابزار های آن را بشناسیم؛ برای مثال امروز شبکه های اجتماعی به ابزاری برای فشارهای دشمنان تبدیل شده است.

سردار جلالی سیاست های تحمیلی به اصطلاح بین المللی مانند پیروی از دستورالعمل های FATF را از دیگر ابزارهای اعمال فشار دشمن قلمداد کرد و گفت: ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور به دنبال شناخت مولفه های تهدیدات جنگی در مدل های جدید و ارائه استراتژی دفاعی متناسب هستیم.

** ضرورت آرایش دفاعی در برابر آرایش جنگی دشمن در سه حوزه کلیدی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن در فضای مجازی، اقتصاد و سیاست آرایش جنگی گرفته است اشاره کرد و گفت: در برابر این آرایش جنگی باید آرایش دفاعی مناسب در تمامی سطوح اتخاذ شود که این مهم نیازمند هماهنگی بین بخش های نظامی و غیرنظامی است و سازمان پدافند غیرعامل کشور حسب وظایف ذاتی خود، تلاش دارد برنامه این هماهنگی ها را تدوین کند.

هر کدام از استان ها در دفاع چندلایه می توانند نقش های خاصی را بپذیرند چرا که دشمن به دنبال کشف آسیب پذیری ها و ضربه زدن به امنیت کشور است، لذا مدیران پدافند غیرعامل با شبکه سازی باید آسیب پذیری ها را کشف و نسخه پاسخدهی در شرایط اضطراری داشته باشند.

وی به مساله الزامات آرایش دفاعی اشاره کرد و حس اعتماد به نصرت الهی، احساس رزمنده بودن و اتخاذ رویکرد جهادی و بسیجی را اساس این آرایش دانست و گفت: ما باید بدانیم که در میدان نبرد حق علیه باطل قرار داریم و دفاع در برابر دشمن، دفاع از اسلام، ارزش های الهی و عدالت است. 

سردار جلالی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه ما باید استراتژی مقاومت فعال را در دستور کار خود قرار دهیم، ادامه داد: این راهبرد اهدافی همچون تداوم امنیت کشور، تداوم تامین چرخه نیازمندی های عمومی مردم ، پاسخ به تهدید، تاب آور نمودن کشور و... را در بر می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل به وظایف مدیران کل پدافند غیرعامل استان ها نیز اشاره کرد و گفت: هر کدام از استان ها در دفاع چندلایه می توانند نقش های خاصی را بپذیرند چرا که دشمن به دنبال کشف آسیب پذیری ها و ضربه زدن به امنیت کشور است، لذا مدیران پدافند غیرعامل با شبکه سازی باید آسیب پذیری ها را کشف و نسخه پاسخدهی در شرایط اضطراری داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین