ویدئو پروژکتور چه کاربردی دارد

گزارش بازرگانی،   3980501112

حتما شما هم با دستگاهی آشنا هستید که در مدارس ، دانشگاه‌ها ، ادارات و هر جایی که نیاز به ارائه مطلبی بوده است ، برای نمایش اطلاعات و تصاویر بر روی یک صفحه سفید استفاده می‌شوند. این دستگاه که ویدئو پروژکتور نام دارد در واقع با تاباندن نور حاوی تصاویر روی پرده یا دیواری سفید منجر به نمایش اطلاعات می‌شود. شاید حدود 10 سال پیش استفاده از ویدئو پروژکتور‌ها آنقدر که این روزها رایج شده است، مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. اما اینک در هر ارگان و سازمانی چندتایی از آن وجود دارد.

پیدایش دستگاه ویدئو پروژکتور

اینطور گفته می‌شود که شخصی به نام « فرانسیس جنکینز » دستگاهی را اختراع کرد که تعدادی از تصاویر به هم چسبیده را به سرعت یک بیست و چهارم ثانیه نشان می‌دهد. این دستگاه که بعدها ویدئو پروژکتور نامیده شد توسط حامی مالی جنکینز دزدیده و در نهایت به یک شرکت بزرگ صاحب سالن‌های تئاتر فروخته شد. این شرکت هم برای این که در آن دوره نام ادیسون بسیار مشهور بود ، نام این دستگاه را « ادیسون ویتاسکوپ» گذاشت تا بتواند به موفقیت بیشتری برسد، شاید به همین خاطر باشد که اختراع این دستگاه را به اشتباه به ادیسون نسبت داده اند. به هر حال امروز مشخص شد که این کار نتیجه یک دزدی ایده بوده است.

به طور کلی ویدئو پروژکتور‌ها به دو دسته DLP  و 3LCD تقسیم می‌شوند که هریک دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند. نوع 3LCD دارای وضوح و غلظت رنگ بیشتری بوده و تصاویر را با نور بیشتری نشان می‌دهند اما در عوض دارای مشکل پیکسلیت شدن می‌باشد. از جمله مزایای این دسته از ویدئو پروژکتور‌ها می‌توان نور بیشتر ، شدت رنگ بالا و تصاویر با کیفیت تر را نام برد. می‌توان به طور کلی گفت که 3LCD ها برای تماشای فیلم ، بازی و ... مناسب باشند. ویدئو پروژکتورهای DLP برای ایجاد رنگ از یک چیپ استفاده کرده و به همین خاطر کیفیت تصاویر در آن بالا نیست به همین خاطر بیشتر در مراکزی استفاده می‌شود که کیفیت رنگ در آنها اهمیت زیادی ندارد مانند مراکز آموزشی و سازمان‌های اداری. از جمله مزایای آن می‌توان عمر بیشتر دستگاه ، تصاویر صاف و عمق زیاد رنگ سفید را نام برد.

چندی پیش نوع دیگری از تکنولوژی ساخت ویدئو پروژکتور نیز به بازار معرفی شد که در واقع ترکیبی از دو تکنولوژی DLP و 3LCD می‌باشد اما هزینه ساخت آن گران بوده و به همین علت تاکنون استقبال قابل توجهی از آن به عمل نیامده است.

این‌روزها ویدئو‌پروژکتور‌ها برای دریافت داده به منابع مختلفی متصل می‌شوند، مانند کامپیوتر‌ها ، تلفن همراه ، لپتاپ و تبلت‌ها. اگر شما مدیر یا مسئول یک بخش خاص مرتبط با انواع پرزنتیشن‌ها هستید، جالب است که بدانید استفاده از ویدئو پروژکتور‌ها در جذاب تر کردن موضوعات بسیار راهگشا است و به راحتی می‌تواند توجه‌ها را به سوی خود جلب کند.

اما در انتخاب یک ویدئو پروژکتور باید به موضوعات زیادی توجه داشت. زیرا طیف قیمتی ویدئو پروژکتور‌ها بسیار متفاوت است و شما بایستی طبق نیاز خود به بررسی مشخصات آن پرداخته و بهترین آن را برای خود برگزینید. بسته به این که مصرف شما از این دستگاه برای امور آموزشی ، سرگرمی ، اداری و ... است باید به رزولوشن ( تعداد پیکسل در هر اینچ ) ، کنتراست تصویر ( تفاوت در درخشندگی) ، تکنولوژی مورد استفاده در نمایش تصاویر ، ورودی‌ها و خروجی‌ها ، عمر لامپ و دستگاه و ... توجه نمایید.

این روزها شرکت‌های مطرح کمی به ساخت ویدئو پروژکتور می‌پردازند و یکی از بهترین برند‌ها در زمینه تولید ویدئو پروژکتور‌های پاناسونیک می‌باشد. مهم‌ترین مزیت ویدئو پروژکتور‌های پاناسونیک به نسبت رقبا گارانتی و خدمات پس از فروش کالا است . اگر شما این محصول از شرکت پاناسونیک را از مراکز معتبر و با اطمینان از اصل بودن کالا خریداری نمایید ، پس از خرید شما با پشتیبانی خوب محصول مواجه خواهید شد .

پروژکتور‌های پاناسونیک به نسبت محصولات دیگر شرکت‌ها قابلیت‌های زیادی را در خود جای داده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان شدت روشنایی بالا را نام برد که باعث شده است در محیط‌هایی که چندان تاریک هم نیستند، به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال در اتاق‌هایی که جلسات در آن‌ها برگزار می‌شود و یا کلاس‌های درس که عمدتا تاریک نیستند،  پروژکتور‌های کم نور به طور کلی کارایی خود را از دست داده و در نمایش تصویر دچار مشکلاتی می‌شوند در این زمان پروژکتور‌های پاناسونیک مورد استفاده فراوانی قرار می‌گیرند.

 البته محصولات ویدیو پروژکتور پاناسونیک با توجه به بازه قیمتی خود دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که طبق نیاز خود می‌توانید یکی از آنان را برگزینید. برای مثال اگر برای تماشای فیلم به صورت حرفه‌ای نیاز به یک ویدئو پروژکتور دارید بهتر است که از ویدئو پروژکتور پاناسونیک با رزولوشن بالا استفاده کنید. لامپ‌های استفاده شده در این ویدئو پروژکتور‌ها معمولا 230 واتی بوده که به طور میانگین دارای عمر پنج هزار ساعته می‌باشند که در مقایسه با عمر لامپ ویدئو پروژکتور‌های سایر برند ها و شرکت‌ها عدد خوبی است. البته بهتر است بدانید که با قرار دادن ویدئو پروژکتور پاناسونیک در حالت کم مصرف آن می‌توانید عمر این دستگاه را تا 6000 تا 10000 ساعت افزایش داده و به این طریق در هزینه‌ها صرفه جویی بیشتری به عمل آورید.

حتی اگر قصد راه اندازی یک ویدئو پروژکتور یا تعمیرات ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی را دارید هم می‌توانید روی ویدئو پروژکتور‌های پاناسونیک حساب باز کنید. اگر قصد این کار را دارید در حین خرید ویدئو پروژکتور پاناسونیک به میزان روشنایی آن توجه داشته باشید. برای مثال روشنایی سینمای خانگی حدود 2000 تا 2500 انسی لومن ( واحد اندازه گیری روشنایی ویدئو پروژکتور) می‌باشد.

بهتر است در پایان خاطر نشان کنیم که ویدئو پروژکتور یک دستگاه سمعی و بصری حرفه‌ای است که خرید آن نیاز به داشتن اطلاعات و تجربه فراوان دارد. به همین خاطر بهتر است پیش از خرید با کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه صحبت کنید و از آن‌ها مشاوره بگیرید تا بهترین محصول طبق نیاز و بودجه شما خریداری شده و نیاز شما به خوبی برطرف شود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان سایت ایده‌آل گستر استفاده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین