شهر زیبای اردکان

گروه عکس الف،   3980501079 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اردکان شهر مقدس،یکی از بزرگترین شهرهای استان یزد است این شهر با قدمت 4000 سال پیش از میلاد، در نزدیکی کویر مرکزی ایران واقع شده است. از این رو مردم و بزرگان شهر از قدیم به منظور کاهش گرمای آفتاب سوزان در این منطقه اقدام به احداث کوچه ها با سقف های کاهگلی نموده اند. و آنها را ساباط می نامند. این کوچه های مسقف برای تامین روشنایی حفره هایی در سقف دارند که نور خورشید را عبور می دهند.

شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان شهر زیبای اردکان

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۵۴۷۷۱۲:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۱
اردکان بسیار زیباست در کل استان یزد حافظ فضای شهری بی نظیر ایرانیست که امیدوارم به همت مردم و مسئولان این بافت شهری منحصر به فرد همچنان حفظ شود.
ناشناس۱۰۱۵۷۳۶۱۴:۱۶:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۱
فردا آنجا هم آتش سوزی براه می اندازندو نابودش می کنند!!!
احد۱۰۱۶۲۹۳۱۸:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱
با کدام سند سابقه 4000 سال قبل از میلاد دارد ..
ناشناس۱۰۱۵۶۹۷۱۳:۵۲:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۱
اردکان مثل یزد می توان در سه چیز خلاصه نمود گرما خشکی کویر
ناشناس۱۰۱۵۹۰۶۱۵:۳۴:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۱
هنر شیراز یا اصفهان در آنجا نیست بیشتر گل مالی است
ناشناس۱۰۱۵۹۱۶۱۵:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۱
سمبل جدال انسان با کویر برای بقا !
علی۱۰۱۶۰۶۲۱۶:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۱
فوق العاده ست این شهر. اگر فرهنگ و معماری ایرانی اصیل رو میخواهید ببینید حتما از این شهر دیدن کنید. با همه ی شهرهای سنتی دیگه فرق داره. فوق العاده ست.
ناشناس۱۰۱۶۸۳۸۰۸:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲
نگهداری شهرهای تاریخی خیلی خوبه ولی شما چرا نوشتی اردکان شهر مقدس؟ این صفت مقدس بنظر من در اینجا نسبت ناروایی هست که نوشتی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین